4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

MÉDIA: Mlčení jehňátek, rozuměj ovcí

15. 3. 1939 na území Česka vpadla okupační vojska nacistického Německa. České území již bylo od října 1938 okleštěno a také v ten den již bez znacizovaného Slovenska, které vyhlásilo svojí samostatnost a přidalo se na stranu fašistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Loucký 22.3.2018 17:57

Tak trochu hrušky s jabkama

Když ponecháme stranou celkem známé věci, s nimiž není důvod polemizovat (až na to, že Británie s Československem žádnou smlouvu neměla - byla jen zavázána se připojit k Francii, pokud by Francie konala), tak autor si stěžuje, že jedni neinformovali (o významném výročí), zatímco druzí demonstrovali (za svobodu a nestrannost médií).

Kdybych měl za sebe posoudit, co je dnes důležitější pro to, abychom neprožili svou historii znovu, bylo by to to druhé.

No, a sluší se dodat, že ti třetí (většina), nedělali nic. Je otázkou, komu činit výtky.

J. Jurax 22.3.2018 1:06

Re: Proč?

Dokud o tom někdo neudělá počítačovou hru pro smartfouny, budou dnešní středoškoláci o tom i nadále vědět kulové. Vzdělanost upadá ...

J. Jurax 22.3.2018 1:04

Re: 21.3.1942

No jo, když on bojoval a padl za svobodné, suverénní Československo; a jeho potomci jej nejprve rozdělili a pak jeho svobodu a suverenitu prodali bruselské čtvrté říši za dotace.

J. Jurax 22.3.2018 0:59

Re: Ano, zásadní pravda v článku je, že Mnichov

Měli technicky, najmě na podzim 38 nebylo Německo zdaleka tak silné jako v květnu 1940 (dobře čtvrtina tanků které převálcovaly Francii pocházela z výzbroje byvší čsl. armády nebo z okupovaných českých zbrojovek.

Neměli na to ovšem morálně. V roce 1938 stačilo do Německa jen šťouchnout a druhá světová přinejmenším v Evropě nemusela být.

J. Ticháček 21.3.2018 20:33

Re: Jsem rozpolcen!

Ale jak sám píšete, je to už jen historie. A, podle mého názoru, význam historických událostí končí pro jednotlivce někde v jeho rodinné anamnéze. Mé dětství (jsem ročník 68) bylo ještě válkou ovlivňeno. Kór v pohraničí, kde ještě dědově generací byli Ticháčkové v menšině a po náhrobcích najdete spíš různé verze kolísají mezi němčinou, polštinou a češtinou. O babičce z otcovy strany se skoro bojím zmínít, protože v různých ůředních dokumentech jako čs. občanka,i jako říšská občanka byla Sidonie(a) Grön(n)ich, Krön(n)ich Kranich, a pár dalších variant. Druhá světová pro mne znamenala strýčka na všech frontách, v uniformách všech možných stran, lágry, odsuny, i pratety v Žacléři a Liberci, které se mnou mluvily lámanou češtinou. Já tu válku ještě trochu zažil. A i pro mne je to historie. Proč by se tou lapálií měli zaobírat dnešní studenti, nebo třicátníci. A ono je vlastně dobře, že se o to nestarají. Vždyť s tím zaplaťpánbůh nemají nic společného.

J. Ticháček 21.3.2018 19:49

Re: To víte pivo je i párky jsou

Pane Pesate.Mnichovská dohoda neměla zajistit mír. Tou dobou už Británie s Německem poněkud válčila např. ve Švédsku. Ona ta II Světová jaksi nevznikla v Sudetech, ona vyplynula že série n3kolika separátních konfliktů.

A. Nový 21.3.2018 17:03

:-))

Zase soudruh neo-marxista Rudolfo/Hofman stvořil lejno. No, aspoň se v něm nerochní jako včera půl dne.

J. Svoboda 21.3.2018 16:20

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Hlasuje, teď už se nic příkazem UV nerozhoduje. Smiřte se s tím.

Pěkný den.

J. Svoboda 21.3.2018 16:18

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Takže zvaní ve prospěch TOP a dalších "vítačů" poněkud pokulhává, takže teď vaše subjektivní hodnocení vydáváte za důkaz toho, že ČT stejně funguje blbě :o)

Mimochodem, skákáni do řeči je důsledek kafemlejnku politiků typu Okamura, který když se dostane ke slovu, tak několikrát zopakuje, že mu jde hlavně o program vystoupení z EU a NATO a zvýšení důchodů a původního dotazu si prakticky nevšímá :o)

Pěkný den.

M. Prokop 21.3.2018 16:09

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Očištěn nebyl, ale Babiš i Okamura jsou v druhém stupni nepřízně, zvou je, ale buší.

První stupeň jsou ti, kdo vůbec nejsou pozváni.

M. Prokop 21.3.2018 16:07

Re: Ano, zásadní pravda v článku je, že Mnichov

Frantíci ani Britové tehdy na účinný odpor neměli (technicky ani morálně), což se názorně ukázalo později, při napadení Polska.

Ale když píšete o těch kamarádech, to byli tehdy z jedné strany Frantíci a Britové, z druhé Němci, Italové a Sovětský svaz, spojenec Německa. Na ten jste nějak zapomněl.

M. Prokop 21.3.2018 16:05

Re: Faktická poznámka

Ještě faktičtější, napadeno bylo Polsko, Německem a Sovětským svazem. :-P

Ano, u nás to byl fakticky vstup, i v roce 1968, ale rozdíly jsou nepatrné a spíš lingvistické, než politické.

J. Schwarz 21.3.2018 15:18

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Vtip je v tom, že do Babiše i Okamury se buší, skáče se jim do řeči atp., zatímco "duševně spřízněným politikům" jsou dávány návodné otázky a je jim umožněno říct, co jim libo. Například Okamury se neustále dotazují na nějaké finanční čachry a policejní vyšetřování ikdyž vědí, že byl dávno očištěn. Taková "pozvání" do televize neslouží k tomu, aby měl pozvaný možnost veřejnosti sdělit co jeho partaj prosazuje, ale výhradně ke kydání bláta a oživování všelijakých starých, dávno vyřešených "kauz".

J. Urban 21.3.2018 14:57

Ano, zásadní pravda v článku je, že Mnichov

byl společným dílem Němců, Francouzů a Angličanů, Italové jen jejich jednání a dohodu zprostředkovali (ale taky podepsali). Tenkrát kamarádi, dneska už opět (teda ta GB se přece jen dnes trochu vymyká). A Čecháčci můžou a mají držet pysk - tenkrát i dnes. Nebo jak říkají souzi němci: Maul halten!

R. Langer 21.3.2018 14:51

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Takže se udělá rozbor, a potom se o něm hlasuje? To je ještě zajímavější, jak se třeba dělal ten rozbor globálního oteplování? :-D

J. Svoboda 21.3.2018 14:44

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Jestli ji přijme, samozřejmě na základě rozboru. První ohlasy už vám google najde.

M. Zikmund 21.3.2018 14:20

Re: To víte pivo je i párky jsou

Ani Britové a ani Franzouzi nebyli natolik naivní, aby si mysleli, že sudetami skončí touha Hitlera pro větším životním prostoru. Jejich "mír" byl jednak životně důležitý odklad války a hlavně představa, že se Hitler nejdříve vrhne na východ, kde zásadně oslabí.

Co se týká smlouvy o půjčce a pronámu, tak bitvu o Londýn mohla ovlivnit těžko, když bitva byla vedena v roce 1940 a smlouva byla uzavřena 03/41. Obdobně to platí i pro bitvu o Moskvu, kde množství materiálu do SSSR v prvním půlroce války bylo z logických důvodů (především se to vozilo severními konvoji) zatím velmi málo a rozhodly zde příliš velké vzdálenosti týlu německé armády a obrovské oběti na straně sovětských vojáků.

Tím nechci říct, že smlouva o půjčce a pronájmu stejně jako rozhodnutí Japonska nezačít válku proti SSSR a další aspekty neměly svůj význam. Určitě měly, ale v první fázi války, která byla z pohledu Británie i SSSR nejkritičtější a ten vliv z logiky časové posloupnosti neměly žádný.

R. Langer 21.3.2018 13:53

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Ano, o analýzách je nejlepší hlasovat. Třeba o analýze globálního oteplování a podobně. :-D

R. Langer 21.3.2018 13:51

Re: "svobodní"

Kdepak, soudruhu Rudolfe, čestným představitelem české koncentrované blbosti jsi jednoznačně ty. A Netzer je zahraniční model. :-D

J. Svoboda 21.3.2018 13:17

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

A nepřeháníte to kapku s tím OVM? Před 14ti dny to měl pro sebe sólo Babiš. Komunisti, Tomiovci, ... jsou tam pečení vaření ...

P. Khail 21.3.2018 13:10

Faktická poznámka

Dovolím si nesouhlasit - napadeno bylo Polsko nebo Sovětský svaz, k nám opravdu německá armáda vstoupila. Viz wikipedie "Ve 4:30 začal pražský rozhlas vysílat zprávu o chystaném vstupu německých vojsk na území Čech a Moravy. Obyvatelstvo má zachovat klid, jít jako obvykle do práce a vyčkávat dalších zpráv. Ještě předtím, než vydal generál Jan Syrový pokyn ke kapitulaci ...".

M. Pesat 21.3.2018 12:55

Re: To víte pivo je i párky jsou

Tak to nesouhlasim, Mnichov, tam Britove i Francie odepsali ceske Sudety, vymenou za "mir". Trauma ztrat z prvni valky bylo v obou zemich obrovske. 15.brezen a 1 zari 1939, to uz bylo jednoznacne smerovani Hitlera na vychod/SSSR. Letecka bitva o Britanii, tam sehral rozhodujici roli zakon o pujcce a pronajmu/lend and lease act a dodavky zbrani/materialu z USA, stejne jako stejne dodavky do SSSR. Uplne nejdulezitejsi mi ovsem prijde sileny napad soudruha Hitlera, ze rozpoutal valku na obou frontach, nebo moment kdy Japonsko odmitlo napadnot SSSR na vychode a sibirske divize mohly posilit frontu proti Nemcum.

Cest :-)

M. Zikmund 21.3.2018 12:00

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Na 90tku se tolik nedívám a z toho, co jsem viděl vám dávám za pravdu, že tento pořad není až tak nevyváženy z pohledu prosazované ideologie a jejich představitelů jako je to u OVM a Interview 24. Jenže to není zrovna ke chvále. Ta je jako když by mi syn přinesl z češtiny a matiky pětku, ale ukázoval, že z vlastivědy má trojku, tak vocotide.

M. Klas 21.3.2018 11:55

21.3.1942

A jestlipak někdo vzpomene posledního boje našeho hrdiny z největších, Václava Morávka? Dnes jsem na pomníček dal svíčku, byla tam jediná.

M. Zikmund 21.3.2018 11:51

Re: To víte pivo je i párky jsou

Pakt Molovot-Ribbentrop měl stejnou funkci jako Mnichovská dohoda - obě byly podepsány ve snaze oddálit začátek války pro VB/Francii na straně jedné resp. Sovětský svaz na straně druhé s požadavkem: laskavě se pane Hitlere při svém prvním útoku obraťte na druhou světovou stranu. To, co poté následovalo dokázalo oprávněnost uzavření těchto smluv ze stran těchto zemí - Británii tato smlouva poskytla rok času aby zmenšila ztrátu v připravenosti na moderní válku (bez toho roku by nevyhrála leteckou válku o Londýn) a Sovětský svaz by bez uzavřeného paktu ztratil v prvním roce války Moskvu. Obě smlouvy se nám mohu z našeho českého pohledu nelíbit, ale ve skutečnosti náš národ v konečném důsledku zachránily před likvidací německým národem.

J. Svoboda 21.3.2018 11:11

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Zkuste se mrknout na hosty v Události komentáře a v 90tce. Snad si to u vás ČT trošičku napraví.

Pěkný den.

J. Svoboda 21.3.2018 11:08

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Omlouvám se, rada ještě o analýze nehlasovala.

M. Pesat 21.3.2018 10:58

Re: To víte pivo je i párky jsou

Muzete nam osvetlit, soudruhu Pavle, co je tragickeho na paktu Ribbentrop-Molotov , konkretne ve vztahu k Cesku.Pokud je mi znamo, tak v te dobe uz ceske zeme byly soucasti Protektoratu B&M a prosby/usli/snahy ktere vyvijeli soudruzi Benes/Stalin ve snaze vytvorit ve stredni Evrope smluvi pakt kolektivni obrany proti nacistickemu Nemecku, tak ten uspesne sabotovali/potopili Britove/Francouzi/Polaci. Vsechny tri zeme mely od 15.brezna 1939 hromadu casu domluvit se soudruhem Stalinem/SSSR. Realita byla takova, ze vsechny tri vyse uvedene zeme umetaly soudruhu Hitlerovi cesticku na vychod/Drang nach osten/SSSR. Takze pakt Ribbentrop-Molotov byl vcelku logicky krok soudruha Stalina/SSSR, protoze byl v zajmu bezpecnosti jeho zeme. Jeste k tem "zapominanym" vyrocim/datum. 1.zari 1939/zacatek WW II/ se temer nezmini, ovsem 17.zari 1939, vstup Rude armady do Polska, o tom se pise v mainstream/verjnopravni media vsude. Ano, soudruzi modrobolsani/parto Lzi a nenavisti. Soudruh Stalin/SSSR dal "zapadnim spojencum" 17 dni aby prisli svemu spojenci/Polsku na pomoc. Nehnuli prstem soudruzi Britove/Francouzi, stejne jako 15.brezna 1939 v pripade tzv. Druhe republiky CSR.

Cest :-)

Š. Minařík 21.3.2018 10:52

Re:

Tak si říkám, že by mohlo jít o toho slimáckého Proroka.

F. Navrátil 21.3.2018 10:28

ČT prodat dříve, než půjde do frcu

Studenti dostali volno, aby demonstrovali za právo České televize lhát a manipulovat a za právo na nekontrolované tunelování 7 mld. koncesionářských poplatků. K výročí obsazení státu zmrzačeného Mnichovskou dohodou lze podotknout, že ČT není ani česká ani veřejnoprávní. Dělá si svoji vlastní politiku za peníze koncesionářů.