19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

MÉDIA: Klesla a 90. léta

Den po oslavách 100. výročí vzniku Československa zahájily Lidové noviny ostudným plivnutím svého komentátora Jana Klesly na bývalého prezidenta Václava Klause, plivnutím tak nehorázným a lživým, že nemůže zůstat bez odpovědi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 3.11.2018 16:12

Táhlo se to, a nejsem si jista, jestli je to defunitivně

dnes už skončeno. Ale věřím, že to proběhlo snířlivěji, když na to měli dost zkušených ekonomů, financí a hlavně dlouhý čas k řešení.

J. Kulheim 3.11.2018 16:11

Re: Vaše bolševická logika :

V německu prováděli tranformaci socialistické ekonomiky na ekonomiku tržní podle zákonů, které přebrali z NSR, ekonomové ze západu, každý rok šlo ze západu na východ hromada peněz srovnatelná s našim rozpočtem. Kradlo se tram mnohem víc než u nás. Rozkrádali většinou komunisti, kteří měli peníze a informace. Před tí to byli ti, kteří byli 40 let našim vzorem.

J. Kulheim 3.11.2018 16:02

Re: Nesouhlasím.

Do parlamentu na Slovensku se nedostala žádná strana, která měla v programu zachování ČSR.

J. Kanioková 3.11.2018 16:02

Re: Nesouhlasím.

NEsetkávala jsem se hlavně s národoveckými aktivisty, a žádný vztek.

Oni, tedy slovenští aktivisti zajišťovali, domlouvali ty potlachy po celém Slovensku, a my, čeští "aktivisti" jsme k tomu dojížděli. Takže naopak, jezdili jsme debatovat s běžnými Slováky a my češi jsme byli spíš fandové ODS, která jediná založila pobočku své strany i na Slovensku. A rozhodně nešlo o "stranické potlachy". Téma - jen k tomu rozdělení.

P. Khail 3.11.2018 16:02

Re: Vaše objektivita je fakt "úžasná".

Vaše argumenty jsou přímo ohromující :-)))

J. Kulheim 3.11.2018 16:00

Re: VKst byl úspěšný snad ve všem

Zlatí komunisti. Jejich způsob privatizace proběhl bez dluhů. Byli spravedliví. Udělali měnovou reformu a neměl nikdo nic.

Od západní zemí nebylo odkoukat co. Jak proběhla reforma v NDR pod vedení věhlasných ekonomů a podle zákonů NSR?

J. Kulheim 3.11.2018 15:54

Re: Především se podílel

Ano. Nevyčíslitelný vnitřní dluh.

J. Kulheim 3.11.2018 15:53

xx

Kdo vás ožebračil? Co vám kdo sebral?

Komunistiv padesátých letech sebrali občanům všechno. Majetek, svobodu ekonomickou i politickou a z pracovitých lidí udělali nádeníky. Provedli genocidu selského stavu. Pokud by komunisté nesebrali všechno všem, nemusel V.K. provádět privatizaci.

To, žře byla inflace při přechodu na tržní ekonomiku je pravda. Pokusil jste se srovnat inflaci, která byla v ostatních státech sovětského bloku? Největší inflaci zažila Česká republika v roce 1993 v míře 20,8 %

"Z důvodu vysoké inflace na počátku 90. let byla 1. ledna 1995 provedena v Polsku denominace złotého o čtyři nuly v poměru 10 000 PLZ = 1 PLN. Měna tehdy obdržela nový kód ISO 4217. V době druhé republiky i v poválečné době nadále razí mince Varšavská mincovna."

V Bulharsku 1991 333,2%, 1997 přes 1000%. ATD Přečtěte si jaká byla inflace v jednotlivých zemích v těchto letech. Lčepšín byste udělal, pokud byste si to zjistil než začnete psát. Nebyl byste za hlupáka a lháře.

J. Kanioková 3.11.2018 15:51

Jo, a dlouhé roky jsme, jako MOST,

trávili společné akce a dovolené

I. Koreň 3.11.2018 15:42

Re: Nesouhlasím.

Počítám, že jste se setkávala hlavně s národoveckými aktivisty, proto ten vztek. Já mám na Slovensku větší část příbuzenstva a vzpomínám si, že větší autonomii považovali za dobrý nápad, ale tak rychlý rozpad státu nechtěli. A maďarská menšina - pětina obyvatel - byla ostře proti. Ovšem Mečiar chtěl vstoupit do dějin co nejdřív a Klaus usoudil, že mu v tom není potřeba bránit, tak s ním uzavřel deal. Bez ohledu na nějakou demokratickou legitimitu. Pro mě to byl propadák čsl./české politické kultury, bohužel zdaleka ne poslední.

J. Kanioková 3.11.2018 15:34

Omyl,váš

pamatuji si tu dobu až moc citlivě. Mám na Slovensku příbuzenstvo i spoustu kamarádů. Strašně moc jsme byli proti rozdělení státu..

J. Kanioková 3.11.2018 15:26

Fix .. "hlásná trouba"

J. Kanioková 3.11.2018 15:24

A vy jste čí "hkásnátrouba ? Bruselu ?

J. Kulheim 3.11.2018 15:24

Re: Hlásný trouba IVK, by měl přinejmenším znát pravdu babiček,

Vy jste, pane Lepko, ve služebním žebříčku vyrostl na jaké místo? Kde jste byl v devadesátých letech když se tranformovala socialistická ekonomika na ekonomiku tržní?

S tím stromem máte pravdu. Ale jak je vidět z vašeho příspěvku, blbost je nebetyčná. Kybyste mlčel udělal byste lépe.

J. Kanioková 3.11.2018 15:23

Nesouhlasím.

S Čechy máte nejspíš pravdu, ale se Slováky ani náhodou. Já po Slovensku jezdila v rámci skupiny, která "lobbovala" za udržení celého státu, proti rozdělení. Dnes už si ani moc nevzpomínám, odkud všude jsme museli tajně prchat zadem, jak nás mnozí Slováci posílali do pekel ! A vyhrožovali.

I. Koreň 3.11.2018 15:09

Re: Rzdělení NEBYLO proti vůli VĚTŠINY !

Neříkám, že rozdělení ČSFR bylo z Klausovy iniciativy nebo že mu mohl zabránit. Říkám jenom, že k rozdělení neměla žádná strana mandát od voličů a ani by ho nedostala.

Slováci samostatnost za každou cenu nechtěli a nebyla náhoda, že některé strany něly ve volebním programu "mezinárodněprávní subjektivitu" a ne "samostatnost". V Čechách, pokud vím, nic takového neměla v posledních volbách před rozdělením v programu žádná strana.

I. Koreň 3.11.2018 15:00

Re: Rzdělení NEBYLO proti vůli VĚTŠINY !

Buď jste v té době nežila, nebo ještě nechápala, o co jde, nebo si to už nepamatujete.

J. Kanioková 3.11.2018 14:48

Aha.... po...stu...pně.... ha ha ha

Kdysi jsem vás podezírala, že ekonomice rozumíte... tak už ani náhodou..

M. Pivoda 3.11.2018 14:47

Dovedete si představit IVK bez VK?

Jakou jinou zprávu jste čekal od hlásné trouby IVK?

Jiří Weigl píše o tom, za co je placen.

Ke změně názoru Jiřího Weigla by mohlo dojít jen tehdy, pokud by Weigla začal platit někdo jiný.

Spekulace: K tomu by mohlo dojít snad tehdy, pokud by Václava Klause kooptovala německá AfD, ale jen jeho samotného, tzn. bez IVK. Dovedete si pak představit IVK bez VK?

J. Kanioková 3.11.2018 14:45

Ano, hlavě je zajímavé, že takto neplivají na Justici

J. Kanioková 3.11.2018 14:40

:)))))))))))

J. Kanioková 3.11.2018 14:37

Bolí paranoia ?

J. Kanioková 3.11.2018 14:34

Re: Rzdělení NEBYLO proti vůli VĚTŠINY !

Slováci si dlouhodobě svůj vlastní stát přáli, směřovali k němu, každý uzlový okamžik dějin Československé republiky využívali k hledání vlastní cesty k suverenitě. Polistopadový proces, který vyústil ve vznik samostatného Slovenska, V.K. ani nespustil, ani neinicioval, ani nemoderoval. To činili jiní. On celý problém zdědil, a zdědil jej v době, kdy výsledky parlamentních voleb v roce 1992 ve slovenské části republiky jednoznačně prokázaly, že Slováci chtějí samostatnost za každou cenu (což slovenský parlament vzápětí demonstroval vyhlášením Deklarace SNR o svrchovanosti Slovenské republiky 17.7.1992). Říct v tomto kontextu, že je tedy V. Klaus zodpovědný za rozpad Československa, je obyčejná LEŽ.

J. Kanioková 3.11.2018 14:30

Vaše objektivita je fakt "úžasná".

J. Kanioková 3.11.2018 14:26

Naprosto přesně !

P. Khail 3.11.2018 14:26

Re: Dobrý den, pane Khaile! 11:36. Mě nikdo neokradl ....

Tomu co děláte se říká trolling, pane Bílý (a rád bych věděl co jste díky VK dostal zpět, ale konkrétně). Ještě sem hoďte recept na bramboračku a budete to mít komplet, hezký víkend.

J. Kanioková 3.11.2018 14:21

Mě neustále fascinují ty zdejší plačky

k privatizaci. Zřejmě zapomínají, co se tehdy dělo. Některé podniky krachovaly, a bylo nutno fofrem řešit i modernizovat jejich provoz. A tak zachránit i zaměstnanost jejich pracovníků. I příjmy do státního rozpočtu ! Z čeho by se financovalo školství, zravotnictví, atd.?

Já si to naopak velmi dobře pamatuji, bydlela jsem naproti podniku, ve kterém jsme oba pracovali. Firma opravdu padla na "hubu", skončila s výrobou.. a ticho, nikdo se nestaral o to, co po ní zůstalo. Po nocích ji ručně rozkrádali milí čeští občané. Mizely nejen stroje, ale pak už i obkládačky, okna..

Díky rychlé privatizaci byly mnohé firmy zachráněny, byť cizími investory. Vlastní jsme tehdy neměli...

A privatizovat většinu českého majetku během 2 let je unikát. Byť se možná všechno nepovedlo na 1*, i chyby se mohly stát.

Já jsem naopak ráda, že Klaus u toho byl a nedopustil, aby se k tomu dostali Šikovi hoši.

J. Kanioková 3.11.2018 13:52

:)))

J. Kanioková 3.11.2018 13:49

1*

M. Bílý 3.11.2018 13:48

Re: Dobrý den, pane Khaile! 11:36. Mě nikdo neokradl ....

.... respektive okradli mě bolšáni (přesněji mého otce) a já jsem alespoň část dostal zpět díky Václavu Klausovi a jemu podobným. Musel jsem se ovšem hodně, hodně snažit. Trvalo to dost dlouho a komouši dělali vše možné aby mi v tom zabránili.