16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

MÉDIA: Jak ČT v německém duchu přepisuje historii

Již delší dobu si všímám, že v sobotu odpoledne (ale možná i někdy jindy) běží na ČT24 velmi zvláštní pořad, který se vším – obsahem, osobami, tématy, názorem, formou – naprosto liší od všech dalších pořadů České televize. Je

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kolomaznik 7.12.2019 17:13

Hašku vy jste zmateny ze vseho co vam nesedi me dela zase dobre kdyz vas ctu jak to s vami zamete kdyz nekdo napise pravdu ;-D;-D

Š. Hašek 7.12.2019 17:24

Budete něco konat stran učiva páté třídy ZŠ, český jazyk mateřský???

Netvrdím, že nemám ab und zu zmatek na svém pracovním stole. Tyhle zmatky ale řeší Hašková, Vy se na to klidně vy-erte.

J. Kolomaznik 8.12.2019 5:42

Hasku myslis stul v kuchyni? tam jak tva stara dela nudle do polivky ? tam pracujes profesore cestiny?:):);-D;-D

J. Dvorská 8.12.2019 8:39

Jste zábavný !

J. Kolomaznik 7.12.2019 16:57

J. Dvorská

R^R^R^

J. Jurax 7.12.2019 18:20

Proč? Euroněmecká Vám nestačí?

J. Kanioková 8.12.2019 16:40

Proč ? Vy se na todíváte ?

V. Liptovský 7.12.2019 14:48

Čítať niektoré príspevky je zábava... Pokiaľ viem, po vojne z Česka vyviezli drvivú väčšinu Nemcov (niektorí od strach odišli sami)... Zostali - prakticky len Česi a Moraváci - plus nejaké percento viacerých menšín... Kde sa odrazu berú tí "Neslovania", ktorí - obávam sa - hovoria materinským jazykom českým... A tvrdenia, že ich je viac ako polovica.... Hm... Zdá sa že poniektorým zachutilo hlásiť sa k Nemcom - cítia sa lepší... Hoci, ťažko povedať prečo - hlásia sa k etniku, ktoré spôsobilo v 20. storočí dve vojny a vyvraždilo milióny nevinných... "To jsou ty paradoxy"!

J. Kanioková 7.12.2019 14:53

Naprostý souhlas R^

M. Moravcová 7.12.2019 16:08

Však oni si to Němci zase vyčistí. Mají s tím své zkušenosti.

P. Smetana 7.12.2019 13:32

Václav Klaus kope do ČT, protože se spoléhá na to, že pořad vidělo jen málo lidí. Zapomíná ale, že dnes se dá na internetu dohledat téměř vše.

V dokumentu se žádná historie nepřepisuje, je v něm popisována činnost jednoho spolku, který si dal za cíl hledat a pokud možno i identifikovat padlé ve východní Evropě v době 2. sv. války. Podotýkám padlé jakékoliv národnosti, nejen Němců, ale i Rusů, Poláků, Čechů, Ukrajinců atd. Spolek má sice sídlo v Německu, pracují v něm ale lidé z celé Evropy a USA.

https://www.dw.com/de/deutschland-bergung-von-weltkriegssoldaten/av-50706947

Š. Hašek 7.12.2019 14:16

Slyšel jste o římském "vyslyš druhou stranu"???

ČT zásadně poslouchá obě strany. Tak jo. Přeji Vám další zdárný rozvoj Vaší naivity, až dětské.

Nora168 je baba, co?

P. Smetana 7.12.2019 14:23

Budu vám i naivně věřit. Viděl jste ten pořad?

Š. Hašek 7.12.2019 17:31

Neviděl.

Viděl jsem dostatek "objektivních" pořadů ČT, i přímo z mého celožitního oboru, mých zálib ..... abych mohl něco poznamenat.

Krom toho je již asi třicet let v praxi ověřováno, že Václav Klaus je špatný pohádkář, spíš suchý faktář.

Vás se zas zeptám, jestli v tom pořadu bylo též alespoň několik sekund o ruských pátračích po za války zmizelých otcích/zajatcích??? Bylo? Nebylo?

Stačí takhle?

V. Petr 7.12.2019 18:09

To o těch zajatcích jsem nevěděl. Nebyl by nějaký odkaz?

P. Smetana 7.12.2019 19:07

Děkuji za upřímnost. V tom případě musím ovšem konstatovat, že veškerá naše diskuze byla od samého začátku jalová. Já jsem si, abych s vámi mohl diskutovat, alespoň dal tu práci a dokument jsem si vyhledal:

https://www.dw.com/de/deutschland-bergung-von-weltkriegssoldaten/av-50706947

Spolek na vyhledávání padlých na svých stránkách píše, že se skládá z dobrovolníků z Německa, Švýcarska, Ruska, Polska, Čech, Slovenska a USA. Jestli jsou mezi ruskými dobrovolníky vaší pátrači, to opravdu nevím.

J. Kanioková 7.12.2019 14:35

R^R^R^

P. Nešvara 7.12.2019 12:51

Ten pořad sleduji už dlouho, ještě před pár lety byl výborný, trochu jako objektiv. Předpokládám, že měl dobrou sledovanost, tak jej vzali do ruky ideově správní hoši, vyměnili bílého moderátora za team, kde hraje prim černoška a od té doby je to propagandistická sr*ka. Takže souhlasím s tím, že dnes je to o tom, co píše Klaus, ale odvolávat se na číslo pořadu je nefér. Před tou změnou moderátorů byly ty pořady prostě apolitické a dobré.

J. Kombercová 7.12.2019 13:04

Ano, ty díly, které jsem viděla, na mě moc dobře nepůsobily. Ale na druhou stranu, zase je dobré vidět, na čem v Německu ujíždějí. :)

P. Han 7.12.2019 11:59

Všiml jste si, o jakém pořadu Klaus píše?

J. Peták 7.12.2019 11:37

"Východní Evropa jsou většinou Slované..." říká někdo, kdo se jmenuje Klaus. No východní možná jo, ale my jsme v Evropě střední, pane Klausi.

Š. Hašek 7.12.2019 12:03

Vy nejste Slovan?

Evropa je až k Uralu, možná, že nejste Evropan. Jste štrasbruselák. Proč nemáte rád slovo -východní-? Tam třeba vychází Slunce ......

"Někdo, kdo se jmenuje Klaus" ..... závidíte?

J. Kombercová 7.12.2019 12:37

Slovanů je nás v ČR necelá půlka obyvatel, ptát se tedy, jestli je pán Slovan by znamenalo, že by si musel pro jistotu udělat testy DNA. Pro jistotu poznamenám, že je mi zcela fuk, mám-li slovanské geny či po některém předkovi úplně jiné.

J. Kolomaznik 7.12.2019 12:59

J. Kombercová R^R^

To jen Hasek a pan Klaus si nechali zjistit ze jsou Slovane :):):);-D

P. Grigar 7.12.2019 13:18

..příslušnost k národu nebo státu je věc osobní volby.

A. Pakosta 7.12.2019 13:48

Nemáte pravdu pane Grigare. Státní příslušnost je věcí administrativy, ale národ je záležitost genetická. Však to vyjadřuje i to slovo, národ, od slova narodit se. Své rodiče si nikdo vybrat nemůže, a tudíž ani národ ne. To jsou jen triky socioinženýrů, že si může při sčítání lidu u nás každý napsat do kolonky "národnost" co chce - je to jen opačný extrém namířený proti nacistickým zákonům o árijském původu. Podívejte se na článek hned vedle na LN: https://www.lidovky.cz/relax/veda/nakolik-geny-opravdu-predurcuji-jaci-jsme-slabiny-a-prednosti-mame-vepsane-do-dna.A191129_132002_ln_veda_ele

V. Liptovský 7.12.2019 14:29

Mýlite sa - pletiete si pôvod a národ... Príslušnosť k národu - to je pocit, kam patrím, je to reč matky, rodný jazyk, Jazyk a príslušnosť predkov... Tradície, zvyky... S génmi to nemá nič spoločné...

J. Kanioková 7.12.2019 14:41

Přesně !

P. Grigar 7.12.2019 18:33

..pane Liptovský, děkuji Vám za úsporu mého času.

Z. Lapil 8.12.2019 9:23

Doplním pana Liptovského. Já jsem Čech nezávisle na skutečnosti, že jsem zrzavý a na sluníčko můžu jen velmi opatrně, a ke všemu se moje babička, hrdá Moravanka, za svobodna jmenovala jednoznačně německy.

Že mám krevní skupinu, která podle jednoho článku (na způsob 100+1) naznačuje mongolské předky, to snad ani nezmiňuju.

Zcela laicky se tedy obávám, že moje DNA by vás ohledně mé národnosti dost zmátla.