29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

MÉDIA: Jak ČT v německém duchu přepisuje historii

Již delší dobu si všímám, že v sobotu odpoledne (ale možná i někdy jindy) běží na ČT24 velmi zvláštní pořad, který se vším – obsahem, osobami, tématy, názorem, formou – naprosto liší od všech dalších pořadů České televize. Je

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Liptovský 8.12.2019 16:36

No, kedysi pred rokmi sme rátali, že cca dvadsať generácií dozadu má každý z nás vyše milióna predkov... (kvadatická postupnosť)... To je napr. v podmienkach Slovenska prakticky nemožné - mnohí sa musia opakovať (najmä keď v minulosti tak ľudia necestovali)... Ale aj tak... Koľko všelijakých cudzincov by sa asi našlo - stačil jeden Talian v desiatej generácii dozadu, čo prišiel budovať hrady, a pritiahol do génov polku Stredozemia... Židov, Afričanov a pod... Teda - aké máme gény?

J. Kanioková 8.12.2019 16:29

Jste cvok ! Bolí paranoia ?

J. Kanioková 8.12.2019 16:27

"zverbovaný agent KGB Kikina "

Blbečku..

J. Kolomaznik 8.12.2019 16:02

Ses zabavnej moravce prevlekacRvi kabatu a jmen

J. Kolomaznik 8.12.2019 15:57

To jste vse napsal z toho vaseho pracovniho stolu Dnes se nedelaji nudle pane rudej

Š. Hašku?;-D;-D

Z. Lapil 8.12.2019 14:40

Jo, já souhlasím. Geny a příjmení - ne že by jedno vyplývalo z druhého nebo naopak, ale (např.) německé jméno v Česku naznačuje, že někde cestou se do věci připletl Němec. Samozřejmě z toho nepoznáte, jestli je to "poctivá česká rodina", do níž se ten Němec jednorázově přiženil, nebo naopak Němci, z nichž jednoho možná někdy uhranula česká krasavice a od té doby žijí tady, to z toho nepoznáme.

A to ještě předpokládáme manželskou věrnost, že není dětí mimo manželství a že hrdinové židovských vtipů Roubíček a Kohn jsou jeden Čech a druhý Němec.

Neboli ano - v DNA najdeme leda zmatek a většině lidí je dost jedno, co říká jejich DNA. Nemluvě o tom, že jestli se šimpanz od člověka liší v 5% genů, jak moc se asi liší Němec od Čecha, když už mluvíme o nás a našich sousedech.

R. Tesařík 8.12.2019 14:26

Co vás pudí k vašim obrblábolům?

Z. Lapil 8.12.2019 14:22

Teď mi ovšem řekněte, jak je to s rodiči, když táta je celkem dlouhodobý Čech a máma po své matce ta německá Moravanka a po svém otci několik generací taky Češka. Toho Avara můžeme z úvah vynechat (100+1 není typ časopisu, na jehož exaktní pravdivost bych vsadil), ale že jsem od pohledu Kelt, to je holá skutečnost. Možná po tom přeslicovém dědovi, ale to je holá spekulace vycházející z toho, že jeho předkové jsou od Loun už někdy ze 16. století.

Podle mě je výsledné národnostní složení, přinejmenším ve střední Evropě, složitější než stranické složení českého parlamentu. Vezměte si jenom českou vládu - ze třinácti(?) lidí jsou tři evidentní "cizinci" (Schillerová, Metnar, Plaga) a v Rakousku jsou ve vládě pro změnu Drozda, Sobotka, Doskozil a Karmazin (Čecha Karmazína znám osobně; karmazínová je barva, ale kde se to slovo v češtině vzalo, to netuším).

M. Němec 8.12.2019 14:15

Netušim, pucíčku.

Já jen vim, že zeťáček óbrnácka Mištiny a kvůli tomu zverbovaný agent KGB Kikina musí šít do Němců.;-O;-O;-O

I. Bubla 8.12.2019 14:09

Pokud je pořad vysílán bez jakéhokoli komentáře, je to naopak velice záslužný čin, vysílaný možná poloilegálně na stanici nijak masově sledované.

Naopak, bez jakékoli lživé omáčky okolo, předkládá realitu jaká se praktikuje ve "vyspělé demokracii", která je "sluníčkáři" a zejména liberálnědemokratickými politiky stále vyzdvihována a propagována s úmyslem ji následovat, dohnat a předehnat.

Je pak jen na divákovi, aby porovnal své představy s předkládanou realitou a u voleb se podle toho rozhodl. Škoda jen, že pořad probíhá na tak zastrčené stanici a čase. Chápu ale, že v "prime time" většinový divák očekává něco jiného a kladný ohlas by rozhodně nevzbudil. Což je zřejmé i z článku inteligentního autora a reakcí na něj. I pokud bych mu dal za pravdu, nepochybně i zde platí ono úsloví: Všechno špatné, je k něčemu dobré".

J. Fridrich 8.12.2019 13:58

Ale byl nejlepší v basketu a v boji proti komunismu... Dle něj se proti špatnému systému vlády, tedy nesvobodného a nedemokratického komunismu nejlépe BOJUJE usilovnou prací za přepážkou banky a v prognost'áku tak, jak to dělal Véna Klaus....

F. Brabec 8.12.2019 13:38

Už jsem párkrát měl tu čest a ano, místy je to slušná propaganda. Co mě ale fakt dostalo, byla reportáž o třídění odpadů v nějakém konkrétním městě (ani nevím, jestli v Německu). Obyvatelé toho města musí odpad třídit povinně, po městě chodí inspektoři, prohrabávají popelnice a případné prohřešky dokumentují a následně pokutují. Ještě to bylo glosováno, jaká že je to odpovědná a nebezpečná práce, oškliví lidé prý klidně vyhazují do popelnic střepy (což se nesmí) a chudáčci inspektoři by se mohli pořezat. Jen jsem nevěřícně zíral.

V. Liptovský 8.12.2019 13:37

No, ja som chcel len povedať, že národnosť nie je fyziologická, ale sociologicko-psychologická kategória... A ani meno nič neznamená... Takže - aké gény, aké priezvisko...? Tí novodobí "Neslovania" sú, jednoducho, kríženci exhibicionistov a "pakov"...

A. Pakosta 8.12.2019 13:29

Patrně by nezmátla, pane Lapile. Ve Vaší DNA jsou zapsáni všichni Vaši předkové, nejen ti mongolští. Národnost má člověk primárně po rodičích, ti zase po svých rodičích, a tak dále. Pochopitelně, že když kdysi dávno nějaký avarský nájezdník pojal za ženu (nebo spíš znásilnil, kdo ví) některou z Vašich pra-prapředkyň tady v české kotlině, dítě z toho vzešlé si podrželo národnost po matce.

V. Mokrý 8.12.2019 13:12

:-) !! R^

M. Vondráček 8.12.2019 12:34

Vy tušíte co to je přemýšlet ?

M. Němec 8.12.2019 12:22

Kikina je hrdina.

Přemejšlí, i když chrápe v sobotu odpoledne u televize.R^R^R^

Š. Hašek 8.12.2019 11:16

Upozorňuji, že věnujete svůj drahocenný čas a myšlenky kolovrátkáři. A to proč?

P. Smetana 8.12.2019 11:13

Toč se a vrč, můj kolovrátku,

L. Novák 8.12.2019 10:46

V principu má Klaus určitě pravdu. ČT ani jiné kontinuálně vysílající televize nesleduji právě z důvodu, že propaganda všeho druhu včetně firemního marketingu a reklamy se prolíná s obsahem vysílání. Třeba takový Andrej Babiš, ale i Tomio Okamura a další jsou produktem ČT, která jim zcela nekriticky ponechala volný prostor ve vysílání dávno předtím, než vstoupili do politiky. A později, už jako "mediálně známé osobnosti" do té politiky i díky svým známostem v ČT konečně vstoupili. Dobře věděli, jak se zviditelnit... Nebo z jiného konce. Pořad (začal v 90. letech) "Nedej se", který měl být ekologicky zaměřený a poskytovat informace z oboru, se stal hlásnou troubou zelených magorů a jejich ideologie. Důsledky této masívní propagandy vidíme kolem sebe...

Televizní ;-O vysílání je mor. ;-) !!

Š. Hašek 8.12.2019 10:26

Autor tohoto komentáře (Václav Klaus st.) toho zřejmě ví mnohem méně než Vy. Tak to vezměte šířeji .....

Nerozporuji, že v množině Němců by se nenašli žádní kultivovaní lidé. Myslíte tu množinu 1933 - 1945? Kladete za vinu vojákovi Rudé Armády, že to nedokázal poznat?

V těch německých pořadech začíná být poněkud málo místa pro hledání hrobu kohokoliv, kdo se protivil "velikým úkolům, stojícím před Německem při budování Nové Evropy". A tak se ta novomládež schází jen nad jen určitými hroby. Klaus na to upozornil.

J. Pospíšil 8.12.2019 10:04

Autor tohoto komentáře zřejmě toho moc neví o etíce,,vztazích k jiným národnostem. k respektu k lidem,kteří se chovali kultivovaně,i když byli Němci.

Š. Hašek 8.12.2019 9:55

A. souhlas (s Klausem). Obecně.

B. nesouhlas (s Klausem). Obecně.

C. Nádavky, plky, špatná čeština, poukazování, že Václav Klaus zničil Českou republiku. Závistivé mečení "kdo zná vůbec nějakého Klause". Ev. podivení nad tím, že si (neznámý) Klaus vůbec dovolí něco někam napsat ...... Obecně.

V našem Společenství vlastníků ...... jsme se (m.j.) za ty roky dohrabali k tomu, že na schůzích mluví jen skupiny "A" a "B". Ano, ne. Hotovo. Skupina "C" buď vymřela, nebo ji vlastní hanba začala fackovat a "nevylejzaj z děr". Museli by totiž vydržet posměšky 95% sousedů ....... Máme asi sumárně solidní složení občanstva, v té naší řadové ubikaci.

A tak to máme na tom NP každý den .......

Z. Lapil 8.12.2019 9:23

Doplním pana Liptovského. Já jsem Čech nezávisle na skutečnosti, že jsem zrzavý a na sluníčko můžu jen velmi opatrně, a ke všemu se moje babička, hrdá Moravanka, za svobodna jmenovala jednoznačně německy.

Že mám krevní skupinu, která podle jednoho článku (na způsob 100+1) naznačuje mongolské předky, to snad ani nezmiňuju.

Zcela laicky se tedy obávám, že moje DNA by vás ohledně mé národnosti dost zmátla.

P. Smetana 8.12.2019 9:02

Vidíte, a já jsem si myslel, že se válka odehrávala v Drážďanech. Nebýt vás a vašich širokých obzorů, tak zemřu v nevědomosti. Díky za osvětu.

J. Dvorská 8.12.2019 8:39

Myslíte ?

J. Dvorská 8.12.2019 8:39

Jste zábavný !

J. Kolomaznik 8.12.2019 5:42

Hasku myslis stul v kuchyni? tam jak tva stara dela nudle do polivky ? tam pracujes profesore cestiny?:):);-D;-D

J. Kolomaznik 8.12.2019 5:38

I kdybych byl nevim co hlavne ze te vytocim prevlekaci kabatu a profilu moravce !!

J. Kudrnová 8.12.2019 0:43

Focus jsem neviděla, ČT pouštím hlavně na počasí apd., ale podívám se. Snaha přepisovat dějiny tu určitě je. Němci nakonec byli beránkové a pak přišli ti strašní rusové. A ty televizní pořady, jak byl problém sehnat v socializmu toaletní papír, ta hrůza a nikdo nezmíní, že za němců byla i mouka na příděl. ČT prostě vymývá mozky.