1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

MÉDIA: ČT zase ztratila kus důvěryhodnosti

V pondělí 12. srpna jsme se dozvěděli, že se Daniela Drtinová poté, co ji vedení ČT zbavilo v pátek moderování prestižního pořadu Události, komentáře, dohodla s generálním ředitelem Petrem Dvořákem a ředitelem zpravodajství Zdeňkem Šámalem a bude mít svůj vlastní pořad Interview Daniely Drtinové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Adler 21.8.2013 5:41

neznam vykony pani drtinove ...

... a jsou mi v tomto pripadu zcela lhostejne ...

rad bych ale vedel, kdo a jak potvrdi, ze pani drtinova byla odvolana na natlak politiku ... ze to rikaji cesti novinari, ze to rikaji televizni odbory, to neni dukaz ... dukaz znamena, vedet to jiste ... mit v ruce a byt ochoten a schopen zverejnit prukazne potvrzeni, ze se vec stala tak, jak se nam to predklada k uvereni ... takovy dukaz zatim nepredlozil vubec nikdo ...

pokud jde o watergate, je naprosta pravda, ze president nixon se dopustil mnoha kladnych kroku, o nichz se dodnes zbytecne a hloupe mlci, a ze ta cela akce ma dodnes zbytecne mnoho nezodpovezenych otazek ... zda to byla lecka nebo ne, jak se tu nekdo zminoval, to je otazka pro zastance teorii spiknuti, jisto vsak je, ze at uz to bylo cokoliv, nixon naletel ...

stejne tak je ale jisto, ze milacci sdelovacich prostredku (lbj a jfk) zatahli usa ve vietnamu do bahna, a z toho vytahl zemi prave nixon ...

ale hlavne: jiste, afera spiegelu i skandal kolem watergate byly (a dodnes jsou) udalosti zcela pozoruhodne, ale ohanet se jimi, jako kdyby prave ony potvrzovaly teorii politickeho spiknuti vuci ceske televizi, to mi prijde jako trochu pritazene za vlasy (a tech mam, prirode zel, malo) ...

J. Kuka 19.8.2013 18:49

Ja...

Ja bohuzel musim souhlasit s tim ze drtinova byla spatna "moderatorka" . Vzdy , kdyz diskuze smerovala z nalinkovanych a naucenych vod tak proste tapala . Je ji celkovy rozhled o vetsine veci je proste strasny . Kdyz se z "IT cloveka" snazi 5+ min v kuse vytlouct odpoved na otazku , u ktere je me po 15 sekundach jasne , ze ji NIKDY nedostane tak se me otvira kudla v kapse . Obecne je jen velmi malo komentatoru s logickym usudkem v televiznich vodach ...

M. Kosejk 19.8.2013 18:14

----

Jestli Drtinová byla byla stažena z politických důvodů, tak je to špatně.

Měla totiž být už dávno vykopnuta z profesionálních důvodů. Její rozhovory jsou populismem nejhrubšího zrna. Pokud se nechcete od hosta nic dozvědět, tak nechte rozhovor moderovat Drtinovou. A Drtinová mu bude skákat do řeči a utne ho, sotva začne říkat něco zajímavého. A jistě ho i utne, když začne říkat něco, co se jí nehodí do jejího předem připraveného scénáře.

J. Kraus 19.8.2013 18:00

S tím Watergate

 to bylo trochu jinak. Byla to zřejmě řízená provokace, která měla zdiskreditovat republikány a Nixona. Materiály těm dvěma novinářům - panákům šly z vedení FBI. Jeden z jejích tehdejších šéfů to před časem potvrdil. Typická situace, kdy slušný a rovný člověk je zatlačen do kouta smečkou bezskrupulosních lidí.

M. Kosejk 19.8.2013 18:42

Re: S tím Watergate

Případ Watergate by mohl být ukázkovým případem pro přednášky z mediální komunikace.

Co si dneska o Nixonovi lidi díky novinářům pamatují? Že Nixon byl hajzl, který špehoval lidi - a musel odstoupit. Tečka. Niikdo si ho nepamatuje takového, jakým hlavně byl. A hlavně to byl jeden z fakticky nejúspěšnějších amerických prezidentů. Ovšem od začátku si nesl stigma - novináři (a celá kulturní fronta) ho nenáviděli už od ohlášení jeho kandidatury. A tak na něj tak dlouho něco hledali - až našli.  A pak ho zašlapali do země - a odmítli mu přiznat celou řadu úspěchů, kterých jako prezident dosáhl - a že jich bylo.

A na druhou stranu tady máme osobu JFK - osobu zbožtělého prezidenta, který ale fakticky byl děvkařem, co nehorázně zneužíval administrativu pro svůj osobní prospěch. S byl to člověk, který svým diletantstvím přivedl svět přímo na kraj jaderné války, protože to byl takový egoista, že z počátku odmíl poslouchat rady diplomatů - a chtěl s Kremlem jednat sám.

V. Novák 19.8.2013 15:12

Jestli to chápu správně, tak Drtinová povýšila.

Místo aby se střídala s ostatními v jednom pořadu, bude mít pořad vlastní. Tak nevím, na co si stěžujete.

Pochopil bych, kdybyste zkritizoval, že tak mizerná moderátorka, jako Drtinová bezpochyby je, dostane z nejasných důvodů vlastní pořad.

Drtinovou nesnáším od televzní vzpoury - do té doby neměla pro odboráře slůvka dobrého, každou stávku znectila co braní si rukojmích, prostě byla správně pravicově ukotvená. Nu což - má na to právo. Jenže najednou z ní byla přesvědčená bojovná odborářka, které nepřišlo hloupé přijmout podporu od té nenáviděné ČMKOS. Takže jsem pochopil, že není "správně pravcově ukotvená", jenom se považuje za elitu národa, která má nárok na vše.

A. Bocek 19.8.2013 13:25

ČT je příli drahý koníček,

placený z povinné daně každé domácnosti. Budu volit tu "pravicovou stranu", která navrhne privatizovat ČT, ČRo a zruší tuti daň,

J. Milota 19.8.2013 20:57

Re: ČT je příli drahý koníček,

V době digitální telekomunikace by nebyl vůbec problém koncesionářské poplatky zrušit. Stačilo by zavést kódované vysílání ČT, zájemci, pro které je sledování ČT životní potřebou by se stali abonenty prostřednictvím předplatného a třeba jakési karty či podobného zařízení. Toto by byl průzkum bojem ukazující skutečný zájem lidí o ČT. Tak by Čt zkrachovala do měsíce a scéna by se vyčistila. Ale dovedu si představit ten řev odborářů v Čt nastrčených spoustou umělců přisátých ke struku, jakým ta ČT je. Četl jsem kdesi, že plat ředitele ČT je nějakých 280 000 (měsíčně, ne ročně). Stačí to porovnat s platem vedoucího řízení letového provozu v Praze. A srovnat tu odpovědnost obou.

M. Gavlák 19.8.2013 13:09

Drtinová je prachmizerná novinářka

a že něco takového mohlo vůbec působit v "prestižním" pořadu na ČT24, je s podivem. Je smutné, že po letech má ČT jediného novináře, na kterého se lze bez sebezapření dívat, tím je Martin Veselovský. Drtinová měla vyletět dávno, jestli něco vedení ČT zazlívám, je to, že se teď snaží dělat z Drtinové dobrou novinářku, která má mít vlastní pořad (!)...

R. Houška 19.8.2013 11:41

Pane Hvížďalo, pravdou je, že na obranu obou ředitelů,

nemůže soudný člověk uvést opravdu, ale opravdu NIC! Na druhou stranu ale nechápu, jak někdo soudný, kdo sledoval mnohé výkony Daniely Drtinové, může tvrdit, že je to perfektní profesionálka. To, že si moderátor odpoví na vlastní položenou otázku ještě dříve, než stačí tázaný otevřít pusu, z něj moderátorskou, profesionální hvězdu, nedělá.

J. Kapitán 19.8.2013 11:07

Drtinová - komentář Astona (jako vždy mimo mísu)

Astone,

paní Drtinová byla špatná moderátorka. To, že si na ní dělá mnoho lidí PR, nic nezmění, jen se zesměšní. Také by mě zajímalo kolik diskusí s paní Drtinovou shlédli její zastánci.

Skáče do řeči, hodnotí hosty subjektivně podle toho, zda se jí líbí, když už někdo chce něco důležitého říci (že by se člověk taky něco konečně dověděl), tak ho pro jistotu zastaví. Navíc je pohledem nesympatická. Demagogie také vládne její "diskusí" a jde na ní vidět v čím žoldu pracuje. Ať si tady p.Neff prská jak chce lidé nejsou slepí a vidí že Drtinová (ale i jiné dámy z ČT) není prostě objektivní a že straní bývalé vládní koalici, respektive TOP 09 a dále různým Zeleným a také pak různým "zbůhvíčehoplacených" neziskovek apod.

Například takový Martin Veselovský, to je dle mého názoru momentálně špička na ČT, ale ten je zase objektivní, tak ho raději málo obsazují.

Tudíž Astone - přejmenujte neviditelného psa na VIDITELNÉHO PSA, protože Vaše motivace není dle mého názoru objektivní - jste prostě proti Zeman, proti Klaus za každou cenu - až jste trapný. Jinak Digineff není špatný :o

I. Schlägel 19.8.2013 12:56

Re: Drtinová - komentář Astona (jako vždy mimo mísu)

Martin Veselovský se doposud pravidelně střídal s paní Drtinovou a panem Klepetkem, tak že není pravda, že by byl málo obsazován. Navíc má pravidelný pořad v českém rozhlase. Jenom taková malá poznámka.

R. Gramblička 19.8.2013 13:07

Re: Drtinová - komentář Astona (jako vždy mimo mísu)

Kapitáne, zkuste si nasadit brýle, ať se tady neztrapňujete. článek psal pan Hvížďala. Mimochodem, i pan Neff má určité preference a je jeho věcí, jaké články na svůj web vloží

J. Vyhnalík 19.8.2013 15:50

Re: Drtinová - komentář Astona (jako vždy mimo mísu)

Naprostý souhlas.

Jenom malá poznámka, článek nepsal Aston, ale Hvížďala.

Z. Švrček 19.8.2013 11:00

Omyl

Pane Hvížďalo, odvolání paní Drtinové je dobrým signálem pro veřejnost. Ta zaujatá urputná a zjevně zakomplexovaná paní se zřejmě dostala na pozici, na kterou nestačí ani intelektem, ani chováním a také ani tím, že se dosud nenaučila tomu, jaký je rozdíl mezi jednotlivými novinářskými kategoriemi (zprávy v. komentáře atd).  Takže i ona potvrdila platnost Murphyho základní poučky.

Na mne působila již jako reportérka v terénu krajně nesympaticky, vždy zaujatě a málokdy se projevila jako profesionálka, neřku dáma. Pro mne ,a myslím že i pro spoustu dalších "ještě pořád diváků ČT", to je dobrý signál. Jen houšť a větší kapky  

T. Pansky 19.8.2013 10:57

Verejnopravni televize coby hlidaci pes demokracie je ze sve podstaty nesmysl...

Tato televize ma hlidat politiky, ale politici televizi ovladaji.  Takze komentatori chteji neco rici, ale nemohou.  Vedeni televize je poplatne politickemu proudu.  Takze cas novin musi byti vyplnen necim, co neublizi ...  Obcane se o nic lepsiho nehlasi a politikum to tak take vyhovuje.  ......  Zpravodajstvi musi byti nezavisle na politice.  To mohou delat pouze soukrome stanice. 

P. Čech 19.8.2013 11:37

Re: Verejnopravni televize coby hlidaci pes demokracie je ze sve podstaty nesmysl...

Máte pravdu. Mohou to dělat pouze soukromé stanice. Ony to však nedělají.Jsou totiž zase v zajetí mrzkého groše a raději vysílají zprávy, kde se moderátoři brodí potoky krve a nebo vyvolávají v lidech nežádoucí emoce. Tak tam můžete spatřit povětšinou t.zv. celebrity bez vlastního mozku typu Agáty Hanychové či Gábiny Partyšové.Tyto dovedou na veřejnosti exhibovat, opíjet se na rautech či sdělovat s kým zrovna souloží, zeptá-li se jich však někdo na cokoliv obecného, jsou v koncích. Tedy, politika a zpravodajství pro ovčany. Veřejnoprávní televize, aby mohla býti opravdu veřejnoprávní, musela by být nezávislá na politických stranách. Je však de facto řízena poslaneckou sněmovnou, která je zase řízena politickými stranami. Stranami, které ovládají despoticky v tomto státě vše, televizí počínaje přes moc zákonodárnou, výkonnou a soudní až po občany.  A v tom to všechno vězí.

J. Milota 19.8.2013 21:09

Re: Verejnopravni televize coby hlidaci pes demokracie je ze sve podstaty nesmysl...

Ano, měla by to být soukromá společnost- tedy zprivatizovat.

J. Milota 19.8.2013 21:00

Re: Verejnopravni televize coby hlidaci pes demokracie je ze sve podstaty nesmysl...

Naprostý souhlas.

M. Šejna 19.8.2013 10:36

Drtinová je hrozná moderátorka

v mládí měla aspoň velké poprsí, což byla tehdy jediná její kvalifikace. Tehdy moderovala nedělní politický pořad společně panem Černým, který si ji do tandemu vybral nejspíš po speciálním "výběrovém řízení". Drtinová byla významnou aktivistkou "Velké bolševické televizní revoluce" a je tedy pod ochranou televizních odborů, které jsou ještě bolševičtější, než česká odborová centrála.

Drtinová získala nyní svůj vlastní pořad, což je pro normálního moderátora v normální televizi největší pocta. Ne tak pro Drtinovou, protože její styl a omezenost se teď projeví v plné nahotě.

L. Novák 19.8.2013 11:54

Re: Drtinová je hrozná moderátorka

Političtí demagogové to měli u Drtinové těžké. Šejno, kdybyste tam byl vy, asi by to skončilo totálním fiaskem. :-P

I. Schlägel 19.8.2013 12:58

Re: Drtinová je hrozná moderátorka

Nebuďte pichlavý, pan Šejna mi v problému vždy udělá jasno. Přímočaře, bez zbytečných úvah a přemýšlení. Tah na bránu se to jmenuje.

L. Novák 19.8.2013 13:31

Re: Drtinová je hrozná moderátorka

Já tomu říkám blbost. ;-)

J. Chaloupka 19.8.2013 10:05

Ať už odešla z jakéhokoliv důvodu, televize tím nic neztratí.

Drtinová byla hloupá, agresivní moderátorka, která zároveň v otázce sdělila i odpověď, kterou chce slyšet. Otázky měla napsané, a i když dotazovaný některou zodpověděl mimochodem dopředu, tak mu podle scénáře otázku položila. Mám možnost srovnávat se zahraničními televizemi a řeknu vám, že i na Balkáně mají kompetentnější moderátory a moderátorky, než je ta banda amatérů, která nalezla do čt po revoluci, kdy byli vyházeni všichni "totalitní" redaktoři. A drží se tam dvacet let, přičemž dnes svůj diletantismus vydávají za profesionalitu. Hodně divákům se jejím odchodem uleví. Bohužel v čt je personální politika nastavena tak, že ji zřejmě nahradí nějaká mladší s dlouhýma nohama, aby se líbila Šámalovi.

P. Čech 19.8.2013 8:10

Moc

Absolutní moc nad vším, nad občany, nad mocí zákonodárnou, výkonnou i soudní, ale také i nad ČT dává politickým stranám a jejich politikům čl. 5 Ústavy České republiky. Ten sice poněkud zastřeně hovoří o volné soutěži politických stran, ale ve skutečnosti se nejedná o nic jiného než o nelítostný boj  o absolutní moc ve státě na nejméně 4 roky. 4 roky je v dnešní době velmi dlouhá doba, za kterou mohou vznikat a zanikat státy, ba dokonce může být zničena celá planeta Země.Tento nedemokratický čl.5 ústavy musí být bez jakékoliv náhrady zrušen, jinak se nehneme z místa.  Ve spojení s volebním systémem podle zásad poměrného zastoupení budeme neustále svědky patové situace ve sněmovně, která s výjimkou let 1938-1945 trvá již od roku 1920, kdy byla schválena ústava. Ústava, která dávala a dává politickým stranám do rukou moc nad děním ve státě, moc, kterou ony politické strany zneužívají pouze ve svůj prospěch a to na úkor občanů státu. O tom to je.

M. Stuchlik 19.8.2013 7:07

V naší manažerokracii se manažeři navzájem podrží

křivé slovo proti Balvanovi a zaměstnanec letí. Pokud by neletěl tak by letěl ředitel televize. A od takového korýtka se neodchází kvůli jednomu zaměstnanci, natož nějaké pofiderní demokracii a fair play. Takže soudruzi manažeři na všech úrovních se navzájem podrží a jako vždy to odnesou ti nejzodpovědnější zaměstnanci, kteří se snaží dělat práci dobře navzdory manažerským tlakům.

J. Vyhnalík 19.8.2013 5:31

Drtinová je prostě špatná moderátorka

Sice se už za ta léta v ČT něco naučila a na pořady se připravuje, ale její problém je myšlenková rigidita. Ona nastupuje do diskuse už s hotovým názorem a jakoukoliv odpověď, která ji do jejího obrazu nezapadá ignoruje, hostu skočí do řeči a pokud ten neřekne to, co by chtěla slyšet, klidně to za něho dopoví sama.

To si tam klidně může promítat fotky a odmluvit si "rozhovor" sama a neurážet hosty tím, že jejich odpovědi ignoruje.

M. Stuchlik 19.8.2013 7:10

Re: Drtinová je prostě špatná moderátorka

I kdyby to byla pravda politik to musí ustát. Balvan  je naprosto neschopný a nekompetentní, proto to neustál a řešil to mocensky. Letět by měli Balvan a to pro zneužití své moci a ředitel ČT pro politizaci veřejnoprávní televize.

L. Krajicek 19.8.2013 7:36

Re: Drtinová je prostě špatná moderátorka

Politik nejde do televize, aby ustával nikam nevedoucí ironizující útoky a jím nevyřčené odpovědi, které za něho řekne moderátorka. M\slím si, že tam politik jde proto, aby něco sdělil a i kdyby to byl nesmysl, je to jeho nesmysl. Není tam od toho, aby hladil ego Drtinové.

Jak markantní rozdíl, když moderuje Klepetko. Drtinovou jsem v poslední době pravidelně přepínal jinam. No několik posledních dnů se poněkud zklidnila. Chystaná změna jí, doufám, bude svědčit.

L. Novák 19.8.2013 11:51

Re: Drtinová je prostě ... moderátorka

Politici jdou do televize hlavně proto, aby se pokusili oslovit voliče. A moderátor na ně musí být tvrdý a nenechat je žvanit předem naučenou politickou propagandu, jak je u většiny z nich běžné. To Drtinová zvládala velmi dobře a mnoha politikům se to nelíbilo.

Na druhé straně působila často dojmem, že přerušování plynulosti projevu hosta je zbytečné. Na to můžou být různé názory různých lidí. Drtinová dělala tuhle práci už dlouhá léta a ČT jí umožnila dělat svůj vlastní pořad. Což rozhodně nelze nazývat vyhazov a nebý odborářů, nejspíš by nikdo ani neceknul. Celý humbuk kolem Drtinové je nejspíš úplně zbytečný.