4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

MÉDIA: Co se nesmí říkat v ČT

Tak se mi povedl rekord. ČT24 se mnou natočila rozhovor, který sice prošel živým vysíláním (24.1.2012 v 11:10), ale na internetové stránce byl okamžitě nahrazen komentářem Aleše Michla. K vyhodnocení došlo během několika minut po natočení. Takže nejrychlejší cenzura.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Ondys 24.6.2012 21:14

:))))))))) Asi za to může název

při předpokladu, že tu je od toho, aby náročně vyhledávala zajímavé lidi, seznamovala veřejnost s jejich názory i postoji a díky svému vlivu z nich dělala známé osobnosti. Je ale fakt, že v drtivém množství případů (jako skoro všechna naše mééééééédia) pouze prakticky naplňuje vizi nějakých telat za peníze jiných a nestydatě manipuluje se svými příznivci podsouváním osob schopných snad všeho, když se na tom dá cokoli trhnout především na úkor jiných.

P. Gabriel st. 24.6.2012 20:10

Manipulativním role ČT

Je dlouhodobá. Nejen velký manipulátor Moravec, ale i selekce toho co a kdo se dostane do zpravodajství a publicistiky. A s novým ředitelem se  situace ještě významně zhoršila.  Divím se že to členové rady nevidí a že jsou nečinní. Zvláště mně to překvapuje u radního Mezuláníka!

G. Zahradníček 24.6.2012 12:00

V ČT se toho nesmí říkat, např. cikán.

:)))

J. Anděl 23.6.2012 14:10

Jsem rozladěný

Dvacátého třetího června se zde objeví článek z LEDNA, který během celého svého textu vyvolá nějaký dojem (v ČT je cenzura), načež až na konci je update z KVĚTNA, který v podstatě emoční náboj předchozího článku znevěrohodňuje? Proč autor čas od května do nyní nevyužil k tomu, aby si ověřil, jak to tedy bylo doopravdy?

Kdo je tady manipulativní až demagogický a zahrává si s emocemi a názory čtenářů bez znalostí faktů, což je postup ze stejného ranku, jako cenzura?

Sleduje autor někdy web ČT? Všiml si třeba, že mnoho pořadů, sledovatelných on-line, třeba Události, ještě několik hodin po skončení pořadu nejsou k dispozici a přehrát lze případně jen nějaké bonusy? Nejednalo se náhodou o něco podobného? Ano? Ne? Nedalo se to od května zjistit?

Na mysl se mi dere podezření, že váha a mučednická sladkost argumentu, že ČT (média obecně) ubližují autorovi, byly mocnější, než snaha o objektivitu. Jak to je?

V. Venc 23.6.2012 11:52

Ad Kún, Kolouch, Ryba

Milí pánové, přece musíte uznat, že i u nás platí biblické " po ovoci - poznáte je".

Pan Hampl neudělal nic jiného, jenom popsal ovoce dvacetiletého úsilí EU a to pomocí jednoduchého sdělení v 6 bodech. Nehovořil nic o "nobelových" ekonomech, (mezi nimiž je také i M. Friedman a další, kteří asi nepatří mezi zastánce sociálních států, typu EU), je mu (stejně jako mně) směšné, že stát "dává" lidem práci a vzdělání atd, atd. Nejskvělejší argument má p. Ryba, který tvrdí o Hamplem popsaných skutečnostech, jako o paranoidní slátanině. Pane Rybo, Bible má pravdu!

J. Krásenský 23.6.2012 3:01

Ano ČT cenzuruje

Například 27. 4. 2012 Hyde park s Erikem Bestem, odvysílaný byl, dnes jej ČT vyřadilo i programové nabídky. Hyde park vysílá každý všední den od pondělka do pátku. A ČT se nyní tváří, jako by v pátek 27. 4. 2012 Hyde park nebyl. Psal jsem o tom Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (včetně data a internetových odkazů na onen pořad). Odpověděla mi paní Kareřina Kalistová, JUDr. takto: "Věc: odpověďna dopis č.j. 4544/2012 Vážený pane Krásenský, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen „Rada“) projednala na svém 10. zasedání, konaném ve dnech 22.–23. května 2012, Váš dopis, jímž si stěžujete na internetové vysílání pořadu Hyde park s Erikem Bestem (program Česká televize). Uvádíte, že zmíněný pořad není k dispozici ve videozáznamu na stránkách provozovatele a spekulujete, zda je za tím technická potíž, nebo spíš jakási politická zvůle. Pořad Hyde park s Erikem Bestem je však v současnosti (14. 5. 2012) k dispozici jako videozáznam kompletního pořadu na stránkách ČT (http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/4.11.2010/). Děkuji Vám za Váš dopis, vážíme si Vašeho zájmu o problematiku televizního vysílání. Mohu Vás ujistit, že Rada průběžně monitoruje vysílání všech provozovatelů a vyhodnocuje, zda jsou v souladu se zněním zákona č. 231/2001 Sb., a pokud dojde k závěru, že došlo k porušení zákona o rozhlasovém a televizním vysílání, uplatní vůči provozovateli příslušné postupy v souladu se svými pravomocemi. S pozdravem V Praze dne: 22.5.2012 JUDr. Kateřina Kalistová předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání "

Takže je to tak, pořad ze dne 27. 4. 2012 v archivu není, ale je tam  ze 4. listopadu 2010 tak co se do toho ještě ščóráte! Napsal jsem další dopis, ostřejší a čekám jestli mi odpoví. Doporučuji všem: Pište RRTV, pište na internet a nenechte se odradit! ČT je mediem veřejné služby a nikoli služkou P&L,  eurohujerské a enviromentalistické sekty.

J. Kanioková 23.6.2012 21:20

No, o Radě ČT si už své myslím dávno,

a mám s ní svou zkušenost... aspoň jsem si opravila mínění o dalších lidech, kterých jsem si ještě jakž takž vážila...

V. Kún 23.6.2012 1:48

Problém je jiný a jinde, než EU

Pane Hample, tak jste si ulevil, ovšem jít s takovou slátaninou na trh je buranství. Ekonomové celé Evropy a dnes už i světa (včetně nositelů Nobelových cen) si léta lámou hlavu, jak se z dnešní téměř celosvětové šlamastiky (přesněji: celosvětové krize, výjimkou jsou jen Čína, Indie a několik dalších rozvojových zemí) dostat, ovšem Vám je všechno jasné. Viníkem je dle Vás EU, Brusel, euro, úředníci a vůbec diletanti a hlupáci. Že se jaksi jedná o problém nejmíň o tři řády vyšší, Vám přitom uniklo. Svět bude muset překopat především dnešní bankovní systém, rozparcelovat všechny ty mamutí banky které si dnes žádná vláda nedovolí nechat padnout (a ony toho samozřejmě zneužívají), oddělit investiční a komerční bankovnictví, zpřísnit dohled nad kapitálovými trhy, hospodařením státu, zlikvidovat daňové ráje, investovat do vědy a vzdělání, dát lidem práci - máte něco proti tomu, pane Hample?

J. Kolouch 23.6.2012 6:46

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Nebývá to často, že bych souhlasil s panem Kúnem, ale řekl bych, že tentokrát uhodil hřebík na hlavičku.

J. Heincl 23.6.2012 7:30

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Takže Vy jste přesvědčen, že Svět (je to konkrétní osoba nebo orgán) překope dnešní bankovní systém, zlikviduje daňové ráje, investuje do vědy a dá lidem práci? Zajímavé myšlenky. Mám k nim ovšem pár otázek. Dnešní bankovní systém bude Svět překopávat na celém světě univerzálně? To znamená kromě EU a USA také arabský, čínský, íránský, ruský, latinskoamerický a africký? Likvidace daňových rájů znamená jejich fyzickou likvidaci např. bombardováním, nebo bude stačit násilně jim vnutit potřebné zákony? Výševfinancí investovaných do vědy a vzdělání se bude řídit podle jednotných celoSvětových zákonů, které budou všechny země dobrovolně dodržovat? Jakým mechanismem bude Svět určovat, která země má do jakého oboru vědy a vzdělání investovat? Jakým způsobem bude Svět dávat lidem práci? Bude to systém umístěnek praktikovaných s velkým úspěchem v ČSR v letech padesátých?

J. Šimek 23.6.2012 9:23

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Ale houbeles, stačí přece zrušit EU, jak tvrdí autor článku :o)

V. Kún 23.6.2012 22:58

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Svatá prostoto! - To si opravdu myslíte, pane Heincle, že ve zde  povolených diskusních minipříspěvcích o dvou tisících znacích Vám někdo Vaše otázky odpoví? Načrtl jsem hlavní úkoly, stojící před politiky, ekonomy, bankéři a podnikateli. Navíc úkoly, o nichž se dost dlouho hovoří a jsou všeobecně známy, pokud Vám to uniklo. - Klíčovým problémem samozřejmě je zmíněná zadání důsledně rozpracovat a co nejdřív je dostat do legislativy, a z ní do praxe. Bohužel vždy se najde několik sabotérů takového úsilí - a Česká republika patří mezi ně - , jejichž heslem je navržená a dokonce už rozpracovaná opatření sabotovat, ignorovat, vetovat, a jsou-li přecejen přijata, pak je obejít, podlézt, nerespektovat. Svět ale k naší smůle nakonec přecejen dostane rozum a zmátoří se, což bude mít pro sabotéry z ČR devastační účinek. On nás totiž ten svět (resp. EU) totiž zas tak nepotřebuje, což se ovšem o nás říct nedá. Ale vysvětlujte to Nečasovi, Klausovi, Machovi, Matějkovi, Bobošíkové či Vám, pane Heincle a pane Hample.

M. Baloun 24.6.2012 9:44

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

vy jedna svatá prostoto :-) všiml jste se vůbec o čem p. Hampl mluví? Na rozdíl od vás jmenuje konkrétní problémy a ne všeobecné fantasmagorické plány global governamentu.

Souhlasím naprosto s p. Hamplem - no taxation without representation (to je mimochodem heslo které stálo u zrodu nejúspěšnější demokracie novověk

J. Schwarz 24.6.2012 20:33

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Já si zase myslím, že klíčem k řešení je pravý opak toho po čem voláte vy - totiž aby jednotlivcům do JEJICH VLASTNÍCH ŘEŠENÍ nikdo nežvanil, nic jim nenařizoval, nevnucoval jim jak mají žít, co mají studovat, komu "dávat práci"  a koho dotovat. A s "dáváním práce" můžete začít u sebe - tedy pokud něco umíte, o co jiní stojí a zaplatí vám za to, dejte ty peníze někonu o jehož produkt zase stojíte vy. A ejhle - "dáte" mu práci. Všechno ostatní je podvod.

V. Vlach 24.6.2012 15:55

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Znám odpovědi na Vaše otázky. Jsou však příliš cenné.

Politici a úředníci, kteří by - čistě hypoteticky - měli znát odpovědi na Vaše otázky, když pobírají z našich daní obrovské sumy bez řádné kontroly, - chtějte je po svých poslancích! Jestliže nejsou schopni Vám dostatečně odpovědět, nemají ve svých funkcích co dělat!

J. Bořický 23.6.2012 7:38

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Píšete,že si ekonomové léta lámou hlavu,jak z té šlamastiky ven.S tím lze souhlasit.Ale už není jisté.že se politikové budou řídit radami ekonomů.Uvedu poslední zářný příklad u nás.Odborníci nechtěli letadla KASA,ale řídili se tím úředníci ministerstva ? A já si osobně myslím,že p.Hampl má v mnohém pravdu.V slušném dialogu by stačilo uvést své argumenty a není nutné hned mluvit o slátanině a buranství.Způsob Vaší reakce také o mnohém vypovídá.Je úsměvné,když nakonec píšete,že  ekonomové na celém světě hledají způsob,jak z toho ven,ale hle,Vy jste na to v poslední větě přišel.Proč se přímo nezeptají Vás ?

J. Tínek 23.6.2012 10:49

Re: Problém je jiný a jinde, než EU

Výborná argumentace...

J. Kanioková 23.6.2012 21:24

Jestli jste si nevšiml, autor píše PŘEDEVŠÍM o zkušenosti s ČT

o snaze potlačit kritické hlasy, s čímž souhlasím absolutně...

Myslela jsem si, že se ČT po odchodu Janečka v tomto trendu změni.... nezměnila, možná naopak...

J. Ryba 23.6.2012 0:34

ty vaše spiklenecké teorie o cenzuře jsou celkem nezajímavé...

ale: 1. "Dopady na nižší třídy (dělníky, podnikatele, jejich zaměstnance atd.) jsou katastrofální." Nepociťuju ze sjednocování nic negativního, natož cosi katastrofálního...2. Vypadá to, jako byste si Smlouvu o fiskální odpovědnosti pletl s něčím jiným, než co je...dávat ji do souvislosti s rozdělováním daňových výnosů evropskými úředníky - to je velmi "vtipné".......3. pokud máte na mysli další integraci, tak pravomoci mají být převedeny na řádný dvoukomorový parlament atd. Ale vy můžete být klidný, my mezi elitou nebudeme...4. co se dělo a děje s argentinským pesem po bankrotu dokazuje, jak jste vedle se svými radami. Černý trh, veškeré obchody se dějí v USD, peso se prodává jako u nás kdysi bony a marky. Na černém trhu o 30% dráž. Devalvace exportu nepomáhá, export dokonce v čase klesá podle J-křivky. Vyváží se sice víc, ale výnos je nižší než před devalvací. Dluhy se splácejí hůře, dovozy jsou držší, atd......5. absurdní tvrzení na úrovni pomluvy 6. to je váš dojem ZÁVĚR: i takové hovadiny dostávají prostor v české televizi....

J. Ryba 23.6.2012 0:42

Re: ty vaše spiklenecké teorie o cenzuře jsou celkem nezajímavé...

je otázka, proč se tu ta paranoidní slátanina vůbec objevila, když si autor v ČT mohl říct, co chtěl - a je to i na webu archivu ČT.....s nímž autor neumí pracovat

J. Mannheim 24.6.2012 11:19

Re: ty vaše spiklenecké teorie o cenzuře jsou celkem nezajímavé...

Pan Hampl neumí buď hledat nebo záměrně lže:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/212411058060124/ čas 117:40

K mýtu nevoleného - hlavním orgánem je Evropská rada, kde zasedají (dle autora nevolení) premiéři a prezidenti. Dále je to Evropský parlament, kde sedí (dle autora nevolení) europoslanci. Kdyby autor změnil výraz nevolení na vzdálení lidem, s tím by se dalo souhlasit, ale když se podíváte na (ne)slavnou PSP ČR, tak se o velkém vzdálení lidem dá hovořit také.