26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MÉDIA: Česká televize, trn v oku některých politiků

Nedávno se poprvé k Miloši Zemanovi, který brojí proti České televizi veřejně od loňského února, kdy prohlásil „Je načase uvažovat o zrušení koncesionářských poplatků“, přidal i Andrej Babiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 4.10.2019 23:21

ČT je potřeba znárodnit: zprivatizována již byla dávno, a to během "spacákové revoluce"...

Co by to ale znamenalo? Tři jednoduché věci: 1) Nechť mediální rady navrhnou kandidáty na GŘ, ale ať je volen koncesionaři v přímé volbě! 2) Podrobit ČT kontrolám NKÚ. 3) Vyváženost zpravodajství nechť dozoruje nějaký mezinárodní arbitr, vybraný Sněmovnou.

F. Navrátil 4.10.2019 20:17

Pokud by byla ČT placena ze státního rozpočtu, pak by podléhala kontrole NKÚ a skončily by mohutné rozkrádačky ve formě nadsazených platů a zadávání zakázek partě kamarádů. Abych pravd řekl, pořady ČT a komerčních televizí jsou zhruba na stejné myšlenkové úrovni. Komerční televize se ovšem netváří jako kulturní giganti a morálky futrál. Patrně nejlepším řešením by bylo převést ČT na formu placeného kanálu. Pokud je tak strašně potřebná a žádaná, pak se uživí. Pokud zkrachuje, pak se ukáže, že lidem ani za těch pár šupů nestojí.

J. Jurax 4.10.2019 19:54

Pardon - k předchozímu - s prvními třemi odstavci souhlas.

J. Jurax 4.10.2019 19:50

S prvními dvěma odstavci plný souhlas - až na to neplacení. Ono veřejnoprávní TV - rád bych ji přes všechny výhrady zachoval, neboť nejde jen o zpravodajství, na to je ostatně lepší internet - není-li placená z koncesionářských poplatků, bude muset být placena z daní. Celkem si nevyberete, přinejmenším DPH platí každý ...

S řešením vyjádřeným v dalších odstavcích už ne.

J. Jurax 4.10.2019 19:43

Ehm ... zrušíte-li koncesionářské poplatky, budou se ty prachy brát z daní, aby ČT mohla zůstat veřejnoprávní a nekomerční. Nevyberete si, ledaže daně neplatíte. Jenže DPH platí vlastně každý.

A další komerci typu Novy či Barrandova si snad přece jen nepřejete ... nebo ano?

J. Jurax 4.10.2019 19:37

Nesouhlas.

Ono ČT rozhodně není žádná perla nezávislé žurnalistiky, to u nás není žádná televize, nicméně dá-li se vůbec ještě na něco dívat, tak je to ČT a snad ještě Prima ZOOM.

Ostatní komerční televize vysílají furt dokola nablblé americké seriály - čest výjimkám, ale i MASH se desátým opakováním přejí - nebo stejně nablblé soap opery tuzemské. Nebo v lepším případě staré, mnohokrát už viděné i kvalitní filmy, v horším případě taky staré, už ani ne béčkové, ale spíš déčkové filmy opět vesměs americké. Nebo červenoknihovní "romantická" díla ...

Jistě je to věc osobního vkusu - znám dámu, jež podle vlastního tvrzení shlédla všechny díly Ulice a Nemocnice v růžové zahradě a má o nich vědomosti vpravdě encyklopedické - ale jen veřejnoprávní televize nezávislá na reklamě může vysílat i pro nemasové publikum. I nějaký ten menšinový žánr se dá, zejména proto, že "menšinový žánr" je pro každého jiný ... pro mne jsou to třeba sportovní přenosy ... :-)

A natáčení vlastní produkce - ne že by ČT natáčela samé perly, ale takové hovadiny jako Nova či Prima s jejich nekonečnými soap operami přece jen nepáchá. Nebo Barrandov se soudkyní tuším Barborou a soudcem, jehož jméno mi v paměti nezůstalo.

J. Jurax 4.10.2019 19:12

Souhlas.

T. Kočí 4.10.2019 17:53

tak neplaťte a přístroj vyhoďte a máte pokoj.

F. Navrátil 4.10.2019 17:26

Proč mluvíte hned o privatizaci. Stačilo by zrušit koncesionářské poplatky. Důvodem je, že lidé povinně platí ČT, ale nemají právo o ní rozhodovat. Ať si klidně vysílá svoji propagandu. Ale za svý.

M. Pressl 4.10.2019 16:17

Stejně jako vy se občas podívám na zpravodajský pořad, ale asi máte nějakou jinou ČT, než já. Že by nebylo co zlepšovat, to teda zas jo, ale privatizace? Mít ještě jednu Novu, nebo Primu? To si fakt děláte srandu, ne?

J. Sušeň 4.10.2019 15:17

Mě by spíš zajímalo co nám za těch 7 miliard nabízejí a kde ty peníze mizí, protože těch 6,7 milardy je jen z koncesionářských poplatů, ale další miliardy mají z reklamy.

A já se ptám, odpovídá kvalita a nezávislost zpravodajství takto přemrtěným nákladům? Neboť to by mělo být to primární, co by měla ČT dělat, a žádné přihlouplé seriály, soutěže, nebo zábavné pořady. Od toho tu jsou soukromé televize.

J. Sušeň 4.10.2019 15:12

Ano ČT znemožnila sama sebe. Pošle takové nepřipravené, nezkušené až hloupoučké "telátko", aby "umravnilo" popř. znemožnilo zkušeného novinářského matadora a držitele několika novinářských cen na základě domněnek a výplodů (možná zakázky) nějakého bezvýznamného aktivistického serveru

J. Sušeň 4.10.2019 15:03

ČT bohužel není žádná perla nezávislé žurnalistiky, redaktoři si ji už dávno "zprivatizovali" a cenzura i autocenzura jim není cizí, publicistika není nestranná a informující, ale spíše tendenční, komentující a prosazující "ty jediné správné" názory.

ČT by měla mít pouze jeden kanál zpravodajský a jeden kanál edukační. Nic víc. Žádné natáčení vlastní produkce není potřeba - to zvládnou komerční televize. Podpora menšinových žánrů, které si na sebe nevydělají také není potřeba (nikdo rozumný nevyrábí výrobky po nichž není poptávka jen proto, aby byly vyrobeny pro muzea - v tomto případě zaprášené archivy)

ČT ani jiné ztv veřjnoprávní médium nikdy nezabránily ničemu ani vpádu Němců, ani vpádu Rusů a za totality ČT informovala na zakázku KSČ, takže o nějakém pilíři demokracie v podání ČT nemůže být řeč.

J. Chaloupka 4.10.2019 12:50

Přibáň se drží Cardiffu jako hov.. košile.

J. Chaloupka 4.10.2019 12:48

Jsem proti privatizaci ČT, protože má obrovský fundus a archiv a to by vše bylo rozkradeno. Jako na Barrandově.

F. Navrátil 4.10.2019 12:45

Česká televize je sama sobě největším nepřítelem, který se nedokáže poučit ze svých chyb. Institucí, která kašle na koncesionáře a za jejich peníze provozuje propagandu jednoho minoritního politického směru. Není divu, že ji hodně lidí považuje za zbytečnou, až škodlivou. Občas se podívám chvíli na zpravodajský pořad, jen abych si potvrdil, že se od spacákové revoluce, kdy se parta kamarádů zmocnila vysílání, nic nezměnilo.

J. Calta 4.10.2019 12:30

Bohouši, to je to poslední, co by mi vadilo :-):-):-)

V. Chrastina 4.10.2019 12:06

Přikláním se k vašemu názoru, a to bezvýhradně, pane Hane. V

T. Kočí 4.10.2019 11:12

ČT jistě není bez chyb, ale počkejte, až se jí zmocní Duosdebilos ! Budete vzpomínat ! Braňte ČT !

P. Lenc 4.10.2019 11:10

Tentokrát naprostý souhlas pane Šejno, vidím to stejně.

P. Lenc 4.10.2019 11:08

Ano a toto musíme povinně platit.Ta "redaktorka" neumí ani utvořit souvislou větu, ale "má to vzdělání".Je to tragédie.

J. Bárta 4.10.2019 11:04

Pokud nevidíte ty zpravodajské inkvizitory v ČT, tak raději nic nepište.

M. Šejna 4.10.2019 10:54

Česká televize už dávno není nezávislá. Její zpravodajství je velmi zkreslené subjektivními komentáři, takže nám mnohdy nezbývá, než hledat "mezi řádky" pravdu.

ČT se projevuje jako levicové ekologicky aktivistické médium. Tohle já platit nehodlám.

Za koncesionářské poplatky má ČT vysílat vyváženě, striktně oddělovat zpravodajství od komentářů a při diskuzních pořadech má poskytnout prostor oběma názorovým proudům a nikoli jen tomu svému oblíbenému.

Pokud to ČT dělat nehodlá, pak ať se změní na soukromou televizi a nepožaduje po daňových poplatnících daň zvanou "koncesionářský poplatek"

M. Šejna 4.10.2019 10:47

Skvěle napsáno, pane Hane

málokdy s Vámi souhlasím, ale tohle jste popsal perfektně.

P. Lenc 4.10.2019 10:47

Tak, tak...

M. Marek 4.10.2019 9:49

Nemám co bych dodal.

J. Hanzal 4.10.2019 9:37

Pokud máte někdo zájem koukněte na tohle - https://www.narodninoviny.cz/video-moderator-lubos-xaver-vesely-znemoznil-reporterku-ceske-televize/ ;-D;-D;-D

F. Navrátil 4.10.2019 8:49

Situace je bohužel naprosto nevyvážená. Občané musí povinně platit koncesionářské poplatky a Česká televize si je utrácí bez kontroly ve prospěch party kamarádů a vynakládá je na politickou propagandu a indoktrinaci podle svého politického zaměření. To bych jí nevyčítal, kdyby to dělala za své. Podle mého názoru jsou jen dvě cesty k nápravě: Buď zrušit koncesionářské poplatky nebo Českou televizi.

P. Han 4.10.2019 8:36

Protože ten článek psal pan Hvížďala. Nebo máte lepší informace a článek psal Babiš pod Hvížďalovým jménem?

P. Kmoníček 4.10.2019 8:28

Pluralita názorů ? Proč to adresujete panu Hvížďalovi a ne spávným adresátům Babišovi a na Hrad, kteří se otevřeným debatám nejen vyhýbají jako čert kříži, ale dokonce poptávku nazývají z "úkrytů" jako kampaň ?