3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vita 24.9.2008 15:21

Re: Re: Jaké rozšíření Temelína?

Původní Temelín měl mít 4 bloky po 1GW, postavily se 2, takže by se měly dostavět další dva s celkem 2000 MW.

Stoura 24.9.2008 17:42

Re: Re: Re: Jaké rozšíření Temelína?

Určitě se nebude stavět podle původního projektu - přece jenom vývoj pokročil. Proto se uvažuje i o modernějších  a výkonnějších blocích.

EW 24.9.2008 21:24

Re: Re: Re: Re: Jaké rozšíření Temelína?

Jo, ale teren je v kazdem pripade na dostavbu pripraven.

LaRosse 8.10.2008 7:03

Re: Jaké rozšíření Temelína?

O dostavbě původního typu reaktoru se neuvažuje.

honzak 24.9.2008 12:36

Re: Bez ohledu na obsah článku,

Však oni si rakouští zelení soudruzi rádi koupí. I další linku vvn 400 kV postaví, aby to nemuselo jít  přes rozvodnu Slavětice. A sice hned poté, kdy rakouské zelené soudružky zkusí v zimě máchat prádlo v Dunaji, vyvaříce ho předtím v kotli na biomasu.

portwyn 24.9.2008 13:01

Re: Re: Bez ohledu na obsah článku,

;-D R^

arnal 24.9.2008 20:23

Re: Re: Bez ohledu na obsah článku,

:-)

Václav Semerád 24.9.2008 22:36

Re: Re: Bez ohledu na obsah článku,

Rakouským odpůrcům jaderné elektřiny bych opět připomněl epochální !! filtr proti jaderné elektřině, který se u nich nepříliš dávno vesele prodával (asi za 800 Euro). Zapojíte a máte blahý pocit, že spotřebováváte výhradně čistou energii, protože tento filtr odmítne všechny jaderné elektrony!!;-D;-D (Nebo že by už v Rakousku nešel na odbyt?:-()

Stredocech 24.9.2008 10:24

Naprostý souhlas s článkem

Stavba elektrárny by vyřešila budoucí problémy s energií, dala by práci lidem z okolí i mimo něj.

Reaktory VVER nemají NIC SPOLEČNÉHO s černobylským reaktorem RBMK. Nebyly by také vyrobeny v SSSR, ale dle sovětské licence v plzeňské Škodovce. Ačkoliv jde o sovětskou verzi původního reaktoru Westinghouse, svařování reaktorové nádoby se už pro Temelín provádělo podle japonské licence. Japonci totiž používají rovněž z velké části reaktory Westinghouse, ale vyráběné a později zdokonalované v Japonsku. Totéž platí pro Francii, původně šlo též o licenci Westinghouse, další generace je už francouzská. A to všechno jsou reaktory s výkonem, odpovídajícímu Temelínu (cca 1000 MWe).

VVER je zkratka ruského původu (vodně-vodní energetický reaktor), západní ekvivalent zkratky je PWR, tedy tlakovodní reaktor. RBMK je zkratka reaktor velkého výkonu kanálový ("reaktor bolšoj moščnosti, kanalnyj), je moderovaný hořlavým grafitem a mimo území bývalého SSSR se nepoužívá pro svou od počátku známou fyzikální nestabilitu.

honzak 24.9.2008 13:14

Re: Naprostý souhlas s článkem

něco mi v mé staré hlavě našeptává, že Fermi postavil něco podobného jako první reaktor na světě (Chicago? 1944?).

Šumavák 24.9.2008 14:21

no a to si ještě nech šeptnout kde, ho postavil !

Pod tribunou fotbalového stadionu..... to by se Kuchtová a spol posrali do výšky!

Šumavák 24.9.2008 14:25

a upřesnění: 2.12.1942 - v 15:45 m.č. - spuštěna první řeť. reakce.

portwyn 24.9.2008 8:59

Přesně tak probíhají mé polemiky s redaktory

o věcech, kterým rozumím zas já.

Normální postup:

Redaktor něco plácne, očerní pár lidí a místy zalže. Čteář znalý věci napíše. Redaktor odpoví, že to byla "novinářská nadsázka", že "ctěl vzbudt diskuzi" nebo tak něco, obvykle se taky ukáže, že o věci v podstatě nic neví. Čtenář vysvětlí rozdíl mezi nadsázkou a manipulací, doplní fakta. Redaktor už neodpoví. V tisku se neobjeví nic. Za pár týdnů se blábol zopakuje v bledě modrém.

Hanulíček 24.9.2008 9:06

Re: Přesně tak probíhají mé polemiky s redaktory

nemohu než souhlasit s Zemanovými názory na naše novunáře, že je to banda svazáckých hňupů! :-D

R 24.9.2008 9:33

Re: Přesně tak probíhají mé polemiky s redaktory

Na to je obrana uveřejnit tu odpověď jinde, přirozeně pravdivou a neurážející.  Jak se stalo na NP. Jinak pro "obyčejného" čtenáře ale musí stačit jen vlastní blogy, které ovšem čte jen málokdo, ale uveřejnit to tam je lepší než nic.

portwyn 24.9.2008 9:43

Re: Re: Přesně tak probíhají mé polemiky s redaktory

Máte pravdu, budu to cpát na Psa :-)

Likso 24.9.2008 8:59

Jaderka

Mě by tedy vůbec nevadilo kdyby mi jadernou elektrárnu postavili třeba za humny, určitě bych ale řval kdyby tam měly stát a hučet bursíkovy větrníky nebo smrdět bioplynová stanice. Pokud by nám ještě k tomu dali jako kompenzaci nějaký peníz levnější elektřinu byl bych úplně spokojen. Asi by byl u nás ale problém z vodou, na atomku jí tady máme trochu málo. ;-)

jkotek 24.9.2008 9:41

Re: Jaderka

Bioplynova stanice Vam smrdet nebude. Unikly bioplyn NENI CITIT. Ve smrtelne koncentraci spali cichove bunky PRED TIM, nez stacite zaregistrovat smrad.

Takze se nebojte. Bioplyn neucitite. Jen Vas otravi.

VL 24.9.2008 10:08

Re: Re: Jaderka

Pokud předtím nezabije výbuchem, viz: http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3172&akce=show2&dev=1&reply2=94049

para 24.9.2008 10:37

Re: Re: Jedovatej bioplin?...

No to sou mi novinky Jkotku!? Odkdy je metan takhle jedovatej?8-o

Pavel 24.9.2008 11:30

Re: Re: Re: Jedovatej bioplin?...

Ne metan, ale sirovodík, vznikající v bioreaktorech v množství větším než velkém. Je jedovatější než kyanovodík a bioreaktory si díky únikům sirovodíku už připsaly několik (desítek) úmrtí.

para 24.9.2008 11:55

Re: Re: Re: Re: Jedovatej bioplin?...

Pavle a není sirovodík je H2S - pan učitel chemie vždy k tomu podotknul... "smrdí jako pes". Tak by bylo divné, že by si toho nikdo nevšimnul jak je psáno výše....  Kianovodík HCN to je jiný problém - myslím, že naopak daleko fatálnější - viz Cyklon B. A k těm desítkám úmrtí bioplynu můžeš dát nějakej odkaz ?

Pavel 24.9.2008 13:21

Re: Re: Re: Re: Re: Jedovatej bioplin?...

Ano, smrdí jako pes, když je ho málo.Ve velkých koncentracích zahubí buňky v nose dříve, než stačí dát mozku zprávu o tom puchu, a proto sirovodík ve velkých koncentacích není cítit. A jeho smrtelná dávky je opravdu nižší než smrtelná dávka kyanovodíku, tedy je jedovatější.

Něco o bezpečnosti bioplynových nesmyslů je třeba tady: http://www.osel.cz/index.php?clanek=3198.

Šumavák 24.9.2008 14:31

neokecávejte to a klidně přiznejte,

že ten sirovodík z těch vyvíječů bioplynu nesmrdí hlavně proto, PROTOŽE JE "BIO-EKO".

;-P ;-D;-D

a co je eko-bio prostě jen voní !!!!!

R 24.9.2008 14:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedovatej bioplin?...

Sirovodík vzniká v bioreaktorech v množství odpovídajícím obsahu síry v původním vstupním materiálu, tudíž je ho procentuálně k metanu 1 % a méně. Úvaha o otravách sirovodíkem je tedy v běžném režimu stanice nesmyslná. Sirovodík se likviduje už přímo v reaktoru přidáváním malého množství vzduchu, s kyslíkem ve vzduchu sirovodík reaguje za vzniku pevné síry a vodní páry.  Smrad bioplynových stanic je potom způsoben hlavně obecným smradem neúplně rozložených organických zbytků a dá se obvykle za mírného zdražení provozu biostanice odstranit, ve smyslu toho, že se obsah reaktoru nechá někde v kontrolovaném prostoru, kde smrad neuteče ven, dojít.

para 24.9.2008 15:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedovatej bioplin?...

Pavle možná víš o některých "bioplynových nesmyslech" ale s tím sirovodíkem jako příčinou desítek úmrtí u bioplynových stanic je to asi takový nesmysl jak s plánovanými reaktory BRMK v Bohunovicích - taky výsledek směsice neznalostí a tendenčního myšlení. Koukni sem : http://sulfan.navajo.cz/ a třeba se dočteš, že sirovodíku je v ložiscích se zemním plynem až 28%... a to u bioplynu sotva může hrozit. O jedovatosti HCN: http://www.zachranny-kruh.cz/pozary/kyanovodik_hcn.htm

Tlama 24.9.2008 10:45

Re: Jaderka

Já bych do ní šel klidně makat. Kdyby zelení byli co k čemu, tak jasně řeknou, že pro naši republiku (nejen) je nejekologičtější jádro a jdu je okamžitě volit. Ale co předvádí s těma větrníkama, které patří do moře a solárníma článkama... Ale vždyť to zaplatí daňový poplatník, tak co...

;-(

Enik 24.9.2008 8:52

Článek je zářným příkladem lidské blbosti.

 Z uvedeného je jasně patrné, že novinářům vůbec nezáleží na faktech ale spíš na senzacích. Černobyl už je tak obehrátá písnička, že už by snad i malé děti mohly vědět, že Černobyl měl za úkol produkovat plutonium pro jaderné zbraně, a k tomu účelu byl vybaven reaktory RBMK!

 Redaktor MfD tak napsal totální hovadinu, a stal se tak jasnou ukázkou toho, že v novinařině vůbec nejde o fakta ale spíš o hloupé papuškování nesmyslů. Když někdo řekne, že CO2 způsobuje globální oteplování, novináři z toho udělají tutovou věc, aniž by se zajímali o to, jestli je to vůbec možné. Když někdo řekne, že v Černobylu vybuchnul reaktor VVER, pak to novináři stejně odpapouškují. Když někdo řekne, že zítra nevyjde slunce, novináři jsou schopni z toho udělat senzaci. Je to prostě banda trotlů! I novinář by měl být profík a ne jen papoušek.

honzak 24.9.2008 9:07

Re: Článek je zářným příkladem lidské blbosti.

já bych je definoval jako bandu prodejných hýzlů. Kdo dá víc, toho blbosti píšou, říkají, tisknou a zobrazují.

fox 24.9.2008 9:15

Re: Článek je zářným příkladem lidské blbosti.

Podepisuji.Najděte mi noviny,kde jsou správně uvedeny fyzikální jednotky práce(kWh) a výkonu (kW).Tyto znalosti-patrně na úrovni ZŠ-nejsou nutné,aby se kdekdo pustil do psaní článků o energetice.Mimochodem,plete si to i vrchní zelený guru.