29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

MÉDIA: Budoucnost novin je – ve hvězdách

Analytici z deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung se domnívají, že noviny prožívají nejhorší krizi od začátku 17. století, kdy začaly existovat. Signálem je třeba i to, že letos byla v Německu zrušena prestižní novinářská cena Henri-Nannen-Preis. Americký šéf Associated Press Gary Pruitt nedávno pro web Meedia uvedl, že trh nemá svědomí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 9.12.2014 14:47

Budoucnost Neviditelného psa

Tipněte si prosím, jak (a zdali) bude po 10 letech fungovat blog Neviditelný pes. Já se k tomuto tématu vyjadřovat nebudu, jsem zaujatý.

K. Frauknecht 9.12.2014 8:23

Nová doba.

Nedojde-li k "odstřižení" internetu, tiskoviny, jako zdroj aktuálních informací, skončily.¨

Podobně skončí i knihy. Zůstanou předmětem zájmu jen několika podivínských sběratelů (mezi které patřím :-)).

I. Dekyský 9.12.2014 6:01

Kdyby

současní novináři včera pochcípali hlady, bylo by možná pozdě. Nic jiného si ale tahle banda patologických lhářů a manipulátorů nezaslouží. I ta nejposlednějí šlapka z hampejzu má v sobě víc cti a slušnosti, než naši nectění presstituti.

http://www.syndikat-novinaru.cz/etika/kodex/

J. Kanioková 9.12.2014 1:56

Chápu, že internet podráží médiím nohy, ale...

Kam zmizela novinářská etika? Objektivita? Férovost? Vždyť to je hnus, co se v této sféře děje! Vždyť to šokuje i nás, pro které to není nic nového, za totáče jsme si toho užili až až. Překrucování argumentů, lži, propaganda, mediální masáže, informační válka, Orwelliáda !

K propagandě, mediální masáži.. byť netvrdím, že tomuto článku věřím stopro, přesto je v něm toho dost a dost, co je fakt střízlivě pravdivé, a některé body, které vím i z vlastní zkušenosti -

Jak fungují české mediální agentury pro průzkum veřejného mínění? Exkluzivní výpověď zaměstnance o praktikách - http://jdem.cz/bq9kr7

Z článku (mimo jiné) - Otázka - Platí stále ona poučka, že jakákoliv propaganda a lež, kterou posvětí velká trojka, se stává pravdou?

Odpověď - Samozřejmě, platí to stále a vlastně dnes to platí více, než tomu bylo kdykoliv předtím. Agentury AP, AFP a Reuters tvoří 99% všech mediálních zpráv v EU a v USA, každou minutu chrlí tisíce zpráv, které okamžitě přebírají národní tiskové agentury jednotlivých zemí a od nich noviny, média a televize. Když půjdete hluboko zpětně po původu těchto zpráv, tak se nedozvíte, kdo je napsal, kde vznikly, kdo je certifikoval jako validní. Dnes stačí zkrátka certifikace toho, že informace vypadla z jedné z těchto tří agentur a tím pátrání po původu informace končí. V tom je obrovská hrozba pro informační integritu v médiích. A když se podíváte, jaký propagandistický éthos šíří třeba Česká televize, a to je velmi malá lokální ryba, jaký dopad asi musí mít informace chrlené z těchto tří zpravodajských agentur, které nikdo nekontroluje a neověřuje jejich vstupy?

J. Kanioková 9.12.2014 2:03

Například se moc nezveřejňuje informace -

Další válka v Evropě? Ne naším jménem! - http://www.zeit.de/politik/2014-12/aufruf-russland-dialog

Prestižní německý týdeník Die Zeit informuje o prohlášení více než 60 německých osobností z oblasti politiky, ekonomie, kultury a médií, které nabádají vládnoucí německé politiky ke změně kurzu vůči Rusku.

J. Kanioková 9.12.2014 3:04

Nejupřímnější tři a půl minuty v televizi -

http://jdem.cz/5tfk7

... protože jsme byli informovaní..

J. Vyhnalík 9.12.2014 3:09

Re: Chápu, že internet podráží médiím nohy, ale...

Ten článek, na který odkazujete je zajímavý a pravdivý. Až na jedno, nepojednává o agenturách živících se průzkumy mínění, ale o agenturách toto mínění tvořící a manipulující. Tedy zejména o PR a mediálních agenturách. To jsou činnosti, které jsou pro seriózní průzkumné agentury tabu.

I ten článek to tak popisuje. Napřed vyvolají mediální hysterii a pak si zaplatí průzkum, který tuto bublinu změří a výsledek průzkumu pak používají na podporu svojí kampaně. Dá se to přirovnat k situaci, kdy si někdo nahřeje teploměr v čaji. Za jeho "horečku" také nemůže teploměr, ale jeho podvod a manipulace.

J. Kanioková 9.12.2014 16:20

No... seriózní průzkumné agentury :)))

jaksi jsem pozbyla důvěru ke všem. Jsem se přihlásila jako "část vzorku populace" k několika agenturám, a za moře let jsem byla "oslovena" 2x. Rovněž jsem se účastnila dvou průzkumů jako "tazatel" (pro CVVM)a vím, jak nám "doporučovali" určitá hodnocení odpovědí tázaných..

A když se dívám na otázky v anketách, prakticky vždy mám k nim výhrady, téměř vždy tam chybí taková, jakou bych zaklikla já..

J. Vyhnalík 9.12.2014 20:08

Re: No... seriózní průzkumné agentury :)))

Jenže ty otázky nevymýšlejí agentury pro průzkum veřejného mínění, ale zadavatelé výzkumů, tedy v tomto případě PR agentury.

V. Kováčová 9.12.2014 1:20

Kdybyste nebyli

prodejní a dělali noviny tak, aby byly důvěryhodné, aby se čtenáři mohli spolehnout, že popisujete pravdivě události, nebyla by budoucnost novin ve hvězdách.

F. Lesniak 9.12.2014 0:21

A je to tak jednoduché.

Kdo by za ty bláboly a lži presstitutů ještě platil? Stačí, že musíme platit prolhanou ČT.