29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

MANŽELSTVÍ: Předsudky vůči křesťanům nejsou fér

Na začátku školního roku dostávají děti mnoho nabídek různých kroužků. Často se ve třídách rozdávají letáky třeba do místního domu dětí a mládeže, rodinných center, soukromých škol a podobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Brei 7.10.2023 7:53

V čem? Křesťanství není náboženství?

R. Langer 7.10.2023 9:09

Je to TAKÉ náboženství. Jedno z mnoha. Výuka náboženství by měla být o všech, nebo alespoň o většině znich. ;-)

J. Brei 7.10.2023 9:14

Proč?

R. Langer 7.10.2023 9:16

Abyste byl chytřejší. Od toho se většinou něco učíte. ;-)

P. Dvořák 7.10.2023 9:45

R^;-D

J. Brei 7.10.2023 22:02

Bingo, pane Langere. Tak se pilně učte.;-)

K. Vengi 7.10.2023 8:15

Proto katacheta nebyl farářem, anóbrž pedagogem. Proto dědek mohl katechetovi rozbít hubuza první republiky, když tátovi nalískal rákoskou půlky za hanobení ŘKC (1918). Nu, oni se dnes ti flanďáci hanobí sami. Českého faráře tu nikde ani nevidět, samé "niepozvalam", ještě zbývá zavést polský institut "kongregace nauky víry". Na Moravě, v lůně bonzáků Sarkandera a bigotů šplhavců na svaté kopečky, loupeživých prelátů a vykradačů vinných sklepů Graubnera, je těmto klerikálním hajzlíkům požehnáno. Pán budiž s vámi.

P. Čech 7.10.2023 9:05

Není mezi nimi vůbec žádný rozdíl, pane Langere. Výuka křesťanství je totiž výukou náboženství. Ono totiž to křesťanství je také jedno z náboženství. Je stejné jako i ta ostatní. Vyznačuje se tím, že pomocí síly chce ovládat jinak smýšlející. O tom to všechno je.

R. Langer 7.10.2023 9:11

Je to zatraceně velký rozdíl. To si pište!

R. Langer 7.10.2023 9:15

Ale možná že jsem to měl definovat přesněji jako výuku O náboženství, ne jako výuku nějakého náboženství. ;-)

J. Brei 7.10.2023 6:27

No, jestli „náplní výuky náboženství je seznámit děti se základy křesťanské víry a různými formami jim vštípit alespoň základní povědomí o tom, co se píše v Bibli“, pak nevím, proč by se jim mělo zamlčovat, že tam je napsáno, že Bůh stvořil člověka jako muže a ženu a ne jako něco nerozlišitelného (Evangelium Matouše 19:4), že je to muž a žena a ne dva muži nebo dvě ženy, kdo mají být jedno tělo (Evangelium Matouše 19:5), že se muž a žena, poté, co se stali jedním tělem, nemají rozvádět (Evangelium Matouše 19:6), že ten, kdo se znovu ožení, se dopouští smilstva (Evangelium Matouše 19:9)? A proč by měli zamlčovat, že v Bibli je praktikování homosexuality považováno za ohavnost a těžký hřích, za který byl stanoven trest smrti (List apoštola Pavla Římanům 1:22-32)?

M. Kocián 7.10.2023 8:49

Jelikož něco jako státní náboženství neexistuje, zato státní školství ano, bylo by tedy dobré jim hned na začátku říct, že křesťanství je jedno z mnoha náboženství a že není ani nejstarší, ani nejrozšířenější a ani ničím jiným výjimečné. K poznání jeho kořenů je třeba začít Eposem o Gilgamešovi, Mithraismem, povědět si něco o římských gnosticích a pak samozřejmě hodně o judaismu. Po krátkém seznámení s událostmi kolem Nového zákona přejít ke Konstantinovi a jak zavedl křesťanství, aby sjednotil říši, a o Karlu Velikém, který ho šířil tak, že rozdělil lidi na křesťany a mrtvé. Pár slov o konkvistách, křížových výpravách a procesech s heretiky by děti uvedlo do novověku. Ten začal papežským schizmatem, pokračoval reformací a protireformací. No a pak by se mohly krátce seznámit s tím, co se píše v Bibli - třewba za domácí úkol.

J. Hruška 7.10.2023 10:04

Pane Kocián, vykládáte tady marxistický dějepis. Ten vskutku nemá nic společného s Ježíšem a ani s Písmem svatým. Amen.

R. Langer 7.10.2023 12:26

Jo, zato ta vaše alternativní historie o křesťanství jako nositeli míru, pokroku a vědění je fakt hrozně uvěřitelná. Hare kršna. ;-D

M. Kocián 7.10.2023 16:17

Dogma není třeba učit - to stačí nabiflovat. Pokud vás zajímá pravda, musíte ke kořenům. Marxismus s tím nemá nic společného. Howg.

P. Hatina 7.10.2023 2:41

Tím se bohužel dostáváme ke složitosti dnešního školství A nejen školství. Ono totiž, kdyby šlo o skutečnou vyuku náboženství, tak by jistě katecheta vysvětlil dětem že některé věci jsou zkrátka z pohledu boží víry nejen nemravné a hříšné, ale i Bohem zapovězené. A jistě by i přímo na příkladech z Bible těm děckám vysvětlil že zatvrzelé hříšníky dokáže Bůh i tvrdě trestat.

Což tedy, asi v případě té povolené výuky náboženství /i jen dobrovolně/ v našich školách nehrozí. A pan učitel si musí dát velký pozor, aby zůstal jen u těch "obecných morálních frází, aby náhodou někoho (nějakou menšinu) nejmenoval neurazil, a aby i jeho někdo neudal, a aby i jeho pak z té školy nevyhodili...