2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

LÉTO: Je horko. I na Ukrajině.

Dnes má být 26 stupňů, zítra 28 a v sobotu dokonce 34. Kdyby bylo léto, neřeknu, ale teď?! Takové vedro? Gréto, zakroč!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moravcová 14.7.2023 7:04

Nikdo nezpochybňuje, že Rusko je agresor a Ukrajina oběť. Ovšem režíruje někdo jiný.

O. Mayer 14.7.2023 7:40

... a proběhlo to asi takhle: vrazi z volstrýtu v kloboucích s americkými vlajkami se sesedli s doutníky kolem stolu a prohlásili. " Boys, teď je pravý čas poslat toho Putina na Ukrajinu"

P. Diviš 14.7.2023 7:45

Taky by "velký Žid mohl tahat za provázky", to je taky oblíbená představa.

J. Hrdlička 14.7.2023 7:41

docela umění druhou větou popřít tu první

P. Diviš 14.7.2023 7:45

:-)

M. Mařák 14.7.2023 7:57

Vás asi stejně jako starýho dobrýho Honzu Joudu Forejta denně posypávají chemtralilsem a tak...

Ufff.

M. Mařák 14.7.2023 7:58

chemtrailsem

M. Ráb 14.7.2023 8:43

Omlouvám se za komentář komentátorky, ale ty Vaše komentáře, to je fakt NĚCO: Vemte prosím rozum do hrsti, tam se Vám pohodlně vejde!

M. Šurgot 14.7.2023 3:48

Na “kdyby” se v politice absolutne nehraje a uz vubec ne ve valce....

To jen nejruznejsi pisalkove vytvareji tzv. dojmologie, z nichz vesti budoucnost. Kazdy podle sveho naturelu a politicke orientace.

Tady se udajny cesky konzervativec pousti do sveho zhodnoceni, pomerne dost podobneho kremelskym teoriim o tom, ze “kolektivni Zapad “bojuje s Ruskem do “posledniho Ukrajince”.

Protoze vsak byl podrztaskou jineho udajneho ceskeho konzervativce, zastavajiciho podobne nazory, nejde o prekvapeni.

Z. Jemelík 14.7.2023 1:33

Autor popisuje tragickou situaci, o které nikdo neví jak skončí, ale čtenáři Neviditelného psa včetně pana Jakla se jen mohou dívat a nezbude jim, než přijmout řešení, na němž se dohodnou velmoci. Na rozdíl od něj bych zdůraznil, že viníkem situace je ruský imperialismus.

V. Mokrý 14.7.2023 6:58

:-/

P. Diviš 14.7.2023 0:20

A viníkem situace (nebudu polemizovat, jak moc nezaujatě popsané) je ten Západ, nebo agresivní imperialistické, paranoidní a mesiášské Rusko?

B. Liborek 14.7.2023 1:24

Viníky jsou imperialisté v čele s USA, které nedodržují dohody, jak nám prozradila soudružka Merkel, že?No a i chamtiví oligarchové s fašistickými sklony na Ukrajině taky nejsou čistí. Ruský medvěd vydrží dost ale pak jak už vstane...;-D

P. Han 14.7.2023 6:22

Ano, i Hitlera rozčililo, jak u nás utlačujeme jeho soukmenovce.

J. Jurax 14.7.2023 2:53

Inu, prvotně Rusko, využivší situace a ukrajinských chyb.

Ale dál už je to složitější - v čím zájmu je zamrzlý konflikt s Ukrajinou materiálně podporovanou jen tak akorát, aby zůstal zamrzlý, v čím zájmu - tedy kromě Ukrajinců - by bylo úplné případné vítězství Ukrajiny a co by to znamenalo pro východ Evropy (Evropa je až po Ural) a Rusko.

A co by to podpůrce Ukrajiny stálo a zda jsou vůbec schopni a ochotni podporovat až tak, aby Ukrajina jen vlastními vojáky a dodanými zbraněmi vyhrála. Zatím se zdá, že moc nejsou. A jestli je Ukrajina schopná jen vlastními vojáky a dodanými zbraněmi vůbec vyhrát. Protože otevřené zapojení cizích vojsk na straně Ukrajiny - prakticky vojsk NATO a tedy prakticky USA (a samozřejmě všech našich třiceti tanků) - by hrozilo eskalací až k jadernému konfliktu.

M. Šurgot 14.7.2023 4:37

Ono to neni az tak slozite... Ukrajina neni podporovana jen tak akorat, aby aktualne zamrzly konflikt zustal zamrzly.

Skutecnost je mnohem prostsi, nez vsechny teorie. A ze jich je !!

Prazdne armadni sklady evropskych clenu NATO a prumysl, ktery neni schopny vyrabet zbrane ani pro vlastni potrebu jsou hlavnimi duvody....

P. Diviš 14.7.2023 7:48

Ano, ovšem.

Nechápu tu snahu hledat složitá a konspirační příčiny tam, kde je možné celkem jednoduché a logické vysvětlení. Occam ...

J. Jurax 14.7.2023 13:51

Ano, to taky.

Průmysl by i schopen byl, možná (když Čína dodá ocel :-))), jenže je to politikum. Slogan Zbraně místo másla není dnes způsob, jak zvítězit ve volbách, najmě když ty zbraně pak darujeme jakési vzdálené zemi.

J. Lukavsky 14.7.2023 16:49

"najmě když ty zbraně pak darujeme jakési vzdálené zemi." 1) ty zbraně jsou vlastně už odepsané byť funkční sovětské a 2) ta země není zase tak vzdálená, je to pár hodin cesty autem. Kdysi souzí hlásali "U Madridu bojujeme za Prahu"... a měli pravdu předsedo. Neubránili ani jedno ani druhé. J.L end

J. Jurax 14.7.2023 17:33

No, nepíšu to na nás, my už zbraně kromě pěchotních nevyrábíme; skladových, zastaralých těžkých zbraní jsme se už - a nejen my - zbavili. A munice taky.

Píšu to na země takzvaně západnější; třeba z takové Francie, Británie i Německa, o USA nemluvě, je to fakt daleko. Na země, co mohou dodat zbraně moderní - když je budou vyrábět.

Jediným současným výrobcem tanků v Evropě je německá KMW; vyrábí několik tanků měsíčně; všude jinde byla výroba tanků po saturaci potřeb již před mnoha lety ukončena. Obdobná situace je i se samohybnými houfnicemi a BVP. Opětovné zahájení výroby ve větším počtu je rozhodnutí nanejvýš politické a citlivé, neboť má své náklady a souvislosti.

Viz třeba https://www.armyweb.cz/clanek/evropsky-tankovy-prumysl-dnes