2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

KNIHA: Jan Wiener bojovník

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. 6.5.2008 23:11

Anglie, Afrika.....

 Hodně se píše o letcích RAF, méně již o pěšácích, tchán tam byl, unifoma a truhla na půdě hovoří o dávné minulosti, je mi ale moc líto, možná je to dobře, že se nedožil všeho toho co se teď děje, rychlí zbohatlíci, nesvár mezi politiky,, zbytečné poplatky ve zdravotnictví, opovrhování stářím a nemocnými lidmi..... nedožil se roku 89, co by říkal dnešní době.....:-(

jproch@cgu.cz 6.5.2008 15:33

Pacner

Ach jo, pane Pacnere, než jsem to dočetl, chtěl jsem napsat "ty moje neviňátko hloupý, nově narozený". Ovšem od Vás, zkušeného a vzdělaného člověka, jsem tak plytké hodnocení nečekal. J. Procházka

Mistr Jan Hus 6.5.2008 14:57

Po návratu do bývalého Československa zjistil, že mu ho rozbil a rozkradl, kdo jiný než

modrý pták ! ;-D:-):-D:-P

ignorant 6.5.2008 15:53

Re: Po návratu do bývalého Československa zjistil, že mu ho rozbil a rozkradl, kdo jiný než

Normálně nenadávám, tys ale tupec obzvláště urputný (Y)

Marat 6.5.2008 17:38

Re: Re: Po návratu do bývalého Československa zjistil, že mu ho rozbil a rozkradl, kdo jiný než

On chudák za svou blbost nemůže.Nedokáže pochopit,že ti nový kapitalisté jsou jeho soudruzí z KSČ,kteří se měli za socialismu zrovna tak fajnově jako nyní na rozdíl od plebsu i stranického.Jenže tehdy museli své bohatsví skrývat.Ne před plebsem,ale před svými soudruhy,neboť  koryt bylo méně,nežli těch kteří také chtěli k lizu a velice rádi by je podrazili,aby se dostali ke korytu místo ních. Honza je nešťastný člověk.

Mistr Jan Hus 7.5.2008 12:18

Re: Re: Re: Po návratu do bývalého Československa zjistil, že mu ho rozbil a rozkradl, kdo jiný než

Porovnej majetek třeba Husáka a Klause.;-D

Mistr Jan Hus 7.5.2008 12:17

Re: Re: Po návratu do bývalého Československa zjistil, že mu ho rozbil a rozkradl, kdo jiný než

Nejsem modrý a tudíž ani tupý! ;-D

Vodník 6.5.2008 14:23

Jan Gerhard Wiener...

...patří k nejlepším lidem, jaké jsem kdy poznal. K upřesnění oné episody s pistolí: toho člověka, který ho před tím urážel a persekuoval, přišel vlastně zastřelit. Ale když ho viděl, jaká je to sra/čka, jak se klepe o svůj mizerný život, znechutilo ho to a dal mu místo toho pěstí. I tím má u mě bod navíc, protože kdyby toho ničemu oddělal, nikdo by mu to nevyčítal.

Sam Křepelka 6.5.2008 13:05

každý, kdo prokázal odvahu musí být nakopán !

Jak již to u nás posledních pár desetiletí funguje, každý, kdo prokázal odvahu musí být nakopán ! Proto se tito lidé většinou sami nijak neventilují a na jejich odvahu musí ukázat někdo jiný. Nedávno běžel v Čt pořad o příslušnících tehdejší armády, kteří spolupracovali s CIA či BND. Tito lidé opravdu riskovali životy, protože v 80 letech to byla jasná vlastizrada. A reakce ! Stejně to dělali za prachy tak co.  A co potom, když takový člověk byl příslušník StB !  Jak jej hodnotit ? Jako zrádce ? Jako hrdinu ? Nebo jako kur/vu co to dělala pro peníze ? A kdo má takové lidi hodnotit ? Ti, co seděli doma a čekali, až se něco stane ? Nebo lidé jako Pelikán, Mlynář či Jičínský, kteří režim nejdříve pomáhali budovat a pak když je semlel, tak proti němu bojovali ! C Vždyť i oni ukázali odvahu, když s režimem později veřejně nesouhlasili.  Tak kdo je tedy hrdina a kdo zbabělec ? Kdo má právo soudit a kdo ne?

xxx Kubeš 6.5.2008 9:37

Autorovi článku

R^>-

Kanuk 6.5.2008 6:48

Uteklí komunisté

Je to trochu vedle, ale když byla zmínka o p. Jiřím Pelikánovi, chtěl bych upozornit na p. Jiřího Hochmana, se kterým jsem měl tu "čest" sloužit na vojně. P. Hochman, na vojně žhavý komunista, se stal redaktorem Rudého práva, ale v r. 1968 "přesídlil" do USA. Jeho další osudy mi nejsou známy.

Kanuk 6.5.2008 7:18

Re: Uteklí komunisté

Jak jsem zjistil, p. Hochman přesídlil do USA v r. 1974. Prý tam přednášel politologii, ačkoliv jeho nejvyšší vzdělání byla obchodní akademie. Možná doplněná VÚML (komunistická "universita"). Také napsal knihu Dějiny místodržitelství v Čechách (nebo tak nějak). Jo, jsou lidé, kteří se dokáží mít dobře za jakéhokoliv režimu, a převlečení kabátu jim nečiní potíže.

MF 6.5.2008 7:57

Re: Re: Uteklí komunisté

Koukám že v USA může politologii přednášet kdekdo.

Mejla 6.5.2008 8:19

USA jsou bohužel otevřené každému - i Švejknar je tam profesorem.

.

Kanuk 6.5.2008 9:51

Re: USA jsou bohužel otevřené každému - i Švejknar je tam profesorem.

Kecáte. P. prof. Švejnar má PhD z Princeton University, kde působil i Einstein.

Jura Jurax 6.5.2008 10:30

Re: Re: USA jsou bohužel otevřené každému - i Švejknar je tam profesorem.

No, on Einstein působil i na pražské technice, nemýlím-li se, a jeden z největších volů, co jsem ve svém pracovním procesu poznal, byl absolventem téže ... tak nevím ... :-D

mol 6.5.2008 12:30

Re: Re: Re: USA jsou bohužel otevřené každému - i Švejknar je tam profesorem.

To se mýlíte, Einstein působil na Karlově Univerzitě, nikoli na ČVUT. (pro rejpaly: používám současné názvy)

Kanuk 6.5.2008 16:46

Einstein v Praze.

V letech 1911 až 1912 byl Einstein profesorem teoretické fyziky na německé universitě v Praze.

strejda 6.5.2008 22:57

Re: Einstein v Praze.

Tubn založil Karel IV.

jiří s. 8.5.2008 0:36

Re: Einstein v Praze.

Čili Karl-Ferdinands Universität von Prag. Ona byla původní univerzita založená císařem Karlem po divokém 15. století v pramizerném stavu, přišla o teologickou i právnickou fakultu, v 16. století se to nezlepšilo, až za císaře Ferdinanda III. v půli 17. století se univerzita obnovila do plné síly. Jenže Čechům ten barokní Habsburg v názvu vadil. :-/

Harpyje 6.5.2008 9:49

Re: Re: Uteklí komunisté

http://www.zeit.de/1972/26/Paria-io-Prag

Kanuk 6.5.2008 10:08

Re: Re: Re: Uteklí komunisté

Pro mne, buď jednou komunista - vždycky komunista, nebo převlékač kabátu.. A nějak moc smrtelně asi nemocen nebyl, když v r. 1974 mohl emigrovat do USA. Pokud se jeho souchotin týče, on už na vojně vypadal jako souchotinář. Dlouhý, hubený, byl uznán za "štatskrypla", ale z komunistického nadšení se dal odvést do Školy pro důstojníky letectva v záloze, po jejím absolvování působil jako osvětový důstojník.

Harpyje 6.5.2008 10:20

Re: Re: Re: Re: Uteklí komunisté

Naprostý souhlas. Nechtěla jsem ho hájit, to bylo jenom pro informaci.

Jura Jurax 6.5.2008 10:32

Re: Uteklí komunisté

Ad Pelikán, Hochman a jiní - děda říkával, že howno vždycky vyplave, ale zlato se ponoří

jirka.s. 6.5.2008 18:27

Re: Re: Uteklí komunisté

Bingo! Docela normální flotace! ;-D;-D;-D

Kanuk 6.5.2008 6:43

P. Wiener v čs. letectvu v Anglii

Dovolil bych si jen poukázat na to, že p. Wiener se dostal k čs. letectvu v Anglii po r. 1944, takže si tam asi moc nezalétal.

JK 6.5.2008 17:57

Re: P. Wiener v čs. letectvu v Anglii

Ano, kolik je ještě těch, kteří vědí, jak to bylo doopravdy. Kdo pamatuje reakci skutečných letců na vystoupení oduševnělého a elegantního Žida-hrdiny v televizi, ty záběry do sálu na slzící studentky. Proboha kdo to je, ten spolubojovník, jak to, že ho neznám, kdo ho zná? Nikdo. Bylo těch Židů-hrdinů, houfně se hlásících po červnu 1944 do armády, mnoho. Tenhle se nedostal ani k operační peruti, zašil se někde ve výcvikové škole. Ale o mrtvých než dobře. Jen jak je možné, že všichni ti skvělí židé nevidí, jak se takovým jednáním i takovýmihle články všechno podstatné obrací proti nim?

SuP 6.5.2008 19:32

Re: Re: P. Wiener v čs. letectvu v Anglii

Neznamená, když někoho neznám, že ho msim zpochybňovat ty antisemito. Budeš asi velkej hrdina s plnou šiškou kravin vyčtenejch z televize.

dvd 6.5.2008 18:34

Pánové Kanuk + JK

Když nevíte o čem píšete - tak nepište.   Si tacuisses, philosophus mansisses

Kanuk 6.5.2008 20:03

Re: Pánové Kanuk + JK

V článku je uvedeno, že p. Wiener se po útěku v Italii dostal k americkému vojsku. To se mohlo stát až po r. 1944. Proti p. Wienerovi nic nemám.