Diskuze
KNIHA: Chudokrevnost škol nevyléčíme pouštěním žilou
Děkujeme za pochopení.
M. Mikulec
Jen ucte deticky chemii
Jinak nebudou schopny udelat obycejny nakup potravin. K cemu vyucovat pravo, kdyz se v tom dnesnim europaskvilu nevyznaji ani ti, co jsou od toho spickove placeni?
Taky by měl někdo něco udělat s dějepisem
tuším že dodnes se učí bolševická verze dějin jen s malými kosmetickými úpravami. Například o křesťanství, které je základem naší civilizace, se kromě obligátních pomluv studenti ve škole nedozví zhola nic. To se spíš brzy začnou učit o tom, jak ůžasný a mírumilovný je Islám.
Nezáleží ani na tom, co učíte, ale JAK UČÍTE.
Osobnost učitele je to nejdůležitější. Aby učitel byl pravdivý.
Co je úkolem školy? Naučit žáky se učit. Aby v životě nebyli lemplové. Aby jim záleželo na samotném životě a na tom, co potom budou v životě konat a jak to budou konat. Především s láskou k ostatním lidem.
Dobrý učitel velmi dobře ví, co je potřebné především žákům říci (v daném předmětu).
J. Jurax
"Dobrý učitel velmi dobře ví, co je potřebné především žákům říci (v daném předmětu)."
Ano. Pokud ovšem svému oboru do hloubky rozumí a reflektuje nové poznatky. S politováním musím konstatovat, že tohle není vždy pravidlem.
Ono třeba IT se za posledních řekněme 30 let výrazně proměnila a to, co se dnes padesátiletý pedagog naučil na vysoké škole je v současnosti babiččina krabička, kdežto třeba čeština se nijak nezměnila, nanejvýš v literatuře se snad probírají noví autoři.
R. Mayer
Isaac Newton (prý řekl)
Kdosi se prý ptal Isaaca Newtona jak se mu podařilo dosáhnout tak vynikajících vědeckých výsledků. A dostalo se mu odpovědi:
"Protože jsem stál na ramenou obrů."
A to se mělo sát začátkem 18. století. Kolik obrů od té doby přibylo...
Nevím, jestli to je pravda. Ale pokud není, tak je to pěkně vymyšleno.
Pro zde přítomné s funkční hlavou.
https://www.thegwpf.com/greenland-ice-sheet-150-billion-tonnes-above-average/
Zmatený příspěvek
Autor si myslí, že: "V dnešním svobodném světě občan musí rozhodovat, zda stavět jaderné elektrárny nebo radši modernizovat tepelné, musí rozlišovat seriózní lékaře od šarlatánů a měl by umět posuzovat nebezpečnost chemických postřiků...".
Opravdu?
V diskuzích o školství jakoby každý věděl, co se má vyučovat. Přitom je to jedno. Záleží hlavně na tom, v jakém prostředí se děti pohybují. V diskuzích se bohužel nerozlišuje, jestli se bavíme o středoškolácích nebo o dětech ve věku 6-10 let.
Ale díky za informaci. Budu si muset to knihu Ondřeje Šteffla přečíst.
J. Lepka
Problém není jen v panu Štefflovi,
problém je v současné politické reprezentaci. Pokud si europoslanci myslí, že fyzikální zákony lze přehlasovat a naši "prezidenti", ať voleni parlamentem či všeholidem, povýší ekonomii na matku veškerého dění a z pozice svého absolutoria se povýší na znalce "fšeho", samozřejmě nemají zájem na všeobecné vzdělanosti. Kde by byly naše světlé zítřky, kdyby všichni občané EU věděli, že elektromobilita je nesmyslný blábol nebo pochybovali o vhodnosti používání metylalkoholu do ostřikovací směsi nebo, nedejbože, váhali nad smyslem jakéhosi megalomanského plavebního veledíla.
A. Alda
MaFyBiCh
Základem vzdělání je matematika, fysika, biologie a chemie. Abychom se domluvili i písemně, potřebujeme se učit též mateřskému jazyku. Všechno ostatní v základních školách a na gymnasiích je zbytné. Komplex mafybich je však nepostradatelný, nechceme-li, aby se z našich potomků staly jen biologické přívažky výrobních automatů.
Re: MaFyBiCh
Nakonec, proč se učit násobilky, když máme počítače, že?To, že naše děti začínají být nevzdělané je alarmující i díky různým Štefflům, bohužel.A naprosto tragické je slyšet různé "odborníky" o tom, jak jsou naše děti ve škole "přetěžované".
K. Wichterle
Co s chemií ?
Středoškolskou chemii zdevastoval u nás již před více než čtyřiceti lety šílený nápad postavit ji od střechy s použitím nejmodernějších poznatků. Fyzika se do značné míry drží při zemi a začne Newtonovým systémem a nezačíná teorií relativity, kvantovou a vlnovou fyzikou. Zato zešílevší přírodovědci vymysleli, že by bylo dobré studenty v chemii od samého počátku znechutit výukou zcela odtažitých orbitalových teorií (se kterými se teprve vysokoškolští studenti chemických oborů mohou seznámit pořádně) a pokud možno jim zatajit kouzla praktické chemie. Ostatně, učitelé chemie se většinou při své výchově s technickou chemií prakticky nepotkají. Středoškolská chemie pak sklouzává do memorování nepochopených manter.
Ano, takovou středoškolskou chemii by bylo možno zrušit, ale bylo by třeba nahradit ji pak chemií, koncipovanou pro všeobecné vzdělání.
Re: Co s chemií ?
Za mě - skoro každý druhý mladík na druhém stupni ZDŠ mohl z fleku nastoupit k Nobelovi (propadlíci by utírali podlahu). Pokusů bylo mnoho, já měl doma i takovou laboratoř. Táta mě nechal, ale byl dost nesvůj. Jenže se narodil za Rakouska a chodil taky do školy. No, prsty mi to neutrhalo ...... a na střední se to dalo zvládnout.
Jó, to byla "husákovská" chemie!!! Mám dojem, že vodík štěknul stejně i za Masaryka, Novotného, Husáka. Za Valachové asi ne, tam se jen "míchá kuchyňská sůl ve vodě" a všici mají kombinézy a brejle!!! A potom se hodinu inkluzovaným vysvětluje, že voda teče z hor a sůl je v móři. No nic.
CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?
Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.
Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.
Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.
Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.
Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?
Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.
Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz