2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

KAUZA RATH: Trochu jiný pohled

V souvislosti se zatčením Davida Ratha a spol. se na tuzemských serverech objevilo několik svědectví o poměrech ve vazební věznici v Litoměřicích, kde prominentní obviněný poznává odvrácenou stranu života VIP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 21.5.2012 23:40

Dobrý článek

Souhlas. Přiznám se, že mě to nenapadlo hned. Až časem, když jsem dokolečka četl, že byl Rath přistižen při páchání trestného činu, mě cosi zarazilo. Pocit. Byl přistižen, měl u sebe peníze, které si odnášel, ale technicky vzato nelze prokázat - dokud neproběhl soud -, že to bylo při páchání trestného činu.

Já vím, že to může být slovíčkaření, ale nebyl přistižen, kterak bere do rukou peníze a někdo mu říká - tady máš úplatek. Ale ani to není podstatné. Od toho okamžiku ve mně hlodal červík a ten byl tímto článkem poněkud potvrzen. Připomnělo mi to, že dokud nebyl vynesen rozsudek, je třeba zaujímat zdrženlivý postoj, který se pojí s přesumpcí neviny.

K. Vážný 21.5.2012 22:10

Srovnejte s Norskem

V Breivikově případu. Soud je vlastně poměrně přátelské místo, kde si vás bez známky nenávisti vyslechnou - a odsoudí. Věznice je místo, kde se dá žít a pracovat izolovaně od společnosti. A?

A míra recidivy je menší než u nás, ač skrze multikulti tam mají daleko více cizinců...

Nechápu, proč prostě vazba v nenásilných případech není izolace v budově na úrovni standardní koleje. Proč se omezujé balíky s potravinami, hygienické potřeby lze de facto nakupovat 1x 14 dní apod.

K. Vážný 21.5.2012 22:18

Re: Srovnejte s Norskem

Ostatně, uvědomte si, že vazba do značné míry závisí na tom, jak se soudce vyspal, on musí rozhodnout do 24 hodin. Tak rozhodne. Ale nemusí do 24 hodin mít odůvodnění. To píše dodatečně. A teprve po doručení odůvodnění jde podat stížnost (odvolání). A o stížnosti už soud rooozhoooduuujeee týdny.

Čili vše je nastavené nesymetricky v neprospěch člověka. Stát musí mít rozhodnutí do 24 hodin, ale na opravné rozhodnutí a dokonce i odůvodnění má soud dost času.

J. Krejčí 21.5.2012 18:09

Vazba má svá pevně daná pravidla, která

platí pro každého, kdo byl vzat do vazby. Proto je správné, že pro Davida Ratha neplatí žádné výjimky. Na celé kauze mi nejvíce vadí, že veškerá pozornost je věnována právě Rathovi a ostatním vazebně stíhaným a jejich proviněním naši investigativní novináři nevěnují vůbec žádnou pozornost. Pouze jsme se dověděli, že kauza Rath byla objevena právě při jejich vyšetřování. Asi nejsou tak zajímaví i když jejich provinění mohou být mnohem závažnější než Rathovo.

J. Blažek 21.5.2012 21:16

Re: Vazba má svá pevně daná pravidla, která

Mám dojem, že jste vůbec nepochopil o čem autor píše. O nepíše jen o Rathovi!  ........ A jestliže má vazba pevně stanovená prqvidla, pak se táži: Kdo je takto nesmyslně a nehumánně stanovil pro (dosud) nevinné lidi?

V. Němec 21.5.2012 16:34

náš obraz

Jaký národ, takoví představitelé a málokdo si to dovedeme přiznat.

M. Prokop 21.5.2012 16:30

Jo, s tím lze souhlasit.

Něco z toho je z finančních důvodů, ale většina ryzí buzerace.

J. Urban 21.5.2012 16:17

Tak nevím, o co autorovi jde. Poměry ve vazební

věznici jsou podle něj obecně nedůstojné? Měly by se obecně zlepšit? Nebo by se měly zlepšit jen pro Ratha? A proč? Aby se trestné činy páchající osoby na vazbu vice těšily? Nebo aby se nějací lidskoprávníci mohli a měli kde zviditelňovat? Poměry ve věznicích způsobují, že musíme na každého potrestaného vydávat  přes 1000 kč denně (víc než na dítě v inkubátoru nabo na pacienta v LDN, který celý svůj předchozí život řádně pracoval). I z mé kapsy. Jestli se to autorovi zdá málo, ať si za své peníze postaví soukromou věznici - aspoň pro jednoho jediného vězně - a tu ať si sponzoruje - ze svého!

M. Prokop 21.5.2012 16:32

Re: Tak nevím, o co autorovi jde. Poměry ve vazební

A že by si vězni třeba něco mi zaplatili, kdyby se to smělo?

Nebo že něco nic nestojí, jen že se blbne ze zvyku?

V. Ondys 21.5.2012 18:06

Mne víc znepokojuje

že jsou přecpané mřenkami jako krabičky na sardinky a účet nám všem vystaví :)))))))))) příkladní žraloci, jako by se jednalo o jejich ploutve v nejvzácnější kaviáru.

V. Ondys 21.5.2012 18:08

Re: Mne víc znepokojuje

...nejvzácnějším kaviáru.

V. Ondys 21.5.2012 15:53

:))))))))))))))) Situace, která vyvolává vážné znepokojení

nastane vždy, když se dlouhodobě do řízení státu derou lidé podobní Rathovi, aby ziskuchtivě vytvářeli problémy ostatním s tvrzením nepostradatelnosti při faktickém neřešení i vrstvení dřívějších chyb a nesrovnalostí.

Že tu raději nehorlíte nad osudem samostatných a pracovitých lidí, kteří něco umí lépe než ostatní, ale musí trpět zvůli společenských kariéristů typu Ratha bez naděje na přijatelnější systém s důstojnějšími podmínkami i oceněním? Stát se nestaví od vězení pro lidi, co selhali, základem státu se musí stát všichni, co nepopulisticky i společensky nevděčně bojují se svou nedokonalostí, aby neselhali a ještě uživili všechny levicové parazity. :)))))))) Umím si představit kvílení z pera našich lidumilných horlivců, kdyby syn holiče a švadleny ctihodný Al Capone umřel v českém vězení pro pouhé neplacení daní. :))))))) Pokud by k nám pokrokově nepronášel novoroční projevy...

L. Šarina 21.5.2012 15:43

No tak

ať stát zařídí nějaký hotel,kde po dobu vyšetřování bude v takovém přepych o kterém se mnohým občanům jenom zdá. Ať se p.Stejskal zeptá bezdomovců pod mostem,jestli vezmou pohodlí vyšetřovací věznice ? A zákon a trest,to musel p.Rath vědět do čeho jde a následky !

F. Matousek 21.5.2012 14:38

vizitka národa

Ratha nemusím a jsem rád že na něho došlo. Vina, nevina, to ať prokáže šetření.

Co mě ale vyděsilo, je způsob, jak se na něj teď vrhly media. Vtípky, zesměšňování, ironie, dokonce nějaké kuplety a častušky, jsem si vyslechl. Ve hlavních zprávách na veřejnoprávní TV  !!

Co jsme to za odpornej národ? Celá léta mu lezou všichni do p.d.ele a teď, když byl lapen, to se to posmívá a kope do mrtvoly! A naši slavní žurnalisté tu žumpu podporujou a nic jim nevadí, že je to jako hon na čarodějnice.

R. Langer 21.5.2012 15:57

Re: vizitka národa

Inu, k odporným a "nedotknutelným" jedincům se tak náš národ chová odjakživa, s nadhledem a humorem nám, Čechům tak vlastním. Stejně tak se choval i za protektorátu, a stejně tak se choval i za komančů. Jenom jsme to tehdy nemohli prezentovat veřejně, ba muselo se dávat dobrý pozor, před kým se to prezentovalo. Dnes už se může, a je to tak dobře.

V. Němec 21.5.2012 16:32

Re: vizitka národa

Ano, co jsme to za národ? Jaký národ, takoví představitelé, bohužel to co nás representuje je náš obraz! A a to se netýká jen těch několika nevinných ze Sodomy a Gomory.

M. Bílý 21.5.2012 13:33

Jsem na světě víc než 86 let a do (žádné) věznice jsem se nedostal,...

... což je asi případ většiny. Nechci tady  "zasvěceně a lidumilně" diskutovat o tom, jaká by věznice měla být, byl bych spíše pro to horší vybavení, protože to jde z mých (našich) peněz, takže nevím proč bych měl lumpům příspívat na pohodlí. Jen bych tvrdě prosazoval, aby nespravedlivý pobyt v base byl "honorován" při opouštění lochu minimálně dvěma tisíci Kč za den!!!!! Tady by mi jití z mých peněz nevadilo, beru to tak trochu jako svou odpovědnost za správný chod státu.

J. Boleslav 21.5.2012 14:02

Re: Jsem na světě víc než 86 let a do (žádné) věznice jsem se nedostal,...

Mně na tomto článku vadí hlavně kontext, v jakém byl napsán. Proč autor nehoroval za zlepšení možná skutečně špatného stavu někdy dřív a proč zrovna teď?

M. Bílý 21.5.2012 14:07

Správně připomínáte, pane Boleslave (14:02) souhlasím s Vámi.

K. Filek 21.5.2012 15:18

Re: Jsem na světě víc než 86 let a do (žádné) věznice jsem se nedostal,...

Máte pravdu,kdyby takovito lidé nekradli,zbylo by na lepší vybavení věznic.Za ty miliony co ukradl mohl mít celu pozlacenou.

M. Bílý 21.5.2012 16:33

Vtipné, pane Filku (15:18)

J. Bezděk 21.5.2012 16:22

Re: Jsem na světě víc než 86 let a do (žádné) věznice jsem se nedostal,...

Také jsem si vzpomněl, kde byl autor když socani zavřeli Hučína za 7 trestních činů, ke kterým pak nesehnali důkazy ( protože byly vylhané ), tak je nahradili novými trestními činy, které pak u soudu všechny prohráli ( protože byly opět vylhané ), Hučín byl z vězení propuštěn až po roce ( nespravedlivého ) věznění a dodnes nedostal za to ani korunu !  A  že by se staral o teplou nebo studenou vodu ?   Autore, dávám Vám za pravdu, dokud nejsem odsouzen jsem nevinný, z ničeho neodstupuji a má lidská práva musí být dodržena. Apropo : kdo nestíhal zločiny komunismu , ač tak měl činit ?  A Vy, co zde prndáte o právu, napřed si uvědomte kde žijete !

M. Bílý 21.5.2012 16:36

Výborně, pane Bezděku (16:22) umíte dávat věci do souvislosti.

J. Tachovský 21.5.2012 11:44

Jen o malo lepsi nez vazebni veznice byla ZVS

nevim, co je ponizujiciho na tom, ze se vezen myje ve studene vode. Tomu se rika otuzovani. Formalne je vezen sice nevinny, ale bezduvodne ve vezeni neni - poslal ho tam soud na zaklade obvineni a jakehosi predbezneho setreni. Spis nez podminky vysetrovaci vazby by mi vadila delka. Kdyby se u obvinenych do mesice od zadrzeni jednoznacne rozhodlo o vine a trestu, bylo by to OK. Mesic se vydrzet da a osobni zivot se nerozpadne.

V. Kain 21.5.2012 11:52

Re: Jen o malo lepsi nez vazebni veznice byla ZVS

On si to pan Stejskal asi představuje tak,že by prominentní osoby měli mít ve vazbě zvláštní podmínky na rozdíl od jiných vazebně stíhaných.Např. něco podobného jako je prezidentská lože na stadioně.Někomu musí stačit tvrdá lavice a jiný si válí šunky v křesle.Jen ať si chlapec zvyká na dlouhodobý pobyt v base.

M. Martin 21.5.2012 13:02

Re: Jen o malo lepsi nez vazebni veznice byla ZVS

Pan Stejskal zapoměl na jednu důležitou věc a sice na to že vazba je odsouzenému započítána do výše trestu. Také proto se podobá podmínkám v normálních věznicích i když jen částečně.

M. Bílý 21.5.2012 13:54

Ono se to může stát každému, pane Kaine, takže jen připomínka: ty osoby by mělY...

K. Vážný 21.5.2012 22:16

Re: Jen o malo lepsi nez vazebni veznice byla ZVS

A když se prokáže nevina, jako ve zmiňovaném případu? Považuji za rozumnější započítávat vazbu do výkonu trestu přepočteně, např. podle typu věznice a udělat ji takovou, aby odpovídala standardu nevinného (dosud) člověka...

Mj. recidivisi tvrdí, že vazba je horší, než vězení. (Že se režim ve vězení o dost rozvolní, a to i ve 2. či 3. skupině).

Ostatně, uvědomte si, že vazba do značné míry závisí na tom, jak se soudce vyspal, on musí rozhodnout do 24 hodin. Tak rozhodne. Ale nemusí do 24 hodin mít odůvodnění. To píše dodatečně. A teprve po doručení odůvodnění jde podat stížnost (odvolání). A o stížnosti už soud rooozhoooduuujeee týdny. Čili vše je nastavené nesymetricky v neprospěch člověka.

J. Stejskal 21.5.2012 11:42

Také si myslím, že je to špatně.

Bohužel, tím, že je to reakce na Ratha, ten článek, jak je vidět, moc úspěšný nebude. Vazební stíháni je možné jen ze tří důvodů. Ovlivňování svědků, útěk, nebo pokračování v trestné činnosti. Ale to neznamená, že je ten člověk odsouzen, tedy trestán. Chápu, že na vězeňství se doplácí spousta peněz a nikomu se to nelíbí. Ale pokud na tom jsou ti ve vazbě hůř než odsouzení, je něco principiálně špatně. A vazebně stíhání nejsou trestáni, takže by měli mít možnost, alespoň si nějaký "nadstandard" připlatit. V případě neoprávněné vazby (osvobození) by se mohli domáhat peněz v rámci vyrovnání za neoprávněnou vazbu..

J. Fleiszner 21.5.2012 12:14

Re: Také si myslím, že je to špatně.

Také si myslíte, ale nic nevíte!