17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

KAMIONY A UKRAJINCI: Kampaň

Už déle než týden jsme svědky dvou kampaní souběžných, skoro by se řeklo komplementárně se doplňujících. Kampaně proti Ukrajincům a kampaně proti kampani proti Ukrajincům. Můžeme k nim doplnit ještě třetí kampaň, ta běží dlouhodobě, proti nákladní automobilové dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 17.8.2023 6:05

Připojil bych - Kampaň za elauta. Ale jen osobní. Co auta nákladní a autobusy, zemědělské stroje a letadla - ti všichni produkují taky spaliny. A výroba elektřiny z uhlí a plynu. Nikde se nedovíme aspoň kvalifikovaný odhad produkce spalin. Faktem je , že peníze z kapsy se tahají nejlépe tomu, co se nemůže brámit a musí šlapat podle EK.;-(

P. Labaj 17.8.2023 2:42

Nevadí mi Ukrajinci, ale ukrajinské vlajky na různých "progresivních" barácích. Proč musí už rok a půl viset ukrajinská vlajka na zdejší univerzitě? Ukrajinská vlajka má vlát na Ukrajině a na ukrajinských ambasádách. A taková určitě na Fakultě sociálních studií neúřaduje.

O. M. 16.8.2023 21:52

To, že kamioňák za předjíždění v zákazu dostane pokutu a zákaz, je plošný zákaz předjíždění kamionů? Pletete si pojmy s dojmy.

Žádný plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích v ČR neexistuje. Zákaz platí jen od 6 do 22 na vybraných úsecích vyznačených dopravními značkami. Ty medializované záběry jsou právě z těchto úseků, a je naprosto správně, že policie ty přestupky postihuje. A medializace může vytvořit alespoň nějaký preventivní tlak na řidiče, aby si ten nešvar odpustili.

V. Kučer 16.8.2023 17:51

Ukrajinci prchají z Evropy do Evropy. jejich počty jsou předvídatelné, kriminalita podprůměrná, možná proto že převařují ženy a vadí hlavně Romům a SPD.

V. Kučer 16.8.2023 17:44

Evropská auta byla i v minulosti technicky dokonalejší než americké koráby silnic.

V. Podracký 16.8.2023 16:31

Stávající stav jakéhosi rozladění vztahu k Ukrajincům je dán vystřízlivěním ze lživých kampaní dělajících okolo Ukrajinců svatozář. Najednou to nejsou ubohé matky s dětmi utíkající před bombami, ale normální lidé jako všichni ostatní, někteří sem přišli využívat podporu i když se jim na Ukrajině nic nedělo (obyvatelé Lvova), jiní si z toho udělali výlet s placeným hotelem, mladí muži se zde schovali před vojnou. Ale největší svatozář vznikla zamlžením, že podstatná část je jich nacistického smýšlení a mají odpovídající symboly na svých pažích. Romové jasně říkají, že je Ukrajinská vláda už před válkou utlačovala, stejně jako ostatní menšiny a jejich odpor pochází hlavně z těch důvodů. Takže vychází najevo záporné stránky ukrajinského režimu a tím se ospravedlňují i Putinovy činy. Pravda totiž obvykle zvítězí, jen to chvilku trvá.

J. Hudec 16.8.2023 15:48

Respektuji vaše pocity a zkušenosti, které já postrádám. Nicméně nazývat "pravým požehnáním" menší zlo mi přijde, trochu hledám slova...... nepřípadné.

Ve vašem osobním případě chápu případnou protiruskou averzi (trpíte-li jí), ale vás poprosím o pochopení aktuální šířící se české (v ČT to neuvidíte) averzi protiukrajinské a především protiamerické.

Vaši "předváleční uprchlíci" se právě banderovsky vybarvili až s počátkem války /manžel mojí neteře, Ukrajinec už dávno s českým občanstvím/.

To by bylo na dlouhou diskusi a té se tu asi nedočkáme. Zkusme iji třeba na hudec@dosveta,cz. To jsem já.

J. Jurax 16.8.2023 15:32

Inu, články jitřící emoce zvyšují sledovanost, případně prodej daného média, umožňují inkasovat víc za reklamy, což obé pak umožňuje novinářům platit složenky.

J. Jurax 16.8.2023 15:27

No, kamiony na dálnici smějí max. 80 km/h. Mnozi kamioňáci to i dodržují, zejména ve stoupání.

J. Dlouhy 16.8.2023 14:54

Pisu o svych pocitech. Jsem sam uprchlik z roku 1968. A pochazim z Plzne (Purkynova 43) :-)) Souhlasim s axiomem, kdyz je neceho moc, tak je toho prilis. V pripade ukrajinske etnicke mensiny je ale treba rozlisovat uprchliky pred valkou a gastarbeitry. Tech je vic, jsou v Cesku uz delsi dobu a rozmazleni Cesi si je do zeme zatahli sami. A vim o cem mluvim, ziji ve Svedsku, do ktereho si Svedi sami zatahli 2 miliony muslimu...Vedle nich jsou pracoviti a kulturne blizci Ukrajinci pozeehnanim...

J. Dlouhy 16.8.2023 14:40

Ti, ktere mate na mysli (porobeni Ukrajinci jako sovetsti vojaci), tak ti nas tentokrat kolonisovat nebudou. Po padu Ukrajiny prijdou nanejvys jako uprchlici...

J. Kočvar 16.8.2023 14:37

Německo bylo po druhé světové válce, tedy před třemi generacemi, potrestáno a teď nikoho nepřepadá.

P. Brich 16.8.2023 13:45

Jezdit si v autě, mít skoro vše grátis a k tomu měsíčně 5000.- čistá ruka ... Není to málo, Antone Pavloviči?8-o

P. Brich 16.8.2023 13:42

Ovšem paragrafově to zakázané není.;-)

R. Gramblička 16.8.2023 12:35

tož tak všem vyhovět nemohou, ani kdyby chtěli

R. Langer 16.8.2023 11:20

Já to vidím velice podobně. ;-)

R. Langer 16.8.2023 11:18

Jak kterým... ;-D

P. Skřivan 16.8.2023 10:52

Nejde o vůz rozporujete něco co jsem neřekl. Já netvrdím že měli nechat auto doma kde jste proboha tuto informaci vyčetl ??? Bavím se tu o ceně toho vozu. Ale ani ta cena není relevantní byl to příklad přeslazené kampaně kolem uprchlíků z Ukrajiny.

Příště to zjednoduším a napíšu to tak aby to pochopil každý. Tedy:

S Ukrajinci problém nemám problém mám s lživou kampaní která uráží můj intelekt.

P. Diviš 16.8.2023 10:16

Snaží se pouze vyhovět konzumentům.

Z. Lapil 16.8.2023 10:02

Ad 1/. Onehdy jsem si jeden zvlášť výživný případ stopnul. 3km, to je při 80km/h něco přes 2 minuty. Rozhodně ne několik minut. Uznávám, že otravné to je, ale reálně to moc neznamená, i když se vám to mezi Prahou a řekněme Brnem stane několikrát.

Osobně je mi to rozhodně pohodlnější, než situace, ano - dost výjimečné, kdy pravý pruh jede 140 a levý 160.

Z. Lapil 16.8.2023 9:53

Já tedy ukrajinské auto za 3 milióny ještě neviděl, takže to nebude úplně běžný případ. Ale máte pravdu, že přístup Co Ukrajinec, to svatozář, je docela iritující i pro mě, který jim dost fandí.

Osobní poznámka: z ukrajinských vozidel vidím nejčastěji kočárek, ale to je nejspíš tím, že máme "přes ulici" příslušnou ubytovnu. Baví mě, že když v prumyslovem/skladovém areálu v podvečer utichne pracovní ruch, tak se vyroji dítka s mičudou a tak. Onehdy jsem zpoza rohu slyšel dokonce jakési kolektivní zpívání, až jsem měl chuť vykašlat se na domácí večeři a jít si přisednout. Moc pěkné jim to znělo.

Neboli taky nemám rád, když ze mě někdo dělá hlupáka.

Z. Lapil 16.8.2023 9:40

Přesně tak. A dokonce: vzal bych to nejlepší, které mám k dispozici.

R. Dubravský 16.8.2023 9:19

Kampaň není proti nákladní dopravě, ale proti bezohledným, možná i zlomyslným řidičům.

Na Slovensku je předjíždění kamionů zakázáno (a kontrolováno) již dlouhá léta a na plynulost dopravy to má rozhodně pozitivní vliv. Stačí jet po dálnici třeba z Bratislavy do Brna. Na Slovensku jedete pěkně plynule, sto metrů za hranicí nastává rodeo.

J. Ticháček 16.8.2023 9:18

Nenechal

Autem se totiž prchá rychleji a pohodlněji, nežli bez auta.

L. Žaloudek 16.8.2023 8:44

Nad těmi auty jsem taky přemýšlel a napadlo mě: Kdybych utíkal před válkou, nechal bych své auto doma? Já sice mám jen za půl melouna, ale to je jedno ...

L. Žaloudek 16.8.2023 8:41

Autor pravdivě popisuje, jak média donekonečna opakují fakta, jitřící emoce. Jsou tedy žurnalisté za to placeni? Nebo jsou to hyeny?

J. Rejzek 16.8.2023 7:57

Je dobře, že že u nás potkáváte statné mladé Ukrajince. To bude základ nové Ukrajiny. Tito lidé prchají z Ukrajiny, protože se jim nechce umírat v bratrovražedné válce. Včera večer na Novinkách byl článek ČTK.

"Posádky mobilizačních důstojníků se pohybují po ulicích a někdy chodí od domu k domu a rozdávají povolávací rozkazy. Chatovací skupina na telegramu, v níž si lidé sdělují údaje o tom, kde lze v daný den a čas nalézt náborového důstojníka. Každých pár minut se objeví nové hlášení. Před tržnicí stojí autobus s náborovými důstojníky a rozdávají papíry k odvodu. Dělníci se bojí jít do práce, kvůli obavám, že je při cestě zastaví představitelé náborových center.

Není pro odpůrce války bezpečno ani v hospodách a barech, kde mobilizační důstojníci dělají šťáry. Jsou dvě kategorie lidí- jedni už jsou v armádě a druzí se bojí vyjít ven, aby nebyli odvedeni a žádný plat je nedonutí opustit domovy"

Co se to děje? Takto hanebně psát o režimu na Ukrajině si dříve nikdo nedovolil. Přijde den a oni statní mladí Ukrajinci vyženou Volodymyra i s tou jeho bandou pučistů.

P. Skřivan 16.8.2023 7:54

Mě Ukrajinci nevadí. Pokud porovnám migraci do Německa a tu naší tak jsme na tom určitě lépe. To že Čech už se nějakých prací štítí je také fakt. Někdo prostě musí dělat řemeslo právníků ekonomů a zaměstnanců neziskovek tu máme dost. Někdo musí vydělávat na štědré dávky těm co nikdy pracovat nebudou prostě Ukrajinci posilují naší střední třídu tedy tu skupinu která platí většinu výdajů.

Co mi vadí je to jak o Ukrajině informuje mainstream. 90% zpráv je pozitivních vše okolo Ukrajinců je sluníčkové. Pokud vidím auto za 3 miliony s Ukrajinskou SPZ tak já si osobně spojím tuto skutečnost s informací o tom že Ukrajina je nejvíce korupční stát v Evropě ale uvědomělý autor mi tu bude vyprávět že to bude asi úspěšný lékař. Podtrženo sečteno ta přeslazená kampaň spíše škodí.

P. Dvořák 16.8.2023 7:23

Nesmysl. "Začala se zveřejňovat národnost pachatelů či podezřelých, to do té doby nebylo v této zemi zvykem."

Národnost pachatelů se nesměla uvádět, protože to bylo zakázané. Někdy v r. 1990 byla v policejních statistikách zrušena kolonka "Národnost", protože do té doby se dalo velice snadno dokázat, že asi 5% obyvatel páchá 50% násilné trestné činnosti.

Že těch 5% byli příslušnící specifického etnika, snad napadne i hlupáka naplněného pravdou a láskou, které se ovšem oběti nedočkají. Jen pachatelé.

P. Nešvara 16.8.2023 6:23

K těm kamionům.

1.) V Německu si nepamatuji, že bych během poměrně krátkého úseku na dálnicích musel několikrát pajdat za kamoinem, který několik minut předjížděl kolegu. V Čechách normální.

2.) Co se týče přetěžování. Ano, v Německu ani Rakousku si to nelajsnou. Ale je tomu pár let co se zjistilo, že logisticky se transportní společnosti pro cestu z Německa do Rakouska ekonomicky vyplatí dovézt zboží na české hranice ve dvou kamionech, tak ho přeložit na jeden, ten přetížit a projet s ním Čechy a na Rakouské hranici čeká druhý kamion, na který se zase část nákladu přeloží.

3.) Pokud někdo někdy jezdil v USA, tak tam se po dálnicích cestuje jinak. Jednak je tam povolená rychlost na dálnicích nižší (55 - 70 mil/hod) a jednak náklaďáky mají dost silné motory, aby tou rychlostí jeli taky. Takže vyjedete, pověsíte se za auto před vámi, pustíte cruise control, vedle vás je kamion a ten kamion je vedle vás v pravém pruhu ještě za sto kilometrů. Velmi bezpečné, velmi nudné a otravné. Mimochodem právě proto mají americká auta totálně mizerné jízdní vlastnosti - nepředpokládá se o nich, že by kdy v budoucnu jeli vyšší rychlostí než těch 70 majlí. Naproti tomu Evropský výrobce musí počítat s tím, že jeho vůz bude většinu života žít třeba na německé dálnici s rychlostmi kolem 150 - 180 km/hodinu. Nebo v Čechách neustále kličkovat mezi pomalými kamiony a nabuzenými podnikateli v Audinách, pro které je dvoustovka minimum. Proto jsou )či spíše byly) Evropské vozidla mnohem lepší z hlediska kvality a řízení než Americká.