19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

INTERNET: Jak Facebook umlčuje konzervativní názory

Sociální sítě nám zvláště v posledních letech ukázaly svoji odvrácenou tvář. Například tím, že mohou sloužit i ke snadnějšímu šíření nepravdivých informací či nenávistných příspěvků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. John 23.6.2021 22:02

Zdechovský by měl napsat, jak on, jeho kolegové i jeho frakce v Evropském parlamentu hlasují pro nařízení a směrnice, které omezují svobodu projevu.

F. Navrátil 23.6.2021 16:32

Zdechovský rád brojí proti pečlivě vybraným negativním jevům. Ale nevšímá si jevů, které představují útok na civilizační základy evropské společnosti. V zájmu udržení svého eurokoryta zvedá pracku pro sebevětší totalizujícíí nesmysl z pekelné bruselské dílny. Pročpak nekritizuje Jourovou, která veřejně vyhrožuje, že zacpe huby těm, kdo nesouhlasí s jedině správnou a schválenou europropagandou?

P. Aron 23.6.2021 20:28

Jo, pan Zdechovský je pokrytec. Už jsem mu to psal několikrát na FB. V europarlamentu zvedne ruku pro všechna zvěrstva a teď se diví.

J. Urban 23.6.2021 22:34

Na FB? Tak to vam taky brzo smazou ucet.

J. Pavelka 23.6.2021 15:39

Ačkoli nejsem příznivcem možné adopce homosexuálními páry, přece nestojí otázka tak, ze "deti potřebují matku a otce, nikoli homosexuální pár"...Totiž homosexuální páry by stejně adoptovali pouze děti, u kterých se rodiče řádně nekonají....V tom případě je mnohem lepší pěstounská péče heterosexuálním párem , to je fakt, ale stejně...ani tak nejde o otce a matku.

K. Křivan 23.6.2021 17:14

Ano nejde, ale jde o nejlepší možnou náhražku.

J. Kanioková 23.6.2021 18:50

Ano, děti NUTNĚ potřebují mámu a tátu !

P. Aron 23.6.2021 20:29

R^Přesně tak.

V. Povolný 23.6.2021 12:58

Ale pane europoslanče, to co popisujete je metoda na potlačování "nevhodných" názorů, která se k nám šíří ze západu a v některých zemích je už naprosto běžná. Jedná se o extrémně levicovou metodu, kterou někteří z nás znají i z osobní zkušenosti z doby komunistického režimu u nás. Takovéto totalitní metody se týkají nejen názorů, ale také omezování vlastnictví zbraní, omezování cestování, kriminalizace nositelů nevhodných názorů a dalši věci. Totalitní režimy mají z vlastních občanů strach. Uplatňování této metody v praxi můžeme vidět taky v Hongkongu, v Rusku, v Bělorusku i jinde. Pravda, v západních zemích se zatím opozičníci (zatím) pouze vylučují z diskuze a vytlačují na okraj společnosti, ale dočkejme času. Zkušený člově ví, že nikdy nemá říkat nikdy. Tyto metody vycházejí ze společného základu, rozdíl je jen v prosazované ideologii a v nátěru, teď je zrovna v módě zelená nebo třeba duhová, chcete-li.

Apropo, vaše rozhořčení není příliš pochopitelné, náznaky toho, kam směřuje celá EU jsou zřetelné už nějakou dobu. Zároveň je taky jasné, že na zvrácení téhle hrůzy síla ČR v EU nestačí, natož pak nějaký europoslanec. Jako jediná možnost se mi jeví vypadnout z tohoto spolku. Pochopitelně je potřeba vzít v úvahu taky následky, které budou nemalé. Podívejte se na brexit. Jinou šanci ale nevidím a zpátky do komunismu natřeného na zeleno nebo bůhví jak, se mi nechce.

L. Novák 23.6.2021 14:08

R^R^R^

P. Aron 23.6.2021 20:29

Souhlas R^R^R^

V. Církva 23.6.2021 21:50

No uvidíme. Občas si říkám, že z ekonomických, nebo řekněme technologických důvodů je opuštění EU nesmysl.

Ale pak přijde tato cenzura křesťanství, prosazování Islámu nebo různých uchylů. Ostrakizace Maďarska, že uchyly nechce, nebo nás nutí říct, že smrt darebáka narkomana je rasismus. No a pak si říkám že opustit EU by bylo vpořádku.

Jenže je tu problém. Neumíme to. Museli bychom vytvořit nějakou svobodnou zemi přesto s malou korupcí kde by lidé trochu drželi při sobě a zahraničním firmám se zde vyplatilo investovat nebo nakupovat.

A Covid19 mi potvrdil, že náš národ je přílíš sobecký, nedisciplinovaný a nedokáže se sjednotit. Takže budeme muset ještě chvilku zkusit vydržet s bohatou EU. Pak se uvidí.

D. Bowman 23.6.2021 12:22

KDU je z podobného těsta jako Woke. Taky by rádi naordinovali utopii, kde si jako Adamité budeme říkat sestro a bratře, majetek budeme odkládat do společné kádě a hřešit se bude jen samotnou myšlenkou, natož slovem. Ale odpuštění a tolerance bude možná...po pokání, zmrskání se, zaplacení pokuty odpustku a další rituální úkony. Nad vším pak bude bdít kněžstvo v čele s papežem.

Rozdíl mezi učením Ježíše a kultovní doktrínou katolickou nebo Woke je v tom, že Ježíš nechtěl nikoho k tomu nehřešení nutit zhora a už vůbec ne institucionálně.

Proměna přijde jen zevnitř, ne z venčí. Představa, že se nejdřív musí změnit prostředí a pak se teprv může změnit člověk je lichá, nebezpečná a kontaproduktivní. A pokrytecká.

Tihle novodobí farizejové, ať už pseudo-křesťanský nebo sekulární socilalisté jsou jedna pakáž. Se nedivim, že si CDU-CSU notuje se Zelenejma pohanama, Progresivistama, (Politickym) Islámem a Reformním Judaismem (Tikkum Olam koncept taky notně zpolitizovali).

J. Jurax 23.6.2021 12:49

"Taky by rádi naordinovali utopii, kde si jako Adamité budeme říkat sestro a bratře, majetek budeme odkládat do společné kádě a hřešit se bude jen samotnou myšlenkou, natož slovem" pravíte o KDU-ČSL.

Nuže, jakkoliv lidovci rozhodně nejsou mým šálkem čaje už jen proto, že jsem bezvěrec, ateista a neznaboh, a nikdy jsem je nevolil a volit nebudu, přece jen podsouvat jim takovou hovadinu, jak činíte, mám za další, snad ještě větší hovadinu.

R. Langer 23.6.2021 12:57

To není žádná hovadina, ale prostá realita. Stačí se podívat na to, jak pánbíčkáři řádí v Polsku. Dejte jim skutečnou moc, a za pár let bude inkvizice úřadovat jako ve středověku. A jestli si myslíte, že se tam něco změnilo, tak jste na tom jako ti, co si mysleli že komunisti zatočí hlavně s tou velkoburžoazií... ;-€

J. Jurax 23.6.2021 13:03

No, pánbíčkáři si v Polsku řádí a blbnou na ultimo, ale na společné kádě to tam nevypadá :-)

Nakonec soudím, že v tak bezbožné zemi jako je ta naše replikace polského náboženského třeštění nehrozí.

R. Langer 23.6.2021 13:08

Katolické křesťanství historicky nikdy moc o společných kádích nebylo, spíše naopak, pokud vím, ale ta Inkvizice byla zatraceně reálná. Ona mimochodem existuje dodnes, jenom o ní tolik nevíte. A já jenom doufám, že nám nehrozí ŽÁDNÉ náboženské třeštění, ať už se jmenuje jakkoliv. Protože třeba komouše počítám tamtéž. ;-)

J. Jurax 23.6.2021 13:20

Jo, a ještě zelené magory ...

V. Církva 23.6.2021 22:00

No už delší dobu zjišťuji že magoři a dogmatici nejsou jen zelení a potvrzujete čím dál víc, že socialismus začal už pravděpodobně s liberalismem. Samozřejmě že církev udělala hodně chyb právě v té institucionalizaci dobra jak píšete.

Nicméně celé Křesťanství je o tom, že církev má ukazovat cestu a pomáhat lidem k Bohu, ne je tam hnát násilím. To co popisujete znamená že znáte Křesťanství jen z komunistických příruček. A žádám Vás o jednu věc. Už si nehrajte na pravičáka když jste komunista. Děkuji.

Vyprošuji si ale, aby někdo přirovnával socialistické náboženství bez boha ke Křesťanství, které se Boha pokouší hledat a navíc od jakýchsi liberálních dogmatiků to "vážně sedí".

M. Rozbořil 23.6.2021 12:04

Nikdy jsem nebyl příznivcem FB a nepoužívám ho. Mám ale dotaz: pokud "cenzoři" používají argument "porušuje pravidla komunity", jsou někde tato pravidla explicitně definovaná, nebo si je někdo vytváří ad hoc?

L. Novák 23.6.2021 12:21

Obvykle si ho máte za úkol přečíst při registraci. Pravda, někdy jsou ty podmínky natolik rozsáhlé a hloupě definované či napsané naopak tak neurčitě, že si s nimi majitel může zacházet jako s gumou a natahovat si je, kam se mu zachce (stačí se podívat na web Tipsport.cz, tam je to dovedeno - a praxí potvrzeno - ad absurdum. Co není v zájmu zisků firmy, to je zakázáno... :-P).

K. A. 23.6.2021 11:37

S článkem lze souhlasit, ale Zdechovský mi přijde nepřesvědčivý v tom, jak se zároveň zastává EU a neodsoudí tuto politiku dost razantně.

Tohle způsobilo Německo a mě by zajímalo, co proti tomu KDU-ČSL zatím udělala. Německo nařizuje mazání nevhodného obsahu do 24 hodin pod obrovskou pokutou. Kdyby bylo nařízeno, že FB je povinen smazat obsah, který státní orgány označí jako závadný, tak by k takovýmto excesům nedocházelo. Ale to je jen alibismus politiků. Napřed nařídí FB rychle mazat a pak říkají: "My nic, to soukromá firma." Politici nemají koule, protože by jim každej omlátil o hlavu, že zavádí totalitní stát, tak na to jdou zákeřně a manipulací. Jestli to není tím, že máme v politice tolik žen.

L. Novák 23.6.2021 12:23

;-) R^

J. Jurax 23.6.2021 12:58

No, co proti tomu KDU-ČSL, potažmo její zástupci v putovním cirkuse EP, zatím udělala, resp. udělali?

Naprosté kulové. A kromě řečí tuzemskeému publiku určených i v budoucnu kulové udělá. Nebude čůrat proti EU větru - neodpovídalo by to evropským, přesněji EUropským, hodnotám.

V. Kuhaj 23.6.2021 10:58

Vymazávány jsou názory nepohodlné, pro ten účel označovány jako "nenávistné". Dnes už bude stačit "nepravdivé". Hlídač pravdy - pozice, jakou tady neměli ani estébáci. Nejsmutnější je, že současní apologeti pravdy a morálky se s estébáky na nutnost umlčovat nepohodlné osoby naprosto shodují. Hlavně když jimi hlasitě pohrdají...!:-(;-€

Ś. Svobodová 23.6.2021 10:43

A co s tím v Bruseli uděláte, když jste si to takhle odhlasovali? Zavedete pro sebe a vám spřízněné soudruhy list Nedotknutelných?

P. Adámek 23.6.2021 10:33

S větou ""majitelé sociálních sítí mají plné právo regulovat jeho obsah dle své libosti" úplně nesuhlasím. Když budu jako soukromník taxikařit, taky se nemůžu rozhodnout, že blonďáky nevozím, protože poskytuji veřejnou službu (ta jako hostinští, ševci apod. apod.). Můžu jenom stanovit veřejně přístupná a přezkoumatelná pravidla.

R. Gramblička 23.6.2021 10:39

Já bych i souhlasil se stavem, kdy budou mít soukromníci zveřejněna jasná pravidla koho jo a koho ne a za jakých podmínek. Ale představa, že si sednu do taxíka a řidič mně odmítne obsloužit, páč jsem před tím u holiče porušil jeho pravidla, to jako opravdu ne. To už je absurdistán.

L. Novák 23.6.2021 11:13

Každý server s možností vkládání příspěvků uživateli (po registraci a potvrzení souhlasu uživatele) má stanovená pravidla, která při porušení mohou vést k sankcím až zablokování přístupu. Komu se pravidla nelíbí, ať tam nechodí. Závisláci s tím mají problém.

Pokud na dodržení Pravidel dohlíží moderátor, má taková ochrana smysl, pokud moderátor není úplný vůl. Pokud na texty dohlíží cenzurní program jako na NP nebo Lidovkách, tak je to šílenost způsobená skutečností, že cenzurní systém napsal (nebo špatně nastavil) nejspíš idiot, který to neumí... ;-)

P. Milan 23.6.2021 11:37

" ... má taková ochrana smysl, pokud moderátor není úplný vůl."

Jenže hodně moderátorů jsou voli a navíc jsou vystaveni nátlaku různých woke, neziskovek, občas i policie nebo politiků.

Takže jediné funkční je, postihovat kriminální činy, případně ještě nabádání k nim a zbytek ponechat svobodě slova.