29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

IDEOLOGIE: Co je to fašismus

Frekvence pojmu fašismus ve veřejném prostoru se v tomto roce zřetelně zvýšila. Používá se v souvislosti s Ruskem a Ukrajinou, Alternativou pro Německu i kvůli nové italské premiérce Giorgii Meloniové. Pokusím se tento termín objasnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hlad 8.11.2022 16:22

Klobouk dolů, jak Hvížďala umně zamaskoval svoji nenávist k Bruselskému fašistickému třeštění za slova "Vladimír" a "Putin". Tleskám.

J. Požárová 8.11.2022 16:00

Souhlas.

J. Požárová 8.11.2022 15:58

Pan Hvížďala pojem perfektně vystihl a vysvětlil.Klobouk dolů!

I. Lyčka 8.11.2022 15:32

Takže v Číně je vlastně fašismus. Zajímavé...

L. Písařík 8.11.2022 14:31

Individuálně přemýšlivý a jednající člověk byl a je vždy považován za natolik nebezpečného, že je nutno jej likvidovat všemi možnými způsoby a když už není dovoleno takového člověka likvidovat fyzicky, tak je třeba takové individuum očernit a znemožnit natolik, že by si od něj kůrku nevzal ani hladový toulavý pes. Myslím, že to platí v každém systému.

L. Písařík 8.11.2022 14:25

Domnívám se, že komunismus se od fašismu příliš neliší, pouze dokáže šikovnšji maskovat záměr vládnoucí vrstvy, zejména tím že zdokonalil Goeblsovu myšlenku, že 100x opakovaná lež se stává pravdou. Jinak si nedokážu vysvětlit podporu Putina v ničení Ukrajiny i vlastní země - Ruska.

T. Hraj 8.11.2022 13:07

Za pravicovost?;-D

V. Povolný 8.11.2022 13:03

Je to zvláštní, některé pasáže článku jako by popisovaly aktuální situaci v EU i v ČR - odpor vůči individualismu, snaha podřídit všechny jediné, zaručeně správné ideologii , "Kdo se chová jinak, je nepřítelem národa a je třeba se ho zbavit" - to je mimořádně aktuální, "Vy nám dejte moc, my vám zajistíme prosperitu a bezpečí" - to je jako opsané ze současných politických programů a to včetně toho, že to evidentně přestává fungovat. Tak nevím. Budujeme tady systém směřující k fašimu? Nebo v něm už jsme?

H. Lukešová 8.11.2022 12:52

Antifa je bandou nacibolševiků, ani italský či španělský fašismus nebyl natolik obludný jako jsou dnešní ultralevicové teroristické bojůvky Antifa.

J. Jurax 8.11.2022 12:24

Není.

J. Jurax 8.11.2022 12:03

Možná byl ze Slovácka ...

J. Jurax 8.11.2022 12:01

Tam je korporátní socialismus?

J. Anděl 8.11.2022 11:51

Antifa je mizerná a ohavná ideologická bojůvka zakomplexovaných a násilných frustrátů, ale asi to není fašismus.

J. Anděl 8.11.2022 11:51

Antifa je mizerná a ohavná ideologická bojůvka zakomplexovaných a násilných frustrátů, ale asi to není fašismus.

V. Petr 8.11.2022 11:14

R^R^R^

D. Laurencikova 8.11.2022 10:38

Nove italske premierce se podsouva blizkost k fasismu. Shrnula jsem si programove body jeji FdI: ANO pro prirozenou rodinu, pro zivot, pro bezpecne hranice a pro italskou suverenitu. NE Lobby LGBTIQ, potratum, masovemu ilegalnimu pristehovalectvi a bruselske byrokracii. Neni to az tak nejhorsi, tento "fasismus", neni-liz pravda?;-)

D. Laurencikova 8.11.2022 10:33

R^R^R^

D. Laurencikova 8.11.2022 10:31

Fasismus je levicova ideologie - tecka. Velice spravne, pane Hraj.

D. Laurencikova 8.11.2022 10:30

No, fasismus mame v Nemecku opet uz davno. Rika si tentokrat "Antifasismus" (Antifa). Kdo jednou videl Antifu v akci, ten vi, o cem mluvim.

L. Beneš 8.11.2022 10:24

Z energetické krize prý vyvádějící, do krize materiální zavádějící.

L. Beneš 8.11.2022 10:22

Lze se ovšem důvodně ptát, zda to slovo fašismus nemá blízko i ke slovu faeces - výkaly.

J. Kindl 8.11.2022 10:15

Fašismus, nacionální socialismus, komunistický socialismu, vzešel ze stejného základu a to z Marxismu. Jak řekl Musoliny. Komunismus v Rusku neuspěl a je třeba na to jít jinak a vznikl fašismus.

V. Novak 8.11.2022 9:55

Mussoliniho ze socialistické strany vyloučili.

V. Novak 8.11.2022 9:54

Stalinovi nic takového nevadilo.

Stalin klidně označoval západoevropské socialisty za sociál-fašisty, čímž znemožnil jednotnou frontu socialistů a komunistů proti nacismu.

V. Novak 8.11.2022 9:51

Nacismus je podmnožina fašismu.

J. Novotny 8.11.2022 9:50

Rusové se ovšem zaklínají nacizmem, "musí denacifikovat". Tak označují každého, kdo nemá rád Rusko. Denacifikací rozumí fyzickou likvidaci.

T. Hraj 8.11.2022 9:47

Antifa, BLM, politická podpora pouličního násilí, cenzura "fake news", cancle culture, ...

Je toho mnoho, co dnes nese rysy fašismu, ale nějak nám to vždycky vypadne, že pane Hvížďalo.

A ještě pro pořádek, správně říkáte, že "fašismus nenávidí individualismus". Takže je to z definice levicová nikoli pravicová (nebo dokonce ultrapravicová) ideologie. Ostatně Musolini byl Marxistou ("Jsem a zůstanu socialistou a moje názory se nikdy nezmění". Mám je v krvi") a k jeho úspěchu v r. 1922 mu gratuloval Lenin.

K. A. 8.11.2022 9:47

V tom případě se nedivím, že vidíte fašismus téměř všude, kam se podíváte. Pro někoho je fašismus tvrzení, že ženy nemohou mít pindíka, pro jiného je to tvrzení, že manželství je svazek muže a ženy, pro někoho je to volání Sláva Ukrajině.

Ale máte pravdu: Když si člověk může zvolit vlastní pohlaví, proč by si nemohl zvolit vlastní fašismus.R^

V. Novak 8.11.2022 9:46

On to byl Maďar?

K. A. 8.11.2022 9:43

Vaše komentáře jsou skoro tak vtipné jako Hvížďalův článek, bravo!