18.4.2021 | Svátek má Valérie


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 4.3.2021 20:03

Díky, Hani, vždycky Tvé články ráda čtu R^R^

L. Severa 4.3.2021 10:38

Všichni jmenovaní byli velkým přínosem. Mezi nimi je také uveden Pavel Eisner. Rád bych připomněl jeho "Chrám i tvrz". Je to nádherné a rozsáhlé dílo o krásách českého jazyka, které mohl napsat jen zanícený vlastenec.

A. Hrbek 4.3.2021 8:41

Za Československu byla jak německo-židé, ale tak i maďarsko-židé (převážně na Slovensku a Podkarpatsko). Zvláštní skupinou byly střední školy, které se začala orientovat československy. S rostoucím se začíná více sionismus a hebrejštině.

Do čela boje se postavil Chajim Kugel, který v roce 1924 podařilo v Mukačevu soukromé hebrejské gymnáziu. V roce 1935 Kugel zvolen za Židovskou stranu. V roce 1938 uprchl do Palestinu.

K. Křivan 4.3.2021 9:04

Pane Hrbek přečtěte si co píšete, někdy (a dost často) je to nesrozumitelné.

I. Pávek 4.3.2021 7:11

Buď to má jako koníčka, nebo na ni činí nátlak, nebo jí platí, nebo je to posedlost a měla by se léčit. Pamatuji lidi, kteří se narodili v roce 1870 a ti měli jiný názor.

P. Dvořák 4.3.2021 7:16

Používáte "pádné argumenty" - ale proti čemu vlastně?

Pomůžu vám s tím. Byl jednou jakýsi (snad, prý) člověk, který se narodil 20. dubna 1889 a ten měl také jiný názor.

H. Lukešová 4.3.2021 7:42

Odpovím vám, ačkoliv bych vám vůbec nemusela odpovídat, ano, jedná se o můj celoživotní zájem. Židovská tématika mě vždy zajímala a zajímá.

I. Pávek 4.3.2021 8:11

Tak se osmělte i o pohled z druhé strany zrcadla když chcete něco šířit. To mohu litovat i povstalce z Ugandy, který brečí, že si při státním převratu zlomil oštěp.

H. Lukešová 4.3.2021 8:27

Kterou "druhou stranu" máte na mysli? Když se vám něco nezdá, tak napište pohled z "druhé strany" vy sám, v čem se mýlím a v čem nemluvím pravdu. Jistě není nic jednoduššího.

I. Pávek 4.3.2021 9:13

Osobně jsem znal jednu židovku, manželku vesnického četníka. Mi židé nic neudělali a jsou mi lhostejní ale moji rodiče, prarodiče a jejich vrstevníci u kterých jsem po poslouchal jejich příběhy a jejich paměti měli jiný názor. A není to o tom, že se jim dává za vinu ukřižování Ježíše. To je to nejmenší. ,, Vždy hlavou, nikdy ocasem", jestli vám to něco říká. Křesťané byli pro ně jen k tomu, aby jim sloužili. Gojímové, nečistá rasa. Psí krev. Vůči nim bylo z jejich víry vše dovoleno. Jak se říká, není kouře bez ohně. A ta nenávist k židům z něčeho vznikla. Peníze, to je ta nejsilnější zbraň, která přemůže všechny zbraně. Když se k tomu přidá lichva, chamtivost a víra ve vyvolený národ, jsou kořeny odkopány. Cheche, vy jste ještě mladá, vám je hej, vy máte život před sebou. Ale měla by jste si taky vážit životů lidí, kteří byli hluboko před vámi a jejichž životy židé zničili, ožebračili, vyhnali a vytrhali z kořenů. Ech, hnusí se mi v tom babrat.

I. Pávek 4.3.2021 9:23

Zkuste paní Lukešová studovat dějiny frivolnosti. Tam zažijete taky duševní a možná i tělesné rozkoše.

H. Lukešová 4.3.2021 9:28

Vážený pane Pávku, co chci, či nechce studovat a zažívat, nechte prosím na mě.

H. Lukešová 4.3.2021 9:29

......mně...........

H. Lukešová 4.3.2021 9:27

A na to jste přišel jak? Neznáte judaismus ani židovskou tradici. O tom judaismus není. Ten si váží života jako nejvyšší hodnoty. Právě z Talmudu je moudrost, že kdo zachrání jeden život, jako by zachránil celý svět. Žid nemá nikomu ubližovat ani škodit.

Judaismus se většinově jinými náboženstvími nezajímá, ani křesťanstvím ani islámem, zajímá se tím, jak má Žid žít. To křesťané a muslimové jsou posedlí Židy, jací jsou a jací by měli být. Tehdejší křesťané, neomarxisté a nynější muslimové Židy dehumanizují tím nejhnusnějším způsobem.

Byla to španělská inkvizice, která zakazovala sňatky mezi Židy a Nežidy, a to dokonce i mezi konvertity, nazývanými "Maranos" (svině). Inkvizice vydala zákon Limpieza ("Zákon na ochranu čistoty krve v Kastilii"), který prakticky zbavoval Židy, i ty pokřtěné", veškerých práv. Vždy mě pobaví, když někdo píše o judaismu, aniž by o něm něco věděl.

M. Rozbořil 4.3.2021 23:38

To bych opravdu rád poznal aspoň jeden příběh o životě zničeném židy. Pořád by to bylo 1:6000000 (ve dvacátém století).

J. Kanioková 4.3.2021 19:57

Léčit se jděte vy !

D. Polanský 4.3.2021 6:45

Určitě zajímavé čtení a v dnešní době jistě potřebné. Jenomže mám obavu, aby i u nás časem nepřevládl antisionismus. Na svých stránkách jsem něco málo k tomu napsal, třebaže jenom historicky a můj pohled jde jenom skrze filatelii. http://dusanpolansky.cz/stripky/holokaust.html

a http://dusanpolansky.cz/stripky/ghetto.html

T. Klíčník 4.3.2021 9:07

Tak lze na to pohlížet i tak, že je-li vám něco neustále vnucováno, podvědomě zaujmete disentní postoj.

V mém evangelikálním okolí je též řada amatérských sionistů, kteří často odmítají vidět realitu (která není prorocky černobílá) a po návštěvě Jeruzaléma často trpí jeruzalémským syndromem, takže jsem svým způsobem zocelený a ošlehaný vichry teologických sporů o to, je-li stále ještě Izrael národem vyvoleným, nebo o svoji výsadu přišel, případně - je-li sekulární Stát Izrael nástupcem starověkého Izraele.

Karel Čapek ve své eseji "Proč nejsem komunistou" hned na úvod píše: "Je jisto, že by nikdo z přítomných nepoložil otázku „Proč nejsem agrárníkem“ nebo „Proč nejsem národním demokratem“. Nebýti agrárníkem neznamená ještě žádný určitý názor nebo životní víru; avšak nebýti komunistou znamená býti nekomunistou; nebýti komunistou není pouhý zápor, nýbrž jisté krédo."

Je mi líto, ale sionisté nás často tlačí do kouta hloupou argumentací, že nejsem-li sionistou, pak jsem zcela zajisté antisionistou a to už je přece jenom krůček k nacismu a holokaustu. To je ale nebetyčná hloupost. Nebýt sionistou, mít k sionismu lhostejný postoj či být kritický k některým jeho projevům a nepřijímat ho en bloc přece není zaujetím a priori nepřátelského postoje. Být kritický k některým skutečnostem, které v Izraeli jsou, přece neznamená podporu jeho protivníků.

Bohužel, řada sionistických apologetů si toto neuvědomuje a tlačí svoji agendu tak, že napáchají více škody, nežli užitku.

H. Lukešová 4.3.2021 9:37

Jenže co píšete, není problém Židů, je to záležitost ryze křesťanská, řešit zda jsou či nejsou Židé Vyvoleným národem a zda Stát Izrael navazuje na starověký biblický Izrael. Judaismus se křesťanstvím ani islámem nezabývá, jedná se o posedlost křesťanů a muslimů řešit neustále Židy a Izrael. Židé se neprosí křesťanů a muslimů o neustálý zájem o ně.

J. Brei 4.3.2021 12:36

To mne udivuje, že by v evangelikálním prostředí o neodvolatelném vyvolení Jisráéle existovali spory. Rav Šaul (apoštol Pavel) k tomu totiž píše jasně: „Podle evangelia jsou nepřátelé kvůli vám; ale podle vyvolení zůstávají milovanými pro své otce. Vždyť dary milosti a Boží povolání jsou neodvolatelné.“ (Dopis apoštola Pavla Římanům 11:28.29 Český studijní překlad).