Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
HISTORIE: Utajená Plzeň 1953
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R 12.6.2008 9:34Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý Taky mně napadá, v té době dělníci převzali fabriky, majitelé a vysocí úředníci, podle dnešní terminologie manažeři byli vyhozeni pryč a nižší úředníci byli hromadně poslání do výroby pracovat manuálně. Zkrátka fabriky neměly vedení a v důsledku toho prudce poklesla produktivita práce. Jenže komunisté nemohli ani snížit platy dělníkům ani zvýšit ceny, protože tím by prudký pokles produktivity práce po převzetí fabrik dělníky a polí rolníky potvrdili. Vyřešili to "komunisticky" měnovou reformou. |
RomanL 12.6.2008 10:41Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý ... co by ty davy dělníků dělaly? Ho*no, pane, ho*no tady ty davy dělníků 40 let dělaly, a to takové, že nejmíň 40 let ty sra*ky budeme uklízet. Vás mezi to počítaje. |
křovas 12.6.2008 10:58Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý
|
Marat 12.6.2008 11:55Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý Brblale brbláte.Tudor se vyráběl krátce po válce.Tudor se kterým jsem jezdil jako řidič s povolání v šedesátých létech (sanitka),byl vyroben v r.1947.Š 12OO,pozdějí 1201 se vyráběl v létech padesátých ,1202 v šedesátých a ty auta všech těchto označení se vyráběla jen pro státní podniky.Tudor byl služebním autem velitele pluku podpl. Navrátila v roce 1958-59.Celá řada těch škiodovek byla vyráběně jjko auta služebvní,nikoliv pro soukromníky.Minor se rovněž přestal vyrábět už hned po "únorovém vítězství".Spartak se začal vyvíjet koncem padsátých let a do prodeje přišel až v prvé polovině let šedesátých.V r.1952 jste zřejmě byl na exukrzí ve Škodovce,ale ten kbelík s koštětem si pletete se Spartakem, na který asi ještě neexistovali ani plány.. |
dvd 12.6.2008 12:08S tím Spartakem brbláte oba škoda 440 ("Spartak") se začala vyrábět 1955, v roce 1959 se z něj stala Oktavie. V roce 1952 se začala vyrábět Škoda 1200 ("Sedan"). Koupení auta v první polovině 50. let prakticky neexistovalo. |
Pejzlerka 12.6.2008 12:50Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý Marate,jako " politog" a znalec výhod amerického zdravotnictví, jste zde "king", senilita , se však značně podepsala na Vašich pamětech čsl. automobilové výroby. Škoda Spartak byl představen r. 1955, v r. 1956 se začal prodávat, náš soused (soustružník). si ho koupil na podzim toho roku, když ho přivezl,to bylo slávy, seběhla se celá vesnice. Být Vámi, uvažovala bych o změně Vašeho rodinného psychiatra, platit současného, nemá žádný smysl! |
CD 13.6.2008 0:15Re: Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý Pejzlerko, v te dobe musel mit clovek na koupi auta jakousi poukazku, kterou si vyslouzil jako udernik a nebo zaslouzily clen strany. Bez poukazky byl zajmce na cekacim listu Mototechny, asi rok, ci dva byla cekaci lhuta. |
Öman 12.6.2008 13:20Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý To, že jste viděl na exkurzi Spartaka, ještě neznamená, že Vámi kritizovaný příspěvek musí být nutně lživý (zastavení výroby mohlo být klidně dočasné) ale vy to navíc neváháte vytrhnout z kontextu a blábolit úplně o něčem jiném. To ale nic neméní na faktu, že komouši tehdy celý národ jednorázově okradli |
R 12.6.2008 9:30Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý Souhlas. |
John2 12.6.2008 8:40Re: Příspěvek k otázce Nejsem ekonom, ale domnívám se, že přebytek peněz, čili zvýšená poptávka po zboží nestimulovala odezvu ve výrobě. Ani nemohla, neboť narazila na bariery dané komunistickými principy - kolektivizací a likvidací soukromého podnikání. A byla li mzda vytvořena prací pro převážně zbrojní výrobu pro třetí zemi a k tomu bez konvertibility koruny, je jasné, že státní loupež byla nasnadě. V normálně fungující ekonomice by asi následovala inflace a tím stimul pro zvýšení výroby zboží všeho druhu. |