9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 12.6.2008 9:34

Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

Taky mně napadá, v té době dělníci převzali fabriky, majitelé a vysocí úředníci, podle dnešní terminologie manažeři byli vyhozeni pryč a nižší úředníci byli hromadně poslání do výroby pracovat manuálně. Zkrátka fabriky neměly vedení a v důsledku toho prudce poklesla produktivita práce. Jenže komunisté nemohli ani snížit platy dělníkům ani zvýšit ceny, protože tím by prudký pokles produktivity práce po převzetí fabrik dělníky a polí rolníky potvrdili. Vyřešili to "komunisticky" měnovou reformou.

RomanL 12.6.2008 10:41

Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

... co by ty davy dělníků dělaly? Ho*no, pane, ho*no tady ty davy dělníků 40 let dělaly, a to takové, že nejmíň 40 let ty sra*ky budeme uklízet. Vás mezi to počítaje.

křovas 12.6.2008 10:58

Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

R^R^ 

Marat 12.6.2008 11:55

Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

Brblale brbláte.Tudor se vyráběl krátce po válce.Tudor se kterým jsem jezdil jako řidič s povolání v šedesátých létech (sanitka),byl vyroben v r.1947.Š 12OO,pozdějí 1201 se vyráběl v létech padesátých ,1202 v šedesátých a ty auta všech těchto označení se vyráběla jen pro státní podniky.Tudor byl služebním autem velitele pluku  podpl. Navrátila v  roce 1958-59.Celá řada těch škiodovek byla vyráběně jjko auta služebvní,nikoliv pro soukromníky.Minor se rovněž přestal vyrábět už hned po "únorovém vítězství".Spartak se začal vyvíjet koncem padsátých let a do prodeje přišel až v prvé polovině let šedesátých.V r.1952 jste zřejmě byl na exukrzí ve Škodovce,ale ten kbelík s koštětem si pletete se Spartakem, na který asi ještě neexistovali ani plány..

dvd 12.6.2008 12:08

S tím Spartakem brbláte oba

škoda 440 ("Spartak") se začala vyrábět 1955, v roce 1959 se z něj stala Oktavie. V roce 1952 se začala vyrábět Škoda 1200 ("Sedan"). Koupení auta v první polovině 50. let prakticky neexistovalo.

Pejzlerka 12.6.2008 12:50

Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

Marate,jako " politog" a  znalec  výhod amerického  zdravotnictví,  jste zde "king",  senilita ,  se  však  značně podepsala  na Vašich  pamětech čsl.  automobilové  výroby.  Škoda  Spartak   byl  představen  r. 1955,  v  r.  1956  se  začal  prodávat,  náš soused (soustružník).  si  ho  koupil na podzim toho roku,   když  ho  přivezl,to  bylo slávy,   seběhla  se  celá  vesnice.  Být  Vámi, uvažovala bych  o  změně Vašeho rodinného  psychiatra,  platit současného, nemá  žádný  smysl!  

CD 13.6.2008 0:15

Re: Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

Pejzlerko, v te dobe musel mit clovek na koupi auta jakousi poukazku, kterou si vyslouzil jako udernik a nebo zaslouzily clen strany. Bez poukazky byl zajmce na cekacim listu Mototechny, asi rok, ci dva byla cekaci lhuta.

Öman 12.6.2008 13:20

Re: Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

To, že jste viděl na exkurzi Spartaka, ještě neznamená, že Vámi kritizovaný příspěvek musí být nutně lživý (zastavení výroby mohlo být klidně dočasné) ale vy to navíc neváháte vytrhnout z kontextu a blábolit úplně o něčem jiném. To ale nic neméní na faktu, že komouši tehdy celý národ jednorázově okradli!

R 12.6.2008 9:30

Re: Je to úplně jednoduché a v té době to musel vidět každý

Souhlas. R^R^

John2 12.6.2008 8:40

Re: Příspěvek k otázce

Nejsem ekonom, ale domnívám se, že přebytek peněz, čili zvýšená poptávka po zboží nestimulovala odezvu ve výrobě. Ani nemohla, neboť narazila na bariery dané komunistickými principy  - kolektivizací a  likvidací soukromého podnikání.  A byla li mzda vytvořena prací pro převážně zbrojní výrobu pro třetí zemi a k tomu bez konvertibility koruny, je jasné, že státní loupež byla nasnadě. V normálně fungující ekonomice by asi následovala inflace a tím stimul pro zvýšení výroby zboží všeho druhu.