3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

HISTORIE: Spolknout hada

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 12.5.2010 10:56

Re: ...než se nechat vmanévrovat do pozice evropských lauzrů a národa bez charakteru.

Vážený pane Čulíku,

je otázkou, zda je na pořadu dne diskutovat o tom, co se stalo před 65 lety nebo o tom, co se stalo v posledních letech. Na tom co se stalo před 65 lety nelze již nic měnit. Kostlivce nechejte jejich hrobům. Stejně o tom dnes již diskutují prakticky většinou ti, kteří to mají jen z druhé ruky. A s určitým záměrem. Ale v Písmu stojí psáno - k spravedlnosti patří dobrý úmysl. Ten postrádám.

Před devadesáti lety jsme odčiňovali Bílou Horu - jak to dopadlo všichni víme. Tak neodčiňujme druhou světovou válku, nic to nepřinese.

P. Čulík 12.5.2010 11:06

Re: ...než se nechat vmanévrovat do pozice evropských lauzrů a národa bez charakteru.

Vážený pane Hrbku,

já nechci nic odčiňovat, dokonce ani nikoho hnát k soudu, já se dívám s rozpaky na souzení Děmjanuka i Brožové. Já jenom chci znát pravdu a v tom žádný postranní úmysl není. Znát minulost a poučit se z chyb umožní zabránit opakování chyb v budoucnu. A nenechat se ohlupovat zleva ani zprava.

A. Hrbek 12.5.2010 13:38

Re: ...než se nechat vmanévrovat do pozice evropských lauzrů a národa bez charakteru.

Vážený pane Čulíku,

je jistě chvályhodné úsilí znát pravdu, bohužel pravda není jen jedna, ale každý má svou pravdu. To co můžeme znát jsou fakta, opřená o spolehlivé zdroje. Proto s Vámi souhlasím s tím, že rozsudek na Děmjanukem bude čapkovským rozsudkem, tj. výrokem vyneseným bez znalostí všech věcí. Vše ví, podle Čapka, jen Bůh a proto nemůže soudit.

Obdivuji Vaši víru, že lidstvo je poučitelné, zatímní historická fakta tomu odporují. Souvisí to, mimo jiné i s tím, že základní lidské vlastnosti se již po tisíciletí neměnily. Vždy se kradlo a krade legálně i ilegálně, vždy se vraždilo a vraždí legálně i ilegálně, vždy se požadovaly manželky bližního svého legálně i ilegálně, atd.

Beru však Vaši snahu nenechat se ohlupovat ani zleva, ani zprava, i když Pepa Nos tvrdil, že ten kdo jde doleva příjde doprava a ten kdo jde doprava příjde doleva. Něco na tom je.

S pozdravem

O. Löbl 12.5.2010 13:14

Re: ...než se nechat vmanévrovat do pozice evropských lauzrů a národa bez charakteru.

Jistý pane Vlk, mám před sebou i dokumentaci o táboru nucených prací židovských míšensců v Postoloprtech a upozroňuji vás že na jednání v Postoloprtech byli přizvání i zastupitelé Volyňských Čechů, židovské obce.

K událostem v Praze se nemohu vyjadřovat ale já osobně mohu mluvit o události v Postoloprtech a Žatci. Zde se totiž v podstatě shodnou výpovědi (mimo subjektivního líčení ve výpovědích) skutečně fakta z archivů. Dokonce tehdejší generál Reicín při vyšetřování, kdy si chtěl zachránit krk, mluvil o nezopovědném masovém vraždění Němců. I když to byli jeho jednotky který velel (OBZ) Jsou zde jednoznačné důkazy o sadismu a zločinech regulerních jednotek 1. Čsl. sboru v Postoleprtech. Exhumováno bylo 763 těl. Ale bylo jich více. Částečně byli oběti odvezeny do dolů v Mostu a zakopány hlouběji mimo Postoloprty. Pouze když jich bylo tolik tak tyto zakopli přímo v obci a ne příliš hluboko a muselo se to z hygenieckých důvodů řešit exhumací. Počet obětí této zvévoli byl vyšší než 2000. Také se liší výpovědi v sudetoněmecké knize z padesátých let a těch z roku 2006

Vím a je mi známo  jak se chovali na Žatecku Němci k Čechům, (bylo tam ovšem jenom asi 15 procent českého obyvatelstva) Nejhůře se chovali ovšem k židovské komunitě, která neměla finační zdroje se před rokem 1938 vystěhovat. Ovšem nevím jak můžež u události takového obsahu mluvit o výbuchu lidového hněvu? Kdy se odváděli po stovkách k popravám a sami si museli vykopávat svůj hrob. Nebyl to spíše zločin, podobný zločinům německých. Není to nutné se k tomu přiznat a oddělit toto od skutečných činů a bojů za svobodou. Tito lidé se stále ještě schovávají za tím že to byl boj proti nacismu a bylo jim to ofiziálně uznáváno. To je to nejhorší. Jsem toho názoru že pro budoucnost je důležité toto přiznat. PRAVDOU K SMÍŘENI či alespoň k USMIŘENÍovědí byla použita ve vysílání historie cz před dvěmal lety v prosinci.

.

A. Hrbek 12.5.2010 8:40

Vážený pane Vlku,

nejsem sice Váš příznivec, ale oceňuji Vaši důkladnou objasňující práci nad choulostivým tématem. Je paradoxem, že Vy, který jste se snažil uvést na pravou míru výmysly bulvárních publicistů, jste byl nařčen z bolševismu. A co by se strhlo, kdybyste ještě uvedl, že další bulvární publicista pan Ziegler přesně věděl, že to střileli čeští komunisté.

Není již mnoho těch, kteří tuto dobnu prožili a na vlastní oči řadu věcí viděli. Tím záslužnější je jakékoliv věcné pojednání. To je ovšem v současné epoše bulvární politické propagandy vzácnou vyjímkou. Proto si oprávněně zasloužíte nadávky těch, kteří nic neviděli a nic nevědí.

S pozdravem

D. Streit 12.5.2010 8:38

Díky

Škoda, že takovéto komentáře jsou v mešině, a v novinách, v televizi a v rozhlase se téměř nevyskytují. Pak jsou mladí popletení propagandou.

Je to sice zdánlivá malichernost, ale pak se třeba stane, že hokejisté odmítnou reprezentovat vlast.

V. Váňa 12.5.2010 8:08

Pane vlku,

Díky.

J. Bakulová 12.5.2010 7:19

je to v nás,

ať chceme, či ne. Jen by mě zajímalo, zda všude v Evropě měly poválečné dny průběh tak dočista jiný, čistý a spravedlivý, než tady v Čechách. Kdesi jsem četla, že 2. světová válka byl drobný incident při vyhnání sudetských Němců

M. Zavala 12.5.2010 5:18

dejme tomu ze ja s rodinou budeme tyranyzovat vesnici

budeme vrazdit, krast atd. A vzdaleni sousedi prijdou na pomoc, a tyranyzovana vesnice si doda odvahu a pomuze nam nakopat zadek. A po 65 letech si vnuci z te vesnice daji na TV program jak me a me rodine ubilizili. Podelam se smichy - i  ze zahrobi.

V kazde slusne ci neslusne zemi se spise toci programy o hrdinech, ale na ty se v Cesku systematicky zapomina, plive a spini.

J. Roth 12.5.2010 7:55

Re: dejme tomu ze ja s rodinou budeme tyranyzovat vesnici

A já dodám - vesnice si dodá odvahu poté, co ti sousedi přijdou, a zavraždí pětiletého synka onoho tyrana a také jeho devadesátiletého nemohoucího dědečka. Tolik k úloze RG po válce.

A podotek - jsem snad malé děti, abychom furt kopali nožičkou a ječeli - to von si začal, já nic? Někteří jsme se holt chovali stejně, jako náckové a nyní si to nechceme přiznat. Toť vše.

S. Netzer 12.5.2010 8:36

Re: dejme tomu ze ja s rodinou budeme tyranyzovat vesnici

Co bylo Československo za bolševika slušnou zemí, že pana Zavalo s malým z! Těch "programů o hrdinech, co se natočilo"! Odpověď na otázky "co se zde dělo" (Vlk st.) se stanou ale okamžitě "propagandistickými protičeskými hlasy", pokud ukazují příslušníky českého národa v jiném světle, než v oněch socialistických "programech o hrdinech". No je to svinstvo, když se dá svobodně diskutovat i o takových věcech!

R. John 12.5.2010 1:32

A jéje, zase PŠM, /politické školení mužstva na vojně za bolševika, poznámka pro mladší/

Teda, musím konstatovat, že nejeden soudruh politruk by Vám mohl závidět soudruhu Vlku. Kde ty Vaše zdroje berete ? Z příručky rotních politruků ? Ale že Vám Doležal pije krev, skoro jako ji  pil bolševikům. Také jako oni začínáte, nejdříve je Doležal "slouha", potom v "žoldu" , teď již dokonce čistý sudeťák.Jsem zvědav, kdy bude podle Vás esesák. Jo, abych nezapoměl, v míru je poprava  zákoný akt, po vynesení rozsudku soudem, to ostaní je vražda.Stané právo nebylo vyhlášeno, abyste zase něco "nekonstruoval", což by mohla být jedna z možností. Ale o tom zase rozhoduje příslušný vyšší důstojník a vede se o tom písemný záznam. To jen tak na vysvětlenou, abyste měl téma na přemýšlení, třeba se něčeho rozumného doberete, i když já tomu moc nevěřím. Jak v tom filmu vyprávějí dva sudeťáci, jak jim zavraždili příbuzné lumpové z RG, to jste nějak opominul, čím to ? Asi to nešlo tak snadno rozporovat, tak se o tom mluvit nebude a basta. Stejně si to sudeťáci  všechno vymysleli, aby mohli škodit.  "Hrdiny" z RG pomluvají, ty české čisté duše, ten výkvět národa. Jinak dejte návrh, ať vedle Beneše  vlastizrádce,dle ústavy Republiky , stojí na Hradčanech příslušník Rabovcích Gard. Pěkně vypečená dvojička by to byla.Co se tak "zasloužila" o vlast. "Otec "znárodňovatel  s lumpem po levici . Mohl by tam být nápis, v bronzu, "Děkujeme za vylikvidování  ".  Mohli byste tam klást věnce a dělat národní veselice. A ještě něco, nepoužívejte jako někteří demagogové a sprosťáci argument , že díky vyhnání si sudeťáci jezdili v mercedesech, to je obzvláště nechutné.Ale je to zajímavé, čeho si "vlastenci"  nevšimnou jako prvního, jak příznačné. Doufám, že vy tak hluboko neklesnete.  

M. Zavala 12.5.2010 5:25

Re: A jéje, zase PŠM, /politické školení mužstva na vojně za bolševika, poznámka pro mladší/

tak nejak se programove zapomina kdo tu valku zacal. Cesi ne. A je fakt ze vetsinu zla odnesou nevinni, ale zase, cesi nezacali. Co se tyce sudetaku, i ja je mam v rodine, dokonce jedna tetka po valce zustala v Cesku. Ale ani ona - v rodine kdyz se povidalo - nikdy si nenamlouvala ze to vetsina sudetaku tak zacala, k cechum se nejen sproste chovali, ale cechy na zacatku valky zabijeli, a nebyt toho, tak nebyli vyhnani. Ona tetka byla slusna, zadna nacistka ani fanaticka, a nekecala.

V. Hájek 12.5.2010 8:41

Re: A jéje, zase PŠM, /politické školení mužstva na vojně za bolševika, poznámka pro mladší/

Pane R. Johne, jak jistě víte, ještě  65 letech po válce se stíhají a soudí němečtí váleční zločinci, nyní již prakticky bezmocní starci. Válečné zločiny jsou tedy neoromlčitelné. Jistě tedy lze soudit a potrestat ty naše občany kteří se podobných věcí dopustili na konci války nebo po ní. Stačí předložit důkazy nebo alespoň důvodné podezření, třeba k mezinárodnímu soudu pro stíhání válečných zločinců pokud nedůvěřujete našim orgánům. Tedy pokud ty opravdové důkazy máte. Jinak držte hubu a pora´dte se s právníkem o obsahu pojmu pomluva a jaký může mít dopad její šíření na šiřitele.

S. Netzer 12.5.2010 9:17

Re: A jéje, zase PŠM, /politické školení mužstva na vojně za bolševika, poznámka pro mladší/

Ty doby, kdy jste mohli lidem přikazovat, aby "drželi hubu" jsou naštěstí nenávratně pryč. Uvědomte si to konečně.

R. John 12.5.2010 16:30

Re: A jéje, zase PŠM, /politické školení mužstva na vojně za bolševika, poznámka pro mladší/

Copak se Vám nezdá ? Co je prosím pomluva ? Konstatování faktu ?  Nechcete být konkrétní ? Rád Vám to vysvětlím. Nakonec, je to jasné každému, co má v hlavě více než jeden závit a nepodlehl lžím a demagogii. Stačí si přečíst ústavu ČSR, dát chronologicky za sebe data té doby, né na přeskáčku, jak se zde rádo dodnes manipuluje a je to jasnnější než facka.

Dám Vám jeden příklad, jste ministr vlády, já jsem hypoteticky president a pověřím Vás tajným jednáním s Putinem , abyste mu nabídl třeba Ostravsko a Budějovicko. Co uděláte ? Vlastizrádce Nečas nešel do parlamentu nebo na policii, šel s Hitlerem jednat dle instrukcí vlastizrádce Beneše. A to je prý ta největší demokracie ve střední Evropě, jak se nám snaží namluvit tehdejší vládní garnitura. Bechyně, Beneš , Hodža  a další umazanci, krom Zenkla, který na protest jednání vlády a presidenta podal demisi. Tam to totiž začalo, komouši drželi Beneše v šachu a ten se pomstil na sudeťákách, aby zakryl svoji vinu. Místo aby stát a jeho představitelé udržovali pořádek a zákonost, pořádají a organizují teror proti části obyvatelstva, přesně jako nacisté, jen v obráceném gardu. S tím slušný demokrat nemůže souhlasit, ani se zavřenýma očima. O dva roky později pronásledují a vraždí další obyvatele státu, tentokráte však z důvodu třídního, ale opět, stejný mustr. A za nemalého přispění  vlastizrádce a znárodňovatele Beneše. Toho nám byl čert dlužen. V rámci objektivnosti musím konstatovat, že až na dvě vyjímky mu zdárně a ochotně sekundovali další političtí šmejdi.A to, že na své jednání někteří z nich doplatili, není pro ně omluvou. Howg.

S. Netzer 12.5.2010 1:06

Plané žvásty,

urážky názorových protivníků, podsouvání, polopravdy, lži. Nic nového. Hlavně, že si autor váží názoru bolševika Palase: "

podrobným líčením hrůz nacismu a odboje českého lidu nás krmili soudruzi pana Palase od mého dětství pravidelně a zuřivě jako se krmí husy sladovými šiškami předtím, než je zaříznou. Navíc to bylo vyprávění, aspoň pokud jde o odboj, jednostranné a prolhané, protože totálně zamlčovalo jeho nekomunistickou část. Např. jména Balabán, Mašín a Morávek jsem ve škole nikdy neslyšel..."

http://www.lidovky.cz/dolezal-no-passaran-04a-/ln_nazory.asp?c=A100510_125858_ln_nazory_ani

P. Sulc 12.5.2010 0:50

Pane Vlku,

tech par desitek povrazdenych a rozjezdenych Nemcu se treba da okecat. Ale jak okecate tak bravurne ty tisice ceskymi vlastenci pomordovanych nemeckych civilistu ? To uz asi pujde hure, rekl bych. Zatim prevazna cast naroda nechce pochopit j ednu prostou vec: vrazda je vrazda, at uz jakkoliv okecana, a dvakrate spatne nedela jednou dobre.. Alespon mezi civilisovanymi lidmi ne. A ted me jiste nejaky snazivy sovinista sprdne!

/

I. Fencl 12.5.2010 0:23

Cámarova smrt

Kterýžto odkaz nic nemění na pravdivosti článku výše.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/literatura-hrabe-de-la-camara-a-jeho-smrt-f07-/p_kultura.asp?c=A081023_111045_p_kultura_wag 

S. Prosek 12.5.2010 0:22

jedine zapomenout!

Pane Vlku, muj otec padl 5.5.1945 na Prazacce. (pohrben je na vojenskem hrbitove v Praze). Poprve letos jsem videl za cela ta desetileti snimky mrtvych mezi kterymi byl i on.

Sokujici! Jenze v zapeti na to prisly i snimky povrazdenych civilistu v Postoloprtech.

Co ted? Na rozdil od Vas znam valku z prvni ruky, jako americky vojak jsem bojoval ve Vietnamu vim ze valka je uzasna absurdita, bolest i strach ... euforii jsem nezazil!

To vse se da dnes jen zapomenout nic jineho .. odpoustet nelze a to ze vsech stran.

V. Bok 12.5.2010 0:39

Re: jedine zapomenout!

Ano, Steve, máte pravdu. Zapomenout je jediná možnost.Ale, víte, na jedné straně vah je 330 tisíc mrtvých tohoto maličkého národa a několik tisíc němců, obětí pomsty jistě podlé, Avšak občas důvodům. rozumíme. Každý z aktérů měl mezi mrtvými nějaké příbuzné a známé.

Ovšem, naše média jsou prakticky všechna v rukou zahraničního, zejména německého kapitálu. Ten rozhoduje, co se má psát a koho budou unisimo podporovat. A své preference mění. Svého času oslavovali Špidlu tak, až vxhrál bolbx, pak zase topolánka a dnes Nečase. Tenhle film je součást kampaně rehabilitace německých činů a zločinů-A že se to daří.

P. Sulc 12.5.2010 1:00

Re: jedine zapomenout!

Jen by mne zajimalo ci je to vina, ten zahranicni kapital v Cesku. Pamatuju jak Cechackove pobrekavali v 90 letech: At u nas cizina investuje, at se mame dobre. At VW koupi Skodovku, aby nam mohli zvysit platy. At cizina koupi nase firmy, abychom mohli vice vydelavat. Blbeckove! Cizina neinvestuje aby podporovala neci sladky zivot, ale aby vydelala. ANi jednou jem necetl: Nejlepe si pomuzeme kdyz si pomuzeme sami, byt to bude trvat o neco dele. A tak Cehcacek bude brzo ve sve vlastni zemi gastarbeiterem. bude kocim ci sluzkou ale nebude uz muset jezdit do Vidne, bude slouzit doma. A odjinud mu budou chodit befely. Uz konecne i chodi.. Praha se boura, prestavuje, je plna svoloce odkudsi, a ta svoloc se nesmi poslat pryc, neb zahranicni vladci Ceska by se pohorsovali. Lide se boji v noci na ulici. No co, kazdy sveho stesti strujace.

D. Streit 12.5.2010 8:34

Re: jedine zapomenout!

To všechno tady pomáhal zavádět guru všech čecháčků Havel:

http://streit.blog.idnes.cz/c/50121/Proc-si-Cesi-museji-stale-kalet-do-vlastniho-hnizda.html

S. Netzer 12.5.2010 8:44

Re: jedine zapomenout!

Pro lidi zblblé 40-ti bolševickou propagandou ja jakýkoli náznak kritické diskuse o vlastní minulosti "kálení do vlastního hnízda". Lhaní a zatloukání je to, co mimo jiné charakterizuje "čecháčka". Takže jste s tím "guru všech Čecháčků" taky vedle.

S. Netzer 12.5.2010 1:09

Re: jedine zapomenout!

Vylhaná bolševická propaganda. Nic jiného Váš příspěvek není.

D. Streit 12.5.2010 8:40

Re: jedine zapomenout!

Vy jste se zbláznil! Co má pan Vlk společného s bolševiky?

S. Netzer 12.5.2010 8:46

Re: jedine zapomenout!

Já sice reaguji na někoho jiného, ale když se mě tak ptáte, tak hodně.

A. Ruščák 12.5.2010 9:49

Re: jedine zapomenout!

Pokud vím, byl členem KSČ, než ho vyhodili.

A. Ruščák 12.5.2010 9:58

Re: jedine zapomenout!

pokud je to tento Václav Vlk: http://interkom.scifi.cz/whosf/vlkvac.htm

V. Vlk 12.5.2010 18:52

Re: jedine zapomenout!

á  náš mladinký udavač z Norska. To z vás mají doma radost!!! Jinak je můj životopis volně k dispozici.