8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

HISTORIE: Jak vznikal Korán

V Mekce byl prorok Mohamed obchodníkem, v Medíně válečníkem. Kapitoly Koránu jsou odrazem doby svého vzniku a v mnoha případech si protiřečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Uzel 29.1.2024 16:35

R^R^R^

M. Novák 25.1.2024 20:58

Na to je jediná odpověď: TAQYYA, svatá lež.

Koncept vzniklý z příkladu Mohameda kdy ten chtěl dobýt opevněné město ale místo boje jim slíbil spojenectví, uzavřeli dohody, přísahali na bohy, a když Mohouše s vojáky pustili dovnitř tak on jim za odměnu všem uřezal hlavy.

Od té doby se na slovo mohamedána můžete spolehnout jen dokud na něj míříte odjištěnou zbraní.

M. Novák 25.1.2024 20:44

Máte pravdu, pitomosti je příliš mírné vyjádření. Je to teroristická příručka smíchaná s výplachem mozku hromadou hnoje.

J. Jurax 25.1.2024 20:22

Ne po slovech, ale po činech poznáte je.

F. Navrátil 25.1.2024 19:38

Součástí bible i Starý zákon, tak tady nešermujte Novým zákonem. Korán má také rozdílná období Mekky a Medíny.

M. Kocián 25.1.2024 19:00

Já myslel, že apokalypsa.

M. Kocián 25.1.2024 18:58

Usochal.

V. Čermák 25.1.2024 18:57

Jednak to nejsou Pitomosti, druhak ji miliardy lidí přijali dobrovolně.

V. Čermák 25.1.2024 18:53

Podobně jako Mohameda inspiroval Archanděl Gabriel, tak Starozákonní proroky Hospodin, duch svatý, Evangelisty pak Boží syn Ježíš. I biblické texty byly napsány pouze souhláskami a samohlásky byly doplněny později. I zde tím vznikla nesrovnanost, viz Rohatý Mojžíš, jak ho nakreslil Michelangelo...

J. Kindl 25.1.2024 18:13

Bible se skládá z 66 knih, které jsou rozděleny na Starý zákon (39 knih) a Nový zákon (27 knih). Bibli psalo nejméně 40 lidí po dobu 1600 let (od roku 1500 př. N. L. Do roku 96 n. L.) V několika různých zemích na třech kontinentech (Asie, Afrika a Evropa) a ve třech různých jazycích: hebrejštině, aramejštině a řečtině.Korán obsahuje doslovně zaznamenané zjevení, jehož se Mohamedovi dostalo prostřednictvím anděla Gabriela (arabsky Džibríl). Do podoby, v jaké korán známe dnes, byl sestaven roku 651, tedy devatenáct let po Mohamedově smrti. Korán byl nejprve uchováván v paměti Mohameda a muslimů. První následovníci islámu znali kompletně celý korán nazpaměť a neexistovala psaná verze. Vše se opakovalo a připomínalo neustálým přednášením mezi věřícími. Lze však předpokládat, že ještě před odchodem z Mekky začala být jeho slova zapisována. Z medínského období tradice uvádí, že Mohamed, který psát neuměl, užíval některé ze svých přívrženců jako písaře, navíc řada lidí uměla části, nebo dokonce celé zjevení nazpaměť. Po jeho smrti se objevila potřeba stanovit jednoznačnou verzi, aby bylo zjevení uchráněno deformací a odlišných interpretací. Tehdejší arabské písmo například nezaznamenávalo krátké i některé dlouhé samohlásky. Existoval tak problém se záměnami gramaticky podobných slov. Proto měla písemně zachycená seslání nižší hodnotu než recitace zpaměti.Korán se po staletí šířil ústním podáním nebo rukopisy, a to výhradně v arabštině. V roce 1924 jej káhirská islámská Univerzita al-Azhar vydala poprvé tiskem, který muslimské autority schválily.

P. Brich 25.1.2024 15:48

Islám je nenávistná a vražedná ideologie maskující se jako náboženství!!;-O

J. S. 25.1.2024 15:23

Křesťan říká: „Muslimové a Židé se mýlí.

Žid říká: "Křesťané a muslimové se mýlí."

Muslim říká: "Křesťané a Židé se mýlí."

Ateista říká: "Všichni máte pravdu."

P. Princ 25.1.2024 14:35

K vysvětlení mimosmyslových vjemů (a že jich je !) není třeba žádný duch , ani jeho odlesk.

J. S. 25.1.2024 14:29

V tom podobenství je Ježíš tím králem.

Lze si představit, že Ježíš mluvil v podobenstvích pro snazší výklad, aby získal další stoupence. Ale u Ježíše je to naopak.

Mk 4,11 Řekl jim: „Vám je dáno znát tajemství Božího království; ale těm, kdo jsou vně, je to všecko hádankou, aby ‚hleděli a hleděli, ale neviděli, poslouchali a poslouchali, ale nechápali, aby se snad neobrátili a nebylo jim odpuštěno.‘“

V. Církva 25.1.2024 13:57

Nevím jestli jste satanista a záměrně vytrháváte texty Bible z kontextu nebo blázen a nechápete to. Lk 19.26 je podobenství, Ježíš vyráví příběh o králi, ne návod, vytrh jste to z kontextu, jako by to nakazoval Ježíš, on jen vykládal podobenství kde král řekl

A za hříchy budou naše duše posmrtně trpět. To Ježíš nevymyslel, to není jím vymyšlená krutost, tak to je a on se snažil lidi varovat a dokonce jim dal možnost záchrany

"Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen"

V. Církva 25.1.2024 13:48

V Bibli teda NZ se píše o zničení duše a mají pravdu. Oni samozřejmě ve věcech týkajících se ohavností mají pravdu i v koránu.

Jenže trest je v Bibli ponechán po smrti a na Bohu. V koránu trestá člověk a to je rozdíl výrazný, z hlediska křesťanství satanský.

Ano i v křesťanství někdy trestali lidé a mučili třeba čarodějnice. Jaký princip a jestli to ve skutečnosti bylo s Biblí nebo proti jejímu duchu je ale snad dnes evidentní

P. Sura 25.1.2024 13:46

Mně přišel ůčelnější Ohmův zákon a Zákon zachování energie. Oba staré. Na ty novelizované Evropskou Unií nejsem zvědav....

V. Církva 25.1.2024 13:44

Odpovídal jsem panu Navrátilovi "koránem se dá odvodit cokoliv jako Biblí". To sice jak píšu může být v určitém smyslu který nakonec jasně předvedl i J.S. pravda, ale zároveň je to i nechutné relativizování. Duch, podstata Nového Zákona a rozdíl proti koránu je evidentní.

P. Sura 25.1.2024 13:40

Jenomže Bible to fyzické zničení předpokládá až po smrti (Peklo), kdežto Islám je pokrokovější, ten se nezakecá - takže hned, jak to zjistí.

V. Církva 25.1.2024 13:39

Ty citáty jsou ale o popření svých závislostí a o tom že tolerance ke Zlému je pro křesťanství nepřijatelná. Křesťanství nemůže být jen to, jak ho chápou dnešní křesťanští modernisté. Křesťanství nemůže ustupovat terorismu, satanskému agresívnímu pojetí salafismu.

Co se týká té "nenávisti" jde o opuštění světského, možná i o nepřesný překlad. Kdo zná Nový Zákon těžko může předpokládat že je to návod ke skutečné nenávisti.

Bible je napsána v podobenstvích. Kdo Mt 10.34 chápe jako vzít meč a třeba zabít matku je šílenec. Ježíš jasně říká, že "miluj bližního svého jako sebe sama" je to jedno ze dvou nejdůležitějších věcí, ne že to má být meč.

Ježíš taky když se ho zmocnili řekl Petrovi ať vrátí meč do pochvy. Vypráskal směnárníky z chrámu ale nevraždil lidi a neválčil protože by tím popřel svoje pojetí Boha. Mohamed válčil a zabíjel.

No idiot si z Bible najde podobné extrémy které vytrhne z kontextu, nechápe a začne tvrdit něco o nenávisti, mečích a vraždění.

Právě korán ukazuje jak tvrdá byla tehdy doba. Je jasné že křesťan nemohl být ústupný ke Zlu a pasivní. Tím se mohl dostat do sporu i se svým otcem či matkou...

P. Sura 25.1.2024 13:37

A někdo sna toho Mohameda viděl? Pouze o něm Arabové vyprávějí, jenže Arab lže, kdykoliv otevře ústa.

P. Sura 25.1.2024 13:35

...... a ve výsledku jsou to stejné pitomosti jako každá ideologie prosazovaná silou a terorem.

V. Církva 25.1.2024 13:20

To že je v koránu zmíněno křesťanství neznamená, že by korán byl bez křesťanství. Korán hodně čerpá z Judaismu a jiných náboženství Blízkého Východu, ale zdá se, že skutečně i vizí Mohameda.

V. Církva 25.1.2024 13:17

Jenže projevy Ducha Svatého, nebo chcete-li jeho odlesk, mimosmysl0vé vnímání, přenos informace ač často nevysvětlitelné a nepříliš evidentní, prostě existují nezávisle na vašem subjektivním názoru.

A náboženství se tomuto věnují. Nejde tedy jen o víru v nějaké opium. Dokonce i islám který převažuji za mírně negativní se duchovním věcem věnuje. Jen mám pocit že v islámu převládá negativní pojetí těchto věcí.

Nakonec ani křesťané vždy neslouží jen Bohu ale někdy i peklu.

V. Němec 25.1.2024 13:10

Nikdo mě nepřesvědčí, že není pravda, že:

Náboženství je opium lidstva.

Ať to prohlásil, kdo chtěl.

J. Brei 25.1.2024 12:44

On ten Matouš ukazuje, jak to lukášovské „nenávidět“ máme chápat – jako „milovat méně“. A, ano, Jehóšuovo poselství dodnes lidi rozděluje a může působit jako meč.

J. Brei 25.1.2024 12:43

Pokud Váš komentář, pane Církvo, směřuje ke mně, tak já jsem žádné takové srovnání nenabízel. Psal jsem pouze o tom, že ti, kteří se vědomě staví proti Bohu, za to zaplatí životem. Úkolem křesťanů v čase milosti, ve kterém žijeme, je, aby byli světlem světa (a ne tmou), konali skutky světla (a ne tmy), aby byli Jehóšuovými svědky po všechny dny až do konce tohoto světa. Je to i o nastavování druhé tváře, jak píšete. Nicméně tento příkaz bych chápal v jeho kontextu – to Jehóšuovo udeření do tváře nemá za cíl člověka zabít nebo vážně zranit (to by asi těžko mohl nastavit ještě druhou tvář), spíše urazit a ponížit. Jehóšua neučí, že bychom nesměli bránit život svůj a svých blízkých.

J. Brei 25.1.2024 12:42

No, já bych byl s doslovnou interpretací knihy Zjevení velmi opatrný. Hned na počátku totiž tato kniha říká, jak k popisům, které jsou v ní uvedeny, máme přistupovat – jako ke znamením (Zjevení 1:1 Studijní překlad M. Pavlíka). Tedy ne jako k doslovným skutečnostem.

Hned v následujícím verši (Zjevení 14:11) se hovoří o „dýmu jejich muk“, který stoupá po celou věčnost. Muka jako taková asi budou těžko vydávat nějaký dým. To tak maximálně mohla škvařící se těla odsouzených. A i tak by se jednou uškvařila a dýmat by přestala.

Bible říká, že mrtví nic nevědí (Kóhelet/Kazatel 9:5 Český studijní překlad) . To vše mne vede k tomu, abych na doslovná pekelná muka nevěřil.

A, ano, ti, kteří se vědomě a aktivně postaví proti Jehóšuovi ha-Mašíach (Ježíši Kristu), budou, podle Bible zahubeni. Proto radím, staňte se křesťanem, aby „dým Vašich muk“ nemusel vystupovat po celou věčnost.

M. Konupčík 25.1.2024 12:09

Přesně tak to je. Dokud je nás málo, mluvme o míru. Jakmile nás bude dost, podřežeme je či zotročíme.

co taky chtít po lidech, co si do náboženství povolili lhát a stvořili Taqyiu (?). Stejně jako není možná normální debata s nacistou či komunistou, pak v případě islámu je naprosto nemožná.

Ti prolhanci budou tvrdit, že islám je slitovný, když bere ženy nepřátel do otroctví, protože jinak by je mohli zabít. Tak je třeba jim za to poděkovat a hlavně se starat důsledně o to, aby tady u nás nebyli pokud možno vůbec a když není zbytí, tak jen co nejmenší počet. (Japonsko to pochopilo a slimáci můžou kvičet jak chtějí)

J. S. 25.1.2024 9:54

Kdyby nebyla Bible, nebyl by ani korán. Říká se, že korán má otce Abrahama a matku Marii.

Vysoce si váží Ježíše, ale nepokládá ho za syna božího. Židé Ježíše naopak pokládají za podvodníka.

https://www.hedvabnastezka.cz/jezis-pro-muslimy-velky-prorok-pro-zidy-podvodnik-buddhistum-je-to-jedno/