21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

HISTORIE: Amerika a my

Není pochyb o tom, že pro náš stát jsou zásadní především tři země: Slovensko, kulturně a historicky, Německo, finančně a hospodářsky coby náš zdaleka největší „zákazník“, a USA téměř ve všem ostatním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 27.7.2016 12:45

pane Schlägele, co mám vyvracet?

mám vyvracet autorovu servilitu vůči USA? Mám vyvracet jeho předklon až na zem před jím milovanými USA? Mám vyvracet autorův propagandistický styl psaní plný ideologické agitace?

Co sakra mám vyvracet?

Fakta jsou fakta, ale ta autorova agitační omáčka kolem nich, ta je opravdu k smíchu.

Napíšu-li, ža většinu Československa osvobodil od nacismu SSSR, tak je to fakt. Pokud ale napíšu propagandistickou agitku o milovaném SSSR a budu se svěřovat jak Sovětům navěky děkuji za osvobození a jak nám Sověti dávali práci, pak tu budu za šaška stejně, jako autor článku.

A. Richtr 27.7.2016 12:38

Re: Máte tam pravopisnou chybu.

Autor to mysli tak, ze nejdrive se vyvinuly spojene staty a az pak clovek. Jen mu bylo blbe tam napsat, ze jsou nasim ochrancem stovky tisic let...

M. Šejna 27.7.2016 12:37

přesně tak, pane Hašku

ono je nesporné, že nás od nacismu osvobodil hlavně SSSR. Přesto nemám potřebu na základě této reality psát o národech bývalého SSSR oslavné články a děkovat jim navěky, jak to servilně předvádí autor článku. Ta servilita mi vadí nejvíc.

Stejně tak je nesporné, že nejvíce pracovních míst v Česku zajistili investoři z Německa. Mám kvůli tomu psát děkovné a oslavné články, jako předvádí autor?

Š. Hašek 27.7.2016 12:34

Re: jo aha, už jsem pochopil

Ono stačí jen zamlčet, co bylo před půl rokem. Tak pracují současné státní/bruselské sdělovací prostředky.

Nemluvím před deseti lety - Kosovo, Srbsko, USA mírotvorce jak stehno (až nahoře). Před půl rokem turecký hrdina, co sestřelil ruskou stíhačku. Německý prokurátor jedná na popud Merkelové a Erdogana (neuvádějte prosím německý paragraf, myslím, že kancléř se nemusí vždy podělat z Turka). Nemusí se lhát - stačí "malininko bušit do hlaviček". Ale furt!!

Napsal jsem takovou směsku, pan Bernard také popisuje století v jednom vrzu.

M. Šejna 27.7.2016 12:33

a ještě bych doplnil

Roosevelt, Churchil, Stalin - který z nich je Rus?

Takže on nakonec ukradl Polákům východní Polsko nějaký Gruzinec po dohodě s angličanem Churchillem (Skotové a Walesané za to nemohou), a newyorčanem Roosveltem (v rozporu s nazorem Texasanů, Kaliforňanů, nebo Floriďanů).

D. Bystriansky 27.7.2016 12:32

Re: ach to kouzlo nechtěného, že?

Vaše argumentace vámi napsanou lží, kterou posléze vyvracíte, může fungovat u lidí mdlého ducha.Přeji hodně příznivců. Příroda vám ale nastavila limit, jež nemůžete překročit, pánubohu chvála!

M. Šejna 27.7.2016 12:21

ano, pane Písaříku

přesně tohle jsem měl na mysli. Jsem rád, že jste mě pochopil.

Š. Hašek 27.7.2016 12:13

Re: "nic za to po nás USA nikdy nechtěly"

Já jen - že historická realita USA je místy "nejednoznačná" kulantně řečeno. Doufám, že s touto formulací již budete souhlasit. "Bez chybičky je snad jen Severní Korea".

L. Písařík 27.7.2016 12:11

Re: tak jo, pane Pavlíku

Ano, máte pravdu, ale každý má svou pravdu. A co je vlastně pravda? A tak se omlouvám. V minulosti jsme terorizmu říkali národně osvobozenecký boj. A taky jsme měli pravdu. My = oficielní stanovisko ČSSR.

K. Frauknecht 27.7.2016 11:48

Re: Máte recht!

Mě ta realita taky připadá hysterická :-)).

A. Alda 27.7.2016 11:48

Tož s těmi psacími stroji to pravda byla,

ale byly to psací stroje německé, s umlauty a bez českých nabodeníček, pro nás naprosto nepotřebné.

A. Alda 27.7.2016 11:46

Máte tam pravopisnou chybu.

USA jsou ne po "staletí" ale po "století" naším ochráncem a pomocníkem. Teprve od roku 1917. Předtím nás měli coby součást Habsburské říše za nepřátele.

I. Schlägel 27.7.2016 11:39

Re: jo aha, už jsem pochopil

Vyvracejte, pane Šejno.

I. Schlägel 27.7.2016 11:37

Re: "nic za to po nás USA nikdy nechtěly"

Pokud nerozeznáte hystorickou realitu od zpráv ze země, kde zítra již znamená včera, je to problém Váš, ne autora. S oslavnými ódami na sebe sama si vystačí samotná EU.

Š. Hašek 27.7.2016 11:26

Re: Autor popsal realitu

Nenadávám, ale tvrdím, že autor popsal pouze svůj dojem/názor, který samozřejmě podepřel fakty. On sám tam relativizuje vrchovatě.

Zkuste takto "stoletě" zhodnotit Německo/Rusko. Máte zde vzor pana Bernarda. A uvidíte "ten cvrkot".

Š. Hašek 27.7.2016 11:22

"nic za to po nás USA nikdy nechtěly"

Docela hezká agitka/rychlovka na prázdniny.

Nejsou tam jenom nesmysly, nikoliv. Já jen, že jsem vyrůstal s podobnými články o Sovětském svazu v čítance pro šestou třídu.

Příště napište něco o brusele.

Š. Hašek 27.7.2016 11:14

Re: Při tom vděku,

Připojuji se.

K. Frauknecht 27.7.2016 10:41

Re: Při tom vděku,

Dosti přesné, ale hlavně prosto ideologií :-))).

M. Šejna 27.7.2016 10:41

ach to kouzlo nechtěného, že?

A kdopakže byl na Jaltě za Polsko (krádež Slezska). Kterej z nich byl Polák?

M. Šejna 27.7.2016 10:37

tak jo, pane Pavlíku

to je právě to umění diplomacie nazvat věci tak, aby to neurazilo druhou stranu. Jenže Vy jste moji poznámku ohledně "osvobození" a "dobytí" vůbec nepochopil.

Zkuste občas přemýšlet o tom, že nejen "dobytí" a "osvobození" bývá různě vysvětlováno. Občas se i "terorista" může z ničeho nic stát "bojovníkem za svobodu" a "bandita" se zas najednou může stát "partizánem". Stači jen vnímat i pohled z druhé strany.

M. Šejna 27.7.2016 10:30

Ano, pane Horáku

Podkarpatsko nám SSSR ukradl na základě velmi pochybného referenda.

Nutno ale dodat, že SSSR už neexistuje a současný vlastník Podkarpatska nám v žádném případě toto území nehodlá vrátit.

Tím současným vlastníkem je Ukrajina. Jen tak nějak nejsem přesvědčen o tom, zda je Ukrajina našim přítelem nebo nepřítelem, jak se v závěru svého komentáře zmiňujete.

M. Šejna 27.7.2016 10:24

Hane, lháři smradlavej

já jsem nikdy v KSČ nebyl. Kdo to o mě tvrdí, je odpornej bolševik a smradlavej lhář.

L. Písařík 27.7.2016 10:23

Re: buďte přesný, pane Lančíku

A kdopakže byl v Jaltě za Ukrajinu? Ukažte, já tam nikoho takového nevidím.

Roosevelt, Churchil, Stalin - který z nich je ukrajinec?

L. Písařík 27.7.2016 10:18

Re: no jistě

Pane šejno, učte se rusky asi to budete potřebovat a jestli chcete číst tak Kissinger: Umění diplomacie.

Ten výraz "dobýt Německo i Evropu" jsem nevymyslel já, uklidněte se a pak napište třeba Šojgovi.

P. Horak 27.7.2016 10:07

Re: Škodovka děkuje za zničení

Jestli se nemylim, tak si SSSR dobre zaplatilo od Ceskoslovenska nasilnym ukradenim Podkarpatske Ukrajiny. Jaka radost mit defektni pamet, ze pane Mrazku.

S takovymi prateli nepotrebuje nikdo nepratele!

P. Han 27.7.2016 10:07

Re: bolševická kádrováku Hane

Jaký fakt, vy nějaký uvádíte? Co mi ovšem připadá směšné, je to, jak vy, kovaný bolševik, jiné označujete za bolševiky, přitom s nimi názorově nesouhlasíte. Dřív jste byl jistě na svou příslušnost k té zločinné straně hrdý, tohle jsou nové instrukce?

M. Šejna 27.7.2016 10:01

bolševická kádrováku Hane

co konkrétně, vy bolševický kádrováku, vám na mých komentářích připadá bolševické?

A zkuste to fakt od faktu, nikoli po bolševicku.

P. Han 27.7.2016 9:50

Re: bolševická svině Hane

Nejsem ani bolševik, ani kádrovák, to ponechávám vám. Co se týče vašich "odpovědí" k obsahu článku, působí to na mne, jako byste byl buď mimořádně hloupý bolševik, nebo průměrný bolševický propagandista.

R. Szewczyk 27.7.2016 9:17

ha ha ha

pane Bernarde, váš výkon v tomto článku je naprosto unikátní, chcá nechcá , musím konstatovat , že tak genialní posouzení dějinné ulohy amerického hegemona mi vyrazilo dech, ale potom jsem to pochopil tak, že fa Durex testuje lubrikanty pro anální alpinismus amerického typu, páč tak nějak se mi příčí vědomí toho, jak někdo dokáže zdebilnit fakta, a že něco takového je vůbec možné, takže je to možné,

M. Šejna 27.7.2016 9:09

bolševická svině Hane

já odpovídám jen tehdy, když se to týká obsahu článku.

Rozhodně se ale nehodlám zpovídat bolševickým kádrovákům Hanovi nebo Vašátkovi z mých rodinných vazeb, či vztahu ke jmenovcům. Pokud si někdo chce hrát na kádrováka, odpovídám mu tímhle způsobem.