26.1.2020 | Svátek má Zora


Diskuse k článku

GLOSA: Volejte řediteli?

Kvapem se blíží konec prázdnin a den, kdy žáci školou povinní, ale i středoškoláci – a že jich není zrovna málo – usednou do školních lavic. A právě o středoškolácích, ale i o jejich rodičích, je dnešní krátké zamyšlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 23.8.2019 23:28

Nepoznám, zda se v druhém odstavci dopouštíte ironie nebo jej myslíte vážně. Nicméně doufám, že to je jen ironie.

Z. Vydra 23.8.2019 21:01

Re:

Správně, pane Pešku, inkluze, to je ta správná cesta! Škola totiž dostává peníze za hlavu, bez ohledu na to jak je chytrá, tím méně za to jak bude chytrá na konci. Nechat někoho propadnout by byla sabotáž, v lepším případě jen důsledek neschopnosti učitelky/učitele.Každý má právo dostat maturitní papír s razítkem a dělej, co umíš. Někdy taky, co neumíš, jak lze někdy zjistit, zejména na některých úřadech. Na vymýšlení, jak učit chytré i nechytré, máme nejméně deset výzkumných ústavů, které každý rok vymýšlejí nějakou reformu, která by co nejméně stresovala ubohé žáky a co nejvíce stresovala dobře placené učitelky/učitele.

B. Pesek 23.8.2019 12:41

Hm, jenže statistiky nezaměstnanosti jasně ukazují, že čím vyšší vzdělání, tím menší nezaměstnanost. Takže to asi nebude tak jednoduché, jak odrhovačka o nezaměstnaných absolventech, kteří neměli absolvovat.

Zavírání škol před těmi, kteří neprolezou nebo by prolezt neměli je plýtváním potenciálu. Pepa Novák možná nechápe středoškolskou chemii a v matice mu ujel vlak ve třeťáku, ale už fakt, že je čtyři roky vystaven vzdělanému prostředí a alespoň část učiva dokáže pochopit je pro něj i pro společnost přínosem.

P. Brich 23.8.2019 12:29

Autore,

rovné příležitosti musí být pro všechny.

Jedná se ale o lidské právo na výsledky podle svých představ!

M. Malovec 23.8.2019 9:31

Když na studium nestačí

stačí alespoň na páteční stávky a bláboly pitomců.

K. Janyška 23.8.2019 8:53

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

K. Janyška 23.8.2019 8:53

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.