18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

GLOSA: Účelová politická lež

"Zaměstnanci ve veřejném sektoru platí daně." To je ve skutečnosti stejný mýtus, jako že zdravotní pojištění je pojištěním. Nazývat ty platby u státních zaměstnanců daněmi je stejnou manipulací, jako nenazývat zdravotní pojištění daní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 7.2.2013 10:25

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

A něco k tématu byste neměl? Asi ne, evidentně dané téma nechápete.

P. Lenc 7.2.2013 10:43

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

Pane Formane, jsem poctěn pozorností, kterou věnujete i mé maličkosti.Díky vaší argumentační schopnosti to cítím téměř jako vyznamenání.Děkuji.

R. Houška 7.2.2013 10:27

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

Nelze, než použít vaše slova, okecat to umíte. Já pouze doplním, kecáte a kecáte. Pan Matějka tvrdí, že ten, jehož příjem je vyplácen ze zaplacených daní někým jiným, se nepodílí na společném díle... Dál už nemá smysl diskutovat, brání vám v tom ideologické brýle.

R. Langer 7.2.2013 10:48

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

Nic takového pan Matějka netvrdí, to tam vidíte pouze vy...

T. Marek 7.2.2013 10:44

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

vy jste to zjevně vůbec nepochopil. A tak se bráníte tam, kde nebylo třeba. Řeč není o tom, že státní zaměstnanci nevytváří hodnoty - takovou blbost by nikdo netvrdil (taky nejde jen o zlé byrokraty), Ale o tom, že stát mu řekne dostaneš ode mne třeba 20000 Kč a pak mu dá o daň z příjmů méně. Tedy stát nic nedostal pouze méně vyplatil. Ergo státní zaměstnanci by klidně mohli mít jen "čistou" mzdu a nic by se nestalo. Závažnější byla za část  článku o pojištění.

M. Pernický 8.2.2013 11:31

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

Ja nechápu, že to pan Houška nechápe,vždyt je to tak srozumitelné.

V. Kain 7.2.2013 11:47

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

On pan Houška bude zřejmě jeden z těch zaměstnanců kteří jsou přisáti ke státnímu struku a pan Matějka mu šlápl na kuří oko.

R. Houška 7.2.2013 12:54

Re: Pane Matějko, takže hodnoty vytváří pouze švec? Ten,,

S lidmi, co se nenaučili číst ani používat Google, se těžko diskutuje...Od státu jsem si nikdy nevzal ani korunu, ani přídavky na děti, i když jsem na ně měl nárok, nikdy jsem nepoužil žádnou erární dotaci, prostě nic...Jenom platím celý život ty daně a vytvářím hodnoty v soukromém sektoru. A jsem na to docela hrdý.

A. Bocek 7.2.2013 8:14

Stát odešle

svým úředníkům část daní, účetní je zaúčtuje, pošle zpět sociální a zdravotní plus daň ze mzdy a další úředníci je zaúčtovávají a mají tak práci. Jak by řekli stařenka : " Je to jako lehnůť si pod strom, flustať hore a chytať to . Nic kalého nezrobíš, ale zabavíš sa. "

M. Šejna 7.2.2013 8:13

pane Matějko

u Vás to vypadá, že opakování je matka blbosti.

Veřejný sektor je sice placen z našich daní, ale zaměstnanci samořejmě daně platí. A je úplně jedno, že platí daně z příjmu, který dostali z našich daní.

Já jako podnikatel platím daně i z těch příjmů, které jsem získal od státních zaměstnanců. Rozhodně se neptám, zda můj zákazník pracuje v soukromém sektoru, nebo veřejném. A Vy jistě také nezjišťujete, zda poskytujete služby učiteli, kriminalistovi, hasiči, nebo naopak soukromému malíři, ševcovi apod.

A zcela obludné je Vaše převědčení, že nové hodnoty se vytvářejí jen v soukromém sektoru. Učitelé na státních školách vytvářejí velice důležité hodnoty, když učí naše děti psát, počitat atd... Stejně tak popelář z komunálního (veřejného) podniku vytvoří hodnotu, když odveze Váš bordel, který jste naházel do popelnice.

R. Langer 7.2.2013 8:31

Re: pane Matějko

Ano, vy platíte daně i z těch příjmů, které jste získal od státních zaměstnanců, ale to nic nemění na věci, že oni ne.

A o tom, že (někteří) státní zaměstnanci vytvářejí hodnoty též není pochyb, ovšem stále platí, že ty daně prostě neplatí.

Takže nevím, na co poukazujete. ;-)

K. Frauknecht 7.2.2013 9:05

Su hasič,

tak co mi to kurňa strhávajÓ!!

R. Langer 7.2.2013 9:14

Re: Su hasič,

No přece to, co už před tím strhli jinejm. Kdyby vám to dali rovnou bez toho, tak je to lautr to samý. ;-)

Ale jinak úplně beze srandy, zrovna práce hasičů si já osobně velice vážím. Ovšem s těmi daněmi to opravdu nijak nesouvisí...

P. Krešňák 7.2.2013 9:11

Re: pane Matějko

Vážený pane Šejna, je vidět, že jste mimo. Nechci komentovat Vaše první dva odstavce, protože jste nepochopil obsah článku pana Matějky. Ale zastavím se u posledního, nezdá se Vám, že těch učitelů (policistů, celníků,hasičů ...) a všemožných pedagogů není náhodou moc? Jste přesvědčen, že jsou všichni tak skvělí a svou výplatu si zaslouží? Proč tedy někteří rodiče vzdělání svým dětem raději připlatí a nespoléhají jen na státní školství když je dle Vás tak super? Poslední věta je ale opravdu perla, nevšiml jste si, že odvoz odpadu si platíme sami a ne žádný komunál. V obcích kde obec na odvoz odpadu doplácí nejsou moc chytré a jsem rád, že např. v naší obci si ti co vyprodukují odpad ho také zaplatí. Pan Matějka má plnou pravdu. Krešňák Petr

V. Ondys 7.2.2013 8:08

:)))))))))))))) Člověče, neblbněte, nebo nám utečou na Kubu

Co si pak počneme v soukromém sektoru se zoufale pokleslým průměrným výdělkem, můžeme se i zabít pádem do děsivé reality zadlužené společnosti bez všech zlatých padáků i výsluh?

V. Ondys 7.2.2013 8:19

:)))))))))))))) Jakoby Vám nestačil problém s trafikama pro společensky nejpříkladnější levičáky

po zákazu kouření i v našich představách o podnikání!

P. Boublíková 7.2.2013 5:08

Plně s vámi jako zaměstnanec veřejného sektoru souhlasím

ovšem na druhé straně se velmi často setkávám s mýtem či utkvělou představou, která je pro zaměstnance státního sektoru velmi urážlivá: jsou označování za "přisáté na státní cecík" (stejně jako pobírači soc. dávek), přičemž se jaksi nezohledňuje, že pro veřejný sektor vykonávají práci.

Druhým koutkem huby obvykle kritici státních zaměstnanců nejvíc protestují proti privatizaci veřejného sektoru.

V. Kusý 7.2.2013 5:52

Re: Plně s vámi jako zaměstnanec veřejného sektoru souhlasím

Já osobně bych proti privatizaci některých segmentů veřejného sektoru nic neměl, pokud bych ovšem nevěděl že u nás nefunguje nic tak, jako v jiných státech.Co se týká pracovníků v něm, někteří opravdu odvádějí práci, ovšem u jiných bych je učinil okamžitě nezaměstnanými.

J. Pernica 7.2.2013 8:11

Re: Plně s vámi jako zaměstnanec veřejného sektoru souhlasím

No hlavně je těch státní zaměstnanců mnoho. Jestliže je ve státních službách zaměstnáno 800 000 lidí z celkového počtu cca 4 500 000 práceschopných, tak je to hodně, velmi hodně. Asi by stálo za zvážení, zda nezavést kvóty - 1 státní zaměstnanec (učitel, policista, ....) na 100 zaměstnaných ve veřejném sektoru. Dále bych zavedl pravidlo, že státním úředníkem (neplést si se zaměstnancem, jako je třeba učitel) se může člověk stát až po 20 letech praxe v soukromém sektoru.

R. Langer 7.2.2013 8:33

Re: Plně s vámi jako zaměstnanec veřejného sektoru souhlasím

No jo, to by ale nebyli žádní úředníci... :-D

T. Marek 7.2.2013 10:55

Re: Plně s vámi jako zaměstnanec veřejného sektoru souhlasím

Služby důvodně zajišťované státním sektorem jsou v pořádku. Případná nekvalita či přímo rozkrádání není věci daní či subjektivity gestora služby, ale je to v  lidech - samozřejmě po celé řídící ose - v kvalitě práce a v etice. Pouhé "neporušování zákonů", na které se řada gaunerů z veřejné sféry odvolává ve státní správě a samosprávě absolutně nestačí. Jediným správným měřítkem je "úroveň služby obyvatelstvu" - a neberu to jako frázi. Příklad: parlament se dohaduje, zda pravomocně odsouzený poslanec může dostávat plat atd. Problém je jinde - poslanec, pravomocně odsouzený za úmyslý trestný čin (jakýkoliv) by měl okamžitě a ze zákona přijít o mandát, protože ztratil MORÁLNÍ právo být poslancem.