5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

GLOSA: Také jste obětí médií?

V posledních letech jsou informace a fakta čím dál tím víc haleny do emocionálního hávu. Přispívá k tomu samozřejmě i neblahá „politická korektnost“. Kdysi bylo možné rozlišit, co je čistý proud faktů a co jejich komentář, dnes většinou ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 12.11.2014 21:43

Netvrdím, že to je 100% pravda, ale... zajímavé

.... média německá bušila do Ruska ještě mnohem ostřeji – až dospěla do bodu, kdy ztratila důvěryhodnost. Proč k tomuto vývoji došlo? Stojí za ním americká výzvědná služba CIA, uzavírá P.C. Roberts a dává pak slovo svému zpravodaji z Německa.... Pádu, který německá média v současné době zažívají, se zde v Německu začíná říkat Ulfkotte efekt, a je to pád připomínající lavinu. Od zářijového vydání knihy KOUPENÍ ŽURNALISÉ, v níž její autor Udo Ulfkotte obvinil CIA z korumpování předních německých novinářů – včetně sebe – nespokojenost čtenářů s jejich mainstreamovými médií přesáhla bod, ze kterého už není návratu.

Podpora a prodeje novin a časopisů poklesla všude – nejen tedy v Německu. Ale v Německu je to jiné. Zde jde o bojkot, ohrožující celý mediální byznys. Němci jej vyhlašují na internetovém You Tube a mnozí žádají, aby se přenesl i na Facebook. Pokles prodeje šesti největšich novin a časopisů započal sice už v září, ale v říjnu nabral směr rovnou ke dnu.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/stala-se-loutkou-usa-a-tim-se-znicila/

P. Kersch 12.11.2014 15:25

aktivně

Podobných lamentací, zhnusených gest a lítostivých vzpomínek čtu a sleduju a slyším denodenně moc.

Nejsem obětí médií, ačkoliv se považuji za zcela průměrného dospělého občana Česka.

Když si tolik zoufáte nad tsunami informací a jejich "emocionálním zkreslováním" ( = kecáním v tisku, rozhlase, televizi) - tak něco proti tokuto neblahému jevu dělejte!

Začněte třeba bojkotem bulvárních novin! Kritizujte (nikoliv na internetu, ale písemně, obálku dostanete v papírnictví a poštovní známku 13,-Kč v trafice) ČTV, ale ne jednou za uherský rok nýbrž denně, doporučeným dopisem, s tzv. vracenkou. A konkrétně : titul relace, reportéři, SEČ vysílání, důvod vašeho protestu. Vymyslete něco lepšího - mně už to nebaví, už jsem na to moc starý.

Š. Hašek 12.11.2014 19:27

Re: aktivně

Někdo lamentuje, máte pravdu.

Někdo trhá z ruky "Metro dnes" a jiné tiskoviny "zdarma". A má to za moudro světa.

Asi tak.

Š. Hašek 12.11.2014 14:33

Výborné!

Nejsem obětí médií.

Dával jsem bacha v páté třídě, a pokud potřebuji, hledám informace "v tlustých knihách od vousatých profesorů" (netýká se samozřejmě "procesorů a digitálních fotoaparátů").

Někdy stačí i kliknout na orig. stránky nějakého ústavu či ministerstva.

Jest možno pozorovat mírnou demenci mezi obyvateli "kteří říkají,  že říkali to v televizi". Někdy až značnou demenci. Mezi mladšími magistry s okresních universit zas frčí dojmy/poznatky/vše víme z "cesty do Číny", rozuměj "několik hodin v Asii".

J. Kanioková 12.11.2014 12:13

Pane Hlubučku, 1*****

""To, že někteří lékaři léčí anginu studeným a jiní teplým by mi vadilo nejméně. Informace, které najdete, jsou většinou komentované, a to bohužel jednostranně. Dnes totiž každý všemu rozumí a má na vše svůj nezlomný názor. Ani stín nejistoty nebo pochopení, že jevy mají více stránek, často protikladných. Natož uvažovat o postoji toho druhého. To mé hledisko je přece to správné. A když chci protivníka zesměšnit, tak nejlepší zbraní je vytrhávat jeho slova z kontextu. Ale kde jsem vlastně k tomu svému pevnému přesvědčení přišel?

Proto je tak důležité, aby fakta byla fakty a komentáře komentáři. Abych si alespoň trochu mohl udělat opravdu svůj vlastní názor. Protože pravda nebývá černobílá a má svá „ale“ a mnoho odstínů, které nám unikají. To vše se nenapraví bez pokory a tolerantnosti, která nám tolik chybí. A úctě k prostým faktům.""

Naprosto přesně, díky pane autore :)

K. Frauknecht 12.11.2014 13:48

Re: Pane Hlubučku, 1*****

Pravda pravdoucí.

A ještě dodám (již po X-té), že výraznou měrou se v tomto procesu uplatňuje výše IQ. Méně ostrý jedinec potřebuje jasně definovanou situaci (např. kdo je zlý a kdo je hodný :-))!). Představu, že může být více variant řešení, jednoduše nezvládne.

Š. Hašek 12.11.2014 19:29

Re: Pane Hlubučku, 1*****

Bylo vždy.

Jen ale ti naši předkové věděli, že fakta nejdou odhlasovat. Dnešní polovzdělanci potřebují hlas všech, aby odhlasovali "že volej není nikdy mastnej".

K. Janyška 12.11.2014 10:05

Ano, zženšilí mužové a zdětinštělé ženy, jímž vládnou jejich

mnohdy velmi odporně nevychovaná děcka. Takový je dnešní svět, ničený socialistickou představou řízeného ráje na zemi. Jenže lidský svět je odpradávna a navždy spontánním řádem a nepřístojné chování trestá. Nás možná tím, že nás zlikvidují hordy z východu nebo islámského světa... Dzp.

L. Novák 13.11.2014 17:21

Re: Ano, zženšilí mužové a zdětinštělé ženy, ...

Výstižně napsáno. ;-)

T. Pansky 12.11.2014 5:34

Jak proste a pravdive: budme sami sebou. A dnesni zpravy?

...  V minulosti probehla zde na Psu debatat o objektivite televiznich zprav ci tisku.  To je velmi diskutabilni tema.  Ja jsem presvedcen o tom, ze objektivita zpravodajstvi neni mozna a statem rizena media jsou zbytecna a velmi nakladna.  Lide si musi vybrat ze soukrome nabidky toho, kdo jim nabizi  nejlepsi zpravy a za to si zaplatit.  Paklize nekdo kupuje bulvat, nechte ho byt.  Pakl se ale nemuze divit, ze ostatni lide jsou lepe informovani a jsou v zivote uspesnejsi.  Statem vlastnena media jsou socialistickym prezitkem.

J. Kanioková 12.11.2014 12:19

Bohužel, nejsou to jen státem vlastněná média..

Např. Mafra, Lidovky, IDnes (většinou) už jsou k nečtení..

Orwelliáda a hnus ! Ministerstvo propagandy řádí jak černá ruka..

V. Venc 12.11.2014 12:20

Re: Jak proste a pravdive: budme sami sebou. A dnesni zpravy?

Ad Pansky Datum: 12.11.2014 5:34

Dobrý komentář! Pravděpodobně opravdu platí "Svět chce být klamán+", tak nelze prorazit se správným úsudkem, bohužel.

V. Vaclavik 12.11.2014 15:39

Re: Jak proste a pravdive: budme sami sebou. A dnesni zpravy?

Souhlasim, az na to, ze objektivita neni mozna - ta mozna je, jinak bychom prece ani nemeli pojem o nejake objektivite, kdyby to byla nejaka chimera, nebo nemoznost.

Jinak dokud budeme provozovat socialisticka verejnopravni media, nebudou zadne podstatne zmeny k lepsimu na obzoru, dale bude probihat normalizace, tedy socialismus bude prituhovat.

T. Pansky 12.11.2014 20:59

Re: Jak proste a pravdive: budme sami sebou. A dnesni zpravy?

Ano, souhlasim s Vami, ze jsou veci meritelne a tedy objektivni.  Ale nazor nebo skladba programu novin objektivni byt nemuze, protoze to nemuzeme ani presne definovat.  Nekteri lide chteji vice domacich zprav, nekdo vice zahranicnich nebo ekonomickych, nekdo dava duraz na socialni stranku, nekdo na soukrome vlastnictvi.  v Cechach se tyto aspekty zpravodajstvi stale ignoruji.