30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Samoobslužné pokladny

Kdo chodí alespoň občas na nákup, jistě si povšiml sílícího trendu tzv. samoobslužných pokladen. Ekonomové sice jásají, ale život je složitější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 14.2.2022 13:53

Od věci:

Připomněl jste mi jednu zpěvačku z mého mládí (možná je to ta samá) s vadou řeči. Dodnes si pamatuji v jejím osobitém přednesu: "....za noci vzdychají, mladičké bžízky, že nemohou ze země...."

Jméno té protežované "zpěvačky" je už dávno zasuté desetiletími, ale v paměti mi její "bžízky" zní dodnes;-D

M. Strelec 14.2.2022 10:59

Všichni kdo si stěžují na samoobslužné pokladny by si měli uvědomit, že každá legrace něco stojí. Věřte, že tu sympatickou pokladní si v konečném součtu zaplatíme. Bohužel všichni, i my kterým samoobsluha nevadí.

R. Langer 14.2.2022 13:42

Už vám u samoobslužné pokladny něco slevili? ;-)

P. Diviš 14.2.2022 13:46

Úspora na samoobslužné pokladně umožňuje celkově snížit ceny, což je konkurenční výhoda. Jestli k tomu skutečně dojde, to už je věcí dostatečné konkurence.

V. Kolman 14.2.2022 13:57

...umožňuje celkově snížit ceny,....."

Dosud ničím nepřekonaný vtip;-D

V. Mokrý 14.2.2022 16:30

R^

Musí zbejvat víc na firemní honoraci.

P. Vychodil 14.2.2022 14:30

uklidněte se, zřejmě o FMCG businesu nemáte ani ponětí...

J. Nevrkla 14.2.2022 10:31

R^:-)

P. Vychodil 14.2.2022 9:59

až se vyřeší ekonomické otázky, spojené se zavedením RFID čipů, včetně "bio" čipů do rohlíků, a technologické problémy při průjezdu košíku RF skenerem (příliš mnoho čipů najednou), pak to bude revoluce v nakupování...

E. Chrapek 14.2.2022 9:00

Autore, vidím to úplně obráceně. Chcete si pokecat s pokladní, tak to je služba navíc a poplatek 5 kaček jako za igelitku. Jste nemohlo a potřebujete asistenci při placení, čerpáte tedy službu navíc a poplatek 5 kaček.

R. Dubravský 14.2.2022 9:54

Podle mých zkušeností je častěji nemehlem pokladna než zákazník.

R. Langer 14.2.2022 13:43

Tak to bych určitě netvrdil.

V. Kolman 14.2.2022 14:09

Až se tobě ruka třásti bude, skromný důchod postačí?

5,-Kč za igelitku??? Proč? Používám stále ještě už cca 50 let starou, v nepravidelných intervalech pranou super-ekologickou plátěnou tašku, kterou nosím neustále ssebou v kapse. Mnoho místa nezabere.

Nechci se chlubit, ale kdo z vás to má - pánové?:-)

J. Novák 15.2.2022 7:08

Já je mám ještě 3, nejméně jednu si nosím vždy na nákupy s sebou, manželka se skřípěním zubů občas přišívá odpáraná ucha a používají se dál. Nejlepší tašky, co kdy na nákupy byly.

M. Šejna 14.2.2022 8:57

Dnes vejdu do supermarketu a vezmu si u vchodu skener. Zboží naskenuji a házím rovnou do tašky. Pak přijdu k samoobslužné pokladně a rovnou zaplatím. Je to snadné a rychlé.

Dříve jsem dal zboží do košíku, pak ho vyndal u pokladny na pás, kde jsem vystál frontu, pokladni to namarkovala, já zaplatil a nákup naházel do tašky.

Nákup se skenerem je pohodlnější a rychlejší. Ale kdo miluje fronty u pokladen, může nakupovat postaru.

Š. Hašek 14.2.2022 9:28

Nechť si každý dělá co chce.

1. Než byly dekly, tak se člověk usmál, pokladní někdy taky. Taky jsem ji upozornil (někdy), že čím rychlejc mi to bude mrskat a mlátit s jídlem, tím pomaleji si to já budu skládat zpátky do vozejku. Už je mám vočíhnutý, nejsou všechny stejný.

2. "Samopokladny" mě například fascinují tím, že třikrát musím volat personál, protože si "nemohu koupit samostatně pivo". A taky nehodlám listovat v seznamu 53 druhů pečiva.

Docela rád jdu mezi lidi. I když mě občas štvou. S čipama je "horší domluva".

J. Nevrkla 14.2.2022 10:32

Mám stejnou zkušenost.

R. Dubravský 14.2.2022 9:56

Chybí vám tam jeden krok. Na odchodu vás zastaví ochranka a přinutí celý nákup z tašky vyskládat a kontroluje jestli jste všechno namarkoval.

To se mi stalo 2x za sebou a od té doby skener nepoužívám.

R. Langer 14.2.2022 13:44

Taky se mi nezdá, že by to bylo až takové jednoduché... ;-)

J. Basler 14.2.2022 8:51

V Tesku se zboží po naskenování v odkládacím prostoru i váží kdežto Albert to nedělá... A všude se dost krade a hodně drze, mám kamarádku, která říkala, že i víc než 5000 za den. Třeba kartón másla.

Časem se to zautomatizuje (snad ne to kradení), zajedete někam s košíkem a celé se to spočte za pár vteřin. Už jsem to někde viděl - Makro?

Jinak si i pamatuji paní s tužkou, měla to všechno v hlavě a sčítala fakt rychle...

E. Korbelová 14.2.2022 8:39

Vzhledem k tomu, že jsem člověk vybíravý (vždy vybrán k namátkové kontrole), je pro mě samoobslužná pokladna zbytečnou ztrátou času.;-D

F. Navrátil 14.2.2022 8:34

V našem supermarketu také zavedli samoobslužné pokladny. Pokladní nepropustili, stojí u samoobslužných pokladen a radí jak postupovat.

E. Chrapek 14.2.2022 9:02

To by jaksi nedávalo smysl, že?

J. Pavelka 14.2.2022 13:42

Ono to sysl dává, neboť u pokladen stačí jedna či dvě....Zbytek byl zřejmě přidělen na jiné práce

J. Pankovic 14.2.2022 8:28

Nechápu to rozčílení: můžete si svobodně vybrat, jestli budete stát frontu u obyčejné pokladny, nebo použijte tu samoobslužnou

L. Harvánek 14.2.2022 9:05

Jelikož mám docela slušnou představu o fungování techniky u obyčejné pokladny (občas se u ní musí sejít celé konzilium prodavači i manažerů prodejen, aby dokázalo vyřešit problém, kdy se skeneru nelíbí účtovaná položka. Podle zákonů jistého vědce se problém vyřeší právě v okamžiku, kdy poslední abonent na zaplacení znemožňuje vstup dalšího zákazníka do obchodu. Když uvážím, že u samoobslužné prodejny si tohle konzilium sehnat sám, půjdu raději (pěšky) do jiného, 2 km vzdáleného supermarketu.

R. Polášek 14.2.2022 12:33

Tak dneska nikdo hlady neumře, pokud v obchodě něco nekoupí.

Pokud problém při markování nezvládne dozor vyřešit na počkání "z chodu" , nechávám to zboží na pokladně a s ostatním zaplaceným odcházím. Ať si to zboží klidně potom přelepí jinou nálepou nebo přebají nebo vyřeší jinak.

Akorát se mi nelíbí, že jak v poslední dobe zpřeházeli pokladny, dali tam nový skener, který už dokáže vzít čárový kód a otevřít tak závoru i z té hnusné tmavé prý ekologické účtenky z jakéhosi ošizeného papíru. Jenže já chci účtenku na pořádném bílém papíře, ne na nějakém jakoby poloplastovém šmejdu.

A. Stárek 14.2.2022 8:14

Patřím asi mezi mimořádně tupé osoby, protože jsem ještě nenatrefil na samoobslužnou pokladnu, kde bych jako neznalý člověk přesně věděl, co mám v daný okamžik udělat. Neříkám, že to nefunguje (pokud někam člověk chodí pravidelně, tak asi vesměs nemá problém), ale že ty pokyny na displejích s mým myšlením nejsou kompatibilní :-))

P. Dvořák 14.2.2022 8:02

Nevím, kam chodil nakupovat, ale mně se ještě nikdy nestalo, že by " . . . k zlověstně houkajícímu stanovišti přiběhne zpravidla nepříjemná prodavačka a . . . nasadí podezřívavý výraz, jako by nakupující chtěl jejich mega-hyper-market okrást alespoň o sedm kaček, když mu nejde zaúčtovat dýňová bulka."

Ovšem jestli tam chodil nakupovat pravidelně, pak mohlo docházet k situaci, že ho prodavačka znala a říká si: " . . . zase to nemehlo to přišlo na nákup."

Za sebe mohu říct, že vždy zlomyslně pozoruji ty řepáky, kteří stojí ve frontě u běžné pokladny ;-D

B. Berlinski 14.2.2022 8:26

;-€