6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Rozmáhá se éra vykladačů

Když se podíváte do médií, tak tam naleznete řadu článků a polemik založených na tom, co kdo řekl. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby se jednalo o kritické zhodnocení myšlenek nějakého článku člověka s jiným názorem, ale tak to bohužel většinou není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vyšata 13.8.2015 12:38

Teď nevím kdo je horší,

my, diskutéři se svými názory komentující a diskutující pod článkem, nebo autor, plánovitě píšící tak, aby diskuzi rozpoutal. Nezřídka i tím, že slabost svého veledíla opírá o útržky z výroků nějakých známých (většinou dávno po smrti) osobností. My máme jednu výhodu, můžeme psát svůj názor, ať je jakkoliv hloupý nebo slušný/neslušný, urážející nebo kritický. Ale novináři, žoldáci písma, musí psát v zadaných mezích svého zaměstnavatele, bez ohledu na svoje mínění a novinářskou čest.

J. Aspirin 13.8.2015 10:58

Ale kdepak, nerozmáhá...

... vysvětlovačům kvetla pšenka vždy a vždy kvést bude:-))

K. Janyška 13.8.2015 9:04

Co je to spontánní řád lidské interakce, autore ?

Bez této znalosti  nejste  schopen, ostaně  jako nikdo další bez této znalosti, připsět k relevantní společenské  diskuzi vůbec,  ale vůbec, ničím... Dzp.

P. Dvořák 13.8.2015 2:48

Zoceleným vykladačem je Bohumil Doležal.

Ten v jednom svém blábolu spláchne vždy několik článků nebo výroků od různých autorů současně.

K. Vyšata 13.8.2015 12:41

Re: Zoceleným vykladačem je Bohumil Doležal.

.....včetně záchodu po "velké" ....Jeho články jsou návodem na dort pejska a kočičky, většinou se špatným koncem.

J. Kanioková 13.8.2015 1:11

Ano, bohužel..

stačí připomenout nezničitelnou trvalku - Klaus nezná špinavé peníze..

P. Scheck 13.8.2015 3:49

Re: Ano, bohužel..

V tom s vámi, paní Kanioková i s V.Klausem, zcela výjimečně souhlasím - peníze jsou jenom jedny. Pokud vám ale pod rukama protékají potoky či spíše řeky peněz, kam nemají a vy to nevidíte. Pak jste buďto naivní prosťáček nebo pěkně prolhaný grázl. Rozhodně si nemyslím, že Václav Klaus byl naivní prosťáček.

T. Czernin 13.8.2015 4:09

Dobrý den

vážený vykladači...

J. Kanioková 13.8.2015 11:47

Probuďte se..

že bych já nesouhlasila s argumentací VK ? Jako pravičák s ekonomickým vzděláním... tss..tss..

Klaus nikdy netvrdil, že nezná špinavé peníze. Když chtěli socialisti prokazováním původu peněz zlikvidovat malou privatizaci, prohlásil: Neznám rychlý a efektivní způsob, jak odlišit čisté a špinavé peníze.

Navíc si ten rozhovor VK v TV dobře pamatuji jako dnes. Když moderátorka na to začla zase cosi blekotat, tak se jí zeptal - a vy to umíte rozlišit? Jak..

J. Kyselková 13.8.2015 22:13

Re: Ano, bohužel..

A co měl Klaus udělat, pane Schecku ?

P. Sulc 13.8.2015 4:10

Re: Ano, bohužel..

Mam dojem,ze rekl ze "ekonomie nezna spinave penize", coz je konec koncu Pravda. Postavte fabriku, zamestnejte 300 lidi a je lhostejne, odkudty penize vzesly. Fabrika produkuje a lide plati dane.

P. Scheck 13.8.2015 4:29

Re: Ano, bohužel..

Vcelku s vámi, pane Šulci, souhlasím. Pokud se ale dozvíte, že fabriku koupil známý asijský mafián, vydělávající na práci dětí (10 - 12 hodin denně), pak by se ve vás měl přece jen probudit člověk. I když pravda díky němu získáváte obživu.

P. Dvořák 13.8.2015 4:37

Re: Ano, bohužel..

Koho máte na mysli tím "známý asijský mafián, vydělávající na práci dětí (10 - 12 hodin denně)"?

P. Scheck 13.8.2015 4:55

Re: Ano, bohužel..

Ok, pro vás, pane Dvořáku, významný sponzor, který má velký zájem zvýšit produktivitu ve vašem regionu...

P. Dvořák 13.8.2015 6:37

Re: Ano, bohužel..

A to je kdo?

J. Kanioková 13.8.2015 12:13

Kdy byla malá privatizace ?

Oni tu tehdy tací byli ?

On řekl, že neumí poznat "špinavé" peníze od těch čistých, protože to na nich není nikde napsáno. A měl pravdu - to rozlišení není snad dodnes spolehlivě a RYCHLE zvládnutelné..

Malá privatizace - Nový nabyvatel získával vlastnictví provozovny výhradně za peníze, licitací ve veřejných aukcích. První se uskutečnila 26. ledna 1991 v Praze. Právní podklad tomuto procesu položilo Federální shromáždění schválením zákona č. 427/1990 Sb. Kdo tu u nás měl nějaké velké prachy? Hned po Sametu ?

Kolik tu u nás (i jinde) bylo s tímto zkušeností? S rychlým převodem z téměř 100% státního vlastnictví?

Protože to muselo jít poměrně rychle. Při přechodu na jiný ekon. systém, kdy předtím plnily státní rozpočet odvody málem stoprocentní, a teď bylo nutno daně výrazně snižovat. A privatizace vůbec potřebovala další záležitosti - aby podniky produkovaly a měly hlavně odbyt (což znamenalo modernizaci, když odbyt pro země býv. RVHP ńa dluh skončily)- a stát už na jejich obnovu neměl.. Ono je strašně jednoduché privatizaci kritizovat, když se neberou v úvahu VŠECHNY souvislosti..

P. Sulc 13.8.2015 5:05

Re: Ano, bohužel..

A to se deje v CR? Je totis rec o Klausovy a CR.

P. Scheck 13.8.2015 5:14

Re: Ano, bohužel..

Přesně tak pane Šulci.