17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

GLOSA: Přímluva za shovívavost

Bylo minulý týden ve zprávách že v nočním klubu v Sezimově ústí nafackovali veteráni z Afghánistánu pánovi, který jim nadával do žoldáků a kázal jim, ať táhnou zpátky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 6.11.2018 11:09

Re: Shovívavost? Vyhodit z armády!

Těžko hledat protiargument, chybí-li podrobné informace.

P. Harabaska 6.11.2018 10:59

Re: Jen nafackovat?

Ne všichni uvnitř i vojenských kriminálů byli obětí režimu. Taky tam sem tam byl i nějaký ten opravdový vrah. A Sabinov? Vy jste tam byl, že tak zasvěceně mluvíte? Sabinov je teraz v cudzine. Já když jsem byl na vojně, tak byl ještě v naší vlasti, tehdy ještě jednotné. Rozdělení je jedním z výdobytků nové doby.

M. Zikmund 6.11.2018 10:52

Re: Shovívavost? Vyhodit z armády!

Což je ovšem tenhle vtip takový universální argument, který se dá použít na jakýkoliv názor, který se vám nelíbí a vám přitom schází protiargument.

J. Lepka 6.11.2018 10:39

Re: Shovívavost? Vyhodit z armády!

Tak jste mi pánové připomněli ten kreslený vtip, jak si pánbůh stěžuje :

"Kde byli Češi, když jsem dělal svět, mohli tak dobře poradit."

D. Stirský 6.11.2018 10:38

Za Rakouska by to vyřešili třeba takto:

"Uhlíř ze Zderazu se zprotivil, tak ho přivezli v košatince."

J. Lepka 6.11.2018 10:36

To ticho po pěšině mi nahrává k podezření,

že ani zasahující policie se nechovala úplně salonfähig.

P. Grigar 6.11.2018 10:14

Válka v Afghánistánu se vyhrát dá..

.. ovšem otázkou je, jak ta země po válce bude vypadat? Viděli jste někdy na ostravsku doutnající haldu? Velikánská hromada vytěžené hlušiny, sem tam zbytky uhlí. Uhasit se nedá, vstupovat na ni je nebezpečno, jenom ji můžete z bezpečné vzdálenosti sledovat a zamezit rozšíření ohně nežádoucím směrem. To je pro mě Afghánistán.

Za současného stavu, způsobu a rozsahu vedení operace je smrt vojáků zbytečná, marná. Rusům to došlo po devíti letech...

M. Klas 6.11.2018 10:09

Re: Jeden metr

Rusáci tu byli bez pověření OSN jako okupanti, máte pravdu, ale: "International Security Assistance Force (ISAF) vznikla koncem prosince 2001 z pověření Rady bezpečnosti OSN"

M. Klas 6.11.2018 10:02

Re: Mise v Afghánistánu je přežitek

"A čo vy si predstavujete pod tým 1000%?" Kde jste studoval matematiku?

M. Klas 6.11.2018 10:00

Re: Shovívavost? Vyhodit z armády!

Nejsou žoldáci! Jsou vojáky naší armády.

M. Klas 6.11.2018 9:59

Re: no tak

To není slůvko, oni jsou válečnými veterány, pokud odloužili, cituji zákon č. 170/2002 Sb: "nepřetržitě alespoň po dobu 90 kalendářních dnů v zahraniční misi v místě ozbrojeného konfliktu nebo v místě s výrazně zhoršenou bezpečnostní situací". Atd. atd.

M. Šejna 6.11.2018 9:51

Re: Shovívavost? Vyhodit z armády!

přesně tak.

P. Han 6.11.2018 9:50

Re: Přísně tak!

Němečtí vojáci slouží zadarmo, nebo to jsou taky žoldáci?

M. Šejna 6.11.2018 9:49

jaká schovívavost s ožralými vojáky?

To, že je někdo veterán z Afghanistánu, není polehčující okolnost. A už vůbec ne, když se takový veterán ožere v nočním klubu tak, že ztrácí kontrolu nad svým jednáním.

To, že ti vojáci dali do držky někomu, kdo se do nich navážel, je pochopitelné. Zcela nepochopitelné je ale, že se ti veteráni poprali i s ochrankou a následně s přivolanou policií. Za to musí být potrestáni. Není nutné je trestat soudně. Stačí je vyhodit z armády. Profesionální voják se totiž musí umět chovat a nesmí dělat na veřejnosti bordel.

S. Netzer 6.11.2018 9:45

Re: Přísně tak!

Další z té líhně.

M. Zikmund 6.11.2018 9:44

Shovívavost? Vyhodit z armády!

Samozřejmě, že nevím, k čemu skutečně došlo v té hospodě v Sezimově Ústí, takže vycházím je z Astonova popisu. Ale pokud je jeho popis přesný, pak ti chlapi nemají v armádě co pohledávat. Voják, zvláště příslušník specielních sil, se prostě nemůže nechat vyprovokovat k fyzickému útoku kvůli verbálním narážkám. Jak potom bude řešit podobné situace v Afgánistánu, zastřelením domorodce, kterému pak hned budeme říkat terorista? Žoldák je možná neuctivé slovo, ale vychází od slova žold, takže ve své podstatě jsou žoldáci všichni příslušníci AČR. Není slušné je takto označovat, ale rozhodně toto neuctivé označení nemůže být důvodem k vymlácení hospody. Až poslanec Okamura začne mlátit redaktory, protože ho nazývají Pitomiem, tak to taky Astone budete omlouvat a volat po shovívavosti nebo naopak budete mluvit o svobodě projevu, neomluvitelné ztrátě nervů poslance a jeho nehorázném jednání? Nebo snad chcete říct, že kdo má jiný názor na vojenskou účast ČR v Afganistánu tak si zaslouží po hubě? Až sem jsme došli? Nevážíš si mojí práce, máš jiný politický názor, tak dostaneš nařezáno, mně se za to nemůže nic stát? To už smrdí rokem 1933 a 1948.

M. Klas 6.11.2018 9:43

Re: Přísně tak!

Pane Hlosto, naprostý souhlas! Jak jsem už dnes psal pod jiným článkem, málo se připomíná nadcházející Den válečných veteránů, ke kterým ti naši vojáci z Afghanistánu patří. Pro ty, co nevědí, co je žoldák:

"Žoldnéř (z fr. solde, vojenská mzda, od starořímské mince solidus; hovorově též žoldák) je profesionální voják, který se nechává za finanční odměnu (žold) najímat cizí armádou. Tento koncept se vyskytuje již od starověku, ale teprve po II. světové válce dostal přesnou definici.

Žoldnéři jsou do konfliktu zapojeni různou měrou a „jsou motivováni k účasti v bojích především z touhy o vlastní obohacení a je jim stranou, účastnící se konfliktu, přislíbena materiální kompenzace výrazně převyšující plat osob majících odpovídající hodnost a zaměření v armádě Strany“ (Doplňující Protokol 1 k 3. ženevské konvenci ze srpna 1949). Profesionální vojáci, kteří jsou příslušníky pravidelné armády jako dobrovolníci, nikoliv branci, a pobírají za svou službu plat, nejsou považováni za žoldnéře."

M. Krátký 6.11.2018 9:42

Re: Přísně tak!

kuš babo !!!

M. Krátký 6.11.2018 9:40

Re: Mise v Afghánistánu je přežitek

1000 % souhlas - cvičení v Afghanistánu je dobré snad jen z hlediska výcviku - ale nejdůležitější je ochrana Evropy a USA ( a pod států s naší kulturou ) před invazí islámu - a Merkelbabu a podoné zrádce postavit před polní soud - jsme ve válce takže žádná nemístná humanita !!!

J. Dvořák 6.11.2018 9:23

Mise v Afghánistánu je přežitek

Naše armáda v Afghánistánu plní závazky naší republiky v rámci NATO. Zúčastnění vojáci získávají neocenitelní bojové zkušenosti a znalosti budoucího nepřítele a prostředí.

Nicméně doktrína zastavování teroru musí být nahrazena novou doktrínou globální reakce na invazi islámu do zemí s židovsko-křesťansko-ateistickou kulturou.

Žádný vývoz demokracie. Nyní je třeba chránit naše území a omezit pronikání islámu a silou vymezit styk s islámskými zeměmi.

Pokud mírové soužití (s přihlédnutím na demografický vývoj ve světě) nebude možné, bude nutné islám vymýtit.

P. Hlosta 6.11.2018 9:16

Re: Přísně tak!

Kritizujete vojáky, že šli sloužit dál, než jsou teplá kasárna a výcvikové středisko. Voják neřeší politickou rovinu rozkazu. Jinak by nebyl voják. To máte ještě ze socialistické vojny, že do vás hustili jednostrannou politiku a stejně byste z boje utek, kdyby impérialisti fakt přišli.

Když vy haníte naše vojáky, já vám mohu dát i přízvisko hanící a neztratím na cti. Že vám to vadí? Vy nejste žoldák, ani voják. Cítím v tom politickou názorovou pozici. A s těmi žoldáky nemáte pravdu. Naši vojáci šli se schválením našeho parlamentu a ne jako žoldák, co o svolení nemusí žádat a vybere si, kdo mu bude velet. Navíc vojáci nežádali, ale dobrovolně se přihlásili, že budou plnit úkoly jim politicky schválenými a v zahraničí. Případnou odpovědnost za nesprávné zadání mají politická reprezentace Česka!

S. Netzer 6.11.2018 9:10

Re: Přísně tak!

To je stanovisko KSČM nebo okamůrovců, súdruh Zinga?

M. Drašner 6.11.2018 8:56

Re: ha ha

Takže k armádě a policii by měli brát jen pacifisty s aichmofobií (= strach ze špičatých předmětů), případně thanatofobií (= strach ze smrti) a zejména hoplofobií (= strach ze zbraní, zejména střelných zbraní), kteří by seděli povinně v kasárnách a o vycházkách by se vyhýbali čtvrtím s vyšším osídlením Romy. Nová barva uniformy by mohla být růžová.

M. Prokop 6.11.2018 8:45

Re: Afghánské hrušky a jabka

Zda má válka v Afghanistánu smysl, případně v jaké podobě, to taky není tak jednoduché. Jistěže by bylo třeba ji ukončit. Jde o to, jak, aby ukončení nenapáchalo větší škody než pokračování.

Kecy o žoldácích jsou klasický výplod chorých mozků.

M. Prokop 6.11.2018 8:43

Re: Přísně tak!

Máte v tom ideologický hockey.

Voják podřízený státu není "žoldák" (ač dostává žold) doma ani v Afghanistánu.

M. Prokop 6.11.2018 8:40

Re: Jeden metr

Bojovníci s terorismem. Ten zde v roce 1968 nebyl.

R. Szewczyk 6.11.2018 8:25

Re: ha ha

dobře, tak jinak,

nezaměstnaný bezdomovec, alkoholik,prostě nechutná asocialní existence, způsobí to samé co například kněz nebo doktor, no a tomu bezdomovci napaříme třikrát tolik co tomu doktorovi či knězi,ne ne ne a ešče třikrát ne, viděl bych to naopak, pro své vzdělání a inteligenci mužou posoudit lépe své jednáná a i lépe korigovat, ne je protěžovat, v zásadě , stejné provinění, stejný trest,

psům psí smrt -sme si snad užili dost,

F. Navrátil 6.11.2018 8:20

Afghánské hrušky a jabka

Aston, podobně jako spousta dalších, patlá dohromady dvě záležitosti, které je třeba přísně oddělovat. První otázka: Má v současné době válka v Afghanistánu smysl? Nemá! USA ji fakticky odpískaly a jednají s Talibanem o ukončení bojů a poválečné spolupráci. Otázka druhá: Jsou naši vojáci v Afghanistánu agresoři a žoldáci? V žádném případě! Plní tam profesionálně a podle mezinárodních standartů svoji povinnost. Zadání dostali od politiků a jim osobně o tom nepřísluší diskutovat.Tím spíše, že bojují proti stejnému islámskému nepříteli, který se houfuje u našich hranic.

P. Zinga 6.11.2018 8:12

Re: Přísně tak!

Normální voják má právo odmítnout-za určitých podmínek, které Vám asi nejsou známy. splnění rozkazu.

Žoldák nepřemýšlí, žoldák zabíjí.

Jestli já jsem bezectné hovado, tak Vy jste totální blbec, neschopný vlastního názoru.

Naši vojáci-nebo alespoň ti, kteří chtějí sloužit naší vlasti-nemají v Afgánistánu co pohledávat. Je jich zapotřebí doma.Žoldáci můžou, kam chtějí, ale ať se nevydávají za "obránce vlasti".

Z. Lapil 6.11.2018 8:11

Re: ha ha

To není Sabinův komplex (mimochodem pochybuju, že Sabinov přišel ke svému jménu podobně jako Gottwaldov, Leningrad/Petrohrad a tak), to je prosté přesvědčení, že člověk (skoro) vždycky dělá to nejlepší, co umí. Například vy jste jen za dnešek použil slova zabití/vražda a shovívavost/odpuštění jako synonyma. Přesto jsem vás označil za vola, nikoliv za demagoga (což mám chuť) nebo dokonce za zlého člověka (což je nesmysl).

Prosím, občas se zamyslete, kdy je třeba postupovat podle zvykového práva (krevní msta, pár facek a tak), kdy podle práva psaného a kdy platí Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Ve výsledném rozdělení se nemusíme shodnout, ale to, co jste dnes předvedl, mi připadá spíš jako fanatismus než jako zdůvodněný názor. Je mi líto.

Vyrážím za prací. Případné reakce možná dnes večer, možná zítra odpoledne.