16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

GLOSA: Potravinoví fízlové a devianti

Úchylní televizní reportéři si našli novou zvrhlou zábavu, která nemá daleko ke koprofágii. Přehrabují se v plesnivém a shnilém ovoci a zelenině, své ukájení si natáčejí na kameru a ještě to pouštějí národu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ryba 26.4.2013 11:32

Re: To znáte z vlastní zkušenosti? Viz níže:

pan Jakl holt uplatnil presumpci viny...a kolektivní vinu

J. Ryba 26.4.2013 11:31

Re: To znáte z vlastní zkušenosti? Viz níže:

pan Jakl holt uplatnil presumpci viny

J. Šimek 26.4.2013 11:10

Re: --

Ale všichni obviňují stát, že nepřišel na ten etanol a nezábránil masakru :o)

Když se svinstvo ukazuje v TV, tak je to podle Jákla blbě :o)

J. Chaloupka 26.4.2013 11:04

To znáte z vlastní zkušenosti? Viz níže:

"...ošidí svou práci pokaždé, když se šéf nekouká. Odfláknou kontrolu hotového díla, kdykoli mohou. Nevydají v zaměstnání ani joul energie nad míru nutnou. Ale rozhořčení nad prací jiných mají plnou hubu."

P. Schuh 26.4.2013 10:20

Zádumčivé dumání

Nějak nám ten trh kulhá na obě nohy. Kam jít JINAM nakupovat, když v našem městě skončili všichni malí soukromí prodejci a přežívají jen vietnamci. Přestože místní Tesco zeje prázdnotou ne a ne skrachovat.....Jedna pokuta střídá druhou za hnijící maso a salátky, které tam už nikdo nekupuje, ale navzdory nezájmu ho tam prodávají dál....Divné...Řetězec prostě podrží svojí pobočku....No stejně jako dříve je dnes umění sehnat kus kvalitního žvance....

M. Kosejk 26.4.2013 10:10

Re: Aha, takže když někdo veřejně poukáže na to,

Na článku mi nesedí jen to, že autor předpokládá, že je to lemplovství zaměstnanců. Může být! Ale taky to může být obchodní politika pobočky - či hůře: obchodní politika řetězce. Ale to se divák z té demagogické reportáže nedoví.

Faktem ale je, že ty řetězce se nás snaží vojebávat. A daří se jim to, protože se necháváme vojebávat pro pár halířů (nechci slevu zadarmo). Teď tady někdo píše, že nemá čas zkoumat, co kupuje. Ale to je jeho problém, že nakupuje u těhle nadnárodních řetězců, co si z ČR udělaly odpadní koš západní Evropy, a ještě nechce trávit čas přemýšlením nad tím, co kupuje. Když tedy už někdo chce nakupuvat v hypermarketech, tak MUSÍ dávat pozor, co kupuje - je to jeho spotřebitelská povinnost - a když na ní kašle, tak jen mrví kvalitu trhu pro zbytek lidí. A nebo nikdo nikomu nebrání, aby nakupoval např. u místního řezníka - tak činím já - a rozhodně tam nedostávám "masové výrobky masového typu" - jako např. v Tescu.

P. Urban 26.4.2013 10:05

Síla poptávky ?

Člověk by řekl, že podobné pořady mohou tuto poptávku (v případě daného prodejce) ovlivnit a skrze ní i chování prodejců. Zda to tomu prodejci za to stojí, to je ovšem jeho věc, o tom nikdo nepochybuje.

Už vůbec mi není jasné, jak souvisí televizní "potravinový inspektor" se svobodou (ne)výběru, byznysu a rozhodování.

Ke svobodě rozhodování ostatně patří se na takové pořady nedívat. A ke svobodě byznysu a rozhodování takové pořady uvádět. Je tudíž otázka, kdo všechno je v tomto případě "fízl a bonzák".

Zkrátka a dobře, pan Jakl to má v hlavě trochu pomotané...

V. Husák 26.4.2013 9:55

Lidská blbost je nekonečná,

protože jediný klíč k řešení popsaného problému drží v rukou zákazník. Když si bude vybírat jen kvalitu, někteří obchodníci zkrachují, jiní budou dobře vydělávat. Jenomže v této zemi žije 85 procent hlupáků, kterým je úplně jedno, že kupují brak, hlavně, že ho je hodně !!!

J. Aspirin 26.4.2013 9:47

Na rozdíl od autora....

říkám - houšť a větší kapky takových pořadů!

Jsem dobře placen - ale platím za to tím, že do práce chodím, když ještě mají obchody zavřeno a vracím se, když už mají zavřeno, do toho se míchají časté pohotovosti... Pak nemám nejmenší chuť trávit v libovolném obchodě čas hledáním kde se mě obchodník bude snažit očůrat. Většinou příjdu, šáhnu, zaplatím a jdu. Ale ten "bonzák" ve svém pořadu mi v krátkém časovém úseku ukáže kritická místa a na co si dávat pozor (v ušetřeném čase mohu relaxovat nebo věnovat víc času svému pracovišti).

Sám bych zcela určitě nepřišel na to, že do masa je přidávána voda nebo na jiné obchodnické vychytávky (protože "podle sebe soudím tebe" by mě ani ve snu nenapadlo, že by mi někdo mohl úmyslně prodat plesnivý salám). Takže ten "bonzák" pracuje za mě věnuje čas hledání a upozorňování na nepravosti a já mám větší pravděpodobnost, že při mém stylu nakupování přece je dostanu kvalitnější zboží :-))

R. Langer 26.4.2013 9:45

Re: Ano je to brrr

Ano, vyvolávání vášní vede k pohřbení svobody, pracující totiž potřebují klid na práci. Ať už na jakoukoliv, i na tu mizernou, že? Čím že se to živíte, prosím? :-P

J. Hanzal 26.4.2013 9:43

Proč nepoukazovat.

Na úvod musím říci, že ten pořad vůbec neznám. Ovšem nevidím nic špatného na tom když se poukazuje kdo šulí, podvádí a okrádá. Poctivý obchodník to v životě neudělá, blbec jo a když se to provalí nese si následky, a jestli se poučí zákaznici se mu vrátí.

R. Langer 26.4.2013 9:42

Re: --

No tak ti mrtví snad dostali za svoje peníze svou kvalitu. Nebo na ni snad nekašlali?

R. Langer 26.4.2013 9:39

Re: Aha, takže když někdo veřejně poukáže na to,

Ale tak jo, asi máte pravdu, a i u mě se v ledničce najde ledacos, ale stejně mi takový článek prostě nějak nesedí... :-(

V. Němec 26.4.2013 9:30

Ano je to brrr

Naprosto souhlasím z autorem vyvolávání vášní vede k pohřbení svobody, ti úchylní novináři již nedodají jak nepatrné promile z celého prodeje potravin je těch závadných, ano nemělo by se to stávat ale to by musel být člověk dokonalí tvor a to není takže dokud se jím nestane budou se dělat chyby. Kdo je bez viny ať to sem napíše.

M. Kosejk 26.4.2013 9:07

Re: Aha, takže když někdo veřejně poukáže na to,

Ale právě o tu formu jde. A o její debilitu. Nahnilé věci najdete i u mne v ledničce, ale to neznamená, že tím např. krmím děti návštěv. :) Aby ten pořad měl nějaký zpravodajský smysl, tak by si reportér měl adekvátně připravit podklady pro reportáž, aby diváků sdělil: Byl jsem tam a tam. Byl jsem se podívat na ovoce a zeleninu - 80% bylo v pořádku, 10% bylo mírně plesnivé, 5% ve vysokém stádiu rozkladu a 5% ovoce bylo nezralých. V nejhorší stavu bylo to a to - 50% z toho byl takové a takové....

Ale najít něco nahnilého - a vykládat to za ukázku celkového stavu, je novinářský fušerismus. Divák se nedozví, zda to, co reportér ukazuje, je výjimka -  nebo není.

Z. Švrček 26.4.2013 8:53

Vzpomínka

Já si nad prvním dílem té ujeté reportážní šarády na Nově vzpomněl na Zemana, když v parlamenu v roce 1997 před pádem Klausovy vlády přednášel ve všeobecné atmosféře klausobijectví něco na způsob zprávy o stavu unie - zprávu o stavu České republiky. Největším trhákem pro poslance i pro media byla jeho slova, že za Klausovy vlády se v obchodech objevilo dokonce - považte - shnilé ovoce.

Tenhle mírně střelený článek o nemírně střelené řadě reportáží má ale jednu pravdu: rozhoduje jen poptávka a aktivita, či neaktivita zákazníků. Řetězec, stejně jako mobilní operátor, prodejce uhlí, elektroniky, či kdokoliv jiný se chová dle toho, co mu zákazníci tolerují. Bez jejich aktivity nemůže nikdo, státem počínaje, zjednat nápravu. Marno, když  ČOI chodí jak zběsilá, když se reportér hrabe v salámech, to jsou jen jednotlivosti. Když to většina kupuje, nic se neděje. Můžeme lkát, že čokoláda v českých supermarketech je jen odvarem té z Německa, či Belgie. Když ta cena je tak nízká, no nekupte to!

Když má supermarket shnilá rajčata, tak jim to tam na místě omlaťme o hlavu a nekupujme to, když to tam mají běžně, jděme místo do Tesca do Kaufu, nebo do Albertu, nebo jinam.  Vždyť konkurence a tržní prostředí tu dnes skutečně je a  přes veškeré regulace, nařízení, omezení z EU a dokonce přes všechny nablblé reportáže o "hnusných podnikatelích" dej bože ještě dlouho bude.

M. Kosejk 26.4.2013 8:49

Re: --

Ti, co se uchlastali methanolem, jistě na kvalitu prděli. Nechci paušalizovat, ale tak z 99,9% to platí. Co kdo například očekává od litru vodky v petce za 70 Kč? Kvalitu? To snad ne. Váš příklad jen potvrzuje moje slova. :)

J. Šimek 26.4.2013 8:37

Re: --

Jasně a pak ještě budete nadávat, jak to, že je tolik mrtvejch z metanolu a přitom to bylo tak laciný. Celé šiky přece na kvalitu kašlou, že ?

R. Langer 26.4.2013 8:36

Re: Aha, takže když někdo veřejně poukáže na to,

Jo, a to, že je forma toho pořadu naprosto debilní, to na věci vůbec nic nemění.

R. Langer 26.4.2013 8:34

Aha, takže když někdo veřejně poukáže na to,

co je špatně, tak tím "podporuje v lidech jen to nejhorší". Aha, a já že si furt připadám divnej. Tak už to asi začínám tušit. Kdepak, pochválit by se za to mělo, aby jim to dodalo sebevědomí, a mohli tak odvádět lepší práci. A hlavně by se to mělo zavést v politice - žádné kritické články, stejně to vede jenom k "blbé náladě" a rozvracení morálky u nekalých živlů. Safra, kdy já jsem už jsem tohleto slyšel? Jo už vím, soudruzi, ten socialismus si přece rozvracet nedáme! :-P

J. Šimek 26.4.2013 8:34

Podle sebe soudím tebe - jak Jakl šulí práci,

když není pod dozorem, že ? Tady nejde o vylepšení čísel na regále, ale o draví !

A hlavně, je to vzor chování, aby si to lidé nedali líbit a to je super. No pro politiky asi ne, aby se nedočkali téhož u sebe.

M. Kosejk 26.4.2013 8:32

--

Viděl jsem to jenom jednou. A pravdou je, že jsem měl pocit, že se ten reportér každou chvíli udělá vzrušením nad nahnilými rajčaty. :)) Hlavně mě ale zaujalo, že to byla pravděpodobně hned úvodní reportáž - a že trvala cca 10 minut.  To jsou ty zpravodajské priority. :)

Ale je to od Novy pěkně bulvárně zpracované téma. Reportér se rozohňuje na kvalitou - a celé šiky nakupujících na kvalitu kašlou - hlavně že je to o pár korun levnější.

Z. Jaromír 26.4.2013 5:10

Vám tedy odznáček

potravinového inspektora asi nepošlou...

Jako spotřebitel bych docela uvítal, kdyby Nova otočila a jejich srdnatý reportér (však už kolikrát čelil lamželezům z ochranek a popuzeným manažerům) se začal zabývat nechutným chováním některých zákazníků v chrámech spotřeby - mnozí z nich zacházejí s volně vystavenými potravinami skutečně hnusně. Včera jsem např. viděl zasliněnou žvejkačku přilepenou na čerstvě rozpečené bagetce se slaninou a podobných čuňáckých kousků bych mohl jmenovat celou řadu. Prasata, prasata, prasata jsou mezi námi.  

L. Krajicek 26.4.2013 3:19

Kvůli jedné shnilé paprice nepůjdou lidi nakupovat jinam.

Půjdou tam, kde je zrovna sleva na něco, co chtějí koupit. No a když už jsou tam, přikoupí si i něco dalšího, aby nemuseli ten den obíhat pět kšeftů. Jestli je to jinak, chtělo by to zveřejnit prudce klesající křivku "nákupovosti" v příslušných prodejnách. Tedy postupně ve všech.

Ten pořad jsem neviděl, prý je na Nově a tu nesleduji. Nicméně bych měl návrh na další, související téma. Až opadne zájem a chuť se přehrabávat zbožím, dokud nenajdou shnilé potraviny, mohli by vždycky jednoho redaktora někde na sídlišti překlopit do kontejneru, odkud bude vysílat reportáž, co vyhazujeme. Následovat můžou psí konzervy a poté nádoby na psí exkrementy s tím, že zase uvidíme, čím psy krmíme.

P.S. Zkuste se zamyslet nad tím, že autor článku má v principu pravdu.

P. Pavlovský 26.4.2013 1:35

L. Jakl si naivně protiřečí!

"Prodejce zná jediný tlak: sílu poptávky."

Co je větší tlak na prodejce, než zveřejnění podřadné kvality jeho zboží? Co jiného asi zákazníci udělají, než že půjdou nakupovat jinam?

Kdyby se L. J. alespoň jednou nezaujatě díval a malinko zamyslel (má-li čím), musel by si všimnout, že prodejci z toho natáčení moc nadšení nejsou.

Není to tím, že taková reportáž reguluje tu "sílu poptávky"?

P. Janáček 26.4.2013 1:22

Deviant je ten

který nechápe, že jen kousek za hranicemi, v Rakousku či Německu za stejné ceny je úplně jiná kvalita. Není to věc zdražení, je to věc obhajoby zlodějiny.

J. Václavíková 26.4.2013 1:06

Devianti jsou v Ječný!

J. Ryba 26.4.2013 0:16

normální blázen....