1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Není Chramostová jako Gott

Kdyby předtím nezemřel Gott a neběžela ta trapná debata o státním pohřbu, nikoho by ani ve snu nenapadlo pohřbívat i Vlastu Chramostovou se státními poctami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 10.10.2019 11:19

A co Vy, pane hrdino Valento?

jak jste neselhal Vy, hrdino? Jak jste bojoval proti režimu? Nebo jste začal bojovat proti komoušům, jako většina pravdo-láskařů, až po samentu?

M. Valenta 10.10.2019 11:16

Ano, Ti všichni selhali a někteří měli později odvahu to přiznat (vím o Pilarové, Menzelovi, Svěrákovi). Gottovi nic nevyčítám, jen porovnávám, když už máme dva příklady tak blízko sebe k dispozici.

V. Petr 10.10.2019 11:15

Vždyť tu Antrichartu se odvážil nepodepsat málokdo ale mnoho lidí odmítlo spolupráci s StB.

Antichartu podepsal dokonce i W. Matuška, který měl i tak, předtím i potom, s komunisty problémy.

V. Petr 10.10.2019 11:04

Spíše, než kdo podepsal bychom se měli ptát kdo se odvážil nepodepsat, z významných tvůrců vím jen o V. Chytilové, mohli být i další. Pak tu byli ti, kdo se na seznamech signatářů objevili bez svého vědomí (byli v cizině), ale neodvážili se proti tomu vystoupit (H. Vondráčková, V. Neckář).

J. Farda 10.10.2019 10:47

A jak v dnešním "Jak to vidí" připomněl pan Pečinka, i mimořádné, jako v případě živelní katastrofy nebo vyhlášení války, svolání vlády. Takový příživnický politický tyjátr si pan Gott, machr Zpěvák a člověk, opravdu nezasloužil ... :-(

V. Petr 10.10.2019 10:47

Toto je NEBETYČNÝ ROZDÍL. Zeman se nepodílel a vzhledem k věku ani nemohl podílet, na teroru 50 let, ani na únorovém puči roku 1948!

Do KSČ vstoupil Zeman v době "Pražského jara 1968," kdy podporoval tehdejší reformní vedení. Na začátku normalizace odešel nebo byl odejit, už jsem tady MOCKRÁT psal že "vyškrtnutí" a "vyloučení" byli oficiálně i všechni ti, kteří na protest proti nástupu Husáka sami KSČ v létě 1969 opustili. Sám znám případy, že některým takovým bylo dokonce nabízeno členství v PROVĚRKOVÝCH KOMISÍCH r. 1970, a když odmítli, skončili jako "vyloučení." Pro nepamětníky, to bylo o dost horší, než "vyškrtnutí" a obojí bylo horší než nestraník.

M. Šejna 10.10.2019 10:46

Gott selhal? Kdy prosím? Při podpisu Anticharty?

Tak to doufám, že budete stejně kritický k selhání u Anticharty, až zemře Svěrák, Veškrnová-Havlová, Pilarová, Menzel.

Z těch, co už zemřeli, podepsali Antichartu například Hapka, Tříska, Höger, Kopecký ...

J. Farda 10.10.2019 10:41

Násobně, sorry jako ... ;-€

V. Petr 10.10.2019 10:37

Srovnávat kohokoliv s Gottem je jaksi mimo. Asi jako srovnávat průměrného ligového hokejistu s Jaromírem Jágrem.

Řekl bych, že mnoho lidí jméno Chramostová dokonce ani nezná, což je údělem většiny herců, kteří nevystupují ve filmu nebo v televizi.

V. Mokrý 10.10.2019 9:41

Málokdo se bude moci s Karlem Gottem srovnávat a to profesionalitou, natož délkou profesní dráhy.

D. Stirsky 10.10.2019 9:33

Ano, Štěpánkův hodnotový svět je opravdu podivný. Celou nynější maškarádu kol úmrtí obou spustil Babiš. Já byl ve dvojím šoku: Jednak z úmrtí Mistra, on byl opravdu součástí života většiny z nás. A navíc hodný člověk, jenž se ze své popularity nepomátl. Vzápětí přišel šok druhý: Státní pohřeb a smutek, vlajky na půl, mše v katedrále, návrhy na přejmenování kde čeho... Změna na pohřeb se státními poctami to nezachránila. Hned jsem si řekl: A co až odejdou jiní? Mnozí to budou s Gottem srovnávat a ptát se, proč on ano a ten druhý/ta druhá ne? Byla-li reakce premiéra ve stylu "je nám to moc líto, kondoloval jsem rodině, spojil jsem se s ministrem kultury, abychom projednali účast státu při obřadu, Gott byl velký umělec", asi by žádný povyk nebyl. Paní Ch. ukázala, že ne každý musel. Svůj škraloup tak smazala. Pohřeb se státními poctami si zaslouží stejně jako Gott. Navíc byla vynikající herečkou. V době, kdy Gott byl všude, ona vyráběla nějaké lampy či co. Jenže pro mnohé z nás a tedy i pro Štěpánka je Mistr přijatelnější: Normální, řídící se zdravým selským rozumem, rozdával přece radost... Což je pravda, ale jen jedna její část. Ostatně pochybuji, že Gott byl v 70. či 80. letech pro Štěpánka idolem. Já třeba bych se mezi spolužáky ztrapnil, poslouchali jsme muziky poněkud jiné.

M. Valenta 10.10.2019 9:22

Chramostová se své selhání pokusila napravit a docela se jí to povedlo. Jestli je ovšem možno za úspěšný pokus o nápravu svého selhání považovat občasnou pomoc přátelům (zpěvákům/hercům)utlačovaných režimem, ať si každý zhodnotí sám. So geht das.

P. Kmoníček 10.10.2019 9:20

V současné době je soudem usvědčený lhář.

P. Kmoníček 10.10.2019 9:18

Dnes Vás oslovuji Pane Štěpánku. Po dlouhé době s Vámi souhlasím bez připomínky.

M. Moravcová 10.10.2019 8:39

Češi jsou smějící se bestie:

Kardinál už plánuje obřad v katedrále a vůbec nepočítá s variantou "třetího dne vstal z mrtvých". (Macek)

A. Novák 10.10.2019 8:24

jako by snad Chramostová svůj podpis odvolala...

J. Kulheim 10.10.2019 8:12

Komunista , to není pouze rudá legitimace. Je to zejména způsob myšlení a pořadí hodnot, které uznáváme.

Komunista je přesvědčený o tom, že všechno je zodpovědný stát. Stát má určovat co občan může, nesmí, musí říkat, číst, psát. apod.

P. Dvořák 10.10.2019 6:53

Většina dnešních nemá a dávno minulých politiků nikdy neměla být v politice. Komunista-nekomunista.

Ukradení jsme jim my.

V. Mokrý 10.10.2019 6:47

Máš ale 30leté zpoždění s tím oznámením, chlapče.

M. Mařák 10.10.2019 6:06

A to nové hemžení kolem generála Pavla se mně nelíbí ze stejných důvodů.

M. Mařák 10.10.2019 5:58

Komunista nemá co dělat v politice. Ani ten bývalý. Jinak jsou mně ukradení.

O. Musil 10.10.2019 5:36

Zeman je ale taky osmašedesátník, jen není chartista.

P. Dvořák 10.10.2019 5:19

Ble ble ble.

Všechno to začalo mnohem dřív, než komunisti od blekoty a zrádce Dubčeka, mezi které patřila i Chramostová, Pithart, Rychetský a další, to prohráli s komunisty od Husáka.

Ještě k tomu blekotovi Dubčekovi, jak velká to asi musela být sv.ně, když se dostal do funkce krajského tajemníka KSČ pro cosi, odkud ho vykopli na ÚV?

J. Čáslava 10.10.2019 2:10

Vážený pane Štěpánku, píšete skutečně skvěle, ale dnes s Vámi nemohu úplně souznít. U obou zmíněných jsem pozorovatel pouze zdálky, ale myslím, že paní Chramostová vázací akt podepsat musela z existenčních důvodů, kdežto pan Gott podle mne Antichartu právě z existenčních důvodů podepisovat nemusel. A ještě: paní Chramostová to veřejně přiznala, kdežto pan Gott myslím veřejně svůj podpis neodvolal. A nakonec: doba a s ní spojené tlaky na člověka byly u obou zmíněných v čase jejich podpisů velmi rozdílné.