4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Jsme ještě Charlie?

Dva roky jsou ukrutně dlouhá doba. Pařížské atentáty ze 7. ledna 2015 teď už působí jako film pro pamětníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 10.1.2017 17:40

Mám dojem,

že současná "politická korektnost" je úžasná škola rasismu a netolerance. Čím víc budou "ušlechtilí z profese" tlačit na pilu, tím silnější bude reakce. Koho bílého by taky neštvaly žvásty že černoši v Evropě jsou "normální stav" neboť žijeme v jednadvacátém století, je to krása a pestrost a obohacení, a vyhánění bělochů z Afriky je dějinná spravedlnost, očista původního nezkaženého prostředí od bělošské plísně. Do deseti let budou "humánisti" utíkat do Arábie a Afriky, i se svými chráněnci, užívat si skutečné rurální idyly.

J. Schwarz 10.1.2017 17:32

Pokud se ovšem

"americké univerzity" nezmění a evropská akademická sféra "poameričtí" bude to konec jak "univerzit" tak i "akademické sféry" , neboť skutečná věda se přesune do Číny. Evropě i americe zbudou kněží, šamani a moralisti.

D. Stirský 10.1.2017 15:22

Nic ve zlém, ale

Petráček se jednou z těch elit po... Pořád nevím, koho si přesně pod tím představit. Pro mne je to stejně módní a nyní už dosti odpudivá floskule převzatá z angličtiny (byť původ slova je latinský), jako např. projekt, produkt, příběh (ano, již jsem na školení slyšel o příběhu faktury), klíčový, vnímat (za chvíli budou celebrity říkat, že vnímají chvění svého konečníku jako průjem), identita... V křížovkách kdysi bývalo: "výkvět" a mělo se napsat "elita". Ovšem psát o evropských výkvětech by bylo hloupé, avšak elita - jak vznešené a módní. Avšak dosti bezobsažné. Stejně jako imperialisté, mezinárodní židovstvo, kulak, reakcionář... Nikdo sice přesně nedefinoval, kdo resp. co to je, ale používal to každý.

D. Stirský 10.1.2017 15:21

Nic ve zlém, ale

Petráček se jednou z těch elit po... Pořád nevím, koho si přesně pod tím představit. Pro mne je to stejně módní a nyní už dosti odpudivá floskule převzatá z angličtiny (byť původ slova je latinský), jako např. projekt, produkt, příběh (ano, již jsem na školení slyšel o příběhu faktury), klíčový, vnímat (za chvíli budou celebrity říkat, že vnímají chvění svého konečníku jako průjem), identita... V křížovkách kdysi bývalo: "výkvět" a mělo se napsat "elita". Ovšem psát o evropských výkvětech by bylo hloupé, avšak elita - jak vznešené a módní. Avšak dosti bezobsažné. Stejně jako imperialisté, mezinárodní židovstvo, kulak... Nikdo přes

F. Houžňák 10.1.2017 10:50

Víte, kdybyste aspoň nelhal, pane Petráček,

"Statisícový manifestační průvod Paříží vedli François Hollande s Angelou Merkelovou" - houby vedli, bylo to pečlivě narežírované představení v uzavřené vedlejší ulici, s pár politiky, co udělali v nerozborném šiku pár kroků, nafilmované tak, aby to vypadalo na dav. Netvrďte nám, že to, co vědí prakticky všichni, vám nějak tak ušlo.

V. Kain 10.1.2017 11:58

Re: Víte, kdybyste aspoň nelhal, pane Petráček,

Ta politická sebranka v té naprosto jiné ulici než ten mohutný manifestační průvod byla pečlivě střežena a pokud by bylo blízko moře,tak věřím tomu že by se tam nacházela i nějaká válečná loď a možná i nějaká ponorka.Tahle známá neomarxistická tlupa se bojí aby jí nebylo ublíženo.

J. Urban 10.1.2017 12:48

Re: Víte, kdybyste aspoň nelhal, pane Petráček,

Ano. Protože si vcelku jasně uvědomují, do jakého stavu bezpečnost v Evropě oni sami uvedli. A protože to nejsou naprostí a nesvéprávní debí1ci, je třeba se ptát, proč a k čímu prospěchu tak záměrně učinili.

M. Prokop 10.1.2017 13:24

Re: Víte, kdybyste aspoň nelhal, pane Petráček,

Různými slovy totéž.

M. Prokop 10.1.2017 10:44

Charlie jsou stejně vždy jen vybraní.

Třeba taková AfD zaručeně "Charlie" není. :-P

P. Rudolf 10.1.2017 9:07

Autor by měl vědět

že po jakékoliv významné události (pozitivní či negativní) se lidé semknou a jednají velmi emotivně. Tyto emoce se postupně upozaďují a začíná převažovat stránka empirická.

Čili článek o ničem.

Z. Čábelka 10.1.2017 13:00

Re: Autor by měl vědět

Nesouhlasím, článek je zcela aktuální. Všem těm šmejdům, kteří tlachali o svobodě a evropských hodnotách, těm co dnes okrajují svobody Evropanů je třeba ji každý den připomínat a otloukat o ty jejich socanské, prolhané a tupé palice.

K. Frauknecht 10.1.2017 13:42

Re: Autor by měl vědět

:-)))

P. Rudolf 10.1.2017 14:16

Re: Autor by měl vědět

No, je fakt, že se vám to tady v Česku čtyřicet let dařilo náramně. Stýská se vám po tom, že?!

Z. Čábelka 10.1.2017 16:45

Re: Autor by měl vědět

Nevím o čem hovoříte, soudruhu. Pokud o období bolševizmu, tak s tím já nemám nic ale vůbec nic společného. Mohu to prohlásit i o své rodině. Můj děda sociálni demokracii proklel kvůli její kolaboraci s komunisty už dávno před Únorem.

Už jsem to zde dnes psal. Socialisti všech historických barev (od černé až po zelenou), které se kdy objevili mají významnou společnou množinu - fašismu!

Z. Čábelka 10.1.2017 16:51

Re: Autor by měl vědět

Myslel jsem socialisti a napsal barvy tedy objevily. PS: fašizmus Pardon.

B. Rameš 10.1.2017 8:35

Psal jsem to

bezprostředně po atentátu na Charlie Hebdo a platí to stále. Mně se jejich humor nelíbí, na pivo bych s nimi nešel, ale svoboda projevu je natolik cenná, že je zapotřebí chránit i ty, kteří ji, řekněme, využívají až na samé hranice. Jakmile začnou vládnoucí vrstvy říkat "ano, ale" (a bohužel přesně to se nyní děje), jsme na cestě do pekla (Darwine, promiň, tak tedy k degeneraci druhu). Nesnáším nacisty nebo rasisty a stejně si myslím, že zločin "popírání holocaustu" je blbost, asi stejně jako přejmenovat (v anglofonních zemích) detektivku Agáty Christie "Deset malých černoušků" na "A zbyl jen jeden", jak jsem nedávno slyšel v dokumentu s Davidem Suchetem o této světoznámé autorce. Celým tím protěžováním menšin a tumlováním problémů, které jsou s nimi spojeny, si jeho propagátoři vypěstovali tak akorát vrstvu frustrovaných a naštvaných lidí, kteří mají pocit, že se stát stará o kdejakého "nepřizpůsobivého" víc, než o ně.