26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Hloupé řeči o Putlerovi

„Někteří intelektuálové a politici se paktovali s Hitlerem. Dnes dělají jiní to samé s Putinem.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 14.5.2015 12:14

Souhlasím!

Dějiny se neopakují a proto každé přirovnání vždycky "kulhá", je to berlička, která bez níž se seriózní názor obejde. Urážlivé přirovnání jakým je např. "Putler" je projevem nedostatku argumentů a neschopnosti diskuze (nikoho jím o ničem nelze přesvědčit)!

P. Papež 13.5.2015 21:42

Nejde

Nejde jen o Ukrajinu, jde i o Krym. A tady je ta spojitost mezi Hitlerem a Putinem. Menšina v jednom státě "poprosila"

despotu z druhého státu, aby je odtrhl a připojil k sobě. Krymští Rusáci a němečtí Suděťáci jsou úplně stejní, i kdyby se Havránek tisíckrát ujišťoval sám před sebou, že není příznivcem Putina.

V. Kusý 13.5.2015 19:38

Re: Hmmm

Možná cítí potřebu se obhajovat proto, že většinu spoluobčanů považuje za indoktrinované, zatím co oni myslí vlastní hlavou.Ale to se jaksi "starému antikomunistovi" nepasuje do figury.No, uvidíme co se dozvíme příště.

J. Kanioková 13.5.2015 19:14

:)))))) Kajan taky cítí potřebu se vymezit..

J. Kanioková 13.5.2015 19:12

Souhlas..

Š. Hašek 13.5.2015 18:17

Re: Obávám se, že není mezi politiky světa momentálně

Trošku přeháníte, pane Janyško.

Chcete připomenout seznam??????? Těch tzv. světových "politiků"?????

Š. Hašek 13.5.2015 18:15

Re: Hmmm

Není lepšího východiska k tříbení informací, než být v táboře Brusel/Obama nebo Putin/Čína. Třeba, variace možné.

Už jsem to zažil. Kdo nejde s námi, jde proti nám. Očividné někdy odporuje tlustým knihám a pamětníkům. Tak už to bývá.

S. Netzer 13.5.2015 17:17

Re: Hmmm

Bude to méně strach nedostat se na "seznam pí Slonkové", jako stud přiznat si to, co je očividné.

Ś. Svobodová 13.5.2015 16:44

Hmmm

Snad nejsmutnější na tom článku mi připadá potřeba autora několikráte zdůraznit, že není "putinovec." Je něco podivného v této době svobody slova, názoru a projevu, když autoři jiných, než všeobecně přijímaných názorů cítí takovou potřebu. Asi, aby se nedostali na seznam pí Slonkové.

J. Fridrich 13.5.2015 16:43

Re: Dobrý,názorově vyvážený článek,

Ááááá jéje. Bryndza je tady. To tady bude - vlastně už je - hezky nasračkováno. Chce to jediné - prostě se legitimně zamyslela nad tou záhadou - proč do toho skvělého SSSR-Ruska nejdou lidé z celého světa, tak jak chodili a chodí stále do té odporné kapitalistické Ameriky a Západní Evropy ?????????

Že by ty miliony lidí z celého světa byli samí hlupáci ?

Š. Hašek 13.5.2015 15:45

Zkusme předvídat.

"Největší budovatelé všeho" (skoro vesmíru):

Obama, a hned potom bruselský komisariát pod vedením Německa-Francie, středosocialisté (šedivá, neurčitá hmota popírající všechny kořeny, ze kterých vzešli)

"Největší ničitelé všeho" (již po staletí):

Putin (dle potřeby nazýván car, nebo obrbolševik, také jak kdo chyběl ve škole), Putin, Putin.

A k tomu ještě "naše oběti", černouškové v Africe. A také němé čučení na Čínu. Tu socialisté stejně nepochopí (už má jejich bankovní rezervy). Směšné. Co bude za deset let? Co když to bude naopak? Bude to naopak.

B. Hamáček 13.5.2015 15:44

Re: Dobrý,názorově vyvážený článek,

Pokud vím , tak současné zákony vzešly ze svobodně ( i když nikoliv nejlepšího )parlamentu. Tudíž se jedná o demokracii. Diktatura nejhrubšího zrna byla za Hitlera a komoušů v 50. létech.

V. Kusý 13.5.2015 15:03

To, že se někdo označuje za antikomunistu

ještě neznamená, že jím je.Pan Klaus o sobě taky tvrdil, že je pravičák.Tak buďte k pan Havránkovi shovívaví, alespoň polovina jeho tvrzení je pravdivá, starý je!

P. Švejnoch 13.5.2015 14:56

Re: nezbývá než s vámi souhlasit :-)

Ano, vzhledem k předchozím příspěvkům pana Podešvy to má logiku.

Logiku ve smyslu: Kde nic není, nezachrání situaci ani Ovčáček-Hamáček... :-)

Tak se mějte hezky, pane tiskový mluvčí.

P. Urban 13.5.2015 14:29

Mohu se Vás zeptat

jak jste Vy nebo Vaši známí či příbuzní stanovovali pravidla v Československu za Gottwalda, Novotného či Husáka? Neznám nikoho, kdo by se k tomu hlásil, ale když tvrdíte, že z hlediska stanovování pravidel dnes vládne NEJTVRDŠÍ DIKTATURA V HISTORII NÁRODA...

P. Urban 13.5.2015 14:24

Kdo má co na svědomí

Kapitalismus je systém, který vznikl a byl dodatečně reflektován. Komunismus je ideologie, která nejprve vznikla a následně stvořila systém, který měl tuto ideologii naplnit.

Chceme-li hovořit o obětech systému či ideologie, je nutné je s něčím poměřit. (Jinak můžete těžko říci, zda za to opravdu může ten systém nebo ideologie.) Nedá se říci, že by nástup kapitalismu byl vždy zcela bez obětí, nicméně po jeho nástupu byla situace jen málokde horší, než dříve. U komunismu to platí téměř stoprocentně. Například, jak napsal jeden spisovatel, Stalinův mír měl více obětí než carská první světová válka.

P. Urban 13.5.2015 14:12

Vidím, že mě důležité změny ve světě unikají

namátkou: konec Severní Koreje, exil (nebo smrt) Bašára Asáda, demokratizace středoasijských republik a Saúdské Arábie ....

P. Bryndza 13.5.2015 14:05

Re: Dobrý,názorově vyvážený článek,

v tom případě vládne v souasném ČR NEJTVRDŠÍ DIKTATURA V HISTORII NÁRODA..

P. Urban 13.5.2015 14:05

To je sice pravda

ale co se stane, když tento problém zjednodušíme? Co bude jinak?

Nacismus a Třetí říše jsou také vnímány velmi zjednodušeně. Když ovšem zvážíme, k čemu to nakonec vedlo, tak to zas tak velká chyba není.

P. Urban 13.5.2015 14:01

Současné Rusko je stát

které kombinuje oficiální mírovou politiku s rostoucím zbrojením a podporou vlastních či spřízněných národnostních menšín jako kladiva k rozbití ne zcela přátelských států. Tato politika je prezentována jako náprava minulých nespravedlností, což je do určiré míry pravda. Ale to platilo i o nacistickém Německu až do března 1939.

Souhlasím, že tuto podobu či tyto analogie každý vidět nemusí. Já bych ale považoval za moudřejší je vidět.

B. Hamáček 13.5.2015 13:57

Re: nezbývá než s vámi souhlasit :-)

Věci se posuzují v souvislostech , a vzhledem k předchozím příspěvkům pana Podešvy a vás to má jasnou logiku.

S. Netzer 13.5.2015 13:44

Re: Ještě něco

To se čte jako nějaké krimi.

P. Švejnoch 13.5.2015 13:15

Re: nezbývá než s vámi souhlasit :-)

Pane Hamáčku, Vy jste pana Podešvy Ovčáček, nebo něco takového? :-)

Pokud ano, tedy mi vysvětlete následující: Jestliže v tom má pan Podešva naprosto jasno, pak vzhledem k tomu, že jeho "nezbývá než s vámi souhlasit" je odpovědí na můj příspěvek, musím předpokládat, že souhlasí se mnou...

Jenže já jsem se ptal, jak je to s tím "velmi podobným" a "analogickým" (ono je vážně někdy lepší nepoužívat cizí termity, není-li v nich člověk úplný suterén...), a musím se tedy ptát, zdali je z hlediska lingvistiky možné takto souhlasit s otázkou.

Co myslíte, pane Hamáčku, lze na otázku: "Je situace podobná nebo analogická?" odpovědět: "Já s vámi souhlasím."? Máte také jasno? Či dokonce naprosto jasno? :-)

J. Farda 13.5.2015 13:01

Re: Ještě něco

Děkuji za doplňující info.

B. Hamáček 13.5.2015 12:58

Re: Havránek a antikomunista? =))

Obávám se, že Apríl už je za námi.

B. Hamáček 13.5.2015 12:57

Re: nezbývá než s vámi souhlasit :-)

Řekl bych , že pan Podešva v tom má naprosto jasno.

J. Podešva 13.5.2015 12:55

hloupé řeči o Putlerovi ???

Putin zakládá své vlastní SA many

http://www.lidovky.cz/rusko-na-ceste-k-orwellovi-ulice-moskvy-ma-hlidat-politicka-policie-1pu-/zpravy-svet.aspx?c=A150513_122816_ln_zahranici_msl

B. Hamáček 13.5.2015 12:53

Re: Dobrý,názorově vyvážený článek,

Vzhledem , formátu zdejšího diskusního fóra nelze uvádět sáhodlouhé vysvětlování, konec konců "tetička " WIKI objasní ledacos , sice ne vždy přesně a dokonale , ale je alespoň pokus. Co se týká diktování podmínek, JE NAPROSTO ZÁSADNÍ ROZDÍL mezi pravidly, která si stanovíme , třeba našimi zástupci přes parlament ( můžeme si o jeho kvalitách myslet cokoliv ), nemám na mysli parlament konkrétního státu, ale jakýkoliv svobodně zvolený. Pravidly, která jsou rozumově přijmout a dodržovat většina obyvatel a v podstatě jim umožňují snazší život a mohou je svobodně a bez následků kritizovat, popřípadě iniciovat jejich změnu. tato pravidla slouží ku prospěchu celku. Pokud jsou to pravidla schválená je nutno jejich dodržování i vynutit . V diktatuře jedinec nebo hrstka okolo něho si vytvoří pravidla ku svému prospěchu , která se nesmí nikdo kritizovat, jsou na to přísné sankce. Asi tak.

S. Netzer 13.5.2015 12:51

Ještě něco

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/3568891/Could-this-woman-be-Vladimir-Putins-real-mother.html

L. Kubeš 13.5.2015 12:49

Havránek a antikomunista? =))

To si ten pán opravdu dělá srandu !