21.1.2021 | Svátek má Běla


Diskuse k článku

GLOSA: Darling, tady nemusíš

Přesně to mělo zaznít od zastánců lidských práv, ženských práv, práv migrantů, práv žen a dětí na útěku před válkou a chudobou a všech dalších lidí ohrožených nějakým druhem nesvobody nebo nouze. To mělo zaznít před soudem o „právo“ nosit šátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jandáková 26.9.2017 21:27

Ano, mělo zaznět "Nemusíš", zaznívá však "Můžeš!" Lidská práva nahrazují tradiční morálku jinou morálkou. Ale jak se v té rozvinuté amorální oprávněnosti bude žít dobrým, když na nich nebude záležet - a jak se v ní bude žít svévolným, když práv mají stejně, jako ohleduplní, o tom se semináře nepořádají?

V. Kolacik 26.9.2017 16:06

Další černá kronika

Tunisan týral manželku. Tyden.cz — před hodinou.

Z. Vydra 26.9.2017 15:34

Nikoliv, paní Pospíšilová,

od zastánců všech možných lidských práv a péče o azylanty mělo být těm dívkám řečeno, že přišly do země, která má v mnoha případech jiná pravidla než jaká platí v jejich zemi. Pokud chtějí v této zemi žít, musí dodržovat zde platná pravidla. Měli je upozornit, že se hlásí na zdravotnickou školu, kde není dovoleno při vyučování mít pokrývku hlavy, bez ohledu na náboženské vyznání. Naopak při praxi v nemocnici je nutno používat předepsané uniformy a ošetřovat pacienty bez rozdílu, zda je o muže či ženy, v jídelně jim nebudou zajišťovat halal jídla a pod. Pokud se těmto pravidlům nechtějí nebo nemohou z jakéhokoliv důvodu podřídit, pak si musí vybrat jinou školu, kde platí pro ně přijatelnější pravidla.

P. Klíma 1.10.2017 14:23

Nedělejte z ilegálů blbce, Vydro!

Oni vědí, že přišli jinam...

P. Klíma 1.10.2017 14:25

Nedělejte z ilegálů hlupáky, Vydro!

Oni dobře vědí, kam přišli!

P. Lenc 26.9.2017 13:44

Dík,

naprostý souhlas.

A. Alda 26.9.2017 12:26

To, že nemusí, neznamená, že nesmí.

Jakkoli nesnáším islám a mám jej za satanistický kult, zvrácenost a odpornost před Bohem i lidmi, tak se musím zastat žen, které vyrostly s tím, že nesmí ukazovat na veřejnosti své vlasy. či obličej. Odhalení hlavy na veřejnosti je jim stejně subjektivně nepříjemné jako by bylo mně odhalení svého pohlaví a zadnice.

Něco jiného je ovšem stud a něco jiného je politický nátlak skrze odívací zvyklosti.

J. Jurax 27.9.2017 0:49

Re: To, že nemusí, neznamená, že nesmí.

No jo, může to být nepříjemné. Pak buď ať to přemůžou, nebo ať sem nelezou.

Když budu dlouhodobě chtít žít v kmeni lovců, jejichž jediným oděvem je futrál na penisu, a asimilovat se do jejich společnosti, budu muset taky odložit slipy a navlíknout ten futrál. Kdyby jen proto, že ti lovci ještě nejsou zkaženi civilizací a jedince porušujícího jejich zvyky prostě vypudí do divočiny, kde ho něco sežere, nebo ho rovnou umlátí kyji.

P. Zinga 26.9.2017 12:15

Čerta starého komplikované:

jednoduše, krátce, výstižně. I s řešením.

M. Prokop 26.9.2017 12:14

No jo, pěkný,

ale co s těmi, které nemusí, ale chtějí? Nařídit jim, aby nechtěly?

Z. Lapil 26.9.2017 13:58

Re: No jo, pěkný,

Tak.

Navíc to není otázka prostého chci/nechci. Před časem tu byl článek - na to jak byl uvážlivý, byl dost bezvýchodný. Shrnul jsem si ho: situace není taková, že my bychom byli slušní a muslimové neslušní. Problém je v tom, že když budu nucen (například) nechat obřezat svoji dceru, po zbytek života se nebudu moct podívat do zrcadla. Když bude muslim donucen NEnechat obřezat dceru, po zbytek života se nebude moct podívat do zrcadla on.

Pěkně ilustrativní je příhoda pana Remeše(?) v příspěvcích: dívčina, 15 let, řezala cosi do stromu; byla napomenuta kolemjdoucím, i vstoupil do děje její mladší bratr s tím, že to bude vyřizovat on, an je její "právní zástupce před světem mužů". Neboli my se s muslimy pořádně neshodneme ani na tom, s kým je slušné hovořit. A to je ještě klika, že se jednalo o muslimečka "civilizovaného". Kdyby vytáhl kudlu a ďaura ohrožujícího jeho sestru rovnou zapíchl, byl by nejspíš v nejedné mešitě veřejně pochválen. Obávám se, že nepřiměřeně nezjednodušuju.

J. Jurax 27.9.2017 0:54

Re: No jo, pěkný,

S tím obřezáním - korán tohle tuším nepřikazuje, ale budiž, jako ilustrativní příklad to jde.

Ono by jednak bylo dobré se pozeptat dcery, co má být obřezána, a druhak - ten muslim, co se nechce přizpůsobit neobřezání své dcery, nemá u nás co dělat. Nechť odejde tam, kde je tohle normou a neleze do naší civilizace.

Z. Lapil 27.9.2017 16:23

Re: No jo, pěkný,

Obřezání jsem vzal jako příklad podivného jednání cizozemců. Jistá prokazatelně neislámská skupina lidí má například ve zvyku pocákat mimino studenou vodou (myslím křest), to je - když pominu míru zásahu do tělesné integrity - vlastně ještě nezdůvodnitelnější nesmysl.

Dotaz u dcery je přesně totéž: mě ani vás nenapadne nezeptat se. "Jeho" nenapadne zeptat se.

"Ať neleze do naší civilizace" nemám za úplně jisté. Předně je srandovní, když to říká bílý muž, který má ve zvyku lézt na střechu světa a lítat na Měsíc a na Mars a kdyby to dokázal, tak se projít po černé díře jen proto, "že tady je". Spíš ale moje svobodomyslnost trvá na tom, že když já chci mít možnost podívat se kamkoliv, musím strpět, aby se kdokoliv podíval k nám; samozřejmostí budiž dodržování zákonů a poctivá snaha nebudit pohoršení. Že z toho občas je průšvih je odvrácená stránka věci a že zákazem velkou vodu nezastavíš a přehradou jen přibrzdíš - inu, jak říkával táta: "Život není peříčko". Prostě nebude vždycky po mém.

J. Jurax 27.9.2017 17:38

Re: No jo, pěkný,

Podívat se ano, proč ne - ovšem dodržovat místní zákony a zvyklosti. Kupříkladu v USA se Vaše paní či dcera opalovat na veřejné pláži nahoře bez asi nebude - je za to tučná pokuta i vězení. A celkem pochybuju, že byste tam demonstroval, že opalování se nahoře bez je součástí životního stylu Vaší paní či dcery a že zákazem jsou porušena jejich lidská práva a že v Chorvatsku se to smí.

Tedy - usadit se a prudit, prosazovat pro sebe extrabuřty ne.

Druhý odstavec - nenapadne. Jistě. Ale pak ať se fofrem doučí, aby ho to napadlo - říká se tomu integrace nebo asimilace - nebo ať vypadne.

Pocákání novorozence vodou je, jak jistě uznáte, prkotina proti ženské obřízce. Srovnáváte nesrovnatelné.

To Vaše "předně je srandovní ... lézt na střechu světa a lítat na Měsíc a na Mars ..." je zde zcela nepřípadné.

Z. Lapil 27.9.2017 22:21

Re: No jo, pěkný,

Jsa z národa Švejkova bych do té demonstrace možná i šel, ale naprosto vám rozumím a souhlasím. S ostatním v podstatě také, i když si dovolím připomenout, že při srovnání křtu a (ženské) obřízky jsem "míru zásahu do tělesné integrity" ze srovnání výslovně vyňal. A lezení na střechu světa nahradím dobytím Ameriky a Austrálie, to je analogie sice méně k chlubení, ale rozhodně přesnější.

Jediná trochu vážnější oponentura: slova integrace a zejména asimilace bych nahradil českým slovem přizpůsobení. Já po muslimovi ani jiném cizozemci nechci, aby se stal Čechem, mě stačí, když nebude budit pohoršení, ať už skrze totálně nevhodný oděv nebo skrze atentáty.

J. Jurax 27.9.2017 23:59

Re: No jo, pěkný,

Tak jo, v našich postojích lze nalézt styčné body, na nichž můžeme dále stavět, což mne plní optimismem ... :-)

Dobrou noc!

Z. Lapil 28.9.2017 7:55

Re: No jo, pěkný,

Tak nějak. Dobrý den :-)

P. Harabaska 26.9.2017 11:11

Je prostě odporné a nepochopitelné, že se

v naší společnosti najdou emancipovanou českou civilizací odchované ženy, které jsou schopny obhajovat identifikační znaky středověké islámsko-náboženské kultury. S nimi současně kryjí a obhajují všechno to středověké protiženské svinstvo, které to náboženství v sobě zahrnuje. Je jejich palmáre tak vysoké, že vykompenzuje jejich vlastní sebezáchovný pud tíhnoucí ke spravedlnosti, nebo jsou již tak duševně postižené, že si neuvědomují důsledky pro sebe sama a pro všechny ženy, jež mohou být šířením toho ideového odpadu postiženy?

P. Remeš 26.9.2017 11:01

To jí neříkejte, je to žena ...

Stalo se mně před dvěma týdny v parku pod Břevnovským klášterem, že tam byla jakási asi patnáctiletá muslimská dívka (byla postižená, měla jen jednu ruku, ale na hlavě měla šátek) ve společenství dvou mladších kluků tak deset a dvanáct let. Ona si s nimi povídala a při tom jakso nezmyšlenkovitě, ale velmi hluboce ryla mocně nožem do kůry mladého stromu. Když jsem se ozval, ať toho nechá, působila zmateně, obracela na kluky, ti jí něco říkali arabsky, a bylo zřejmé, že vůbec nechápe, že by dělala něco špatného. Naprosto překvapující ale pro mě bylo, když se ozval dvanáctiletý kluk a docela dobrou češtinou mě říkal, že kdyby ona byla kluk, tak na ní mohu takhle mluvit a nadávat jí (musím říct, že jsem sice byl rozčílený, ale nenadával jsem), ale protože ona je holka, tak "musím" mluvit na něj. Neříkal to nijak arogantně, spíše bázlivě, ale musím říct, že mě to vykolejilo. Byl to asi její (mladší!) bratr a v první chvíli jsem ani nechápal, zda se usiluje vystupovat kavalír a dívku přede mnou chránit, nebo prostě vystupuje jako embryonální muslim, který svoji sestru nepovažuje za plnohodnotného člověka, ale spíše za něco jako domácího pejska, kterému taky nebudeme nadávat v parku, ale budeme se obracet na jeho majitele.

Samozřejmě jsem na jeho povídání o tom, co musím a nesmím, nedbal a prostě jsem vynadal i jemu. Když on si bere za tu dívku zodpovědnost, ale nedokáže jí říct, aby neničila stromy v parku, musím jí to říct já, a basta. Oni poslechli a skutečně odešli. Ale já jsem si uvědomil, jak skutečně žijeme v úplně odlišném světě a kolik nepochopení tato transkulturální setkávání mohou přinášet. Mráz mně ale běžel po zádech z faktu, jak tihle mladí "návštěvníci" mají takovou sebevědomost, nejen se postavit staršímu člověku, ale dokonce říkat nám zde domácím, co my zde v Čechách musíme a co nesmíme ...

R. Langer 26.9.2017 11:38

Re: To jí neříkejte, je to žena ...

Poučná příhoda!

Z. Lapil 26.9.2017 13:37

Re: To jí neříkejte, je to žena ...

Já vím, že se mi to radí, ale vy jste nakonec přijal jejich hru. Jestli to nechtělo obětovat chvilku času a popovídat si s mládenečkem, třeba jestli si opravdu myslí, že jeho sestra je tak hloupá, že si nemůže popovídat s cizím člověkem, a říct mu (on to nejspíš ve vší nevinnosti NEVÍ), že u nás je zvykem, že si může popovídat kdokoliv s kýmkoliv, aniž by z toho bylo třeba usuzovat na mravnost či nemravnost.

A kdyby se zadařilo, tak jim říct, že i u nás byly doby, kdy se skrze jinou víru v boha válčilo a popravovalo, ale nakonec jsme přišli na to, že ohněm ani mečem víru člověka nepředěláš. Můžeš ho ohnout nebo zlomit, předělat ne.

Protože skutečnost, že takovéhle hůdě dokáže seriózně oponovat cizímu dospělému, mi vyplývá jediné: jeho první volba je přemýšlení, nikoliv násilí. Což vůbec není špatný vklad do života.

Ještě jednou: jsem si vědom, že jsem se právě dopustil nevyžádané rady ohledně situace, ve které jsem nebyl.

M. Starý 26.9.2017 10:49

Jenže Angela má jinou představu

Protože Angela chce imigrací zajistit dostatečný počet (levné) pracovní síly, která bude stárnoucím Němcům plnit důchodový systém. Druhým zdrojem je "ždímání" porobených území. Téměř všechny hypermarkety i montovny na našem území jsou Německé, ale dělá se v nich za bulharské a rumunské platy...

R. Langer 26.9.2017 11:39

Re: Jenže Angela má jinou představu

Myslím, že s Rumunem byste fakt neměnil...

M. Starý 26.9.2017 12:07

Re: Jenže Angela má jinou představu

A kolik myslíte, že těm Rumunům, Bulharům a Ukrajincům z té výplaty zbyde. Něco si "vezme" agentura něco majitelé "zpřátelené" ubytovny... Jsou to novodobí otroci.

M. Prokop 26.9.2017 12:15

Re: Jenže Angela má jinou představu

Což je ovšem chyba našeho státu. Kdyby sem mohli přijít pracovat jednoduše a legálně sami, nestali by se ničími otroky.

V. Heidlerová 26.9.2017 8:24

Perfektně vystiženo

Jenom to těm muslimům přeložit do arabštiny a šířit mezi nimi. Zlatá slova. Děkuju.

V. Pavelka 26.9.2017 10:44

No

Šátek , nevinný infiltrační prvek, Právo,nevinný infiltrační prvek,všecho je to Kukaččí ideologie.Je to logické, z jejich pohledu jsme nepřijatelní , Odposlechy Muslimů , by snad otevřeli oči i užitečným idiotům ?!

D. Stirský 26.9.2017 8:14

No, mám tuto historku z Turecka:

do restaurace přišla rodina, taťka, mamka v šátku, dvě děti. Platil taťka, ale viděl jsem, jak mu mamka podsouvá peněženku ze své kabelky. Čili kdo tam asi drží kasu? Je to obecný přístup k ženám na východě, třeba i v Číně: Hlavou rodiny je navenek muž, ale v reálu vše řídí žena. Jen se to nesmí přiznat.

D. Krajíček 26.9.2017 9:08

Re: No, mám tuto historku z Turecka:

Dovedu pochopit, že taťka v Česku si nechá peněženku u mamky v kabelce, protože je příliš naditá a tlačí ho na řiti.

R. Houška 26.9.2017 10:15

Re: No, mám tuto historku z Turecka:

Jestli to spíš nebylo tím, že taťka neměl tu prkenici v čem nosit, protože si vyrazil hodně na lehko. Proč taky ne, že, když má s sebou živou tašku...i podržtašku...štít proti sniperům...prošlapávačku minového pole a otrokyni. Kurňa, proč ne, dyk si jí u jejího táty zaplatil...