7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

GLOSA: Barvoslepá justice

Případ muže, jenž v sobotu zemřel po policejním zákroku, vyvolává emoce. Byl Rom, kdežto policisté bílí, tudíž emoce míří jasným směrem. Způsobila jeho smrt intoxikace a souhra okolností, nebo rasismus policie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Spálený 29.6.2021 0:39

Policista by se neměl dopouštět hrubého porušení předpisů. Ale při práci pochopitelně dělá chyby. Nelze ho tlačit do pasivní pozice, kdy raději nic nedělá.

V americkém případě nadřízený policisty vypovídal proti výsledkům pitvy, která vyloučila udušení. Soudce se toho držel a uložil 22 let vězení. K čemu kamera, když se soudí podle novin a dojmů. Ostatně policista kameru měl, ale zatýkaný mu ji v první minutě srazil pod auto. I tak je na záznamu, že zatýkaný oznamuje nemožnost dýchat. Jen při tom není zakleknutý, ale leží sám na zadním sedadle auta. Takže infarkt, jen trošku atypický. Ale prací policisty přeci nemůže být hledání lékařské diagnózy. První pomoc může dát jen ve velmi očividných případech a jinak volá záchranku jako každý jiný.

L. Kubeš 28.6.2021 13:48

Pane bože, proč tolik zbytečných keců ??? Stačilo shlédnout videa natočená zřejmě náhodnými svědky, nadrogovaný pošuk tluče hlavou do auta až spadne na hubu. Ale je to barevný, a to vyžaduje zvláštní ohledy. Policisté mu nepofoukali bolístky které si způsobil, a to že jeho srdce dojelo na přehnanou dávku pervitinu nikoho nezajímá. Tak proč z toho nevyrazit nějaké další výhody jako černoši v USA? Nejlépe zrušit policii, která je zaujatá, viz počty černochů v amerických kriminálech, kteří tam jsou samozřejmě nevinně!

J. Jurax 28.6.2021 22:59

No, na těch videích mi ten násilník nějak barevně, potažmo rómsky ani nepřipadal.

Policisté se můžou úspěšně hájit tím, že ani jim nepřipadal jako cikán, takže v dobré víře zasáhli ne jako na příslušníka extra chráněné menšiny, ale jako na normálního gadžu.

J. Šebek 28.6.2021 13:43

Kameru na tělech policistů? To myslí pan Jemelík vážně? A kde ji bude mít policista umístěnou? Už vidím zasahující policisty s kamerou na hlavě jako čelovku.

P. Milan 28.6.2021 13:45

Petráček, ne Jemelík.

A kamera už dnes není ta velká a těžká krabice na stativu.

J. Urban 28.6.2021 13:51

Vy jste zcela mimo;-D;-D

J. Hruška 28.6.2021 13:20

Následující text je asi nepodložený fakty.

Výcvik policistů:1) Střelba na terč v silueťe člověka, nejlepší zásah do srdce. 2) použití donucovacích prostředků, nejlépe ůder obuškem do zátylku. 3) použití neprůstřelné vesty, nejlépe proti polonahému cikánovi.4) použití služebního auta jako zbraně, nejlépe obrněného proti ujíždějícímu motorkáři. 5) použití hmatů a chvatů, nejlépe proti nenosičům respirátorů v tramvaji. 6) výcvik zaklekávání metrákových obrů, nejlépe bez přípravy a nečekaně na čtvrtý nebo pátý obratel zezadu. Mohu pokračovat v odhalování postupů jak "POMÁHAT A CHRÁNIT".

Ohražuji se předem proti nařčení z šíření poplašné zprávy. Použil jsem trochu literární nadsázky. Ahoj.

F. De Winter 28.6.2021 13:32

Soudruhu Hruško, takhle ti vypláchli mozek na politickém školení na Klinice, v nějaké neziskovce nebo jsi na to přišel sám?

P. Milan 28.6.2021 13:40

Zřejmě byste blbnul jako je teď v módě v USA, ukecat ozbrojeného zločince nějakou smírčí skupinou.

J. Urban 28.6.2021 13:52

;-DR^

M. Koutný 28.6.2021 14:45

Ono by ho to přešlo, až by takového "něžného obra" potkal v temné uličce. To by doufal v blízkost policisty s popsaným výcvikem.

J. Vavrochová 28.6.2021 13:00

Pravda, kamery jsou potřebné, protože i u nás jsou někteří senátoři poněkud, ehm, alternativně rozumní.

J. Hajský 28.6.2021 12:44

Na tento článek ZP, tehdy ještě v papírových LN jsem zde na Psu readoval už v sobotu. Omlouvám se, že svůj názor dnes ještě zopakuji.

Je tam zmíněna výzva Rady Evropy, která žádá bezodkladná, důkladné a nezávislé vyšetření. Je známo, že v Radě Evropy zasedá Rusko, kde státní orgány tvrdě trestají nejen kriminálníky, ale i představitele politické opozice, které se často snaží i fyzicky likvidovat. V Radě Evropy je i Turecko, kde jsou opoziční Kurdové kriminalizováni a třeba i vražděni. A v Radě Evropy je i Francie, kde vrah, který z okna vyhodil židovskou ženu za volání Alláhu akbar byl kvůli vykouření marihuany před činem uznán nepříčetným a osvobozen. Bude Rada Evropy požadovat také bezodkladné, důkladné a nezávislé prošetření osvobozujícího rozsudku?

Takováto Rada od nás nemá právo nic vyžadovat.

V komentáři je také zmínka o Radě vlády pro záležitosti romské menšiny. Máme také Rady pro jiné menšiny – slovenskou, ukrajinskou, ruskou a další? Asi ne. Ani pro záležitosti vietnamské menšiny takovou Radu nemáme a přesto se Vietnamci za asi 50 let dokázali sžít s většinovou populací. Romové, kteří jsou v Evropě již půl tisíciletí to nedokázali dosud. Proto jsem přesvědčen, že Rada pro jejich záležitosti by měla být zrušena.

Jen dodám: Ty kamery pro policisty při zásahu proti přestupníkům zákona se mi nelíbí. Buď policii a policistům věřím a pak nepotřebují kamery pro svou obhajobu. Nebo jim a priori nevěřím a předpokládám, že se vždy snaží konat nepřiměřeně hrubě a pak kamery vyžaduji. Je paradoxní, že když nekalou činnost přestupníka zákona nasnímá na kameru bezúhonný člověk, soud většinou toto jako důkaz neuzná, neb to sám předběžně nepovolil.

L. Novák 28.6.2021 13:02

Kamery nejsou o důvěře či nedůvěře v konání policistů, ale jako důležitá dokumentace pořízená legálně, která může v důkazním řízení jasně ukázat, jak celý zásah probíhal.

Dnes je zcela běžné, že kamery na helmách mají i rozhodčí při utkáních ledního hokeje, kde slouží ku prospěchu věci.

Nevidím důvod, proč by kamery neměli mít při zásahu i policisté.

P. Milan 28.6.2021 13:41

Oni ji mají, je jen otázka, zda ji zapnou.

A ano, dokumentace je potřebná. S ní se mnohem hůře lumpačí, policajtům i přestupníkům zákona. Což je potřeba.

J. Hruška 28.6.2021 12:23

Nazdárek. Vidím, že existují dvě vyšetřovací verse (jako u Vrbětic) :1) cikán v drogovém absťáku, 2) tři policisté v opojení mocí zasahovat. (pomáhat a chránit). Nějak se to zvrtlo. Ahoj.

L. Novák 28.6.2021 13:05

O "opojení mocí" může v této souvislosti plácat jen naprostý idiot. Rv

V. Kuhaj 28.6.2021 11:48

Komu svědčí kamery, bude úplně jedno, zavládne-li tady obdobná politická konstelace, jako v USA. Ano, otázky žijí? Ale kdo je uvádí v život, a proč? Není to náhodou proto, aby i tady vycházely davy "Romů" do ulic, když náhodou dojde k úhoně "Rom", kterého chytili krást nebo se chovat agresivně? Není to náhodou proto, aby se policie bála zasahovat, což velmi brzo povede ke zvyšování agresivity "Romů"? Nechce tady náhodou někdo vyvolat chaos?

J. Hruška 28.6.2021 12:50

Kuhaji, jak chutná moc.? Policista se musí bát někomu ublížit ač i tím, že si klekne na cikána. Jen kat se nebojí zabíjet. Jsou snad policisté vykonavatelé práva či spravedlnosti.? Jsou pouzí ozbrojení "veřejní činitelé" ze zákona.

Podle Mao Ce Tunga "Moc kouká z hlavně pušky", chcete snad aby pořádek číhal z hlavní pušek (policistů)?? Musí pro udržení "pořádku" použít násilí, nejsou i jiné metody, nenásilné? Kuhaji, zdravím Vás na dálku.! Lidé bďete.

L. Novák 28.6.2021 13:07

Spadl jste z hrušky a v hlavě máte guláš? Neváhejte nás s ním seznámit! :-P

P. Milan 28.6.2021 13:44

Bát se někomu ublížit, to může dopadnout jako ve Švédsku, kde si migranti dělají co je napadne, protože policajti se bojí.

Policajti musí bránit zákon. Jde-li to po dobrém, dobrá. Ovšem, nejde-li to po dobrém, tak lépe po zlém, než vůbec.

J. Jurax 28.6.2021 22:54

Blbost.

Policista se nesmí bát někomu ublížit, hájí-li zákon. Ne vždy lze násilníka ukecat.

Naopak grázl přestupující zákon se má bát policisty, že nějakou schytá, když se mu protiví.

L. Severa 28.6.2021 10:51

Nastal by ten cirkus kdyby to nebyl Róm ? Pokud se zastávají jen některé rasy, tak to není rasizmus ?

P. Milan 28.6.2021 10:55

I povyk kdysi dávno v Matiční by nenastal, kdyby nešlo o cikány.

L. Novák 28.6.2021 14:24

Pravda, kdyby tam nebydlela tlupa nepřizpůsobivého etnika neustále obtěžujícího okolí přinejmenším hlukem a odpadky, nikoho by nenapadlo tam stavět protihlukovou bariéru z betonových prefabrikátů... :-P

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2986469-pred-20-lety-sel-k-zemi-plot-v-maticni-ulici-mel-chranit-pred-neporadkem-kvuli

V. Chrastina 28.6.2021 12:53

Jde o vyvolání podobné hysterie, k jaké došlo v USA při zákonem nařízeném zákroku proti vícekrát usvědčenému zločinci Floydovi. Naštěstí máme na rozdíl od Bidena rozumně uvažujícího prezidenta, který se našich policistů zastal. Ostatně tomu cigánovi nikdo neklečel na hrudníku, ale i kdyby ano, buďme rádi, že nás policie chrání před nepřizpůsobivými živly, abychom nakonec nedopadli jako obyvatelé USA, kteří byli nakonec nuceni pod kuratelou BLM a Antify líbat černým nohy. Mně by se to hrubě nelíbilo, i když hlava katolické církve, jíž jsem vyznavačem, zřejmě ve snaze jít příkladem svým ovečkám, před negry pokorně poklekla a vroucně jim jejich boty zulíbala. Špatný příklad. Takže kdo z nás dvou je zrádcem církve, já nebo papež František? :-P

L. Novák 28.6.2021 13:09

Dementního Zemana do toho raději netahejte. :-P

R. Szewczyk 28.6.2021 9:56

přispět ke smrti, či zavinit smrt méněcenného člověka , je podle polycajtů, gibs, premiera, zdejších diskutujících a dalších v podstatě v pořádku , a jaxi rutinou, nad kterou třeba mávnout rukou,

zbývá otázka, kdo jest tím méněcenným člověkem, dávám na výběr pohledem do historie,křestané,nekřestané, husité, bezvěrci, islamisté,bohatí , chudí, indiani, austrálci,černoši,žlutí, bílí,židi, šlechtici,komunisti,vzdělanci,kulaci,invalidi,neočkovaní,určitě na nějakou méněcennou skupinu jsem zapomněl

L. Novák 28.6.2021 10:21

Zase ty vaše aktivistické bludy. Každý občan ČR i v zahraničí měl možnost se podívat na videozáznam před příjezdem policie, v jakém zdrogovaném stavu se ten "chudáček" nacházel a co vyváděl. Že ti, kteří vůči němu zasahovali, byli v ohrožení života, je jasné nade vši pochybnost.

Vy budete asi jediný (+romští aktivisté a spol.), kteří ten videozáznam neviděli.

F. De Winter 28.6.2021 11:01

Ten méněcenný člověk si smrt zavinil sám a policajti na tom nemají žádný podíl. A o tom to je, drontíku ![>-]