28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

FILM: Napínavý nesmysl

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jenda 18.3.2009 11:55

Re: Nevím

Nikdo nechce aby ten film mohl fungovat jako vyukovy material pro budouci obsluhu reaktoru. Ale nemel by fungovat jako lziva propaganda.

Marat 18.3.2009 11:54

Re: Nevím

Ten film byl natočen né jen pro pobavení díváku, ale také proto, aby v ních vzbudil děs před atomovou energií. Jistě, tehdejší bolševik a zeť jednoho z největších Stalinovích sekerníku byl proti válce ve Vietnamu spolu z Hanoyjane Ono se ve Vietnamu bojovalo proti komunistum  Pochopitelně komunista a né řadový musel být proti válce vedené proti komunistum ač ji rozpoutali komunisté.

honzak 18.3.2009 11:49

Re: něco mi říká, že

dobrá:-D.

cenzura 18.3.2009 11:30

kaněc cenzurovky, tavarišči iz Nesmatrímovej sabáky?

Jojin 18.3.2009 11:27

Re: Žádná termonukleární reakce nastat nemohla. ale styk

Kde by se v reaktoru typu BWR vzalo 100t železa.Reaktorová"nádoba"tohoto typu je z betonu s tzv. oblicem (několikacentimetrový vnitřní obal) na rozdíl od od reaktorů PWR které mají nádobu vyrobenu celou z oceli a podle velikosti vážící 200 - 400t.

cenzura 18.3.2009 11:26

cenzura nepustila

Pane Janouch,:

Autor: M. Zima IP: 80.140.255.xxx Datum: 18.03.2009 09:46

"nesmysly" jsou sice Váš element, ale "napínavé" ty Vaše bláboly už dávno nejsou. Naopak, proč nejste schopen vysvětlit lhaní Švédů o Forsmark, a selhání hochů z Vattenfallu v severním Německu. Ukazujete, že u Vás i základní fysikální principy ustupují ideologickému fanatismu, (BTW: Takové "myšlení" se získává u komunistů).

Proč se místo hloupého tlachání o sci-fi filmu nezabýváte aktuálními otázkami, jako Sluneční energie a stejnosměrný přenos, průšvih a podvod v Asse, Topolánkovo selhání s plynem - od LNG po Nabucco, atd.

Lidem, kteří se o materii skutečně zajímají nemůžete přeci předložit pro Vás Bohužel typické hovadiny stejné kvality, jakými excelujete u Dlouhého a jeho atomové komise!

cenzura 18.3.2009 11:23

Cenzura

Kontolirofka cenzury Něfa numero seděm.

liberal shark 18.3.2009 11:14

Prométeus v plamenech

Je to sice kniha technicky praštěná, nicméně fungování managementu popisuje naprosto realisticky. :-/

Jiří 18.3.2009 11:02

Nevím

Ten film byl produkován pro zábavu diváků. Nevím, zda je smysluplné hledat v něm více , či ho dokonce porovnávat s realitou, možnou zkutečností a pod. Nevím zda se nemýlím, ale ten film měl přinést úspěch v podobě zaplaceného vstupného, spokojených diváků kteří na dvě hodinky zapomenou na starosti a potíže života. Nebylo by reálnější ho posuzovat z těchto hledisek? On ten film skutečně nebyl vytvářen jako faktografický materiál pro podporu studia jaderné energetiky, některé filosofie a pod.

JaS 18.3.2009 10:40

Jane Fondová je herečka.

Proto si může dovolit být blbá, ale neměla by lézt do politiky.

vita 18.3.2009 10:28

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

Tremonukleární reakce je fúze vyvolaná třesením jader?

Honza42 18.3.2009 10:10

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

No dobrá, ono je asi hlavním nesmyslem, pokoušet se na něj smysluplně reagovat.

Stredocech 18.3.2009 10:08

Podotýkám, že v Čínských uhelných dolech zahyne ROČNĚ 7000 LIDÍ

proti tomu jsou veškeré poruchy v jaderných elektrárnách, kdy se, s vyjímkou Černobylu, nestalo z hlediska ozáření obyvatelkstva NIC prostě směšné.

Nic se nestalo z hlediska lidí ani při havárii v TMI 2 v USA roku 1979, ačkoliv firma musela reaktor "odepsat" a navíc draze zlikvidovat. Neuvedení do provozu rakouské jaderné elektrárny Zwentendorf bylo ovšem stejně nákladné...

Šerlok Homeless 18.3.2009 10:07

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

Tremonukleární reakce? 8-o Můžete uvést odkaz? Nebylo to na Novinkách nebo na Atlasu, případně v Aha! ?

Šerlok Homeless 18.3.2009 10:05

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

V první větě je čemu se posmívat. Černobylskou katastrofu nezpůsobil v palivu obsažený uran a vámi uložené školní příklady s tím nemají nic společného.

Ve druhé větě souhlasím s autorem, že protavení do Číny je nesmysl. Ale opět: Nemá to nic společného s jeho argumentací "Proč by měl být uran z vyhořelého paliva nebezpečný, když není nebezpečný v přírodě? Proč by mělo být vyhořelé palivo nebezpečné, když místy došlo k řetězové reakci i v přírodě (moje poznámka: V hlubinách a před 3-3,8 mld. let)". Co druhopu větou vyvracím? Odporuji si někde? V čem?

To, že autor po právu něco sci-fi filmu vytkl jako nesmysl a já s ním souhlasím, že je to nesmysl, ještě neznamená, že mu nemohu vytkout jiné nesmysly, které píše sám v tomto článku.

RomanL 18.3.2009 9:49

Re: něco mi říká, že

Není, každé je úplně něco jiného!

Kolumbo 18.3.2009 9:45

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

Vodní pára mohla radioaktivní látky rozhodit po okolí, ve vodě by však těžko proběhla termonukleární reakce. To by už, po všech těch termojaderných zkouškách na tichomořských atolech, i pod vodou, musela planeta dávno bouchnout.

Honza42 18.3.2009 9:38

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

Tý jovka!! Hořící reaktor a voda = jaderná fůze. To je skvělá zpráva, zvládnutí fůze bude hračka.

K. Babák 18.3.2009 9:32

Re: něco mi říká, že

Je to naopak. V Prométheovi v plamenech se připomíná film. Fakt je, že kniha je celkem realistická. Mám určité vzdělání v jaderné fyzice a když jsem knihu poprvé četl, hluboce mne urazila. Po Černobylu jsem se autorům v duchu omluvil.

K. Babák 18.3.2009 9:28

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

Který pitomec se bál termonukleární reakce?

Stredocech 18.3.2009 9:25

Žádná termonukleární reakce nastat nemohla. ale styk

horké taveniny s vodou by samozřejmě vedl ke vzniku velkého množství páry, jako kdyby se tam vylilo takových 100 tun roztaveného železa. To by mohlo nadělat dost velkou paseku.

Černobyl je ale ukázkou, jak hluboko se taková tavenina reálně dostane, dokonce i tehdy je li zahřívána požárem stovek tun hořlavého grafitu, který v běžných tlakovodních reaktorech vůbec není přítomen.

Samozřejmě, jak už tu někdo poznamenal, ani ryze teoreticky se nemůže protavit na "druhou stranu zeměkoule," pouze do jejího středu, což jistě věděl už Newton.

Podotýkám, že na mořském dně leží 6 jaderných rektorů s palivem, které tam hodili Rusové, jeden reaktor s palivem, který tam hodili Američané a nejméně 4 reaktory v potopených ruských a amerických atomových ponorkách. A jaksi se nic tak moc neděje, ač úmyslné svrhnutí reaktoru s palivem do moře je dost velká "prasárna."

Haui1 18.3.2009 9:05

Re: deja vu?

Ne. Včera to bylo snad na idnesu v blozích.

Vzpomínka 18.3.2009 8:53

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

Když si tak vzpomenu na havárii v Černobylu, tak tam údajně hrozilo nebezpečí, že se hořící redaktor protaví do vodní nádrže, která byla pod reaktorem. A obávali se, že by mohla po kontaktu hořícího obsahu reaktoru s vodou nastat termonukleární reakce, který by zasáhla i ostatní bloky elektrárny. Ale tu vodu tehdy odčerpali a i když se obsah reaktoru pak do té prázdné nádrže nejspíš opravdu protavil, tak se snad nic vážného nestalo a leží tam dodnes. Takže si dost záleží na tom, jak je elektrána postavená a jsou také značné bezpečnostní rozdíly v různých typech reaktorů.

J.M. 18.3.2009 8:52

Re: Hanoi Jane

Janouchův postoj je ovlivněn tím, že je z komoušské rodiny, sám je komouš a jako fyzik už posledních cca 40 let nefunguje ( fyzikální vzdělání získal v Rusku v padesátých letech). Ale co se týče názorů na jadernou energii, tam převládl přeci jenom fyzik, jinak zůstává stále komoušem.

Honza42 18.3.2009 8:36

Re: No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

Výborně. Předpokládejme, že se dneska odpoledne protaví do zemského nitra všechny reaktory světa. Za jak dlouho budou štěpné produkty vyvrženy sopkami zpět na povrch, v jaké koncentraci a jakou budou mít v té době radioaktivitu ??

Zkrátka v první větě příspěvku se posmíváte a druhou větou to vyvracíte.

Jezek 18.3.2009 7:56

Hanoi Jane

Ta odporná kreatura sloužila krutým vietnamským komunistům jako vítaná propaganda, udala amerického zajatce, který za to zaplatil. Bojovala proti západním (ne sovětským) jaderným zbraním. To už snad není ani Leninův užitečný idiot. A dodneška se nijak neomluvila. Pokud při ní Janouch v tomto stojí, část toho hnusu ulpívá i na něm. To, že dál má pravdu na tom nic nemění.

Šerlok Homeless 18.3.2009 7:51

No, NP nakonec není serverem určeným pro vzdělávání ve fyzice

a jaderné bezpečnosti, nicméně tímhle článkem by mohl úspěšně kandidovat na bludný balvan. Víte, on nebezpečný na jaderném odpadu není uran, ale produkty jeho štěpení. Pokud se týče té přirozené štěpné reakce v hloubi Země - byly ojedinělé, proběhly před 3.85 - 3 miliardami let (takže produkty štěpení mohly mezitím "vychladnout", takže nemohly člověka ohrozit) a navíc proběhly v hloubi Země.

Protavení do Číny je samozřejmě nesmysl. I kdybychom uvažovali jen to, kterým směrem působí zemská gravitace, tak nejvýš někam do středu Zem. Ale i to je nesmysl.

Mistr Jan Hus 18.3.2009 6:24

Máš pravdu, Janouchu, jako vždy! Jak ty jsi mohl být s tajtrdlíkem v jedné partě?

;-)

honzak 18.3.2009 6:13

něco mi říká, že

"Čínský syndrom" je zfilmovaný "Prométeus v plamenech" a o protavení reaktoru do Číny se v knize mluví jako o výmyslu programátorů simulátoru reaktoru. Ale bez záruky, tu knížku čtu jen když jsem nemocný a to bylo naštěstí před dlouhou dobou.

Jenda 18.3.2009 2:42

Re: Hanoi Jane

Ne. Jenom se nikdy neseslo dost lidi aby se v zaslouzenych plivancich utopila.