2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
123 31.3.2009 10:03

Re: diky bohu za letni cas

Holka, neblázni. Ono fakt jsou ještě lidé, kteří pracují i po příchodu ze zaměstnání - hlavně jsou to lidi z vesnic, kteří se musejí starat o své baráky, udržovat je, opravovat, udržovat a zvelebovat zahrádky, zahrady a vůbec okolí domů - a ti skutečně letní čas vítají. Jsou to převážně lidé, kteří nevydělávají až tak, aby si mohli dovolit všechny práce kolem domů zapaltit - takže musí dělat sami. Jestli ještě chvíli budeš argumentovat stejně, jaks právě argumentovala, začnu si o tobě něco nehezkého myslet.

dulcibelka 31.3.2009 10:13

Re: diky bohu za letni cas

To si mysli co chceš. Ale PROČ mám kvůli nim vstávat o hodinu dřív? Ať si přivstanou sami (v létě je světlo brzy) a zvelebovat můžou před nástupem do zaměstnání. Nebo ať si najdou jiné, které jim zaručí, že budou ve dvě doma! Ale co s tím mám společného, prokrista?

J.M. 31.3.2009 9:56

Re: diky bohu za letni cas

A k tomu potřebujete letní čas? To přece můžete vstávat podle světla i za nornálního času, když jste tak pracovitý. A uveďte nějaké další výhody letního času. On ten letnín čas je opravdu přežitek a žádné výhody totiž nemá, jen je to byrokratická šikana.

Kylchap 31.3.2009 9:25

Re: diky bohu za letni cas

Madam, nechte se zaměstnat jako noční hlídačka.

Frankfr 31.3.2009 9:31

Re: diky bohu za letni cas

Pane Vy jste vůbec příspěvek paní Miriam nepochopil.

Kylchap 31.3.2009 9:42

Re: diky bohu za letni cas

Vy jste nic nepochopil. Jako noční hlídačka si po ránu schrupne a na zahrádce může být o moc dříve.

ZW 31.3.2009 10:22

Re: diky bohu za letni cas

Například můj kolega je amatérský astronom a má zájem přesně opačný - ke svému koníčku potřebuje tmu. Proč by zrovna ten váš zájem měl mít přednost?

Mimochodem: Zvolíte-li zaměstnání s nočními směnami, budete moci být na zahrádce CELÝ DEN.

dulcibelka 31.3.2009 10:33

Re: diky bohu za letni cas

R^

JJ 31.3.2009 8:40

Typicke cechackovstvi

pokud se tak rozhodneme, tak prirozene muzeme letni cast zrusit. MY, ne oni, on to opravdu nikdo za nas neudela. Tedy slo by to lepe, kdyby vykukove, co delaji v politice - jako pan Jakl - razili trochu vice prime demokracie. Proste bychom k tomu meli referendum a bylo by to. Pokud by i tak nejaky Jakl nadaval, tak holt mel moznost presvedcit sve spoluobcany a v rovnem souboji by se v referendu rozhodlo.

Zbytek jsou jenom tlachy, kdy se nam pan Jakl snazi nakukat, ze nam nekdo neco shury narizuje.

Pavel 1.4.2009 0:41

Re: Typicke cechackovstvi

Rferendum nic neřeší. Žádná veřejná diskuze není rovný souboj - lháři a demagogové v ní mají vždycky snažší práci než ti kdo hlásají pravdu.

Jura 31.3.2009 8:39

Jiné problémy nemáš nemáš...asi ...pitomče....nemáš špatný život....ti povím:))))

pivak 31.3.2009 8:39

Problemy

Tenhle stat mi zpusobuje celou radu komplikaci a obtizi. Zmena casu je opravdu jednim nepodstatnych problemu, musim resit narozdil od autora dulezitejsi veci.

taky imunolog 31.3.2009 8:34

Bravo,

konečně jste pane Jakle napsal něco, co dává smyslR^

Lucie 31.3.2009 8:20

zimní čas

já bych byla pro zrušení zimního času, protože to už se začíná stmívat po čtvrté hodině..a přece nechcete, aby byla v létě v osm hodin tma, to by byla možná výhoda pro letní kina, ale jinak v tom žádnou výhodu nevidím..

Azchab 31.3.2009 8:32

Re: zimní čas

Čekal jsem, kdy se ozve někdo, kdo bude chtít letní čas po celý rok a dočkal jsem se! Na tomto požadavku je totiž nejlépe vidět nesmyslnost jakéhokoli posouvání hodinek, které nakonec není ničím jiným než optickým klamem. Kdyby společnost dlouhodobě neposunovala začátek pracovní doby směrem k poledni, nebylo by potřeba uměle prodlužovat den posouváním času. Trvám na tom, že tady má platit SEČ a kdo chce o hodinu denního světla v létě navíc, ať si přivstane (a to nejsem skřivan, ale sova).

Petr 31.3.2009 8:50

Re: zimní čas

Souhlas.

ivan 31.3.2009 8:55

Re: zimní čas

souhlas !!!!!!!!!!!!!!!!

Frankfr 31.3.2009 9:18

Re: zimní čas

Pane Azchabe, nepotřebujeme více světla ráno, ale večer viz můj příspěvek výše.

Honza42 31.3.2009 9:20

Re: zimní čas

to přece záleží na tom, kdy ráčíte ráno opustit pelech, ne??

Azchab 31.3.2009 9:44

Re: zimní čas

Ale když o hodinu dřív vstanu, jdu o hodinu dřív do práce, o hodinu dříve z ní přijdu a večer jdu o hodinu dříve spát, tak  mám čas pro zahrádku taky o hodinu delší a nemusí k tomu nikdo trápit lidi letním časem.

J.M. 31.3.2009 10:00

Re: zimní čas

naprostý souhlas, jenom je vidět, jak mnoho čtenářů, jakom je třeba ten čtenář zdrojů, vůbec nechápou podstatu problému a jsou tak spokojení s tím, co myslí, že pochopili.

Mephisto 31.3.2009 8:19

blbost

Pane Jakle,

1) Nikdo nám hodinu života nekrade. Čas, skutečný čas, plyne úplně nezávisle na našich hodinách.

2) Posun času o hodinu tam nebo zpět není v žádném případě "proti přírodě". Dělení času na hodiny, minuty a sekundy je od začátku do konce lidským výtvorem. V přírodě není nijak zakotveno, že den má mít zrovna 24 hodin, není stanoveno v kolik "hodin" má začínat ráno, v kolik hodin se má stmívat, ... Dokonce i to poledne, (přírodní poledne) které Vy tvrdíte, že má být přesně ve 12:00, se z naprosto přirozených příčin přímo na poledníku během roku odchyluje až o patnáct minut jedním i druhým směrem. Pokud nejsme na poledníku, je ta výchylka samozřejmě o to větší. A to nemluvím o časových pásmech.

Takže, Váš článek, ač psán se zjevnou nadsázkou, nemá reálný základ. Chápu, že Vám letní čas vadí. No a co, mě nevadí. Někomu vadí, někomu nevadí, racionální argumenty pro jeden či druhý názor neexistují, celé je to věc dohody. Drtivé většině z těch, co jim to vadí, to nevadí až tak, aby podnikli něco pro zrušení letního času; články o tom píše jen pár exotů, spočítal byste je na prstech jedné ruky... co k tomu dodat? :) Ať si to užijí :D

dulcibelka 31.3.2009 8:29

Re: blbost

Jaká věc dohody? Že se zoufalci, otravující se v práci k smrti,  nemůžou dočkat až pomažou odpoledne (za světla) na své záhumenky, kde konečně rozvinou svůj tvůrčí potenciál při okopávání řádku erteplí?!

Mephisto 31.3.2009 9:24

Re: blbost

:-D neřeš ;-)

Přinejmenším je to věc politické dohody v zemích značné části světa ;-)

J.M. 31.3.2009 10:05

Re: blbost

Mephisto, to že vám letní čas nevadí, nemá žádný vztah k tomu, že posouvání času je blbost. Mně to sice taky nevadí, ale vadí mi ta zbytečnost a náklady s tím spojené (posouvání jízdních řádů, změna času na věžních hodinách, problémy ve směnných provozech atd. To vše by se dalo zdůvodnit, kdyby to přineslo alespoň nějakou výhodu, ale ono nic. Nebo jestli o nějaké výhodě víte, tak sem s ní. Ale to, že vám to nevadí není výhoda. A neunavujte s polednem a poledníkem, nejste sám, co si tu a tam něco ze školy pamatuje. Ono to s článkem pana Jakla totiž vůbec nesouvisí.

Mephisto 31.3.2009 11:58

Re: blbost

Jo, souhlas, pokud jsou ekonomické důvody proto, aby byl letní čas zrušen, tak není co řešit. V tom případě bych ho zrušil. Je zvláštní, proč se na toto téma neudělá nějaká studie a podle toho se pak nezařídíme.

Ovšem o ekonomických důvodech pan Jakl nepsal, ten jeho článek je tu fakt už několikátý rok po sobě v prakticky nezměněné, a velice nevěcné podobě...

Pavel 1.4.2009 0:43

Re: blbost

Nejsme na poledníku? Které místo na zemi není na nějakém poledníku?

Jarek 31.3.2009 8:18

50/50

No když je vás tu tak 50/50. Tak by nejlepší bylo posunout hodinky o 30 min. a nechat to tak :-)

tojuska 31.3.2009 8:13

Zavádění "letního" nebo "zimního" času

není nic proti přírodě ani proti našemu organismu, je úplně jedno, kolik ukazují naše hodinky, když slunce kulminuje, jestli 12 nebo 13. Minochodem, doba kulminace slunce se mění i při stejném čase až o půl hodiny! Na začátku listopadu je pravé poledne už v 11.44 zatímco v půli února až ve 12.14. To vám určitě nevadí, protože o tom nemáte tušení, takže to nebude v biorytmech, ale v humbuku, který se kolem toho pravidelně zvedá.

Haui1 31.3.2009 8:21

Re: Zavádění "letního" nebo "zimního" času

Nepruďte. Víte sám, že nejde ani tak o to, kdy kulminuje slunce, ale o to, že mnozí lidé musí vstávat brzy do práce. A když někdo musí do práce na šestou hodinu, znamená to, že vstává v pět, ve čtyři, někdo i dříve. Ne každý je ranní ptáče a budí se tak brzy. Jsou lidé, kterým to vstávání nevadí, ti si klidně mohou přivstat dříve. Ale co my, které nás to zabíjí, a musíme vstávat, přitom k tomu není žádný rozumný důvod?