6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
františek 10.11.2009 12:06

Je opisování a opisování

Jestliže někdo opíše diplomku, měl by mu být odebrán diplom. To je samozřejmý. Je-li někdo debilem, který neumí diplomku napsat, neměl se hlásit ke studiu.

Článek je vtipný a pěkný

Minutus 10.11.2009 18:19

Re: Je opisování a opisování

R^

havránek 10.11.2009 11:46

Moc jsem se pobavil

je to super článek a takových " zkušeností" máme asi všichni dost. K paní Řápkové: v životě jsem neslyšel a neviděl " kopii" indexu, to si z nás fakt dělá prd..Všichni si vzpomenete, že sloužil více méně i jako průkaz a doklad  i v menze a na jízdenky a po státních zkouškách nám ho jen tajemnice fakulty orazítkovala s dovětkem- závěrečné státní zkoušky složeny z důvodu přípravy diplomů a promoce. Je to drzá a bl.. nána.

vandas 10.11.2009 11:55

Re: Moc jsem se pobavil

 Samozřejmě, že máme doma dodnes doklad o tom velkém teroru zvaným studia, t.j index.V originále! Maně si vzpomínám, jak jsem ještě několik let po úspěšném absolvování procitl z hrůzného snu jak mne doc. Urban vyhodil ze studia! Procitnul jsem a oddechl,ze slovy ,"Hovno,hovno! Mám to!"

5P 10.11.2009 12:06

Re: Moc jsem se pobavil

No to je dobrý, mně se několik let zdálo o tom, jak nechodím na cvika a tak nemohu dostat zápočet z angliny a vyhodí mě ze školy. Neprocitnul jsem však, ale ve snu jsem si uvědomil, že zkoušku z angličtiny mám přeci dávno hotovou. A se sny tohoto typu byl konec. Je vidět, že toto postižení je docela rozšířené. Vím o dalších. Možná by to stálo za úvahu přezkoušet ve spánku dnes obviněné (třeba Řápkovou) jestli se jí tento druh snů také zdá. Pokud ano, tak je vše v nejlepším pořádku.:-)

5P 10.11.2009 11:59

Re: Moc jsem se pobavil

Kopii indexu může udělat jen naprosto neinformovaný úchyl. Vše bylo a doufám, že ještě je evidováno u zkoušejících a u těch, kteří dávali zápočty (může být samozřejmě jeden a tentýž) a následně evidováno příslušnou fakultou.

krmič 10.11.2009 11:21

Krásné

Ale mě na článku překvapilo, že v roce 1972 se na ČVUT už v prvním ročníku student dostal do styku s předměty svého oboru. Za mých, o nějaké desetiletí starších časů, jsme na elektrofakultě přišli do styku s nějakou elektrikou až v nevím jakém semestru. V nižších ročnících  (kromě matematiky a fyziky) se věnovala pozornost pro elektrikáře takovým nezbytným předmětům jako deskriptiva, technická mechanika, pružnost a pevnost a kdovíjak se ty strojařské věci jmenovaly. Rovnovážný diagram železo - uhlík vidím před sebou dodnes.

vandas 10.11.2009 11:28

Re: Krásné

 My jsme měli odborné předměty hned na začátku. Důvod byl prostý, fakulta architektury chtěla ty "umělce" znechutit a znemožnit hned, takže inženýrský filtr v prvním ročníku a "umění" až poté.

Bystander 10.11.2009 15:12

Re: Krásné

Z deskriptívy přednášené na ČVUT svérázným učitelem Jeništou mně dodnes utkvěla v paměti definice :"Mez vrženého stínu je vrženým stínem meze stínu vlastního".

Za článek děkuji R^.

Petra 10.11.2009 11:08

Hezké

Ano, opisuje se čile. Jak pravil Jiří Macháček? "Student čerpal z jednoho zdroje více než z čehokoli jiného".

vandas 10.11.2009 11:17

Re: Hezké

 Petro ,skvělé, vyhrkly mi slzy.

R 10.11.2009 10:27

pastička

No, já si spíše myslím, že Řápková spíše padla do pastičky než skutečně sama aktivně chtěla podvádět. Prostě chtěla nebo potřebovala titul a tak šla studovat tam, kde jí v individuálním studiu při zaměstnání nabídli nejlepší podmínky, tedy nejmírnější.  To nemá s opisováním nebo kopírováním nic společného. Podmínky studia a získání diplomu určuje jednoznačně škola, ne studenti, kteří se na ni přihláší. Jestliže škole stačí diplomová práce složená z 99 % z okopírovaných textů kdesi z internetu, napsané s řídkým řádkováním nebo práce už použitá pro předchozí titul, tak 99 % studentů toto prostě využije. Jestliže škole stačí pro udělení zápočtu ze cvičení být na dvou hodinách z celkových 20 nebo tak podobně a ná základě toho z něčeho udělat kdesi v ústraní formální zkoušku, tak kdo ze studentů by toho nevyužil?

 To je prostě jen nepořádek na té škole, škola povolila prostě tam, kde jakožto vzdělávací instituce se státem garantovanou kvalitou vzdělání neměla právo tolik povolit.  Teď se na to prostě přišlo a lidi, kteří to uvolnění využili, teď prostě kvůli tomu mají problémy.

Na ty, kteří skutečně "vystudovali" už od začátku s úmyslem podvádět, se podle mně vůbec nepřijde, protože ti budou mít , v rámci možností tamějšího nepořádku na fakultě, všechny potřebné  zápisy.

pra 10.11.2009 10:59

Re: pastička

Jenom malá připomínka, paní Řápková titul asi kvůli tiulu nepotřebovala, ona již jeden měla - ing.

Peta 10.11.2009 13:48

Re: pastička

To jsem si taky myslel. Jenže právnické vzdělání potřebovala, aby mohla dělat konkursní správkyni.

Evka 10.11.2009 13:58

Re: pastička

Titul  nepotřebovala!! Správce konkurzní podstaty může dělat i jako ekonomka. K tomu titul z práv nepotřebuje!! Potřebovala informace, které by jinak musela draho platit na odborných kurzech. Takže proč ne zadarmo (nebo téměř zadarmo) na vysoké škole. Je vidět, že je spořivá.

pra 10.11.2009 14:42

Re: pastička

Děkuji, konečně jsme se dopracovali k tomu, že je velmi pravděpodobné, že studium paní Řápkové bylo kvůli vědomostem a ne kvůli "papíru". Vědomosti se ovšem musí nacpat do hlavy nelze je získat nějakým načerno získaným diplomem.

ortelius 10.11.2009 10:26

co by Jeřábek říkal

na to, že ČVUT otvírá mateřskou školu pro děti zaměstnanců a studentů ;-)

vandas 10.11.2009 10:32

Re: co by Jeřábek říkal

 No co by říkal, i já jsem za dobu studií zplodil dva, ze čtyřech potomků. Nakonec, činnost s tím spojená je snad hobby studentů dodnes.Mých jedenáct dnešních vnoučat a dvě na cestě jsou mojí dnešní pýchou a připustím, že s profesionálními úspěchy ,kterých také bylo pár, "Nelze srovnat ! Doporučuji!"

RomanL 10.11.2009 10:36

Re: co by Jeřábek říkal

R^ :-D

Minutus 10.11.2009 10:09

Dovolil bych si oponovat

Není opisování, jako opisování.

Petr 10.11.2009 9:57

docent Jeřábek

 Nikdo jsme nechtěli sedět v první řadě, děsně prskal ale jinak to patřilo ke koloritu fakulty. A uměl dost jazyků, pamatuji arabského studenta, který se při testu vymlouval, že neumí ještě dost česky, tak ho docent nechal psát test ve francouštině a dosta lho, to arabský kolega nečekal. Ale takových postav bylo více a rozhodně na ně člověk do smrti nezapomene, pokud ovšem na školu doopravdy chodil.

vandas 10.11.2009 10:04

Re: docent Jeřábek

 Zdravím kolegu. Svatá pravda.

Jirka 10.11.2009 9:45

Ach jo II.

;-) Zase jeden, který - jako většina z nás - poctivě studoval. R^R^R^

5P 10.11.2009 9:36

ach jo

zase jeden, který nic nepochopil.

pra 10.11.2009 9:49

Re: ach jo

Já myslím, že pan Vandas pochopil. V případě paní Řápkové jde především o to, že si dovolila kandidovat proti Paroubkovi a jeho kolotočářsko-vekslácké mafii.

vandas 10.11.2009 10:01

Re: ach jo

 Pochopil, nepochopil? Prostě odmítám podléhat rozhořčeným kampaním proti skupinám škůdců, kteří kdyby nebyli svět by byl hezčí.Odmítám se nechat manipulovat k nenávisti, tu proti jedněm, jindy proti druhým zapomínaje ,že i já jsem často chyboval. Bohužel, hlupáci jsou neustále ochotní si nechat namluvit, že za jejich zpackaný život může zásadně někdo jiný než oni sami, a když jim někdo sdělí, kdo za to může, konečně jsou spokojeni. Pro mne tak jednoduchý pohled na život není. Z těch kampaní ,a co jich bylo, je mi špatně, neb si bohužel pamatuji i ty ,které odhalovaly mé kontrarevoluční profesory o kterých jsem tehdy i dnes věděl a vím,že to byli vzácní a slušní lidé. Toť.

pra 10.11.2009 10:06

Re: ach jo

Do Vaší sbírky příhod:  Též jsem u docenta Jeřábka studoval, obdivovali jsme jeho šikovnost, on kouřil fajfku a když se občas zakuckal, fajfka mu z úst vyletěla a on jí bravůrně pravačkou chytil a opět vsunul do úst.

vandas 10.11.2009 10:11

Re: ach jo

 Jo ,Jo ta fajfka mi nějak z paměti vyvanula, ale už ji vidím.

občanka 10.11.2009 9:28

Podle jednoho "exota" nelze dělat závěry

To byste jako VŠ vzdělaný člověk měl vědět. Lék na současné problémy je jednoduchý, uvedu příklad z vlastní zkušenosti:

V 80. letech jsem rok studovala na jedné balkánské (!) univerzitě a nic podobného by tam nebylo možné, protože VŠECHNY zkoušky byly veřejné a nezažila jsem jedinou, kde bych byla s vyučujícím sama. Např. zkouška z psychologie měla část písemnou, která měla 20 (!) otázek z celého obsahu studia, každá otázka měla určitý počet bodů, pokud student dosáhl předepsaný počet bodů, mohl ke zkoušce ústní. Bylo nás na ní cca 20 studentů, vyučující kladl otázky veřejně, veřejně jsme odpovídali a na závěr učitel shrnul výsledek a zdůvodnil známku. V podstatě bez znalostí nebylo možné projít.  Učitel by si nedovolil někomu nadržovat nebo mu dát známku bez znalostí. Na každé mé zkoušce byl někdo z ostatních, aby viděl, jak zkouška probíhá, do jaké hloubky učitel jde apod. I já jsem se před zkouškami byla podívat na zkoušky mých kolegů. Také byl tím pádem před zkouškami menší stres, protože člověk věděl, co ho čeká. Jednoduché a velmi účinné. A to byl prosím Balkán, na který nahlížíme zkrze prsty. Zklamání z pražské FF bylo pro mne velké.

Ludva 10.11.2009 10:11

Re: Podle jednoho "exota" nelze dělat závěry

Na svědky bych nespoléhal. Klasická právnická historka je, jak si věřitel přivede několik svědků, že půjčil peníze. No a dlužník si přivede několik svědků, že dluh splatil. Myslím, že studijní vrstevníci lehce několika otázkami zjistí, zda tam dotyčný skutečně studoval.