30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

FEJETON: Řekni mi mou cenu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
bubu 29.6.2009 13:11

ze života: opravář pračky a kardioložka

Kardioložce se porouchala pračka, zavolala opraváře- přišel na druhý den, odšrobouval  víko a řekl: to chce vyměnit motor. A  za kolik to bude?- ptá se lékařka:  Odpověď: cesta 400Kč a stanovení příčiny 700 Kč- celkem 1100 Kč. Otázka lékařky- není to moc? Odpověď opraváře-  400 Kč je cena dopravy ze vzdálenosti 20 km a 700 Kč- to je moje know- how.

 Opravář pračky u lékaře( již vymyšleno, ale reálné v českém zdravotnictví): Návštěva  u lékaře specialisty, anamnéza, vyšetření ...  zabere to cca  3/4- 1 hodinu času- platba pojišťovny 245 Kč hrubého.

Tak řeknete, má smysl studovat do 30. roku života a pak takhle pomáhat lidem? Proto naše zdravotnictví jde do kytek, nejsou lékaři, nejsou sestry a bude hůře.

Zofka 29.6.2009 11:10

Re: Novinář a jazykový cit

logické

A sorry, jestli to není k pochopení, já se občas vyjadřuju poněkud složitě.....;-(

Zofka 29.6.2009 11:09

Re: Novinář a jazykový cit

Ale kdyby řekl "Řekni mi svou cenu", byla by to cena (práce) zákazníka, což by jaksi nebylo logivké, protože službu poskytuje řemeslník, jedná se tedy o cenu (práce) řemeslníka. Proto je správně "Řekni mi mou cenu", ačkoliv je také pravda, že "Řekni mi svou cenu" lze v určité situaci chápat i jako "Tvoje ocenění mé práce", pak by to bylo v pořádku, ale myslím, že je to poněkud krkolomné....

Fafa 28.6.2009 19:34

Re: Tak pane řidiči jak to uděláme?Taky se mi stalo.

Kamarad jednou zkusil: "A prosim Vas, hlavne mi neberte papiry. Ja bych pak musel jezdit bez nich a to se pry nesmi." Taky dostal jenom domluvu s vystrahou. ;-)

Jirka 28.6.2009 15:52

Pán objevil Ameriku,

tato taktika platí, co je obchod obchodem, prodávající má samozřejmě představu o ceně, ale otázkou, co za to kupující dá nic nezkazí ba naopak. Jsou dvě možnosti, kupující řekne cenu vyšší, pak samozřejmě s radostí souhlasím, a nebo nižší, pak je třeba vyrukovat s naší původní představou. Pak už záleží pouze na dohodě. V případě dohadování platby za již odvedenou práci je v nevýhodě prodávající, proto je dobré dohadovat aspoň rámcové ceny před výkonem.

JaS 28.6.2009 13:11

A co takhle říci tomu řemeslníkovi,

že to tehdy chci zadarmo?

Han 28.6.2009 12:15

Re: Něco kontroverzního

         Děkuji za Váš útlocit.:-/

Lucius Malfoy 28.6.2009 11:44

Re: Něco kontroverzního

Tak vám a vašemu před-předřečníkovi bych bez sebemenších výčitek svědomí umyl xicht kyselinou....

Lu 28.6.2009 11:33

Re: Něco kontroverzního

Ovšem vsadila bych se, že s pejsánkama si k tomu zvěrolékaři dodete, co? Nechápu, proč si myslíte, že kočka trpí méně než pes. Hnus, velebnostiRv

Han 28.6.2009 9:41

Re: Něco kontroverzního

  Ano přesně tak to fungovalo i u nás. Kočky dostaly ráno a večer oddojené mléko a o ostatní se musely postarat samy.

Zdena 28.6.2009 8:45

Re: Něco kontroverzního

Tak podle Vás by zvířátko nemělo polovinu důchodců. Nepamatuji si, že by  někdo na vesnici chodil s kočkou ke zvěrolékaři. Když přišla s koťatama, poptala se babička jestli nemá někdo zájem a ostatní se zabila. Byla li nemocná a nevydržela tak se sehnala druhá.

A.D. 27.6.2009 21:47

Re: Něco kontroverzního

Podle čeho soudíte, že je jí to jedno? To jako že necítí bolest a nevnímá trápení z nemoci? :-(

Pokud nevyděláváte tolik, abyste mohl poskytnout zvířeti i zdravotní péči, nemáte si zvíře pořizovat..

Ladislav N :-))) 27.6.2009 20:49

Re: Myčky opravuje myčkař

Instalatér instaluje, opravář (servisní specialista) opravuje nebo vyměnuje díly. Závady na jednotlivých dílech ("analytik") už např. v elektornice hledáá málokdo, protože nutné znalosti a cena práce jsou příliš vysoké, dražší, než celá výměnná část. A u mechanických dílů se výměnou obvykle prodlužuje doba života celého zařízení. ;-)

cervik pepik 27.6.2009 18:54

Re: kni mi mou cenuzpět na článek

Napodbne, spropitne davam jen pokud sem spokojenej se sluzbou. Pokud se pingl vlece jak tyden pred vyplatou a prijemnej jak hajzlbaba z hlavaku tak utrum a dam to jasne znat...

Jurajda 27.6.2009 17:53

Tak pane řidiči jak to uděláme?Taky se mi stalo.

Suverénně jsem pravil:Vy to vyřešíte domluvou a já vám slíbím že už to víckrát neudělám.Pak jsme se oba chvilku chechtali asi jsme vzpomněli pana Wericha.

divitel 27.6.2009 16:06

Re: kni mi mou cenuzpět na článek

Tady je ten případ. Dokonce s řečma a řeknu si o slevu. Pravda, nikdy jsem ji nedostal.

Emil 27.6.2009 15:44

Pane Miloši,

já vím, fejeton je takové odlehčené téma, ale k tomuhle fenoménu trochu vážněji.

Je vždy důležité, jakou hodnotu má pro vás práce řemeslníka. Takovou cenu mu navrhněte. Máte havárii v domácnosti? Vyřešil ji řemeslník vstřícně? Táhlo se to jako písnička? Tuhle situaci jsem několikrát zažil a zjistil jsem, že se takhle chovají dvě naprosto rozdílné skupiny řemeslníků:

1/ Řemeslníci "vychcánci". Tahle skupina prvoplánovitě očekává, že přestřelíte a když jejich práci oceníte hodnotou odpovídající, dají vám to jasně najevo. Obvykle se dají identifikovat už když je uvidíte. Čím více je zaplatíte, tím větší srandu z vás budou mít (jak vás natáhli) a budou vám doporučovat jen další "vychcánky" v jiných oborech.

2/ Řemeslníci "nedůvěřivci". Obvykle takto zareagují, neboť nedůvěřují tomu, že jejich práce má svou hodnotu (pro vás). Tihle lidé nejsou obchodníci a když je oceníte správně, máte dvorního řemeslníka (instalatéra, autoopraváře, malíře, elektrikáře ...). A můžete se na ně obrátit i "o půlnoci". A obvykle vám doporučí i jiného stejně laděného šikulu v jiném oboru.

Toť moje zkušenost.

občan 27.6.2009 14:53

Něco kontroverzního

my máme zásadu kocoury neléčit.Jistě dát šanci,strpět zvracení,průjem,nevlídnost,hnis ze zranění atd.ale žádné útraty.Tolik nevyděláváme.A té kočce je to stejně jedno.

krmič 27.6.2009 14:22

Re: Jak to bylo.

Teď si představte, že je to venkovní kočka, kterou nemáte kam dát, takže ji necháte  hospitalizovat až do vytažení stehů, 10 - 12 dní. To pak stojí opravdu mnohem víc, než samotný výkon. Kromě krmení tam do ní valí ještě průběžně antibiotika. Ale je to bez starostí, tak to člověk rád zaplatí. (Samozřejmě, tohle je trošku OT.)

cipísek 27.6.2009 13:02

Re: Úplně stejný,jako když vám polda řekne :

Já mu tenkrát povídal "já bych to vyřešil domluvou".To ho tak rozhodilo,že mi dal papíry a já odjel.

občan 27.6.2009 12:59

Re: Úplně stejný,jako když vám polda řekne :

mně už taky polda řek:"Dali bysme vám jen dvěstě korun pokuty,ale máme jen pětsetkorunový bločky a přece to za vás nebudeme doplácet !!"Já to z voleje nechyt,ale dali mi minutu,dostali pak dvě sta a rozešli jsme se.

cipísek 27.6.2009 12:54

Úplně stejný,jako když vám polda řekne :

"Tak pane řidiči,jak to uděláme ?"

vladimír ondys 27.6.2009 12:39

Nic moc, vzhledem k tomu, že tenhle příspěvek připomíná

vykradenýho Wericha, kterej údajně podobný "mistry meloucháře za socíku" nasíral tvrzením, že čas strávenej potřebnou službou lze věnovat zdarma, či prodat, a když z nich vymámil částku, škodolibě dodával, že by jim bejval dal víc podle svýho odhadu!;-P Zajímalo by mne, jak je to s účtem, poněvadž jsem narazil na zkurrvence, kteří si účtovali za práci bez dokladu podle firemního účtování, kde se předpokládá zdanění, a rozdíl jim šel do kapsy. Kdysi jsem znal starýho fachmana na auta, vybíral si fušky jenom podle vysoký náročnosti, aby se pobavil tím, jak je dobrej, a zákazníky posílal do servisu, ať si zjistí cenu s tím, že mu stačí padesát procent do kapsy! Podobnejch triků je mnohem víc, známej pingl vždycky štamgastům halasně tvrdil, že oni to u něho maj bez dýška a podle jeho tehdejšího tvrzení se díky jejich furianství každej rok o dovolený podíval exkluzivně do světa. Asi to měl dobře vymyšlený, poněvadž by si sám nechal provrtat koleno kvůli tehdejší koruně!Rv;-DR^

Náčelník Skvrnitý ocas 27.6.2009 12:37

Re: Novinář a jazykový cit

No šak právě

občan 27.6.2009 12:11

Ještě jeden trik z hospody

tentokrát z pohledu zákazníka-opilce.Já dávám tak vysoké spropitné(s tím,že nesnáším v kapse drobné),že se mi čas od času stane,že uslyším,dneska to máš zadarmo,neplať to.Určitě na tom neprodělávám...A ještě jsem oblíbený...;-(

občan 27.6.2009 12:08

Re: Novinář a jazykový cit

náčelníku,to je nedorozumnění.To-řekni mi mou cenu-zřejmě říká řemeslník zákazníkovi.Chce po něm,aby vyslovil svůj názor na cenu jeho práce,tedy mou cenu,pokud to říkám já.

Plocek Teplice 27.6.2009 12:07

Re: Realita

Se vším souhlasím až na vyjadřování pane podnikateli. Nešlo by to trochu jemněji?

Plocek Teplice 27.6.2009 12:05

kni mi mou cenuzpět na článek

Možná to trochu vyplývá z jistotty dodavatele služby, že většina lidí trpí komplexem méněcennosti kombinovaný se neznalostí hodnoty služeb, viz diška v restauracích a u kadeřníka, kde je to zejména znatelné. Častý úkaz:  Žena u kadeřníka viditelně přeplací požadovanou sumu tak zvaným zaokrouhlováním nahoru ve  větších hodnotách. Následně po návratu domů celý účes upravuje - přečesává, protože se ji nelíbí!!!  Na dotaz proč přeplácením kladně vyhodnotli práci kadeřníka neodpoví.  A v restauracích je to stejné. Neznám případ, kdy nespokojení konzumenti požádali účtujícího číšníka o vrácení správné částky.

Náčelník Skvrnitý ocas 27.6.2009 11:59

Novinář a jazykový cit

Řekni mi mou cenu ... brr! Zbytečné zájmeno, takový anglicismus. A navíc, to není moje cena, je to jeho cena, kterou musím zaplatit. Tedy řekni mi svoji cenu, když už. Lepší by bylo říct to, jak mně zobák narostl: Co jsem dlužný? nebo: Tak mě zkasírujte, člověče.

Úplně nejlepší je v takové situaci mlčet a usmívat se. Však ono z něho něco vyleze.

občan 27.6.2009 11:17

Re: Realita

ten passát je divnej.Tady všichni elektrikáři,opraváři či instalatéři používají Berlingo.Jak kdyby byli navedený...