2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

FEJETON: O moru, najmě duhovém

Krakovský metropolita Marek Jędraszevski nedávno varoval před novým neomarxistickým duchem, který si přeje ovládnout naše duše, srdce a mysl. Tento mor už není rudý, ale podle jeho soudu duhový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 22.8.2019 22:44

Plíživé převzetí kontroly nad myšlením .....

Docela by mne zajímalo, jak se taková kontrola nad myšlením vlastně dělá? Pamatuji komunismus a i tam platilo, že si každý myslel co chtěl. Jak se na veřejnosti choval to byla jiná otázka, ale myšlení?

D. Mach 22.8.2019 21:14

Proč tolik diskusí o takové hlouposti

Je směšné, co pan Neff dokáže zamotat do jednoho chuchvalce. V Praze se jeden den v roce koná průvod Prague Pride, a je z toho velkolepá aféra. Nerozdmýchávají to ale zastupci sexuální menšiny, ale všichni ostatní. Kdyby se ta tzv. spořádaná část národa o tento den nezajímala, tak by se žádné vášnivé diskuse neodehrávali. Omylem ale je, že by tito zástupci menšiny zakládali nějaké strany nebo se angažovali v politice. Chtějí mít určitá práva (dědictví, adopce a pod.) a já vlastně nevím, čím by mě schválení těchto požadavků do budoucna omezovalo.

Naopak tzv. heterosexuální muži (heterosexuálních žen tam bylo podezřele pomálu) jsou většinou stávající nebo budoucí příznivci Klaus-Klaus-Klanu, tedy politické strany. Tam lze nějakou myšlenku nebo cíl jen těžko pohledat.

Na magistrátní radnici se objevila duhová vlajka. Symbolicky, V březnu se tam vyvěšuje tibetská vlajka. Symbolicky. Během státních svátků se tam vyvěšuje česká vlajka. Symbolicky. Co je na tom tak dramatického? No panu Nefovi vadí duhová vlajka, čínské ambasádě ta tibetská. Doufám, že vyvěšování české vlajky o svátcích nikoho nepobuřuje.

J. Jurax 22.8.2019 13:26

A ještě v článku psáno "Duhová vlajka volně vlaje na budově magistrátu. Politik, který si žádá pochvaly, musí kráčet v čele průvodu Prague Pride."

No tak ta vlajka vyjadřuje leda příchylnost Pirátů k sexuálním úchylkám. Každý volič dobrý ... a v EU je to dnes in a moderní a preferované ...

Nicméně nesouhlasím s tezí o pochvale politikově - politik kráčející v čele průvodu Prague Pride, pokud sám není pyšný homosexuál, vzbuzuje nanejvýš odpor a zhnusení.

J. Jurax 22.8.2019 13:15

Kdo by to byl před čtvrtstoletím řekl, že marxismus v duhové eurovariantě neomarxismu k nám bude prýštit z tzv. Západu, z brusele?

A je to stejný mor jako ten rudý marxismus-leninismus, jehož jsme se zbavili a jenž už kupodivu z Moskvy neprýští.

A. Reček 22.8.2019 13:44

Re:

Ale komunisté v RF i ČR se k tomu rudému marxismu-leninismu hlásí stále. A onen nový neomarxismus je obsažen v multikulturní vizi pro toto století vytvořené levicí a liberály na Západě. Původcem byly univerzity v Kalifornii v počátku 60-tých let.

Z. Lapil 22.8.2019 12:44

Nenechme se vmanipulovat do nemístného odporu

Aneb nenamítejme, že dělení lidí na muže a ženy není stereotyp. On to JE stereotyp, ne že ne.

Podobně chůze dvounožců "levá - pravá" je stereotyp, bicí skoro v čemkoliv, co slyšíte v rádiu (od jazzu přes Beatles až k Ravelovu Boleru a Jandům Petrovi i Daliborovi) jsou stereotyp...

Má někdo dojem, že bez těchto a dalších stereotypů bude život/chůze/muzika lepší? Pokud ano, ať si poslouží, ale ať mi, probůh, nekecá do toho, jak a s kým budu chodit a co budu hrát či poslouchat.

Na Václavu Havlovi není obdivuhodné to, kolik her napsal a kolik amnestií udělil, ale to, že dokázal fungovat podle repliky v Audienci */, byv požádán, aby psal zprávy sám o sobě: "Já se přece z principu nemohu podílet na praktikách, se kterými nesouhlasím". Je to trapné, ale je tady zase čas, kdy je člověk nucen zjišťovat, jestli a do jaké míry to dokáže taky.

*/ Viz https://www.youtube.com/watch?v=YrJiPVGqmME, počínaje zhruba 31:00, konkrétně asi 34:30.

B. Rameš 22.8.2019 10:27

Rozmach homosexualismu je skutečně pozoruhodný

Někdy si říkám, že to není čtyřprocentní menšina, ale čtyřiceti procentní. Což je samozřejmě nesmysl. Spíše jde o to, že snahy různých jino - případně a - sexuálů "nerozlišovat" ladí se snahami jistých vlivných kruhů udělat z lidí jednotvárnou masu stejně (a pokud možno vůbec ne) smýšlejících dobytků (to není pejorativní, jen metaforické vyjádření kýženého stavu ve vztahu pán / poddaný, eh, pardon, občan). Pomalu, ale jistě se tak suneme do stavu popsaném v řadě dystopií - kdo by to býval řekl, že se ukáží jako reálně možné?

J. Zaorálek 22.8.2019 10:20

Ano, souhlas. Tahle ideologie je, řekl bych na vyšší úrovni, je sofistikovanější než ta poslední, je upgradovana, vytunena. Prostě soudruzi zpracovali zkušenosti z krizového vývoje... Ale neřekl bych, že je to překvapivé.

I. Mertl 22.8.2019 9:30

Komické, kdyby to nebylo smutné,

v čem tento nominální spisovatel sci-fi, dnes víceméně zaměstnanec Andreje Babiše, nachází největší nebezpečí dneška. Máme to holt my dědci těžké, chceme-li si zachovat věcný náhled na současnost. Ale jistě, snazší je upalovat čarodějnice než přemýšlet o řešení skutečných problémů každodenního života. Natož pak je řešit, na to už nám síly nezbývají. Fuj!

P. Lenc 22.8.2019 9:35

Re: Komické, kdyby to nebylo smutné,

Jistě pane Mertle.Sice neznám vaši sexuální orientaci, ale dle vaší reakce a ne první se domnívám, že "naše současnost" je pro vás stále ještě málo radikální. Za článek dík, vidím to podobně.

M. Prokop 22.8.2019 9:50

Re: Komické, kdyby to nebylo smutné,

Ano. Máte to těžké, nedaří se vám to, tak vztekle obviňujete pana Neffa.

I. Mertl 22.8.2019 10:19

Re: Komické, kdyby to nebylo smutné,

Ale jistě, pánové, vaše dětinské strachy vám neberu. Ale věřte, čarodějnice nejsou!

A. Nový 22.8.2019 13:23

Re: Komické, kdyby to nebylo smutné,

Čarodějnice opravdu, ale opravdu nejsou, ale je dost blbců ne nepodobných vám, pane Mertl. :-))

J. Jurax 22.8.2019 13:28

Přesně ...

J. Jurax 22.8.2019 13:35

Ehm ... a Vy svůj náhled na současnost reprezentovaný mj. i tímto příspěvkem máte za věcný? A nalézáte ještě někoho jiného, který by tento Váš názor sdílel?

A jaký skutečný problém každodenního života račte mít na mysli? Najmě takový, na jehož řešení Vám ještě zbývají síly?

Neupalujete si holt zase svoje čarodějnice?

I. Mertl 22.8.2019 14:59

Re: Komické, kdyby to nebylo smutné,

Ne, že by leccos z toho současného genderového blbnutí nebylo opravdovým blbnutím, ale všem rozhorleným machům zde chci připomenout, že ještě před sto lety vám podobní machové na adresu sufražetek bojujících za ženská volební práva si mezi sebou vážně vykládali, jak je ty sufražetky chtějí kastrovat. Vida, nechtěly, takže klídek, ani ti homosexuálové a transsexuálové nejsíš nechtějí. Jinak vám pánové Lenci, Prokope, Nový 840 (tomu zvláště) a Juraxi děkuji za pozornost.

K. Janyška 22.8.2019 9:04

Všechno, úplně všechno je v platném vzdělání.

Naivní konstruktivistický racionalismus obsadil školské systémy světa a vědění o skutečné podstatě lidské situace, tedy spontánním řádu lidské interakcše a lidského světa je úplně ze škol vytlačeno. Rudými a černými zejména, neboť je naházelo do jednoho zločineckého pytle... Dzp.

M. Dvořák 22.8.2019 7:48

O moru, najmě duhovém

Není tomu až tak pradávno, co hřmělo heslo PROLETÁŘI VŠECH ZEMÍ, SPOJTE SE!!! A stačí změnit proletáře za "duhaře" a máme to tu znovu.

K. Wágner 22.8.2019 7:42

Jenže on už je pronásledován

Jak říká autor: "Rozruch kolem nedávného „vlasteneckého setkání heterosexuálů“ vyvolává obavu, že zde vzniká nějaký nový disent. Ten nebude policejně pronásledován, jak se to dělo disentu minulého režimu, ale co není, může být."

Jenže on už je pronásledován mediálně.Všemi,co pochodují pod duhovou vlajkou k lepším, genderově správným zítřkům.

I. Štípek 22.8.2019 7:00

Pan Neff mne příjemně překvapil!

A skutečně, i k úvaze takto diplomaticky vážící slova je dnes třeba odvahy.

J. Elias 22.8.2019 6:41

Pan Neff je odvážný chlap!

L. Čája 22.8.2019 1:55

Čím dále častěji si vzpomínám na dobu před více než půl stoletím. Tehdy, coby dítě, jsem (aniž jsem si uvědomoval souvislost) v hovorech dospělých slyšel verš:

"celá banda b....

vyrazila dveře z pantů".

Při vědomí slov představitele 'brusele' (volně parafrázováno):

"my to navrhneme tak, že se to bude líbit, slavně a jednomyslně to, jako dobrou věc, schválíme

a než se lidé vzpamatují, budou to mím v ústavách".

A čím dále tím více a častěji se mi 'na semaforu' zelená mění ve žlutou. A ten 'semafor' pak, jak víme, přeskočí na červenou. A čekání na to, až zase naskočí zelená, bude nepředstavitelně dlouhé!