26.5.2024 | Svátek má Filip


Diskuse k článku

FEJETON: Neobnovitelný zdroj

Pojem „obnovitelné zdroje“ se skloňuje ve všech pádech, láme se a ohýbá, skáče se kolem něho i po něm, je vzýván jako boží slovo i popliváván.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 25.6.2015 15:01

Re: Tahle pravda vadí neznalým.

Ne, u kosmických technologií mi to skutečně neva. Pro specifické situace je možno použít specifická, jinde nepřiměřeně drahá či vůbec nepoužitelná řešení. Ale to je vám samozřejmě známo, není-liž pravda?

J. Šimek 25.6.2015 15:30

Re: Tahle pravda vadí neznalým.

Tak co je z principu ta blbost u zvažovaných například dronových technologií? Že by snat byly lepší nafťáky? :o)

R. Langer 25.6.2015 15:36

Re: Tahle pravda vadí neznalým.

Zatím na to ty technologie nestačí. Možná za pár desítek let.

J. Šimek 25.6.2015 16:40

Re: Tahle pravda vadí neznalým.

Za pár desítek let bude majitel FB fousatej, takže investici chce co nejřív  ...

R. Langer 26.6.2015 9:03

Re: Tahle pravda vadí neznalým.

Tak až bude, tak se o ní můžeme bavit. A taky potom o výsledcích.

V. Novák 25.6.2015 16:04

Re: Tahle pravda vadí neznalým.

Když někam nevedou dráty a těžko by se tam natahovaly, tak se halt musí použít něco - třeba drahé a neefektivní - co se tam použít dá.

Stačí vám to takhle?

B. Uhlich 25.6.2015 10:39

Re: To já si troufnu předpovědět,

myslím, že na toto téma bude vhodné diskutovat až pochopíte co ukazuje následující odkaz...:

http://www.ceps.cz/CZE/Data/Vsechna-data/Stranky/Vyroba.aspx

To je takový velmi poučný odkaz, který jednoznačně ukazuje tu "strašlivou" sílu obnovitelných zdrojů v naší republice.. :-)))) Pokud tohle někdo nepochopí tak už je asi každá další diskuze zbytečná...

J. Šimek 25.6.2015 11:14

Re: To já si troufnu předpovědět,

V grafu nacházím FVE s nenulovým výkonem a celou plochu ČR panely naopak nenacházím.

Snad nebudete překvapen - jsem příznivcem JE, ale odpůrcem demagogů, kteří tvrdí, že FV je nefunkční nesmysl.

B. Uhlich 25.6.2015 11:53

Re: To já si troufnu předpovědět,

Jistě..s nenulovým výkonem..to je v pořádku, ale výkonem vpodstatě zanedbatelným..obzvlášť v situaci jaký grandiozní ekonomický nesmysl celé tohle provází..., že?

P.S. Já jsem nikde nikdy nenapsal, že OZ jsou vyloženě nesmysl, nesmysl se z nich stal až v tomhle státě... Tedy já nesmýšlím vyloženě jinak než vy...

R. Langer 25.6.2015 14:43

Re: To já si troufnu předpovědět,

FV je nefunkční nesmysl, a není to žádná demagogie. :-P

J. Šimek 25.6.2015 14:58

Re: To já si troufnu předpovědět,

Zkuste s vaším nápadem oslovit třeba NASA, že to dělají blbě, chytráku :o)

R. Langer 25.6.2015 15:02

Re: To já si troufnu předpovědět,

Aha, tak NASA nahrazuje atomové elektrárny fotovoltaikou? Tak to porosím o nějaký odkaz, to by mě fakt zajímalo. :-D

J. Šimek 25.6.2015 16:41

Re: To já si troufnu předpovědět,

Nasa netvradí, jako vy, že FV je nefunkční blbost. Váš pokus změniít téma je srandovní ...

R. Langer 26.6.2015 9:04

Re: To já si troufnu předpovědět,

Nahrazování jaderných elektráren FV je nefunkční blbost. Váš pokus změnit téma je srandovní ...

R. Langer 25.6.2015 14:46

Re: To já si troufnu předpovědět,

Ne, nenahradila. Ale můžete si to zkusit v malém sám doma. Pak napište, jak jste s tím nahrazováním spotřeby jediné domácnosti v praxi uspěl.

J. Šimek 25.6.2015 14:59

Re: To já si troufnu předpovědět,

Přečtěte si můj příspěvek ke konci, šetřím tisíce ročně. Co teď, chytráku?

R. Langer 25.6.2015 15:11

Re: To já si troufnu předpovědět,

Tam píšete cosi o Trombeho stěně, což s fotovoltaikou nemá zhola nic společného. Co teď chytráku?

J. Šimek 25.6.2015 15:31

Re: To já si troufnu předpovědět,

Že je to jen jiná forma sluneční energie a vo to go.

R. Langer 25.6.2015 15:40

Re: To já si troufnu předpovědět,

Ne, vo to fakt ne go, když jako váš první příspěvek ve vláknu je absolutní hovadina o možném nahrazování atomových elektráren fotovoltaikou. Teplou vodu v černé matraci si na zahradě ohřívali už naši dědečkové, na to meusíte být fakt ani Elon Musk. :-P

J. Šimek 25.6.2015 16:42

Re: To já si troufnu předpovědět,

Jo můj příspěvek je o nahrazování atomových elektráren, tak to si to račte znova přečíst a nedělat ze sebe vola.

R. Langer 26.6.2015 9:05

Re: To já si troufnu předpovědět,

Já jsem si ho přečetl, a píšete cosi o nahrazování Temelína FV panely. Nebo snad ne?

J. Jurax 26.6.2015 21:28

Re: To já si troufnu předpovědět,

No, Temelín má dnes 2000 MW výkonu. Z jednoho metru čtverečního lze teoreticky dostat 1,3 kW (sluneční konstanta). Dnes je účinnost panelů cca 17%, ergo z metru čtverečního dostanete cca 220 wattů, při snad vbrzku slibované účinnosti 25% tedy 325 watů. Tedy na Temelín by bylo třeba při účinnosti 17% právě 9 090 909 m2, při 25% právě 6 153 846 m2, tedy zhruba 9 a 6 km2. Pokud jsem se někde nesekl :-)

Horší je, že Temelín funguje i v noci. Takže k úplné náhradě Temelína by bylo třeba - uvážíme-li, že nejkratší den v roce je 22.12 cca 8 hodin slunečního svitu a budeme-li optimisticky předpokládat, že panely budou celých těch osm hodin dávat plný výkon - trojnásobku potřebné plochy tedy cca 27, resp 18 km2, protože musíme uvážit i nejméně příznivý případ; v případě delšího dne bychom se museli vypořádat s přebytkem. Ale hlavně budeme potřebovat něco, do čeho se dá uložit 16x2000 MWh, tedy 32 GWh již vyrobené elektřiny na pokrytí té dlouhé noci; a to něco by mělo mít 100% účinnost, jinak by to úložiště muselo být ještě kapacitnější. To je dnes poněkud fantazie, že.

Samozřejmě v této hříčce neuvažuju kolísání spotřeby energie během dne a takové podobné.

Mimochodem, mám dojem, že to s tou plochou ČR se týká biomasy, jež pěstována a spalována by nahradila Temelín.

J. Plzák 25.6.2015 8:18

Člověk by jim měl fandit.

Těm dvěma, André Borschbergovi a Bertrand Piccardovi. Jenže vzhledem k těm zástupům zelených pitomců, kteří v jejich činu už vidí konec současného letectví, které spotřebovává fosilní paliva, nemůže.

Zatím tedy jen nutno konstatovat, že kdyby bylo po těch dvo, moc bychom si nezalétali.

J. Šimek 25.6.2015 8:47

Re: Člověk by jim měl fandit.

Dejte mi link na zástup těch zelených pitomců, co ohlašují konec letectví, pod dojmem letu zmíněných pánů. Děkuji.

B. Uhlich 25.6.2015 10:41

Re: Člověk by jim měl fandit.

když budete chtít..najdete, těch mediálních pitomců, kteří publikovali výkřiky typu, blíží se konec klasického letectví bylo poměrně dost....

J. Šimek 25.6.2015 11:16

Re: Člověk by jim měl fandit.

To ale nejsou odkazované zástupy zelených pitomců, ale nějaký pomatený bulvár. Na to jsem se neptal :o)

B. Uhlich 25.6.2015 12:08

Re: Člověk by jim měl fandit.

Njn.., ale v tom tzv. bulváru se právě těmahle kidama dost často odvolávají na různá prohlášení konkrétních lidí... jako nemá cenu se o to přít, tady jde o to, že se tady neustále šíří taková pomatenost, která by se dala sesumírovat do jednotného názvu "Všechno jde jinak", a blbci se toho chytají a pak se divíme, že se tady dají prosadit vyložené 3,14viny..a bodejť by ne, když je tady tolik tupců, co jim nic neříkají ani základní přírodní zákony...

J. Šimek 25.6.2015 13:25

Re: Člověk by jim měl fandit.

Takže vlastně žádné zástupy zelených pitomců, to bylo jen takové ideologické a nenávistné plivnutí.

A tohle vám a vám podobným mám za zlé, že klidně lžete.

B. Uhlich 25.6.2015 14:38

Re: Člověk by jim měl fandit.

Víte Šimku, vy se tu chováte jeko debil, reagujete jako debil, asi kdybych Vás viděl tak i jako debil budete i vypadat...tak to bude asi tím, že i debil budete. Já Vám k tomu nemám co říct... slintejte si tu chcete, chovejte se jako debil dle libosti,je to Vaše vizitka ne moje... a klidně mi ta zas něco napište... od debilů Vašeho formátu lze čekat cokoliv...tak se neupejpejte...

R. Langer 25.6.2015 14:44

Re: Člověk by jim měl fandit.

Moje slova. Pan Šimek tomu prostě "rozumí".