20.6.2024 | Svátek má Květa


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 2.5.2024 17:04

Ano. Velká změna pravidel (zcela nevyhnutelná) je vždy příležitost pro schopné i všehoschopné. V Česku to dopadlo dost dobře, mimo jiné i zásluhou Václava Klause, který věděl, že je třeba proces udělat co nejrychleji.

P. Brich 2.5.2024 17:04

Mohu se s čistým svědomím pod tyto Vaše úvahy a implikace při plném vědomí připodepsat, pane Hlávko!!R^[>-]

P. Diviš 2.5.2024 17:01

1. Ano. Hlavně proto, že si to občani v podstatě přejí, aby vše řešil stát i nadstát.

2. Jo a ne. Vojenskou pochopitelně ne, ekonomickou do jisté míry ano, ač by to pochopitelně mohlo a mělo být lepší.

Z. Lapil 2.5.2024 17:00

Přesně.

A víte vy co? Vykašlete se na ně a klidně říkejte, že jsou to volové. Pokud vynecháte barvu pleti, věk, pohlaví a gender, ať už je to cokoliv, nebude problém. A když nevynecháte a bude problém, zahrajte si na Švejka:

"Proč jste sem přivedl toho čokla, proč jste mi nasadil tu bestii do bytu???"

"Abych vám udělal radost, pane obrlajtnant".

Aneb znáte tu písničku? "Stejně mi nic nemůžou. Vlastně můžou, no jo, můžou...".

P. Diviš 2.5.2024 16:58

Co pamětník rudobolšánského blaha mi to "modrobolšánské" přijde docela příjemně.

P. Diviš 2.5.2024 16:57

Republika s͇e͇ rozkradla, nebo byly v průběhu naprosto nevyhnutelné privatizace i ztráty, vzhledem k rozsahu změny celkem malé?

Už vás za kecy v hospodě (třeba tak blbé jako zde) sebrali policajti?

L. Zídek 2.5.2024 16:53

Gynekoložka Von Leyno nás vede tam, čemu nejvíc rozumí.....

Z. Lapil 2.5.2024 16:52

Jo, taky to takhle beru, na rozdíl od řečí o matičce naší dobrotivé :-).

Já se právě obávám, že ve 27 státech v dohledné době několika desítek let nebude konsenzu, nanejvýš nějakého referenda na způsob 51:49. A to ještě přehlížím, že my jsme vstupovali skrze referendum "s přeheledem" kolem 70% a více či méně seriózních remcalů je pořád dost a dost (ano, včetně mě) a Slováci vstupovali tuším dokonce s 90% pro a momentálně to tam vypadá na vyslovenou neposlušnost.

Ještě si dovolím poznámku: připadá mi, že ti, kteří argumentují nutností umravnit národní státy jejich zrušením vycházejí z předpokladu, že národní státy jsou nutně vzájemně nepřátelské. Což mi přijde jako až příliš odvážný předpoklad.

Nemluvě o navrženém řešení: to si opravdu někdo myslí, že rozvaděné sousedy spřátelí tím, že jim sebere plot 8-o?

L. Zídek 2.5.2024 16:50

Před Bruselí tu bylo skvěle fungující EHS !

L. Zídek 2.5.2024 16:47

Povinná četba pro Střední a Vysoké školy !

M. Valenta 2.5.2024 16:15

Chápete to chybně. Nenapsal jsem všichni. Naopak velká většina úspěšných si poradili sami. Stačí si přečíst co o klaosově éře napsali Úde, Ježek, Stránský a spol.

M. Valenta 2.5.2024 16:15

Chápete to chybně. Nenapsal jsem všichni. Naopak velká většina úspěšných si poradili sami. Stačí si přečíst co o klaosově éře napsali Úde, Ježek, Stránský a spol.

M. Mařák 2.5.2024 15:55

OK, tohle je už lepší než řeči o zakřivených banánech. Diskuze na takové úrovni má smysl. Naše pohledy na věc nejsou stejné, ale to je úplně normální, doufám, že i konečný konsensus toho, jak Evropa bude v budoucnosti vypadat, pak jednou vznikne na základě právě takové věcné a argumentačně korektní diskuze.

Z. Lapil 2.5.2024 15:34

To je právě ono: nejsem nadšen, kam se EU ubírá. Podle mě se do těch průšvihů ubírá jaksi nutně, ne z důvodů, že by "se udělaly nějaké chyby".

Nebýt EU tak centralizovaná, pustí se do Green Dealu řekněme Německo a kolem bude iks států schopných jim tu elektřinu dodávat i v noci, neřku-li v zimě. Když se do toho pustí všichni, tak nebude odkud dovážet, protože - asi dost zjednodušuju - z Ukrajiny a Ruska nevedou dráty, o politice nemluvě. Časem se to nějak vystříbří, protože uhlí je konečné množství a jádro investičně pekelně drahé, zatímco fotovoltaika je investičně dělitelná na částky skoro mizivé a provozně čistá a skoro zadarmo.

Připomínám, že v 18. až 19. století byla Evropa VELMI decentralizovaná (sjednocení Německa až v r. 1870) a za těch 200 let udělala skok od formanských vozů k masové výrobě automobilů a těžkotonážní železniční dopravě.

Dokonce: právě sjednocení Německa do extrémně silného státu (po Vídeňském kongresu v Evropě fungovalo pět velmocí, z nichž kterékoliv dvě byly silnější než kterákoliv jedna, V r. 1870 to přestalo platit) postupně vedlo až ke světové válce následované rozpadem RU a po dvacetiletém "příměří" a další válce k válce zvané studená, kdy se dva bloky největší mocností vzájemně držely v šachu a když tenhle tlak pominul, rozsypalo se, co ještě zbývalo (ČSS(F)R v klidu, Jugoslávie s velkým popraskem.

A to jsou ty důvody, proč jsem vůči opětovnému vzniku soustátí VELMI opatrný až skeptický. Jistě, EU má dost plusů, ale rizik taky docela dost (s právem veto je neakceschopná, bez něj dramaticky nejednotná).

A. Most 2.5.2024 15:12

V sedmé třídě ZŠ nás v dějepisu učili, že v 1968 nás osvobodilo před možným nástupem volného trhu "kapitalismu" SSSR + ostatí socialistické státy (s výjimkou Rumunska).

Po skončení vyučování jsem šel ke spolužákovi na návštěvu.

Po nějaké době přišel spolužákův otec z práce - "Čau kluci, jak bylo ve škole?" Odpověděl jsem něco ve smyslu toho prvního odstavce.

"Tak já vám něco ukážu," řekl spolužákův otec a vytáhl dobře ukryté noviny z těch dní. Byl to pro mně obrovský šok (pořád si pamatuji fotografii mladé ženy s batoletem, stojící před hlavní ruského tanku).

Ve druhém ročníku na učilišti přišla revoluce (1989), byl jsem hrozně rád, že mimo jiné už v dějepisu už nebudou přepisovat dějiny a na veřejném místě (restaurace) mohu kritizovat jakéhokoli politika, aniž bych se musel obávat tajné policie.

Jako hloupé dítě jsem se tehdy těšil, že už bude lépe (i když jako dítě střední třídy jsem si nikdy nemohl stěžovat na nedostatek... Rozkradla se republika, ale pořád i přesto byla naděje.

Možná si ještě někteří z čtenářů pamatují politickou satiru "Gumáci"? Myslíe, že by něco podobného o EU komisi prošlo?

Diktaturu máme zpět - komunismus 2.0, ale jsem fakt rád, že jsem si v životě užil alespoň pár let, kdy mi nikdo neříkal, co si musím myslet.;-(

M. Mařák 2.5.2024 14:44

EU ale je otevřeně federativní projekt a to již od samého začátku, tedy od svého vzniku. Federativní tendence jsou však od začátku brzděné národovci a příznivci tzv. národního státu. Osobně jsem velmi přivítal brexit a návrat do normálního stavu, anglosasové jsou podle mne s kontinentální Evropou naprosto nekompatibilní.

EU je momentálně konfederací a mně osobně by posun k evropské federaci nijak nevadil, Evropa stejně v současném světě nemá jinou možnost, řekl bych. Na druhé straně nejsem zrovna nadšený z toho, jakým směrem se EU momentálně ubírá, čímž myslím napadení zelenou rakovinou lidstva a podobnými nesmysly. Tyto tendence a jejich změna jsou však v rukou voličů a ty v celé Evropě prostě vyměnit nemohu, je to bohužel technicky nemožné.

Z. Lapil 2.5.2024 14:30

Rozumím, příště ukončím své příspěvky slovy "UE, matička naše dobrotivá, budiž pochválena". :-/

Vážně: kdyby EU otevřeně tvrdila, že chce být federací, možná (spíš ne, ale možná ano) bych se nechal přesvědčit, že je to dobrý nápad. Jenže ten paskvil na stát, který existuje dnes... Polovina z toho, co považuje za svůj úspěch, by mohla fungovat i bez ní, a slovo federace se bojí vyslovit, protože když na to přišla řeč, vyhlášenými referendy to celkem jednoznačně neprošlo a výsledkem je zmatení jazyků zvané Lisabonská smlouva.

Podotýkám, že když jsme jeli někdy v 90. letech do Velké Británie, stačil k tomu pas a celkem přijatelná fronta na hranicích Německa. Další kontrola byla až v Doveru, a ta byla zajímavá tím, že měla dvě "závory" EU a non-EU. Prošli jsme absolutně bez problémů. Od Schengenu se to lišilo jedině tím, že neplatila občanka.

Mmch - ta rozvadovská v 90. letech byla naprosto srovnatelná s tou "drážďanskou" loni před vánoci, leda že jsme o té možnosti nevěděli a nevyrazili o 3/4 hodiny dřív.

T. Hraj 2.5.2024 14:28

Aha, už to chápu. V devadesátých letech nebyl skutečný kapitalismus ale "divokovýchodní kapitalismus". Kdokoli tehdy zbohatl je kriminálník a zbohatl na úkor ostatních. Blahobyt (ten váš Bláha - asi text diktujete:-)) nastal až v roce 2004. Ovšem také ne díky kapitalismu, ale jakožto výsledek pomoci EU. Říkám to správně?

P. Sura 2.5.2024 14:09

Problém nových, zejména multikulturních sociálně inženýrských teorií, jak jsou dnes prezentovány a prosazovány nestojí na dlouhověkých ZKUŠENOSTECH, ale na zbožných přáních jejich autorů. Nejsou to ti, kdo by se danými tématy zabývali a studovali historické podklady a vztahy. Jsou to ti, kdo měli největší drzost tyto teorie zveřejňovat a šířit a jejich prezentací indoktrinovat méně hloubavé občany, které lákají na líbivé, nicméně neuskutečnitelné vize.

M. Valenta 2.5.2024 13:59

Ano, to byla ta pionýrská doba, kdy se první čeští miliardáři, povětšinou s komunistickou minulostí, líhli z Klausova inkubátoru a jestli mezi nimi byl i nějaký Bláha, to mi není známo. V každém případě jsou, kromě těch zesnulých, povětšinou blažení dodnes a každé ráno se při pohledu do svého zlatého zrcadla šťípají do tváře. Vždyť to bylo tenkrát tak pohádkově jednoduché stát se miliardářem.

M. Valenta 2.5.2024 13:59

Ano, to byla ta pionýrská doba, kdy se první čeští miliardáři, povětšinou s komunistickou minulostí, líhli z Klausova inkubátoru a jestli mezi nimi byl i nějaký Bláha, to mi není známo. V každém případě jsou, kromě těch zesnulých, povětšinou blažení dodnes a každé ráno se při pohledu do svého zlatého zrcadla šťípají do tváře. Vždyť to bylo tenkrát tak pohádkově jednoduché stát se miliardářem.

M. Mařák 2.5.2024 13:34

nepodkopávali

M. Mařák 2.5.2024 13:32

To je jiná věc, k tomu je potřeba, aby se EU stala federací se vším všudy. Tedy se společnou federální armádou a pohraniční stráží hodnou svého jména, jejíž funkci by nepodpokávali ujetí evropští komisaři jako ta bláznivá Švédka Johanssonová, nebo co a podobně.

Tak pište k věci a věcně, nikoliv fejky, polopravdy a osloviny, které demagogové záměrně používají k cílené dezorientaci nevzdělané populace.

Z. Lapil 2.5.2024 13:17

No - a kam to vede? Že EU ani není ochotna chránit své hranice.

Já si vůbec nemyslím, že jsou to hlouposti. Kdybych si to myslel, tak to nepíšu, aspoň tolik inteligence mi, prosím, přiznejte.

M. Pesat 2.5.2024 13:11

"Vy předpokládám, že i Vy jste si vědom té drobnůstky, že Česko ve své novodobé historii, co se obecného Bláha týče, lepších 20 let nezažilo."

to je tzv. modrobolsanske "blaho" , kazdy fiskalni rok na sekeru. To se vam to chlasta, to se to hoduje kdyz vam lidi pujcuji.

Z. Lapil 2.5.2024 13:07

Z toho vás naprosto nepodezírám. Jde mi o to, jestli se nejedná o... jak to říct... vtipné zjednodušení. Znáte média a právníky, oni jsou schopní jako o dětech mluvit o skoro 18tiletých.

V. Chrastina 2.5.2024 13:00

Přesně tak, a nejtrapnější podíl na šíleném grýndýlu má ta vynálezkyně těhotenských šatů pro tankystky Lejnová. Zavedla diktát rudozelené mašinérie, který nás všechny ožebračil. A to nedávno prohlásila, že na to její poručíme větru dešti bude nutno z našich kapes vydřít další biliony eur. Aby ji čert vzal!!Rv 8-o

M. Mařák 2.5.2024 12:57

Tak proč píšete hlouposti, když údajně víte, že jsou to hlouposti?

Ochranářská opatření se používají všude, i v USA. Akademické poučky z univerzitního prostředí sice zní vznešeně, v reálném prostředí jsou však nepoužitelné. Vždy se jedná o nějaký kompromis mezi laissez-faire a státní intervencí, všechny vyspělé ekonomiky fungují na nějakém principu sociálně-tržního hospodářství, tedy jakési třetí cesty mezi kapitalismem a socialismem.

M. Mařák 2.5.2024 12:53

Píšete naprosté nesmysly, nic o tom nevíte.

L. Šimon 2.5.2024 12:38

Ano, nebylo to příjemné, bylo to omezující, ale nikdo nikomu pro jiný názor neuřízl hlavu, věděli jsme, že ty názory nebudeme vykřikovat moc nahlas aby nás nezavřeli, oficiálně existovaly pionýrská organizace, ale děti jsme vedli jako skauty, muselo se v tom umět chodit. Nechtěl bych to zpátky, ale to co se pod vlajkou Brusele děje neuznávám ani náhodou. Původní myšlenka nebyla špatná, ale od "Lisabonu" už to stojí za zdrávas královno. Nakonec - je celkem jedno jestli je tu Fiala nebo Babiš. Jeden za 18, druhý bez dvou za 20. Ani jeden nepracuje pro rozvoj našeho státu, jeden se klaní a druhý ten fialovější to zkouší přes řitní otvor EU.