29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ESEJ: „Té demokracie ale nesmí být příliš mnoho“

Demokracie je opravdu vážně ohrožena, ale ze zcela jiné strany, než nám tvrdí současný politický estabilishment.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 29.6.2018 18:13

Re: Zakaria je guru

Celý problém je vlastně v tom, že se dnes "levicoví liberálové" snaží bránit svou levicovou agendou pomocí extenzivního a tvůrčího výkladu Ústavy z nástroje, který má sloužit k obraně svobody se snaží ukovat okovy cenzury a snaží se zvrátit rovnováhu sil ve prospěch PRÁVNÍHO SÁTU na úkor státu DEMOKRATICKÉHO. Přitom mají plná ústa "liberální demokracie", která za nic nemůže! Liberální demokracie je plod klasického liberalismu a nedovolíme levičákům, aby si tento termín uzurpovali!

Když se toho termínu totiž vzdáme, tak ztratíme cenný nástroj k popisu reality. Parlamentní demokracie? Tak ten termín, prosazovaný VK proti "liberální demokracii" nic neřeší. Demokracie totiž muže být buď parlamentní (zastupitelská) nebo přímá (prezidentská republika nebo si přečtěte islandské ságy, Atling je nádherný vzor). Takže adjektivum "parlamentní" jen říká, že jde o zastupitelskou demokracii ve které je vláda odpovědná volenému parlamentu - ale jestli tu třeba nemáme otroky nebo svědectví kolika žen se vyrovná svědectví jednoho muže, o tom žádná informace v slově "demokracie" ani v slově "parlamentní" prostě zakletá není:-)

P. Lenc 29.6.2018 8:57

Re: Zakaria je guru

Za článek dík!

V. Student 29.6.2018 8:34

Jsem naivní člověk.

Protože svého času mi voněly zakariovské myšlenky typu:"..učit se podporovat přistěhovalectví, aniž by to vyvolávalo konflikt." Voněly totiž opakem zaprděnosti, omezenosti, iracionálních strachů, voněly opakem tvrdošíjného lpění na stavu, který jsem všemi smysly cítil jako nedokonalý. Voněly změnou s příslibem exotiky, zajímavosti, možnosti poučit se z kultur nám vzdálených, o kterých jsem jako mladý pouze cosi četl ale nikdy je nenavštívil, neboť nesměl. Voněly jako pohled na neznámou krajinu, plnou zajímavých lidí, ke které se blíží loď, na které cestuji. Představil jsem si s nimi společný večer, třeba u ohně, a byla to představa celkem lákavá.

Ale pak čím dál intenzivněji pronikaly ke mně informace ze zemí těch exotických cizinců. Na ohních hořeli jejich "nepřátelé", rekrutující se ovšem až příliš často z pokojných vesničanů, radost z té podívané ovšem exotičtí cizinci nijak neskrývali. O etnických čistkách jsem se dozvídal, kdy exotičtí cizinci z jedné vesnice brutálně vymydlili exotické cizince z vesnice vedlejší, usekávání údů mačetou doplněno o používání nástrojů moderních, např. akuvrtačky, s jejíž pomocí vrtali díry do hlav spoutaných "nepřátel". O znásilňování spojeném s mučením jsem se dozvídal. Ale celkem jsem věřil chlácholivým hlasům, které zlehčovaly ty zprávy, za podvod zpátečníků je vydávali, za jejich úchylku. Vrcholem zločinnosti pro mě byli lidé jako Hepnerová nebo Hojer. Bezdůvodnou agresivitu až sadismus jsem přičítal jednotlivcům, a považoval je spíše za nemocné.

Jenže pak přijížděli exotičtí cizinci sem. Do Evropy. A ty zprávy o jejich chování, alespoň zarážejícího procenta z nich, ve mně tedy klid nevyvolávají. Organizované gangy Pákistánců, programově znásilňující dospívají holky v Británii a laxní postoj policie k tomu, agresivní vystupování proti policii ve stále početnějším množství...

Ale možná jsou to jen zlovolné informace ze strany rasistů, protože takhle by se přece nikdo nechoval. Ne?

J. Schwarz 29.6.2018 10:28

Re: Jsem naivní člověk.

Jak známo z logiky, je implikace vždy pravdivá, pokud se vyjde z nepravdivé premisy. No a tady je tou nepravdivou premisou tvrzení o rovnosti všech lidí, kultur, náboženství. Pokud vyjdu z předpokladu že všichni lidé jsou stejní, pak jestliže budou kupříkladu pákistánští muslimové páchat 20x víc zločinů než "bílí" britové zákonitě dojdu k závěru, že jsou / ti pákistánci / obětí šikany, rasismu a netolerance. Výsledkem je úporná snaha dosáhnout stejné "míry zločinnosti" tím, že zločiny pákistánců budu "humanisté a vůbec lidé pokrokoví" přehlížet a naopak kohokoli, kdo bude jejich postupy kritizovat, budou kriminalizovat za "hate speech".

V. Student 29.6.2018 10:40

Re: Jsem naivní člověk.

Ano, to je velmi výstižné.

V. Klepetko 29.6.2018 11:17

Re: Jsem naivní člověk.

Vidím tu problém. Ani ten nejzanícenější sluníčkář Vám nikdy nebude tvrdit, že "všichni lidé jsou stejní". Takže sám pan Schwarz vychází z falešné premisy - takže jak je to pak s těmi implikacemi?.-))

Všichni lidé mají stejnou hodnotu jako lidské bytosti a mají v zásadě stejná základní práva - to je správná premisa. Ovšem žádná podpora stěhování národů z této premisy NEPLYNE! Lze y ní naopak vyvodit třeba tyto závěry:

- ponoukání k nebezpečné cestě přes moře je zločinem proti lidskosti, protože vede k smrti tisíců lidských životů,

- podpora masové migrace "střední třídy" ze zbídačených afrických zemí je zločinem proti lidskosti, protože vede ke kolapsu afrických států, okradených o své elity. Kdo budre léčit děti v Eritrei, když budou eritrejští doktoři pečovat o německé důchodce?

- násilné etnické transfery obyvatel po Evropě na základě nařízených "kvót" proti vůli autochtonního obyvatelstva a pod knutou "sankcí" by bylo možné vnímjat jako válečný zločin ze strany okupační mocnosti, je to takto dokonce zakotveno i v mezinárodních konvencích...

V. Student 29.6.2018 12:03

Re: Jsem naivní člověk.

Bohužel existují lidé, kteří bez nejmenšího uzardění najdou implikace všude tam, kde se jim to hodí. Neviděl jste část rozhovoru maďarského ministra zahraničí (jestli se nepletu) se sluníčkářskou moderátorkou z BBC? Byla naprosto neurvalá,"logicky" vyvozovala naprosté nesmysly a nakonec ho obvinila, že Maďarsko zmanipulovalo volby. Tohle umí sluníčkáři.

V. Klepetko 29.6.2018 12:14

Re: Jsem naivní člověk.

Souhlasím.

Jenže jen na nás záleží, JAKÉ zbraně použijeme na svou obranu!

Akce někdy vyvolává i tak trochu přemrštěnou reakcí. Šílení "sluníčkáři" ve svém tupém běsnění probudili nejen zdravý selský rozum normálních lidí, ale i některé obludy, které budoit nebylo radno. Kyvadlo se zhouplo zpět a nyní se pohybuje tak vehementně, že se nám se špinavou sluníčkářskou vodou vyleje z vany i dítě lidskosti a humanity, a zdiskreditovaná "liberální demokracie" by mohla ustoupit příliš daleko zpět, do prostoru ve kterém již svoboda bude ohrožena více, než ji dnes a denně popírají různí sluníčkářští cenzoři a ajatolláhové evropského pokroku.

J. Schwarz 29.6.2018 8:22

každá menšina

má hodně práv, jen ne to aby se nechala živit jinou "menšinou". Pokud budou všechny menšiny autonomní, dobře jim tak!

J. Kanioková 29.6.2018 1:10

Perfektní článek, díky pane autore..

Konečně můžu líp identifikovat určité děje i jména za nimi..

Cílem článku není strašit, ale přinutit nás se zamyslet.. "Pochybuji tedy jsem."

V. Klepetko 29.6.2018 1:06

Výborný článek!

Tak toto je to o třídu kvalitnější a zasvěcenější text než celý slavný manifest IVK!

Autor má pravdu - dnes myšlenkové vize zastánců liberální demokracie zcela zdegenerovaly! Hají ho zhusta ti, co nás chtějí ve jménu svobody – zbavit svobody , “nová levice“! Ale ten samotný termín byl vymyšlen Zakariou správně, velmi dlouho jsem o tom přemýšlel , a myslím, že je nenahraditelný! Jak překlenout tento rozpor? Nastíním stručně vlastní vizi, a vím, že je zde na Psu zatím extrémně menšinová, vlastně jsem za ní kritizován ze všech stran a táborů. Takže...

Zakaria napsal opravdu výbornou a přesvědčivou knihu, kterou by si měl přečíst každý. Zavedl dobrou terminologii. Jenže on sám je tzv. PRÁVNÍ KONSTITUALISTA (stejně tak jako například většina soudců našeho ÚS). Součástí této doktríny je i zcela správná představa, že Republika musí být současně demokratická i svobodná, svobodná ve smyslu "ústavní", a ochranu svobod zaručuje Ústava a zejména Listina práv, a také ÚS jako instituce. Jenže během těch 15 let, o kterých píše autor, došlo k nebezpečnému přechýlení rovnováhy mezi Demokracií a Ústavností ve prospěch Ústavy! Docházelo k tomu v mnoha zemích Západu, u nás byl zlomovým okamžikem nález ÚS, kterým zrušil ústavní zákon o předčasných volbách. Od tohoto okamžiku směřujeme k SOUDCOKRACII a veškerá věcná kritika IVK a autora článku je správná! Právní konstitualizmus je ve velké krizi! A termín "líberální demokracie" je s každým dnem stále více diskreditován!

V. Klepetko 29.6.2018 1:09

Re: Výborný článek!

Východiskem ale není "demokracie bez přívlastků". Východiskem je obnovení přirozené rovnováhy mezi Demokracií a Svobodou! Lze přitom zachovat veškerý pojmový aparát Zakarii i 90% jeho argumentace, ale osekat z něj levicové implikace a umožnit diskusi s levicovými liberálními demokraty řečí, kterou oni rozumí! Jak to udělat? Ideálním konceptem je dle mého názoru koncept OBČANSKÉHO KONSTITUALISMU, vyvinutý Paulem Blokkerem. Zde je několik odkazů: http://www.paulblokker.eu/ https://1url.cz/0t7YM a dále odkaz na diskuzi zde na Psu: https://1url.cz/Kt7YE

Prosím, nechci zde vyvolávat polemiku, založenou na jinak chápané terminologii. Byl bych rád, kdyby si někdo přečetl ty odkazy a snažilo se pochopit, že v našem zápasu o vládu lidu nám koncepce "demokracie bez přívlastků" nažene do nesmyslné konfrontace se stávajícím zavadeným a stále zbytňujícím systémem, ve které bez nějaké "revoluce" nelze zvítězit. Kdežto koncept občanského konstitualismu umožňuje postupnou evoluci systému směrem k OBNOVENÍ ROVNOVÁHU MEZI vládou lidu a vládou práva – a budeme se bavit o proporcích místo nálepkování oponentů! A můžeme být i "libertální demokrati" – nenechme si ten termín ukradnout a nezavrhujme jej sami!

V. Klepetko 29.6.2018 1:19

Re: Výborný článek!

"snažil se", "nás nažene", už na to nevidím...

M. Jandáková 29.6.2018 0:37

.

Už jsme se tu, před časem, shodli (s názorovým oponentem!!!), že demokracie s přívlastkem je okleštěná demokracie, resp. "podmnožina demokracie". Informace, že liberální demokracii "vymyslel" intelektuál z muslimské rodiny a syn islámského teologa, ji uspokojivě vysvětluje. Konečně světlo! Dobrou noc.

V. Klepetko 29.6.2018 1:04

Re: .

Dobrou, dobrou! K tomu článku musím teď něco ještě napsat. Existují totiž i takové podmnožiny demokracie, ve kterých je člověk otrokem... Budu velmi rád, když si, až bude čas, přečtete jeden z těch odkazů, které Vám napíšu!

M. Jandáková 29.6.2018 1:46

Re: .

Dobře, děkuji Vám za osvěžení mnou pozapomenuté diskuze. Nakoukla jsem do těch Vašich odkazů, bohužel teď pár dní nebudu mít moc času, ale rozhodně si projdu alespoň tu diplom.práci. MA

P. Han 29.6.2018 0:21

Jejda.

To bude zase rozšlapaných báboviček.

R. Tesařík 29.6.2018 9:39

Re: Jejda.

To až přijde Netzerová.

V. Student 29.6.2018 10:45

Re: Jejda.

Nepřijde. Nemůže. To už by jí hanba musela fackovat...

R. Langer 29.6.2018 16:14

Re: Jejda.

Pátá kolona a hanba? :-D :-D :-D