4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ESEJ: Český úkol

Bezradnost vůči vlastní historii je nedůstojná. Čtvrtstoletí svobody stav ještě zhoršilo, protože namísto zodpovědné diskuze o faktech převážily nekonečné politizace účelových mýtů a mediálních zkratek. Bezradnost elit v této otázce poškozuje vytváření národního étosu, vědomí vlastních a sdílených civilizačních hodnot - a jejich ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Novacek 15.12.2014 13:16

Re: Štvanice na prof. Masaryka

...zodpovědně zde prohlašuji, že: T. G. Masaryk byl normální habsburský agent!

B. Novacek 15.12.2014 13:15

Re: Jen jsem článek zběžně prolétl,

Tak, pane Pavelko...pan autor se jaksi zapomina take zeptat kolik set tisic bezbrannych civilistu povrazdili nacisticti esesaci a gestapaci, o mrtvych v koncentracich nemluve...

B. Rybák 13.12.2014 1:01

Re: Shrneme-li to a budeme-li si chtít z toho

Cituji ze sborníku předních našich i zahraničních historiků "Studená válka" (Soudobé dějiny):

"V závěru druhé světové války byl Winston Churchill velmi znepokojen Stalinovou politikou ve střední a východní Evropě; především chtěl dosáhnout toho, aby se Polsku dostalo „spravedlivého údělu“.

V květnu 1945 požádal Churchill své náčelníky štábu, aby zvážili, zda by západní mocnosti mohly vyvinout tlak na Sověty hrozbou síly nebo jejím užitím. Spojený plánovací štáb válečného kabinetu ovšem spočítal, že Rudá armáda disponuje v Evropě dvojnásobnou převahou v tancích a čtyřnásobnou v pěchotě, a dospěl k závěru, že taková převaha „by jednoznačně učinila z jakékoli zahájené ofenzivy hazardní podnik“.

2 Náčelníci štábu hlásili 8. června Churchillovi, že nebude v silách Británie a Spojených států „dosáhnout rychle byť jen omezeného úspěchu a čelili bychom vleklé válce proti veliké přesile“.3 Uvažovaná operace dostala příznačný krycí název „Nemyslitelné“"

Bylo to tedy ještě před prvním jaderným pokusem v USA. Americká atomová bomba ho sice potěšila, ale svůj "nemyslitelný" návrh už nezopakoval. NATO vniklo až v r. 1949 a to už ji Stalin měl také!

B. Rybák 13.12.2014 0:21

Re: Je to hezké, že někdo napsal takovou esej

Myslím, že se to úplně zadřelo! Nejste sám, kdo nemá chuť se s touto účelově slepenou slátaninou zabývat!

B. Rybák 13.12.2014 0:15

Re: Autor pléduje německé mýty o Češích

Souhlasím s Vámi pane Podracký. To bylo Čechům i Moravanům jasné už v dobách věrozvěstů Cyrila a Metoděje (kvůli francké a pangermánské vražedné rozpínavosti je přece pozvali)!...též v Dalimilově kronice, husitům, Jiříkovi z Poděbrad, českým a moravským bratřím,...Havlíčkovi i Háchovi!

Pan Urban tu ještě nikdy nenapsal nic pravdivého. Je škoda času s ním ztraceného!

B. Rybák 13.12.2014 0:00

Re: Přesné

Je nutno se zmínit o tom, že neloajalita k NATO prezidenta Busche (toho kapitalistického darebáka, co bojoval v Iráku) je stejně důležitá, jako loajalita k NATO prezidenta Obamy (toho neosocialistického mírotvůrce, který teď bojuje v Iráku)!

Nebojte se. EU se Eurasie nezmocní!!!

J. Václavíková 12.12.2014 23:58

Přesné.

B. Rybák 12.12.2014 23:47

Re: Pan autor nechce nikoho urážet, (dnes vyjimečně),

Ten dlouhý text mu promíjím. Nikdo, kdo má trochu soudnosti, ho nemohl dočíst do konce! A on to určitě ví, protože není padlý na hlavu. On je za "vlastizradu" placený a opravdu se podobně jako E. Moravec velice snaží být budoucím vládcům užitečný. Většina Čechů už zase mlčí (a vtipkuje na účet nového Protektorátu ("protentokrátu"), tak jako vždy, když národ byl ohrožen velkou přesilou!

J. Novotný 12.12.2014 23:41

Re: Velice dobry clanek, jakych je malo, tak malo,

Souhlasím naprosto. I když, pokud jde o tu "kulturní méněcennost" nebo vícecennost: právě teď říkali na ČT24, že básník Ivan Blatný trpěl stihomamem, že jej pronásledují agenti KGB. Náhodou vím, že Ivan Blatný měl paranoidní strach z komunistů. A to je dosti jiná diagnóza: pro tuto zemi, pro tento národ ...

B. Rybák 12.12.2014 23:34

Re: Poznámka k okolnostem Mnichova

Nejhorší je, že nevzbudil Blanické rytíře. To jediné by nožná pomohlo!

J. Urban 12.12.2014 23:16

Re: Poznámka k okolnostem Mnichova

Ano. Ale ještě nebylo dosti na tom. Beneš pokračoval ve velezrádném jednání v letech 1943-1948. Opět nechal zmrzačit stát odstoupením Podkarpatské Rusi, mlčel k odvlékání čs. občanů Sověty do gulagů, podepisoval jak na běžícím pásu presidentské dekrety, ač do roku 1946 žádným presidentem nebyl, jen figurou, dosazenou Sověty, komunisty a jejich národně frontovými kolaboranty.

J. Novotný 12.12.2014 22:41

Re: Shrneme-li to a budeme-li si chtít z toho

Teprve nedávno jsem se dověděl, že W. Churchill přesvědčoval (marně) USA, aby Rusko bylo "ošetřeno" atomovým bombardováním Kremlu - hned po skončení WW2. Ulevilo se mi, protože jsem si vždy říkal: proč nikdo neprosazoval nebo nenavrhoval, aby Američané házeli po roce 1945 na Rusko jaderné bomby tak rychle, jak rychle by je stíhali vyrábět? Myslím, že by to prospělo celé planetě, včetně samotných Rusů. Takto ten vražedný, nacistický, otrokářský systém, co si tam Rusové a spol. zbudovali, aby se vyhnuli skutečné práci, pouze vyhnil a zdegeneroval a transformoval se v to, co vidíme nebo nevidíme teď: bývalý kágébáček-gestapáček sděluje světu: "Nezapomeňte, že máme jaderné zbraně!" A nikdo mu neodpoví: "To víme, gestapáčku rudý. Ale máte něco, co jste neukradli? Kromě toho svého přesvědčení o národní nadřazenosti nade všemi?"

V. Němec 12.12.2014 22:17

No

k zamyšlení je to dobré. Ale musí se to u každého poctivě rozebrat. Volba vždy bude stejná. Východ nebo Západ, Němci nebo Rusové. Každý bude volit podle svého naturelu. Když to já vezmu podle sebe, tak uznávám, že pokrok technický, který, nejen mě, usnaďňuje život je ze západu. A co z Ruska?

J. Novotný 12.12.2014 22:02

Re: Ještě větší

Ne, pane Vaníčku. Jestliže hlavní velitel ozbrojených sil odevzdá zemi nepříteli (v rozporu s Ústavou a dalšími platnými zákony) a uteče, pak lze citovat ono biblické "Podle činů ..." Avšak ani to Vás ani nikoho jiného neopravňuje vyjadřovat se exprezidentu Benešovi jako o blbci!!

P. Sulc 12.12.2014 21:55

Re: Velice dobry clanek, jakych je malo, tak malo,

Ano, viz "Cechy knizeci", to se Premyslovci mezi ssebou stale mydlili, byla to temer permanentni obcanska valka.  Poslednich 300 let panovani Habsburku, to byla zlata doba naroda. A po 1918 to slo s jednoho pruseru do druheho.A jak se zda, stale jeste jde, I ti ''zli'' Nemci meli za to, ze si Cesi neumi vladnout.

V. Kusý 12.12.2014 18:36

Re: Autor pléduje německé mýty o Češích

Tak ho zkuste trumfnout a budou platit Vám :-)))

J. Kanioková 12.12.2014 18:27

Souhlas..

V. Kusý 12.12.2014 17:56

Dějiny českého národa jsou poněkud

schizofrenní záležitost.Od Bílé Hory dodnes.Pokud se vrátíme jen k Masarykovi, ten nádherný obrat o stoosmdesát stupňů v jeho hodnocení během pár let mi připomíná stejnou piruetu, ale v opačném gardu, která začala voláním "Havel na Hrad!" a skončila tím, že každý nýmand cítí niternou potřebu si o něj otřít boty.No a takhle my tady žijeme a nejsme si schopni přiznat, jací opravdu jsme.A tak se budeme propadat do marasmu hlouběji a hlouběji a ......Ono totiž půvabné na celém našem hledání a nalézání všech, kteří nám ubližují, a že jich je, je to, že ignoruje otázku, která je nabíledni, totiž zda si to trochu, alespoň trochu nezasloužíme?

M. Hoblík 12.12.2014 16:06

Při druhém čtení článku jsem přišel

na to, co chtěl autor zdůraznit; pochopil jsem! Po tmě každá kráva dobrá!

S. Ševeček 12.12.2014 15:50

Český úkol -

- podržet?

M. Petráček 12.12.2014 15:20

Poznámka k okolnostem Mnichova

Rád bych poukázal na ještě jedno - v článku nezmíněné, ač naprosto fatální - selhání špiček československé politické representace. Mám na mysli velezradu presidenta republiky a vlastizradu většiny členů vlády ČSR v září 1938. Zájemce o detaily odkazuji na http://www.velezrada-1938.cz/ a zde cituji jen slova Štefana Osuského: "V soukromém životě lidé platí za svou nedbalost, nesvědomitost a neschopnost. Není proto přípustné, aby národ neznal příčiny státní katastrofy a svého národního neštěstí. Utrpení a tragédie jednotlivce je lidsky dojemná věc, ale katastrofa státu a pohroma národa je věc nevyslovitelně ukrutná, za kterou jednotlivci nesou zodpovědnost vůči generacím, které přijdou. Proto veškeré ohledy na osoby musí ustoupiti stranou, aby národ věděl, kdo je zodpověden za to, co se stalo, neboť jen když bude vědět příčiny a důvody státní katastrofy a svého národního neštěstí, bude schopen vystříhati se v budoucnosti chyb a metod, které ho do záhuby přivedly."

J. Urban 12.12.2014 15:12

Re: Trdlo Urbanovo,

asi si mne s někým pletete :-))))

J. Boleslav 12.12.2014 14:18

Re: Shrneme-li to a budeme-li si chtít z toho

Rusko mělo být hlavně ošetřeno po ukončení studené války, kterou prohrálo. Bohužel se tak nestalo a trpké plody této chyby sklízíme v poslední době ve velkém.

J. Boleslav 12.12.2014 14:15

Re: Naprosto výstižný článek

Připojuji se.

J. Boleslav 12.12.2014 14:15

Re: Přesné

Vy už jste tam spočinul, takže rusácky jistě už umíte. O ostatní máte zbytečnou péči.

L. Kubeš 12.12.2014 13:59

Naprosto výstižný článek

Díky za něj !!

P. Vaníček 12.12.2014 13:52

Ještě větší

blbec než jsme čekali. Podle činů poznáte je......

V. Čermák 12.12.2014 13:44

Re: Přesné

Snad, abyste se začal už učit Rusky, až tam spočineme.

V. Čermák 12.12.2014 13:40

Pan autor nechce nikoho urážet, (dnes vyjimečně),

takže vynechal svoje oblíbená slova jako chátra a lůza. Za dlouhý text se omluvil, ale závěry, které z něj vyvodil a nám "driftujícím" předložil, zůstaly stejné. Tak zatímco Němci se nám omluvili, tak ZEMAN, se Němcům, tedy těm Sudetským neomluvil, ba právě naopak. Omluvili se nám vlstně už Sudetští Němci, nebo to jenon přede mnou utajili? No a pak je tu zase ta ELITA národa, s panem Urbanem v čele, která jasně ví, kam máme směřovat, kterou ale ta většinová chátra, pardon, dnes vyjimečně tedy ti driftující stále nechtějí poslouchat, ba co dím, snad na ni úplně kašlou. Pane Urbane pište ještě více stále stejných článků, aby lidi věděli, koho NEMAJÍ VOLIT.

V. Čermák 12.12.2014 13:22

Re: Trdlo Urbanovo,

No pana Fryše neznám, ale zato vím, že především Vy jste zkrachoval i s celým OF.