5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

ESEJ: České vysoké školství

V poslední době se začaly v médiích objevovat informace a komentáře, ukazující, že na některých českých veřejných vysokých školách nedokončí studium až dvě třetiny studujících v bakalářských programech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Berger 11.3.2020 4:38

promiňte překlepy, a to jsem to po sobě přečetl!

J. Berger 11.3.2020 4:36

Je vidět, že autor ví, o čem mluví. Já chci po kadeřnici, aby mne dobře ostíhala, ne aby mi tecitovala Babičku. Maturita je ttedy zbytečná (stejně tak u jiných profesí). Titul ještě nikomu nedal rozum a šikovnost. V mém bývalém podniku inenturnici dělala paní s 2letou hospodářskou. Výborně. Po jejím odchodu do penze to přebrala mladá Ing. ekon. Tagický výkon, přestože měla o 2 stupně vyšší formální vzdělání. Všechny ty "učební oboru s maturitou" jsou nesmysl. Gaussovu křivku neoblafneš. Na vvysokou má prostě malé procento lidí. Jestliže je ve státě 80% absolvetů VŠ, hovoří to jen o úrovni škol. My máme v ČR 61 VŠ!!! Zač asi stojí jejich absolventi...

P. Hatina 11.3.2020 7:17

To je sice taky pravda, jenže to je jiný problém z druhé strany - lidé by zkrátka neměli pracovat ani pod úrovní své kvalifikace, navíc v oboru který vůbec nezvládají. Nebo-li, pro Vás ta mladá inženýrka na místě kadeřnice byla rovněž špatná volba, stačila by nějaká s učńakem, možná s maturitou(leč v oboru). Jako že tedy věc druhá je (v něčem) až příliš tvrdá ochrana dle ZP, za "tragický výkon" jste měl mít možnost jí během týdne vyhodit. Pokud ne, tak i v tom je legislativní situace v tomto státu poněkud nenormální (leč kde je), a touto cestou ani ostatní západní státy (natož třeba takovou Čínu) určitě ekonomicky nedoženeme :)))

P. Hatina 11.3.2020 3:41

Je to sice tak, jenže je nutno se podívat i na druhou stranu rovnice, vycházející z věty ".. Argumentem byly vysoké počty lidí s vysokoškolským vzděláním na Západě"..

Tady právě že už nejde jen o ty počty absolventů, ale o formální požadavky zaměstnavatelů při výběru uchazečů, které rovněž takto narostly.

A vyřešit to tedy tak, že se radikálně omezí počty studujících, bude znamenat, že vyšší a vysoké školství si elegantně přesune svoje problémy jinam.