Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ESEJ: Budeme mít „benzínovou“ policii?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Písařík 31.1.2022 13:34Bohužel, už vydělávají a přitom ještě nikdo nezvratně nedokázal, že klimatické změny způsobil člověk. Možná, že ty změny budeme brzy vítat až bude nedostatek plynu. |
A. Koukolík 31.1.2022 13:38Možná, to zase souvisí s naprosto krátkozrakou až idiotskou politikou EU a Německa, kteří vytvořili takřka závislost na Rusku. Ještě se budeme divit, co si Putin všechno dovolí. |
J. Křivánek 31.1.2022 14:04Na elmobilech je nejhorší to, že dokud se každá kWh navíc vyrábí v Evropě z fosilů (a to většinou uhlí) a každá NEvyrobená kWh elektřiny se nevyrobí z uhlí, tak elektromobily produkují plus minus stejné množství CO2 jako spalovák a to něco kolem 150g CO2/km. Uhlené tepeplné elektrárny sice mají asi 2x větší účinnost než spalovák, ale z uhlí je 2x tolik emisí CO2 jako z ropných paliv. |
L. Písařík 31.1.2022 14:42Zcela souhlasím, možná jsou současné emisní normy pro auta ještě tvrdší. Nedavno jsem četl, že v 1 dm3 nafty je tolik energie, kolik v elektřině do stejného objem nikdy nedostanete. |
K. Křivan 31.1.2022 11:04Záchrana klimatu je možná pouze redukcí obyvatel celého světa alespoň na desetinu. Pro začátek. Vše ostatní je jen neúčinná a škodlivá debilita. |
V. Humble 31.1.2022 11:34Nesouhlasim. Zamerovat se na pocet obyvatel je velice spatna strategie. Evokuje to myslenku nutnosti vyhlazovani urcire skupiny lidi kteri tzv skodi planete. Oni tu nemaji co delat jen delaji bordel a je to jejich vina ze mame znicenou prirodu. Podobne argumentoval hitler ve 2 sv valce proti zidum. Na co by jsme se meli zamerit je zvysovani zivotni urovne obyvatel. Jakmile se jim zvedne zivotni uroven snizuje se drasticky pocet narozenych deti v rodinach. Staty s velmi vysokou zivotni urovni maji naopak problem s nedostatecnou porodnosti. Je to potvrzeno nescetnym pozorovanim z historie. |
I. Veselý 31.1.2022 12:19Ale pan Křivan nenapsal jak toho dosáhnout - to jen vám to evokuje vyhlazování určité skupiny lidí. |
J. Pankovic 31.1.2022 12:42...nejneužitečnější jsou v úlu trubci... ...nejneužitečnější jsou politici,novináři, soudcové, jenž soudí nezávisle na čemkoliv...... ...zelení ekofašisté |
V. Humble 31.1.2022 12:52Opravdu nejsem tak naivni ze kdyz budou vsichni rikat ze nejvetsi problem je prelidneni zvlaste kdyz se s tim potykaji nejvice urcite narody a kultury ze to v dusledku povede k humanistickemu reseni. |
J. Jurax 31.1.2022 13:31Jistě, neříkal. Nicméně měl-li by být problém přelidnění řešen, bylo by nezbytné zvolit metody, jimiž by byl řešen. Najmě měl-li by být řešen globálně. A když Vám by to řešení jistě neevokovalo vyhlazování určité skupiny lidí - jaké metody byste navrhoval, pakliže byte uznal, ze problém být řešen musí? |
J. Jurax 31.1.2022 13:47... byste ... |
P. Molík 31.1.2022 13:06Ano, již teď se některé fanatické matky zříkají mateřství, aby jejich potomci nezanechávali uhlíkovou stopu. Jen doufám, že se Timmermans, šílená Uršula a spol. budou muset zpovídat před soudem pro zločinné spolčení a další mimořádně závažnou trestnou činnost. |
P. Sura 31.1.2022 13:21Proč na desetinu? Nepřehánějte, evokujete nápady nových holokaustů. Stačí, když se dnešní počty stabilizují a dál neporostou, protože potom může nastat ten přirozený úbytek v důsledku zvýšení životní úrovně a lenosti spokojených obyvatel. Dosavadní výkonnost světové ekonomiky i služeb je dostatečná na současný počet lidí. A co se týká boje proti plastům - naprosto nesouhlasím, s pokusy o zavedení zálohování plastových obalů. Jednak vždy jde jen o některé, jednak jde o skryté zdražování za "služby", které je dodavatel už tak povinen zajistit. Myslím, že lepším řešením by bylo zajistit výkup plastových obalů cestou bezdomovců a nepřizpůsobivých a zajistit jim tím zdroj peněz na přežívání. Přestali by mít důvod krást potřebné a sloužící výrobky z kovů. |
L. Písařík 31.1.2022 13:26Ta karta má druhou stranu - co s nimi? V Brně se pálí ve spalovně. |
P. Sura 31.1.2022 14:11No a proč ne? Je to stejně jen samej uhlovodík. Vodík je ňam ňam a uhlík píálit umíme skoro ekologicky. Část se toho vždycky dá recyklovat na méně zatěžované náhrady betonových prvků. Recyklace na použití na nové nezávadné výrobky je utopie a lež prvovýrobců. |
L. Písařík 31.1.2022 14:34Vím o recyklaci plastových trubek pro rozvod vody, pokud z nějakého důvodu nevyhověly, byly drceny a v cca 30% použity jako příměs do výroby fitingů - ty mají silnější stěnu. Z běžných plastu pak tyče, ploty, možná nějaké kryty. |
P. Sura 31.1.2022 15:31Rád se s někým shodnu .... |
M. Husovice 31.1.2022 10:57Nejsem proti elektromobilům i když já sám vlastním veterána AR spider a auto se spalovacím motorem.Jsem však zásadně proti tzv"vyššímu dobru" vnucovaném nám Bruselem, elektroauta ano, pokud o ně bude zájem, ale brát peníze všem občanům, aby mohla být elektromobilita dotována je daleko "přes čáru" Vnucovat cokoliv násilím, ať už jde o elektromobilitu nebo o cokoliv jiného je nemravné. Celý"Zelený úděl" se vymyká racionalitě a zdravému rozumu. "Světlé zítřky a poručíme větru dešti, kdy má pršet a kdy vát" už tady byly. Není už na čase, aby se rozum vrátil do hlav, které rozhodují ??!! |
R. Langer 31.1.2022 11:09Veterána vám zabaví. V budoucnu to budou jediná auta co ještě budou jezdit. |
J. Pankovic 31.1.2022 12:45...v historických filmech, kde afričan Kleopatr bude mít děti s Thórou |
R. Langer 31.1.2022 18:42Ne, v reálu. |
V. Chrastina 31.1.2022 15:42Pane Husovice, obávvám se, že od vlády pětikolky se rozumu nedočkáme. Jsou to jeden vedle druhého eurohujeři. Podle mého si Lejnová s Timrmansem naběhli s tím jejich zeleným šílením na vidle. Nicméně to neodnesou oni, na to jsou až moc dobře placeni, odneseme to my občejní občané, protože půjde o všecko, co představuje evropský životní standard, od zákazu aut s benzinovým pohonem, až po neúnosné zdražení elektřiny a tím všech životních potřeb, ale hlavně o to, že při blackautech si budeme muset svítit loučemi a trpět zimou. Teprve pak si všichni aurohujeři uvědomí, kam to s EU dotáhli. Doufejme, že si tím vším EU vykopala svůj hrob. Kéž by |
M. Vinkler 31.1.2022 10:56Asi nikdo nemá zásadní výhrady na postupný odklon od fosilních paliv. Bohužel forma zvolená ekomagory z Bruselu je naprosto nepřijatelná a přináší více škod než užitku. Nařízení EK lze směle přirovnat k Leninovým dekretům "O míru" , "O půdě" a budování světlých zítřků na troskách občanské společnosti, kterou hodlají likvidovat jako kulaky. Jedinou zbraní je na všech úrovních podporovat euroskeptické strany a nepřipustit tak obdobu normalizace společnosti ze 70. let v ČSSR. |
J. Plzák 31.1.2022 10:55Případ pro všelidové hlasování: Jste pro zrušení výroby spalovacích motorů pro auta, ano nebo ne? Referendum se vyhlásí, protistrany uvedou argumenty, diskutuje se a pak se hlasuje. Co se odhlasuje, to se celonárodně akceptuje. Pozdrav ze Švýcarska. |
J. Jurax 31.1.2022 13:20Referendum je v EU sprosté slovo. Lidi by mohli rozhodnout nesprávně. Vzpomeňte referend o evropské ústavě nebo referenda o Lisabonské smlouvě v Irsku. V tom Irsku lidi napoprvé rozhodli špatně, takže se muselo opakovat! |
P. Kubáč 31.1.2022 10:37Říká se, že Josef II cestoval inkognito Rakouskou monarchií a nechal pro výstrahu popravovat nejzatvrzelejší sedláky, kteří odmítali sázet - tehdy novou a jim prosazovanou plodinu - brambory. Navzdory tomu se brambory nakonec prosadily, protože nelze ignorovat plodinu, která z chudého pole v nepříznivých podmínkách dá 5x větší výnos než tehdy zavedené plodiny. Elektromobily budou první technologie, která má ve všech myslitelných směrech horší "výnos" než dosavadní dopravní prostředky - včetně poškozování životního prostředí a produkce CO2, kvůli které se zavádí - a přesto se bude prosazována násilím státu. Autor opravdu uhodil hřebíček na hlavičku, protože, spalovací motory jsou vysoce účinné - až na hranici fyzikálních možností ( mají o pohlavek vyšší účinnost, než živá příroda, která v mnoha jiných směrech je pro techniku nepřekonatelnou laťkou ) Jak se tedy civilizace vyrovná s dlohodobým nuceným používáním méněcenné technologie. Co by dělali sedláci, kdyby je Josef II. nutil sázet málo vynosné plodiny a tím je ohrožoval hladem. A jak by se samotný Josef s takovou věcí morálně vyrovnal ? |
J. Kalina 31.1.2022 10:23Problém přeci není v tom zda elektro auta nebo se spalovacím motorem. PROBLÉM je v tomto: na úsvitu věku aut, tak vznikly stovky firmiček, které zkusili nějaké auto vyrobit a z některých se staly dodnes známe značky. Žádný stát nepodporoval dotacemi tento nástup a zákonná omezení jen ztěžka vlála za rychlým rozvojem. Nikdo nikomu auto nenutil a už vůbec po vás stát nechtěl, aby jste někomu přispíval na koupi jeho auta jak se děje dnes s Elektromobily. dále připomínám, že pohon na elektřinu se neprosadil i když pokusy byly. Ovšem ve zvláštních případech např. v uzavřených prostorech, centrech měst se elektřina k pohonu používá. Dokonce se vyplatilo vybudovat troleje a koleje pro MHD. |
J. Poláček 31.1.2022 10:16Autor předvedl svým článkem pořádný kus předvídavosti. Mám pocit že někteří Zelení Khmérové se k jakobínskému teroru klidně uchýlí, ve smyslu boje za lepší příští. Myslím si ale, že nic se nejí tak horké jak se uvaří. Ono výpadek daňových příjmů z prodeje PHM si státy nenechají jen tak vzít. Jak takovou lochnu zalátat ? Daň z kwh na nabíječce ? Už teď je jasné, že elektomobilita má své technologické a také nezanedbatelné enviromentální limitace, takže o plnohodnotné náhradě nemůže být ani řeči. Tak čím teda ? - více MHD ? Vlaků ? čeho ? Jak chtejí vlády suplovat mobilitu zaměstnanců a živnostníků do té míry jaká je dnes u technologie spalovacích motorů. To jako mají ty tisíce řemeslníků valit po 5-ti zakázkách denně s koněm s povozem, či tlačit si svůj vercajk i s matrošem káričkou ? A ty davy lidí co se přesouvají autem do práce ráno tam a odpoledne ven budou všichni nově autobusem ? A ty autobusy budou na baterky ? Ano je problém když se nějaký novodobý V.Uljanov chopí revolucí moci a nařídí ze dne na den nějakým geniálním výnosem zvýšení daňe na litr PHM o 1500% Pak se i ti největší požitkáři jízdy ve autech a motocyklech se spalovákem asi dočkají brzo suché nádrže. A to bude konec. Leda že by jste měli na dvorku svoji vlastí rafinérii na ... ? Co by ale bylo vstupní látkou ? Nejspíše něco co už nějakým procesem proběhlo. Máme na to i jako stát soběstačnost ? Pokud furt ropa, budou MND stačit ? Průtok 2 kýble za sekundu asi 20 tankerů měsíčně nenahradí (nebete mě doslovně) Uvědomují si lidé jako je Frans Timmermans svoji fantasmagoričnost ? Používám auto ze spalovákem a pokud mi někdo dá do ruky perpetu mobile na sluneční svit, klidně budu jezdit i tím - pokud bude fungovat. |
F. Navrátil 31.1.2022 10:11Brusel zavede benzínovou prohibici. Výsledkem bude zakládání tajných výroben benzínu, pašování, tajné benzínové pumpy a doupata, mládež bude tajně cvakat benzínovými zapalovači a benzínová mafie bude bohatnou rychleji než kdyby obchodovala s drogami nebo bílým masem. Kmotři budou podplácet politiky, aby nedovolili legalizaci benzínu. |
R. Langer 31.1.2022 11:10To neklapne. Prostě vám ta auta seberou... |