28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

ESEJ: Budeme mít „benzínovou“ policii?

Naivní agitátoři světlých „zelených“ zítřků na straně jedné a solární baroni a další dotační podnikatelé, brousící si zuby na miliardové dotace z eurounijních fondů, na straně druhé naprosto opomíjejí základní fakt, že vozidla se spalovacími motory se během uplynulého století nestala jen dopravními prostředky, které jde snadno technologicky zaměnit, ale vytvořila celý kulturní fenomén, dá se říci i civilizační fenomén.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 31.1.2022 13:34

Bohužel, už vydělávají a přitom ještě nikdo nezvratně nedokázal, že klimatické změny způsobil člověk. Možná, že ty změny budeme brzy vítat až bude nedostatek plynu.

A. Koukolík 31.1.2022 13:38

Možná, to zase souvisí s naprosto krátkozrakou až idiotskou politikou EU a Německa, kteří vytvořili takřka závislost na Rusku. Ještě se budeme divit, co si Putin všechno dovolí.

J. Křivánek 31.1.2022 14:04

Na elmobilech je nejhorší to, že dokud se každá kWh navíc vyrábí v Evropě z fosilů (a to většinou uhlí) a každá NEvyrobená kWh elektřiny se nevyrobí z uhlí, tak elektromobily produkují plus minus stejné množství CO2 jako spalovák a to něco kolem 150g CO2/km. Uhlené tepeplné elektrárny sice mají asi 2x větší účinnost než spalovák, ale z uhlí je 2x tolik emisí CO2 jako z ropných paliv.

L. Písařík 31.1.2022 14:42

Zcela souhlasím, možná jsou současné emisní normy pro auta ještě tvrdší. Nedavno jsem četl, že v 1 dm3 nafty je tolik energie, kolik v elektřině do stejného objem nikdy nedostanete.

K. Křivan 31.1.2022 11:04

Záchrana klimatu je možná pouze redukcí obyvatel celého světa alespoň na desetinu. Pro začátek. Vše ostatní je jen neúčinná a škodlivá debilita.

V. Humble 31.1.2022 11:34

Nesouhlasim. Zamerovat se na pocet obyvatel je velice spatna strategie. Evokuje to myslenku nutnosti vyhlazovani urcire skupiny lidi kteri tzv skodi planete. Oni tu nemaji co delat jen delaji bordel a je to jejich vina ze mame znicenou prirodu. Podobne argumentoval hitler ve 2 sv valce proti zidum. Na co by jsme se meli zamerit je zvysovani zivotni urovne obyvatel. Jakmile se jim zvedne zivotni uroven snizuje se drasticky pocet narozenych deti v rodinach. Staty s velmi vysokou zivotni urovni maji naopak problem s nedostatecnou porodnosti. Je to potvrzeno nescetnym pozorovanim z historie.

I. Veselý 31.1.2022 12:19

Ale pan Křivan nenapsal jak toho dosáhnout - to jen vám to evokuje vyhlazování určité skupiny lidí.

J. Pankovic 31.1.2022 12:42

...nejneužitečnější jsou v úlu trubci...

...nejneužitečnější jsou politici,novináři, soudcové, jenž soudí nezávisle na čemkoliv......

...zelení ekofašisté :-P

V. Humble 31.1.2022 12:52

Opravdu nejsem tak naivni ze kdyz budou vsichni rikat ze nejvetsi problem je prelidneni zvlaste kdyz se s tim potykaji nejvice urcite narody a kultury ze to v dusledku povede k humanistickemu reseni.

J. Jurax 31.1.2022 13:31

Jistě, neříkal.

Nicméně měl-li by být problém přelidnění řešen, bylo by nezbytné zvolit metody, jimiž by byl řešen. Najmě měl-li by být řešen globálně.

A když Vám by to řešení jistě neevokovalo vyhlazování určité skupiny lidí - jaké metody byste navrhoval, pakliže byte uznal, ze problém být řešen musí?

J. Jurax 31.1.2022 13:47

... byste ...

P. Molík 31.1.2022 13:06

Ano, již teď se některé fanatické matky zříkají mateřství, aby jejich potomci nezanechávali uhlíkovou stopu. Jen doufám, že se Timmermans, šílená Uršula a spol. budou muset zpovídat před soudem pro zločinné spolčení a další mimořádně závažnou trestnou činnost.

P. Sura 31.1.2022 13:21

Proč na desetinu? Nepřehánějte, evokujete nápady nových holokaustů. Stačí, když se dnešní počty stabilizují a dál neporostou, protože potom může nastat ten přirozený úbytek v důsledku zvýšení životní úrovně a lenosti spokojených obyvatel.

Dosavadní výkonnost světové ekonomiky i služeb je dostatečná na současný počet lidí.

A co se týká boje proti plastům - naprosto nesouhlasím, s pokusy o zavedení zálohování plastových obalů. Jednak vždy jde jen o některé, jednak jde o skryté zdražování za "služby", které je dodavatel už tak povinen zajistit. Myslím, že lepším řešením by bylo zajistit výkup plastových obalů cestou bezdomovců a nepřizpůsobivých a zajistit jim tím zdroj peněz na přežívání. Přestali by mít důvod krást potřebné a sloužící výrobky z kovů.

L. Písařík 31.1.2022 13:26

Ta karta má druhou stranu - co s nimi? V Brně se pálí ve spalovně.

P. Sura 31.1.2022 14:11

No a proč ne? Je to stejně jen samej uhlovodík. Vodík je ňam ňam a uhlík píálit umíme skoro ekologicky. Část se toho vždycky dá recyklovat na méně zatěžované náhrady betonových prvků. Recyklace na použití na nové nezávadné výrobky je utopie a lež prvovýrobců.

L. Písařík 31.1.2022 14:34

Vím o recyklaci plastových trubek pro rozvod vody, pokud z nějakého důvodu nevyhověly, byly drceny a v cca 30% použity jako příměs do výroby fitingů - ty mají silnější stěnu. Z běžných plastu pak tyče, ploty, možná nějaké kryty.

P. Sura 31.1.2022 15:31

Rád se s někým shodnu ....

M. Husovice 31.1.2022 10:57

Nejsem proti elektromobilům i když já sám vlastním veterána AR spider a auto se spalovacím motorem.Jsem však zásadně proti tzv"vyššímu dobru" vnucovaném nám Bruselem, elektroauta ano, pokud o ně bude zájem, ale brát peníze všem občanům, aby mohla být elektromobilita dotována je daleko "přes čáru" Vnucovat cokoliv násilím, ať už jde o elektromobilitu nebo o cokoliv jiného je nemravné. Celý"Zelený úděl" se vymyká racionalitě a zdravému rozumu. "Světlé zítřky a poručíme větru dešti, kdy má pršet a kdy vát" už tady byly. Není už na čase, aby se rozum vrátil do hlav, které rozhodují ??!![>-]!!

R. Langer 31.1.2022 11:09

Veterána vám zabaví. V budoucnu to budou jediná auta co ještě budou jezdit. ;-D

J. Pankovic 31.1.2022 12:45

...v historických filmech, kde afričan Kleopatr bude mít děti s Thórou :-P;-)

R. Langer 31.1.2022 18:42

Ne, v reálu. ;-D

V. Chrastina 31.1.2022 15:42

Pane Husovice, obávvám se, že od vlády pětikolky se rozumu nedočkáme. Jsou to jeden vedle druhého eurohujeři. Podle mého si Lejnová s Timrmansem naběhli s tím jejich zeleným šílením na vidle. Nicméně to neodnesou oni, na to jsou až moc dobře placeni, odneseme to my občejní občané, protože půjde o všecko, co představuje evropský životní standard, od zákazu aut s benzinovým pohonem, až po neúnosné zdražení elektřiny a tím všech životních potřeb, ale hlavně o to, že při blackautech si budeme muset svítit loučemi a trpět zimou. Teprve pak si všichni aurohujeři uvědomí, kam to s EU dotáhli. Doufejme, že si tím vším EU vykopala svůj hrob. Kéž by!!

M. Vinkler 31.1.2022 10:56

Asi nikdo nemá zásadní výhrady na postupný odklon od fosilních paliv. Bohužel forma zvolená ekomagory z Bruselu je naprosto nepřijatelná a přináší více škod než užitku.

Nařízení EK lze směle přirovnat k Leninovým dekretům "O míru" , "O půdě" a budování světlých zítřků na troskách občanské společnosti, kterou hodlají likvidovat jako kulaky.

Jedinou zbraní je na všech úrovních podporovat euroskeptické strany a nepřipustit tak obdobu normalizace společnosti ze 70. let v ČSSR.

J. Plzák 31.1.2022 10:55

Případ pro všelidové hlasování: Jste pro zrušení výroby spalovacích motorů pro auta, ano nebo ne?

Referendum se vyhlásí, protistrany uvedou argumenty, diskutuje se a pak se hlasuje.

Co se odhlasuje, to se celonárodně akceptuje.

Pozdrav ze Švýcarska.

J. Jurax 31.1.2022 13:20

Referendum je v EU sprosté slovo. Lidi by mohli rozhodnout nesprávně.

Vzpomeňte referend o evropské ústavě nebo referenda o Lisabonské smlouvě v Irsku. V tom Irsku lidi napoprvé rozhodli špatně, takže se muselo opakovat!

P. Kubáč 31.1.2022 10:37

Říká se, že Josef II cestoval inkognito Rakouskou monarchií a nechal pro výstrahu popravovat nejzatvrzelejší sedláky, kteří odmítali sázet - tehdy novou a jim prosazovanou plodinu - brambory.

Navzdory tomu se brambory nakonec prosadily, protože nelze ignorovat plodinu, která z chudého pole v nepříznivých podmínkách dá 5x větší výnos než tehdy zavedené plodiny.

Elektromobily budou první technologie, která má ve všech myslitelných směrech horší "výnos" než dosavadní dopravní prostředky - včetně poškozování životního prostředí a produkce CO2, kvůli které se zavádí - a přesto se bude prosazována násilím státu.

Autor opravdu uhodil hřebíček na hlavičku, protože, spalovací motory jsou vysoce účinné - až na hranici fyzikálních možností ( mají o pohlavek vyšší účinnost, než živá příroda, která v mnoha jiných směrech je pro techniku nepřekonatelnou laťkou )

Jak se tedy civilizace vyrovná s dlohodobým nuceným používáním méněcenné technologie.

Co by dělali sedláci, kdyby je Josef II. nutil sázet málo vynosné plodiny a tím je ohrožoval hladem. A jak by se samotný Josef s takovou věcí morálně vyrovnal ?

J. Kalina 31.1.2022 10:23

Problém přeci není v tom zda elektro auta nebo se spalovacím motorem.

PROBLÉM je v tomto: na úsvitu věku aut, tak vznikly stovky firmiček, které zkusili nějaké auto vyrobit a z některých se staly dodnes známe značky. Žádný stát nepodporoval dotacemi tento nástup a zákonná omezení jen ztěžka vlála za rychlým rozvojem. Nikdo nikomu auto nenutil a už vůbec po vás stát nechtěl, aby jste někomu přispíval na koupi jeho auta jak se děje dnes s Elektromobily. dále připomínám, že pohon na elektřinu se neprosadil i když pokusy byly. Ovšem ve zvláštních případech např. v uzavřených prostorech, centrech měst se elektřina k pohonu používá. Dokonce se vyplatilo vybudovat troleje a koleje pro MHD.

J. Poláček 31.1.2022 10:16

Autor předvedl svým článkem pořádný kus předvídavosti. Mám pocit že někteří Zelení Khmérové se k jakobínskému teroru klidně uchýlí, ve smyslu boje za lepší příští. Myslím si ale, že nic se nejí tak horké jak se uvaří. Ono výpadek daňových příjmů z prodeje PHM si státy nenechají jen tak vzít. Jak takovou lochnu zalátat ? Daň z kwh na nabíječce ? Už teď je jasné, že elektomobilita má své technologické a také nezanedbatelné enviromentální limitace, takže o plnohodnotné náhradě nemůže být ani řeči. Tak čím teda ? - více MHD ? Vlaků ? čeho ? Jak chtejí vlády suplovat mobilitu zaměstnanců a živnostníků do té míry jaká je dnes u technologie spalovacích motorů. To jako mají ty tisíce řemeslníků valit po 5-ti zakázkách denně s koněm s povozem, či tlačit si svůj vercajk i s matrošem káričkou ? A ty davy lidí co se přesouvají autem do práce ráno tam a odpoledne ven budou všichni nově autobusem ? A ty autobusy budou na baterky ?

Ano je problém když se nějaký novodobý V.Uljanov chopí revolucí moci a nařídí ze dne na den nějakým geniálním výnosem zvýšení daňe na litr PHM o 1500% Pak se i ti největší požitkáři jízdy ve autech a motocyklech se spalovákem asi dočkají brzo suché nádrže. A to bude konec. Leda že by jste měli na dvorku svoji vlastí rafinérii na ... ? Co by ale bylo vstupní látkou ? Nejspíše něco co už nějakým procesem proběhlo. Máme na to i jako stát soběstačnost ? Pokud furt ropa, budou MND stačit ? Průtok 2 kýble za sekundu asi 20 tankerů měsíčně nenahradí (nebete mě doslovně) Uvědomují si lidé jako je Frans Timmermans svoji fantasmagoričnost ? Používám auto ze spalovákem a pokud mi někdo dá do ruky perpetu mobile na sluneční svit, klidně budu jezdit i tím - pokud bude fungovat.

F. Navrátil 31.1.2022 10:11

Brusel zavede benzínovou prohibici. Výsledkem bude zakládání tajných výroben benzínu, pašování, tajné benzínové pumpy a doupata, mládež bude tajně cvakat benzínovými zapalovači a benzínová mafie bude bohatnou rychleji než kdyby obchodovala s drogami nebo bílým masem. Kmotři budou podplácet politiky, aby nedovolili legalizaci benzínu.

R. Langer 31.1.2022 11:10

To neklapne. Prostě vám ta auta seberou... :-(