7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Léčitelům automobilismu

Předesílám, že nejsem nikterak zamilován do předmětu zvaného auto. Jestli jsem kdy nacházel v točení volantem opojení, seberealizaci či jsem tím hověl svému prestižnímu chtíči, opustily mě takové pocity už dávno a dokonale.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 4.3.2012 10:59

Výborný článek

Kdybychom měli zavrhnout všechno, co se může stát "fetišem", či projevem "snobství", museli bychom zavrhnout třeba i ten pěkný či užitečný kousek pazourku, vlastní (plno)vous, veškeré umění či krásu žen.

J. Vydra 2.3.2012 22:52

asi to nemá cenu tvrdit opak když si tu tak pěkně notujete

ale např. pro pána z Kalifornie - žijete v jednom ze států, kde je veřejná doprava nejřidší v USA. Nevím čí je to rozhodnutí, ale je to tak, takže ano, protože někdo prosadil, aby místo VD se stavěly pěti až osmiproudé dálnice, proto "musíte" jezdit do práce autem. Další lidská blbost je, že práce je tak daleko, a že zabydlenost je tak řídká (velké zahrady okolo domů atd). Čili naprosto hloupé a krátkozraké plýtvání, PROTO jezdíte jak magoři autem.

Když jste tak silnej na logiku pane Frýbort - tvrdíte že železnice by nepobraly všechny ty lidi co jezděj autama, "jen desetina lidí co jezdí auty by zdvojnásobily kapacitu vlaků. Takže logicky, všechny lidi co jezdí auty by kapacitů vlaků zdesetinásobilo. Nemyslím že by to vedlo k pokrytí krajiny tratěmi, protože dnešní síť by mohla pokrýt tak 2-3x hustější žel. dopravu, čili JEN železnice by stačily být 3x tolik co je dnes. A tím pádem by se uvolnila krajina od VŠECH silnic, že... takže krása, ne?? A to nemluvím o tom, že autobusy a lodní doprava by třeba mohly odlehčit železnici... no prostě "veškerá krajina výhradně z kolejí" je pěkná logická blbost.

Pokud horujete pro "nekontolovanou dopravu", tak žijete někde na Marsu. VŠUDE se spousta věcí reguluje, a bez regulace dnes moderní společnost nefunguje. To je prostě fakt. Podívejte se třeba na tu Kalifornii, kde milovníci prodeje nafty a aut mají "nekontrolovaný" volno, a pak si představte, že všude po Evropě jsou tolikoproudý silnice jako tam... blázinec. A tak by se dalo pokračovat...

Ale jo, pěkněj článeček, moc se líbí lidem co juchaj když se řekne "svoboda" a nadávaj když se řekne "ekologie" a "regulace"... ale víc už nemyslej. Gratuluju, nenuťte lidi myslet ekologicky, mohlo by jim to uškodit.

B. Rybák 4.3.2012 10:43

Re: asi to nemá cenu tvrdit opak když si tu tak pěkně notujete

Myslet (např. ekologicky) si každý může co chce. Nesmí ale omezovat svobodu myšlení a zákonného konání těch druhých a tahat jim bez jejich svolení peníze z kapes. To všechno ale ekofašistické, ze zahraničí placené páté kolony, dělají. Ubohoučký duševní obzor vyjádřený pravidly "menšiny mají vždycky pravdu a automobil (civilizace) je nepřítelem lidstva" je pro tyto "myslitele" typický (v Respektu byl prezentován např. p. Šídlem a Holubem a byl důvodem, proč teď ten časopis "nevezmu ani do ruky".

B. Volarik 2.3.2012 18:08

A ovsem, v Americe je vsechno jinak.

Tady, v jizni Californii je auto nutne jako par bot. Vubec mne nebavi platit pojisteni za vsechna auta, co mame ale musime se nejak dostat do prace a zprace. Ja rano odjedu na svou 45 mil dlopuhou cestu do prace a zena pak pozdeji rano vyjede do sve prace. Mladsi dcera to ma do prace 18 mil z jejiho bytu a starsi dcera asi 20 mil z bytu jejiho. Pouzit verejnou dopravu? Nenechte se vysmat......napriklad ta mladsi dcera dela v restauraci, kde k nejblizsimu autobusu je to asi 10 mil (16Km). Mne to vezme do prace tak asi hodinku, to neni tak spatne. Kombinaci vlaku, autobusu a pesi tury by to zabralo asi 3 az 4 hodiny na jednu cestu!

J. Skála 2.3.2012 13:33

Souhlas, jenom ...

věta "Jelikož se výdělky i ceny v západní a východní Evropě pomalu sbližují" jaksi neplatí. Ceny ano, ale výdělky?

J. Krásenský 2.3.2012 18:52

Ale platí...

Čtete to mylně. Ceny se sbližují rychle a platy pomalu. Jak prosté.

P. Urban 2.3.2012 11:54

Každý navrhovatel radikálních změn udělá dobře, když občas pomyslí i na druhé

Ale oni na druhé myslí. Ba dokonce i za ně.

I. Schlägel 2.3.2012 8:22

Pane Frýborte,

opět excelentní. Těším se na další Váš příspěvek. Děkuji.

J. Boleslav 2.3.2012 11:56

Re: Pane Frýborte,

Připojuji se, též děkuji.