5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
papilio 27.2.2009 13:24

Re: Ze se nam ten EROEI

 Souhlasím s VH. ERoEI uhlí a ropy bude klesat, jádro i slunce půjde postupně nahoru.

VH 26.2.2009 18:53

Re: Ze se nam ten EROEI

Nestačila. Ten bublinový graf již jen ve srovnání s údaji ve Wikipedii ukazuje, že  ERoEI je naprostá hloupost, pokud není doložena způsobem výpočtu, a v podstatě každý pisálek si může napsat, co se mu zlíbí. Co vše je do vstupů započítáno ? Jak jsou třeba v  ERoEI uhelných elektráren započítáni mrtví horníci ?

Hraničář 26.2.2009 17:42

Re: Demagogický článek

Každý asi máme své oblíbené autory, ale o to nejde.  Jde o to, že za těch 40 let se má mnoho lidí mnohem lépe z hlediska životní úrovně, dostupnosti lékařské péče atp.... Anglické přísloví říká, že nemůžu koláč sníst a současně ho mít.  Změny v prostředí jsou logický důsledek těchto změn. Aby to nedopadlo blbě - vážně si myslíte, že utrácením miliard eur nebo dolarů, zatěžování ekonomiky nadměrnými dodatečnými náklady, podvazováním ekonomických a občanských svobod v zájmu hypotetického snížení obsahu CO2 v atmosféře o něklik málo  % (maximálně) vyřeší problém globálního oteplení, pokud k němu vůbec dojde ? Není to bezohledné zadlužování budoucích generací ?  Tzv. udržitelný rozvoj (nesmysl sám o sobě) předpokládá rovnoměrný akcent na všechny pilíře..... ;-P

para 26.2.2009 15:09

Re: Globál

Znám ty s účiností sotva 30% a ty které dosahují i přes 50% - a i to je podstatný rozdí. Ještě propastnější rozdíly ale mohou být ve spotřebě. Měrná spotřeba /PEZ/ rozpočítaná na obyvatele je např v Indii 0.6   Čína 1.0    Rusko 3.0   Evropa 4.3   Amerika 8.5 - dle WEC pro rok 2000. Tak si to přeber Ludvo - k základní informovanosti má dnes přístup kdekdo - nejen "laureáti" - jen stačí mít opravdový zájem o věc.;-)

para 26.2.2009 14:51

Re: Ze se nam ten EROEI

A nestačila by následující tabulička http://www.esf.edu/EFB/hall/images/Slide1.jpg

Milda 26.2.2009 11:48

Naprosto souhlasím

papilio 26.2.2009 10:25

Re: nejen zločinec

Prosím o doložení, že za poslední desetiletí se trend oteplování zvýraznil. Z dosud zveřejněných záznamů globálních teplot vyplývá, že od roku 2000 jdou teploty v podstatě rok od roku dolu ...

papilio 26.2.2009 10:21

Re: Ze se nam ten EROEI

Ono se těžko rozmetává něco, co není podloženo všemi srovnatelnými údaji. Dejte odkaz na tabulku, kde je třeba 100 řádků hodnocených vlivů, sloupce pak budou jednotlivé zdroje energie (jádro, voda, uhlí, vítr atd) případně konkrétní elektrárny. A každá kolonka musí být vyplněna nulou nebo jiným číslem. Pak si možná toho dosud zmanipulovaného výpočtu ERoEI někdo vůbec všimne. :-(

Ludva 26.2.2009 9:06

Re: Globál

To snad měla zmrznout ? A jestli znáte tepenou elektrárnu s účinností 100 %, tak proč nejste laureát Nobelovy ceny ?

para 26.2.2009 0:33

Re: Dotaz na Metelku

Já taky ne ale je na to obor zvanej paleoklimatologie a ten by mohl napovědět. Jen by to chtělo natrefit na příslušného specialistu či odkaz....

para 26.2.2009 0:03

Re: Ze se nam ten EROEI

Jo rád si na pokec najdu chvilku - jen mi mrzí, že ty moje chmurné vize ohledně bytostné závislosti naší prosperity na energetické návratnosti /ERoEI/  žádný se zdejších bohatýrů argumentačně nenapadl natož rozmetal..... Vypadá to tedy zatím tak, že v problému vězíme společně dál.:-( Dobrou.

MR 25.2.2009 23:58

Re: Je Bursík zločinec ?

  Právě, že ty Vaše návratnosti jsou výpočetně ekonomický paskvil, bez dotací a povinných výkupů by to byla úplná katastrofa ( a kde jsou různé vydlejší náklady, životnost, přizpůsobení rozvodných sítí, zálohování atd.). Takže by jsme měli méně blbnout a řídit se rozumem. Právě pro těch Vašich 7 miliard jsou tzv. "zelené" alternativy  ekonomickou sebevraždou. To neznamená, že v určitých případech se nedají využít ale prosím bez dotací a bez povinných výkupů! Takže ohřát si bazén fotovoltaikou OK ale zaplácnout tím hektary polí? Zatím alternativní zdroje nejsou žádné masové řešení!

O vzácnosti zdrojů vypovídá cena  to je jediný relevatní ukazovatel. A až půjde díky těm ekologickým nesmyslům opravdu do tuha, tak věřím, že tyhle Bursíkoviny padnou, protože se ukáže, že nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit plýtvat ale naší vlastní energií. 

 

para 25.2.2009 23:56

Re: Je nutno okamžitě změnit termodynamické zákony.

Na fantasmagorie to se vználezců najde hned a co takhle zavzpomínat na svýho dědu či prapra... předky jak si kdejaké korunky vážily, rozmazlenost nestrpěli a uměli vyjít i se zlomkem toho co my "musíme" konzumovat dnes? To už lehárem a pohodlným ziskem nevoní tak nač na to vzpomínat - že? Já si těch frajerů udřenejch dávno před námi nesmírně vážím - mají nám stále co odkazovat. jestli pak ti po nás o nás budou smýšlet podobně?:-(

Máš Honzo hrubou představu s jak velkou spotřebou museli vyjít a vyšli? Sotva desetinovou! Na to  ani ten tvůj fantaskarnot80% naprosto nemá šanci!;-)

Honza42 25.2.2009 23:19

Re: Dotaz na Metelku

Před 400.000 lety říkáte. Tak to si už moc nepamatuju.

Honza42 25.2.2009 23:17

Je nutno okamžitě změnit termodynamické zákony.

Navrhuji aby EU povinně zvýšila účinnost Carnotova cyklu alespoň na 80%.

runner 25.2.2009 22:27

Re: Argumenty?

Ale já lidem úspěch přeju, i tomu mýmu známýmu z MLM, ale ten bohatne ze soukromých zdrojů lidí, kteří si jeho produkty kupují, zatímco zelená loby ve velkém vysává státní rozpočty. Jestli ovšem Bursík těm chimérám co hlasí sám věří, tak nevím, jestli je to polehčující, či přitěžující okolnost.

mumla 25.2.2009 22:20

Ze se nestydite, takhle pomlouvat

ctihodneho dra Metelku a odbornika pres EROEI ! Hamba vám !!!

mumla 25.2.2009 22:18

Ze se nam ten EROEI

k veceru ale rozkecal ...

para 25.2.2009 21:58

Re: Globál

Vy paní Nado vlastníte tepelnou elektrárnu? Jestli ano tak platte za to, že jste celých 75 let vypouštěla 2/3 energie do luftu, žila jstre si jak uhlobaron někde na Havaji... a ostatním zde padal popílek na hlavu a musej doted Vaše externality dýchat.... Navíc jste dědictví fosilů co zde bylo uloženo miliony let pro všechny stačila rozfofrovat sotva za století -a tak at maj ti co po Vás jednou přijdou na svět alespon nějaké dividendy.... Jestli jste na tom s vypouštěním imisí jako kdejaký občan pak o ty dividendy naopak zkuste pro své vnuky... u těch elektrárenskejch požádat.:-P

para 25.2.2009 21:48

Re: Everest

Myslíte, že Wágner se omluvit umí? Já nevím ale pokud by se měl kde kderému "bojovníkovi  proti změně klimatu" omluvit jen za výrok: ..."Vždyť jsou to podvodníci a jako takoví patří do kriminálu".... Asi by se tomu množství lidí co to s životním prostředím a potažmo klimatem myslí upřímě  "uomlouval" a neměl by tedy čas psát své uštěpačné příspěvky.;-)

Naďa Jelínková 25.2.2009 21:43

Globál

To trvá uř skoro celý můj život -je mi 75 let a ještě jsme nikdy nemuseli platit emisní poplatky.Proč chtějí likvidovat chudé na jihu.Je to jednodušší než kolonializmus-že ano,

para 25.2.2009 21:34

Dotaz na Metelku

Na dlouhodobou změnu klimatu mají vliv Milankovičovi periody. Těch je několik typů a do stejné konfigurace se údajně dostanou s periodou asi 400 tis let. Nevíte jak to tehdy s Klimatem co se trendu týče vypadalo nebo co tyto vlivy překrylo event kde tyhle informace najít? Děkuji.

para 25.2.2009 21:28

Re: Helejte se, zkuste se vzdělat,

Tak ted mě i.h. zaskočil. Z velikosti molekuly přesně spektrální absorpční pás odvodit neumím - je ale pěkné, že ho něco podnětného napadlo.;-)

para 25.2.2009 21:19

Re: nejen zločinec

Nevím, že by se změnilo něco na faktu, že se planeta otepluje. Už to probíhá století a ten trend se poslední desetiletí jen zvýraznil i když pro laika to zatím mnoho znamenat nemusí. Tvrzení VK, že GW neexistuje na tom také co vím nic nezměnilo. Nevím ale jaký vztah mají zelení ke kůrovci na Šumavě ale jestli ho tam rozmnožujou maj u mě další vroubek. Může to ale taky souviset s tím klimatem.... a pak má vroubek spíš pepan za bagatelizování vlivu GW.

para 25.2.2009 21:00

Re: Je Bursík zločinec ?

Pazourky už bohužel došli. Je to i proto, že se homo rozrostl od té doby s několika milionů na 7 miliard. To Vám MR asi taky ušlo. A prosím projděte si sám literaturu jak to s návratností jednotlivých zdrojů energií je a v kterých lokalitách. Pak možná si máme šanci porozumět.;-)

para 25.2.2009 20:55

Re: Evropu obchází strašidlo - strašidlo enviromentalismu???

Otakare šílenství je nebezpečné vždy a je jedno jaký na sebe veme kabát. Možná jsi ale jen "šíleně" málo informován o tom co nás v energetice čeká a pak se Ti lecos jiného takto jeví zkresleně. Zkus si zagooglovat na téma "Pačesova energetická komise" a tam se třeba dovíš, že i s těmi biopalivy, větrníky.... se počítá. Samozřejmě ale nikoli jako s hlavním tahounem snergetických zdrojů Česka. Co vím tak se to až na JE kryje s návrhem MŽP - nebo řekněme enviromentalistů a i ti jsou mnohdy pro jádro. Změny nás s koncem těžby fosilů patrně čekají velmi dramatické,  protože dnešní technologická úroven JE výpadek fosilů zatím nedokáže nahradit. Půjde pak asi i o víc jak svobodu a majetek.  Každý nápad jak si s problém poradit se asi  lidstvu bude brzo hodit.;-)

pepan 25.2.2009 20:48

nejen zločinec

      Je to moderní ekoterorismus.Nejedná se pouze o lži s oteplováním planety.Stačí se podívat na konkretní výsledek konání zelených na Šumavě.Když se pohlédne z vrcholu Luzného na Českou krajinu jde mráz po zádech.Z původně zelených kopců se stává mrtvá zničená krajina.Doporučuji ,aby se každý kdo zeleným  fandí jel na Šumavu přesvědčit.

MR 25.2.2009 20:42

Re: Je Bursík zločinec ?

Myslím, že fotovoltaika a větrníky mají takových nevýhod, že to snad nemá cenu rozebírat natož s Vámi - už jsem měl čest se s Vašimi názory seznámit. Ale když tomu někdo věří tak ať si to zvaká za svý a ne, že na to dostane dotace, slevy atd. Co se týká forsilních paliv - to snad taky nemá cenu komentovat (mj. za komárů v 70.letech tady už taky byly ty kecy, že ropa do 20 let dojde) :-D

Celý ten problém se zdroji je v tom, že někteří tzv. "intelektuálové" se snaží přesvědčit většinu nás obyčejných blbců, že "zdroj" je jenom to, co dobře známe - ropa, plyn, uhlí atd.

PS: nevím, čím strašili třeba lidi v tomto směru před 2000 lety - asi, že dojdou pazourky? 

    

Pepiton 25.2.2009 20:34

Neschopný polovzdělanec, nemakačenko a netáhlo J. Wágner se neuživí jinak než

psaním, grafomanských blábolů hodných páté cenové. Ale ještě víc mě pobavily přízpěvky všech rádobyodborníků a všeználků.

para 25.2.2009 20:28

Re: Je Bursík zločinec ?

Obyčejný sedláku. Co se energetiky a jejího dopadu na životní prostředí jsi možná neobyčejně popleten a kdoví jestli ne podobnými jak pan Wagner, který možná i věří v to, že se arktický ledovec dá měřit šuplérou..... Nechcete se zamyslet nad obrázkem v bublinovém grafu pana Halla http://www.esf.edu/EFB/hall/images/Slide1.jpg  Pokud Vám oproti angličtině a inzerovanému nadhledu nad negramoty přeci jen lépe sedne česky psané pak rozbor situace naší i lidstva vyšel ve Vesmíru 9/2008. Někoho to možná bude konsternovat ale je řada oblastí na této planetě, kde se fotovoltaika, či větrníky... svou energetickou návratností vyrovnávají jaderné energii dneška. Ta je bohužel podobně málo efektivní jak ta fotovoltaika jen má řadu strategicky výhodných vlastností a je u ní naděje na další vývoj. Problematikou se donedávna zabývala i Pačesova energetická komise a i ta uznala, že bez mixu všech technologií se neobejdeme. http://www.nazeleno.cz/energie/pacesova-komise-uhli-dochazi-budoucnost-ma-jadro-i-biomasa.aspx   Nechci se zastávat "zelených" - maj u mě skrs to jádro vroubek - ale hloupoučké posměšky od Wágnera situaci sotva vyřeší a navíc je z nich vidět, že si patrně ani on si neví rady s lavinou problémů vyvozovaných ztrátami dostupnosti levných fosilních zdrojů.