21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

DOPRAVA: Zvýšení trestů jako jediná cesta?

K návrhu změn v bodovém systému, který ministerstvo dopravy (MD) zveřejnilo 13. dubna na internetu k veřejné diskusi, se sešlo už 400 připomínek. Řekl to v pátek mluvčí MD Tomáš Neřold.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 19.5.2016 10:34

Re: Je to marný

Už jsem to komentoval výše. Otázka je věru blbě položena, protože je jednak sugestivní a jednak nedostatečně definovaná, např. jak mohu být ohrožen když jsem ho právě předjel 140 a přede mnou je rovný úsek nepředpokládající prudké omezení rychlosti. Dalšími variantami je zbytečné se zabývat, některé již nastínili ostatní. Tak snad jen : ano, jste ohrožen, pokud jste právě bezdůvodně dupl na brzdu, jelikož vám upadl mobil na kterém jste právě manželce psal SMS, co byste rád k večeři.

J. Lepka 19.5.2016 10:25

Re: Je to marný

Mluvíte mi z duše. Jako cesťák jsem nadrandil cca 50 000 ročně a skutečně nejrizikovější je skupina důchodců z maloměsta na nákupech. Tuplem když u toho jediného sjúprmarketu je čerstvý kruhák, který neznají a je v okrese jediný. A do toho je ťokárna blbne různými výklady přednosti!

J. Lepka 19.5.2016 10:18

Re: I u řízení vozidel se často mluví o prevenci

Nepropadejte iluzím, povšiml jste si povinného nošení reflexních prvků? No a pak se nedivme, že je málo polucistů. To není překlep, to je vyjádření stavu mysli některých jedinců najednou nadaných mocí a nedotknutelností.

R. Dubravský 19.5.2016 10:17

Re: Díky stavu silnic a dálnic,

Vzhledem k tomu, že se tak děje opakovaně, po mnoho let a se stále rostoucí vynalézavostí, jsem přesvědčen, že se jedná o úmysl. Před lety se prostě jen zavřela silnice. Dnes to bývá doplněno promyšleným systémem omezení i na objízdných trasách.

J. Lepka 19.5.2016 10:15

Re: Ohrožení

To má být otázka pro tak frekventovanou maturitu z matematiky ?

R. Dubravský 19.5.2016 10:14

Re: Je to marný

Pokud vy sám přitom jedete v levém pruhu na dálnici devadesát...

T. Krystlík 19.5.2016 9:57

Re: Je to marný

Ano, pravděpodobnost náhlého zabrzdění je menší než např. v městském provozu, ale ne zanedbatelná. Jízda 5 m za zadním nárazníkem je nepohodlná, předpokládám, že zadní řidič se tlačí v předjížděcím pruhu na předchozí vůz a chce ho v dohledné době předjet. Situace se může stát kritickou, když prvnímu autu náhle z pravého pruhu někdo vlekoucí se za náklaďákem vybočí a začne předjíždět.

Pro případ, kdy oba jedou v pravém pruhu: Někdo se vtlačí z najížděcího pruhu do pravého jízdního.

P. Švejnoch 19.5.2016 9:56

Re: Je to marný

Samozřejmě, že ano - přestože tak docela nevěřím, že někdo ve 130 km/h jede 5 metrů za Vámi.

Jen se vždy zkuste zamyslet, PROČ to ten dotyčný dělá. Zda jedete alespoň rychlostí, kterou v tom úseku jet lze, zda mu Vy necháváte dostatečnou mezeru mezi Vámi a autem jedoucím před Vámi, aby Vás mohl bezpečně předjet, zda mu obecně skutečně umožňujete bezpečné předjetí, tak, jak to ukládá nikoli možná zákon 361 (v předchozí vyhlášce toto ustanovení bylo, dnes si nejsem jist), ale jak velí zdravý rozum a respekt k ostatním řidičům.

Pokud je Vaše chování v pořádku, pak máte (5 metrů) za sebou možná skutečně toho mýtického "pyráta". ;-)

P. Švejnoch 19.5.2016 9:35

Re: Je to marný

Nesouhlasím. Na silnici jsem denně. Nenajezdím sice moc, ale jezdím každý den do zaměstnání 30 km tam a zpět, z toho 20 km městem (ČB). Mohu zodpovědně říct, že za uplynulých 8 let, jsem se na této cestě setkal s jedinou situací, která mě vyděsila (tedy ještě nikoli ohrozila), když v protisměru začal v relativně malé vzdálenosti přede mnou jiný řidič předjíždět. Nebyl to zřejmě ten správný "pyrát", nejspíš šlo o přehlédnutí, protože ještě před upozorněním klaksonem (možná zároveň) se stačil vrátit zpět na svoji polovinu, a nevynucoval si, abychom se mu já i předjížděný řidič uhnuli (přestože by se tam tři auta vešla).

Zato jsem ale téměř denně (a možná bez toho "téměř") konfrontován s různými "Tichými" (viz výše), s tím, že někdo na čtyřproudovce drtí levý pruh (protože za tři kilometry bude odbočovat k Tescu) a spolu s vpravo jedoucím šoférem udělá zátku, kterou není možné předjet. S tím, že někdo jede s očima upřenýma na tachometr, aby, nedej Bože, neměl na tachometru víc než 47 km/h, aby pak vzápětí jel na křižovatce na červenou, protože ta zelená mu, kvůli jeho dementnímu úzkostlivému dodržování, utekla. S tím, že někdo před přechodem dupne na brzdu a dává přednost chodci, který je tou dobou ovšem ještě v Třeboni - a s dalšími a dalšími podobnými důsledky zcela nesmyslného úzkostlivého dodržování "protože bodový systém".

Jak říkám - pyrátů jsem viděl málo, blbců popsaných ve třetím odstavci tuny. Takže ne ti "pyráťy", ale ti bezhlaví dodržovatelé vytvářejí tenzi v dopravě a tím kolizní situace.

Dovolím si na závěr parafrázovat slova mojí matky, když jsem jí říkal, že už by (vzhledem ke svému věku a zdraví) neměla řídit. Pravila: "Jezdím pomalu, jezdím bezpečně.". Faktem ovšem je, že od té doby měla už tři (sice drobnější, leč přece) kolize. Já, ačkoli pomalu nejezdím, jsem neměl žádnou. Zvláštní... ;-)

B. Hamáček 19.5.2016 9:34

ANO

ANO , bude líp ! Ale jak pro koho. Fakt je že největší úlety ( abych nepoužil vulgární slova) jsou za současné vlády pod faktickým vedením Bureše. Ti co ho volili nemají nárok si stěžovat !! Mají , co chtěli , zrovna tak s Virózou .

B. Hančl 19.5.2016 9:33

Re: Díky stavu silnic a dálnic,

To je řešení. Co si máte jezdit autem jak chcete? Vše nahnat na.jednu kkomunikaci a postůj si. Po ostatních ulicích se prohaneji ccyklisté

B. Hančl 19.5.2016 9:26

Re: Je to marný

Proč by to ten řidič dělal? To byste musel být klasický magor,.který ve 130-ti na dalnici bezdůvodně zzačnebrzdit.

T. Krystlík 19.5.2016 9:19

Re: Je to marný

Jste ohrožen, protože každý řidič reaguje se zpozděním (reakční čas). Za 0,14 s je ve Vašem kufru.

A. Nikoloki 19.5.2016 9:09

Re: Je to marný

Otázka: jsem ohrožen řidičem jedoucím ve stotřicetikilometrové rychlosti pět metrů za mým nárazníkem?

A. Nikoloki 19.5.2016 9:08

Ohrožení

Otázka: jsem ohrožen řidičem jedoucím ve stotřicetikilometrové rychlosti pět metrů za mým nárazníkem?

M. Prokop 19.5.2016 9:05

Re: Je to marný

Pana Holíka jste zřejmě v zápalu boje nepochopil. Že mnoho lidí jezdí jak hovada je pravda a že policajtům nestačí úplatky za nepřidělené body považuji za vysoce pravděpodobné.

M. Prokop 19.5.2016 9:03

Re: Je to marný

Já těch "pyrátů", spíš prostě debilů, viděl dost. Pokud by se činnost policie zaměřila na ně, jsem spíš pro.

Ovšem policajti buzerují spíš řidiče "obyčejné", kteří nedodrží zapomenutou šedesátku, nebo vůbec jak jim přijdou pod ruku.

M. Prokop 19.5.2016 9:01

Re: Kdo se to ptá, proč represe, represe, represe?

Zatím tak uvažovaly všechny vlády, co se týče policie na silnicích.

M. Prokop 19.5.2016 9:00

I u řízení vozidel se často mluví o prevenci

Je tím míněna preventivní buzerace řidičů, kteří žádný předpis neporušili, ale jsou vystaveni různým kontrolám typu "Krišot", šmírováním lekárniček, vest, alkoholu, dokladů ...

Co si "orgáni" nesmí dovolit k chodcům je na silnici považováno za blahodárné.

J. Klepal 19.5.2016 8:56

trochu empatie

Přitom většině předpokladů vzniky nehody zabrání trocha předvídavosti o možných chybách druhých, nevynucování si přednosti (někteří řidiči se stále domnívají, že když musí přibrzdit, že jim tím ten druhý nedal přednost), dodržování bezpečných rozestupů s ohledem na rychlost, vzájemná úcta mezi všemi na komunikaci atd. Vysoká míra empatie je však záležitost především výchovy a ta je zřejmě ve srovnání např. s Německem v ČR na nízké úrovni.

L. David 19.5.2016 8:39

Kdo se to ptá, proč represe, represe, represe?

No přece proto, že naše lidumilná vláda vedená socany, ANO a KDU-ČSL uvažuje pouze způsobem:

Jak by se nám mohlo podařit národ co nejvíce nasrat, nasrat, nasrat?

P. Švejnoch 19.5.2016 7:51

Je to marný

je to marný, je to marný...

Je možné, že ve feedbacku se MD ozvaly i hlasy, které zpochybňují další represi, ale obávám se, že jich bylo v řádech procent méně, než těch souhlasných.

Stačí se podívat na příspěvky v této diskuzi: Pan Tichý zřejmě volá po tom, aby se řidiči při přestupku rovnou stříleli, pan Holík tvrdí, že "lidi jezdí jako hovada" a "body asi nestačí". Kam svou otázkou směřuje pan Krystlík, těžko soudit.

Mě by zajímalo, kolik z těch, kdo volají po stále větší a větší represi, vidělo naživo nějakého toho "sylničního pyráta", neřku-li jím bylo SKUTEČNĚ ohroženo. A tím nemyslím situaci, kdy pana Tichého, jedoucího po městě ukázněně jeho tachometrových 45 km/h (ve skutečnosti tedy 40 km/h) někdo, kdo jeho soplení se po přehledném úseku už nemůže vydržet, předjede šedesátkou, ale situaci, kdy byli tito volači jednáním jiného řidiče skutečně ohroženi, či alespoň toto ohrožení v reálu viděli. Myslím, že by jich ve skutečnosti byly nízké jednotky procent.

Jde tu mnohem spíš o mediální masáž, ale hlavně o to, že: "Já jsem podělanej strachy jet po městě alespoň těch 50, tak co si má kdo dovolovat jet rychleji než já? Je to pyrát, protože to co, Božka? Protože to říkali na Nově.".

F. Egerer 19.5.2016 7:41

Díky stavu silnic a dálnic,

který autor zmiňuje v posledních dvou odstavcích, mně v posledních týdnech stále více napadá slovo tak oblíbené minulým režimem:"sabotáž". Podle mě je celé ŘSD banda sabotérů! Přeložit dálnici (kteroukoli, v poslední době D5) na příjezdu do Prahy do pouze jednoho jízdního pruhu a to na několik dní, to je buď těžký diletantismus anebo je to schválně!?

P. Dvořák 19.5.2016 7:36

Re: Autore, proč má Německo

Protože to jsou vycepovaní Němci. Když jim führer(ka) pokyne nebo vydá rozkaz, jsou připraveni ho splnit i kdyby měla shořet nebo být zamuslimovaná celá Evropa.

Takže nejsou třeba drakonické sankce. Jsou jak krysy jdoucí samy za krysařem.

R. Tichý 19.5.2016 7:22

Myslim,ze autor zamerne dovadi priklady ad absurdum.

Na lidi je potreba bic. V dobe, kdy se znovu zavedl bodovy system, jezdili vsichni velmi obezretne. Po nejake dobe jim otrnulo a nyni je situace opet spise tristni.

T. Krystlík 19.5.2016 1:19

Autore, proč má Německo

nejnižší pokuty v Evropě?

A. Holík 19.5.2016 0:38

Bodovy system

Neni vule .. lidi chteji jezdit jako hovada. Policajti zase chteji v prve rade nastroj na uplatky. Body asi nestaci.