4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Nemám rád moderní auta

Nechápejte mě špatně, nechci tím říct, že mi vadí pokrok ve vývoji nových automobilů. Právě naopak. Vadí mi jen to, co je s ním v posledním desetiletí uměle, zejména na politickou objednávku, spojeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 9.1.2019 10:17

Re: Problém není technický ale psychiatrtický

Nebyl bych si "zmizením volantů" z automobilů pane Poláku tak jistý. Zmizely snad z dopravních letadel "berany" a "pedály" řízení navzdory faktu, že aeroplán téměř celou dobu letu řídí autopilot?

I. Polák 9.1.2019 10:09

Problém není technický ale psychiatrtický

Ovšemže časem prostě volanty z aut zmizí. Dříve nebo později, ale určitě a úplně

Ale co budeme potom dělat s těmi psychopaty co vybržďují jiné na dáílnici, prosazují v parlamentu zvýšení rychlosti na dálnici a dávají k soudu policisty, kteří se pokusili jejich kamaráda zastavit a zabránit mu v dalším vraždění automobilem?

P. Lenc 9.1.2019 10:00

Re: Druhý odkazovaný článek.

Přesné, bohužel...

V. Kolman 9.1.2019 9:49

Re: Tomu rozumím a podepisuji.

Byl bych pane Kotasi velmi nerad, kdyby do mého baráku chtělo vjet JAKÉKOLIV auto. Zvláště na TIRáky jsem alergický.

V. Kolman 9.1.2019 9:44

Re: Che, che.

Přesně tak! Bez krmení, ale hlavně - bez vyměšování!!!

R. Langer 9.1.2019 9:43

Re: Směr vývoje

Že mě to nepřekvapuje...

R. Langer 9.1.2019 9:41

Re: Che,

Tak tak!

K. Novák 9.1.2019 9:41

Druhý odkazovaný článek.

Přečetl jsem si druhý odkazovaný článek (Adventní věnec čoudí víc než diesel ...). Mám dojem, že za vším tím "ekologickým" šílenstvím je VW a aféra Dieselgate byla jen jedním z projevů (auta VW jsou relativně drahá, ale mají alespoň nízkou spotřebu). VW má problémy, protože v ekonomickém prostředí Německa není schopný vyrábět auta za cenu, kterou je ostatní Evropa ochotná akceptovat jako cenu za lidový vůz (a ještě k tomu Francouzi přišli s Dacií). VW je obrovský podnik a dostat se s cenou na vyšší úroveň se samozřejmě nedaří (stejně jako Fiatu nebo Hyundai) protože VW je prostě zařazený a vyšší cenový segment je obsazený. Je tedy třeba něco vymyslet, něco v velkým Ň, a to jsou elektromobily, protože ty jsou něco jako nového. Dovedu si představit elektromobil Tesla za 2 miliony nebo elektromobil Porsche za 3 miliony korun. Taková auta se prodají i v konkurenci Škody Octavie nebo Renaultu Clio se spalovacími motory. Ale nedovedu si představit, že by se vedle nich prodal elektromobil VW Polo v nejskromnější výbavě za půl milionu nebo ještě víc s perspektivou, že na jedno nabití, trvající celou noc, ujede třeba 200 km, a to ještě jen první dva roky, a jako ojetý ho nebude možné prodat kvůli nutné nákladné výměně baterií. Je ovšem možné využít německé hegemonie v EU a celý evropský autoprůmysl spalovacích motorů zaříznout pomocí euroregulací (loutky v europarlamentu odhlasují cokoli). Ze strany Německa je to bláhové, moje teorie je ztřeštěná, ale zatím nevidím nic, co by ji vyvracelo. Naopak poslední hlasování Europarlamentu ji potvrzuje, protože všechny snahy automobilek vtěsnat se do emisních limitů činí marnými. Už je to na hraně a euroloutky mohou kdykoli odhlasovat další zpřísnění, do kterého se už nevtěsná nikdo.

P. Dvořák 9.1.2019 9:32

Re: Che, che.

Stop systém bude znamenat nějakou dobu bez krmení?

Z. Lapil 9.1.2019 9:30

Re: Navigace

Kojíte se marnou nadějí. Možnost nezaplacení pokuty a následné správní řízení je pouze způsobem, jak nade vši pochybnost prokázat, že jste "to" spáchal. Budete-li mít v autě elektronického špeha ze zákona neomylného, nebude co řešit.

Viz EET - tam se taky řeší možnost, že chvíli nefunguje, ale nevšiml jsem si, že by někdo připustil možnost, že funguje špatně.

Nebo viz zákon skrzevá harašení: tam vám ani holka nemusí dokazovat, že jste na ni ošklivě sáhnul. Stačí, že jí to tak připadalo a dokazujte, že se vám zamotala hlava a chytal jste se čehokoliv, co bylo po ruce.

V. Kotas 9.1.2019 9:28

Re: I z tohoto důvodu používáme stále peníze a ne karty.

A obyčejný mobil.

V. Kotas 9.1.2019 9:23

Re: Navigace

Upravit potřebné předpisy/zákony, to je to nejmenší, co by tomu bránilo.

V. Kotas 9.1.2019 9:21

Re: Jedním z počátků "modernizace" automobilů

Jó, ten dotykový displej mimo zorné pole řidiče, přes který se ovládá téměř všechno v autě, to je doopravdy " vrchol bezpečnosti " pro provoz na komunikacích.

V. Kolman 9.1.2019 9:20

Re: Che, che.

Prověřený EUMUDr bude mít eurounijní stranou a vládou přidělen samořiditelný osobní dron poháněný párem volků. Pochopitelně se start-stop systémem. Howgh!

J. Chaloupka 9.1.2019 9:18

I z tohoto důvodu používáme stále peníze a ne karty.

.

V. Kolman 9.1.2019 9:11

Re: Che,

Nic proti volským povozům pane Langere nemám. Leč, obávám se toho, že nebude stačit sebevětší množství počišťovačů (dříve byli nazýváni "metaři") k odstraňování volských (koňských, oslích, velbludích.....) exkrementů. Ono přece jenom dříve jezdilo po ulicích o několik řádů méně volských povozů, nežli jezdí dnes automobilních vozů. A také lidí nebylo tehdy více nežli dnešních 7000000000.

P.S.-A to už vůbec neuvažuji o maxi-problému, kam (a čím) ty volské exkrementy v první fázi odvézt a jak je následně smysluplně zlikvidovat. Ale po pravdě řečeno, jde vlastně jenom o h°vno :-)

K. Janyška 9.1.2019 9:02

Je to nekonečný pokus nevzdělanců o zorganizování

nezorganizovatelného, totiž lidského světa. Oni nevědí, že to nejde, neboť on je nezdemontovatelně spontánním řádem a tak se snaží a snaží, jako kdysi při zorganizování SSSR a teď EU. Jen jinými sofistikovanými prostředky... Dzp.

K. Novák 9.1.2019 8:56

Re: Směr vývoje

K poznámce pana Brauna: automatická auta by měla být schopná jezdit i v provozu s auty řízenými lidmi. Jsem ale skeptický. Obávám se, že bude nutná i úprava silnic (značení, možná nějaká technicko-komunikační bezdrátová zařízení zabudovaná do vozovky). To bude drahé, takže to nebude udělané všude. Vyvine se sorta "řidičů", zvyklých jezdit autonomními auty. Když se tito dostanou na neupravenou silnici (kvůli objížďkám nebo prostě jen kvůli potřebě někam zajet), nebudou umět pořádně řídit. Američtí řidiči, neschopní řídit auto s manuální převodovkou, budou proti nim jen slabým odvarem. Umím si představit, že nějaký top manažer si zařídí úpravu cesty pro autonomní auto ke své chatě. Těžko si ale umím představit autonomní auto na úzké cestě na venkově, sice asfaltové, ale v louce, bez krajnic, bez čar a v mlze. V takovém případě automat pravděpodobně odmítne jet a vyzve pasažéra, aby převzal řízení. Ten se pak s někým srazí, protože už dávno zapomněl, že v některých situacích platí přednost zprava a nebude schopný rozeznat, že zrovna taková situace nastala. Kromě toho se mi už dvakrát stalo, že mi navigace ukazovala auto mimo silnici a naváděla mě odbočit. V jednom případě i do rybníka s husí farmou, takže bych skončil v plotě, v případě jeho proražení ve vodě. Předpokládám, že na vině byla silná oblačnost. Případnou škodu bych jistě platil já, protože by mě řekli, že jsem měl autonomní auto pečlivě sledovat a když jsem viděl, že nezvládá, měl jsem řízení převzít. Já osobně bych při takové jízdě nejspíš usnul, ale to by mě jistě jako polehčující okolnost uznáno nebylo.

M. Krátký 9.1.2019 8:53

Jedním z počátků "modernizace" automobilů

má na svědomí Fiat, který asi před 15 ti lety zahájil cestu proti tradicím a umístil páku ruční brzdy ve společném projektu s Peugeotem na levou ruku - a současná "nejmodernější" auta ji pro jistotu nemají vůbec. A pokračuji dále dalšími skvosty 1. stojím před kruhákem a čekám jak se zachová auto přijíždějící z levé přípojky kruháku - jo dobrý "dalo" pravou blinknu - ale ouha pokračuje po kruháku - jentaktak jsem mu tam nevjel - to se mu jen rozsvítila další "vymoženost" jak zatočil volantem tak se mu dole v nárazníku rozsvítila lampička. 2. denní svícení - velká kravina vepředu zablácené lampičky a vzadu kulový. Chci objet u chodníku zaparkovaný, neosvětlený autobus, ten dá ale bez varování levou blinknu a vyrazí dál na svou trasu. 3. zákaz držení mobilu při telefonování za jízdy ( nedělám ) ale surfování po displeji s 50 tisícemi možností ( a mezitím přejetí deseti chodců ) je super povoleno. 4 další nářky na vyžádání ve velké diskusi. Hezký den přátelé

M. Klas 9.1.2019 8:40

Re: Navigace

Proč myslíte, že překročení maximální povolené rychlosti není přestupkem?

V. Hanus 9.1.2019 8:30

Mám ty samé pocity.

Mluvíte mi z duše !

K. Novák 9.1.2019 8:23

Re: Navigace

Tohle by snad hrozit nemělo, protože, jak jistě víte, jednak pokutu platit nemusíte (přestupek se pak řeší ve správním řízení a musí být řádně zdokumentován), jednak pokuta může být udělena pouze za přestupek a překročení maximální povolené rychlosti na přestupek nestačí.

V. Kotas 9.1.2019 8:22

Re: Navigace

Ano, k tomu to směřuje.

J. Pokoutný 9.1.2019 8:07

Re: Směr vývoje

Však to prosadila stejná banda - podívejte se, kdo byl v té době v USA u moci. Slibomil Hussein.

P. Dvořák 9.1.2019 7:56

Re: Che, che.

Potom nám napište, bezzávisláku, jaké to je, když k vám s kravkami jednou za týden přijede pojízdná prodejna. A doktorovi někdo na zimu půjčí sáně nebo bude muset mít svoje?

M. Řepa 9.1.2019 7:41

Navigace

K autorovi ještě přidávám nové integrované navigace, které fungují pouze on-line s datovým centrem. To už je jenom krůček k tomu, že vám začnou chodit automatické pokuty za překročení rychlosti, ty vám automaticky strhnou z účtu, protože povolení inkasa bude podmínkou registrace vozidla.

J. Anděl 9.1.2019 7:16

Re: Che,

Tak jasně že nebudu šlapat na plyn jazykem ;-)

R. Langer 9.1.2019 6:20

Re: Che,

Ano, kvůli zelenému šílenství možná zase ty volské povozy začneme používat, nezávisláku. Potom ale zapomeňte na ten komfort, který teď kolem sebe díky té benzínové závislosti máte. :-P

V. Kotas 9.1.2019 6:03

Re: Směr vývoje

Jo, černý skříňce rozumím a neměl bych s ní problém. Blikám včas.

V. Kotas 9.1.2019 6:02

Re: Tomu rozumím a podepisuji.

Tak tohle by mě v autě nevadilo, i když po dálnicích moc nejezdím.