Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Málo ambiciózní cíl!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Petr 3.9.2021 9:08Ať ta zelená pakáž obnoví "praporkový zákon." To snad lidi trochu vyburcuje... |
R. Tichý 3.9.2021 8:29Pokud si pamatuji ze skoly, tak nejvetsi kapacita vozovky je pri rychlosti 40 km/h. Auta mohou jezdit "tesne" za sebou a zaroven stihaji nouzove brzdit. Cykliste by meli byt donuceni trenovat tak, aby teto rychlosti dosáhli taky :-) |
F. Navrátil 3.9.2021 8:29Co si Pražáci zvolili, to mají. Jen ať to nevnucují ostatním. |
V. Mokrý 3.9.2021 8:32
|
V. Petr 3.9.2021 10:34Bohužel, máte pravdu. Je pozoruhodně, že všechny tyto peachoviny prosazuje především P&L! |
P. Dvořák 3.9.2021 8:12Zavede se třicítka, měřící zařízení se posunou na trojnásobnou vzdálenost od silnice, než říkají normy, nebude se měřit za bezvětří a máte Prahu téměř bezemisní! A to by bez třicítky nešlo. |
L. Hančar 3.9.2021 8:12Ostatní mě předběhli. Z logiky věci našich hloupých politiků vyplývá, že problém dopravy v Praze dokonale vyřeší nařízení nulové rychlosti. Ale nezůstal bych jen u automobilistů, platit to musí i pro cyklisty a chodce. Jedinou výjimku budou mít policisté, jak jinak by zaklekávali na rušiče nařízení? |
Z. Lapil 3.9.2021 8:09Je to vtip, není to vtip... Tedy ten článek. Rozhodně je to statistika, kterou (si) někdo sám zfalšoval. Autor píše: "...nepochybně dojdeme k tomu závěru, že funkční závislost mezi těmito dvěma veličinami lze popsat jednoznačně jako rostoucí funkci." Takže první věc: slovo nepochybně nás informuje, že si to autor myslí, ne že to je pravda, byť třeba jednorázově zjištěná. Druhá věc: někde a jen jednou jsem četl, že zavedením omezené rychlosti mimo obec, mimochodem z důvodu úspor paliva, a to si pamatuju, vůbec nehodovost nepoklesla. Třetí věc: kdo řídí, ten ví, že jsou silnice, kde povolené rychlosti ani nelze dosáhnout. Kupodivu se tam lidé nijak zvlášť nezabíjejí. Předjíždění v nepřehledných zatáčkách je způsobeno debilitou předjíždějícího, nikoliv přílišnou rychlostí. Ani nemusíme do horských zatáček, mně dobře známá Vysočanská radiála je omezená na 100km/h, a když si tam stovku posadím na tachometr, jsem mezi 10%(?) nejrychlejšími. Večer v klidu, ne v nějaké zpomalené koloně. |
J. Vintr 3.9.2021 9:35Omezení maximální rychlosti mimo obec neovlivnilo nehodovost, protože ho nebezpečně jezdící řidiči vůbec nedodržují. Policie mimo obec nebo míst s nižším limitem totiž nikdy rychlost neměří. |
J. Jurax 3.9.2021 11:12Nicméně omezení maximální rychlosti má potenciál snížit následky nehod i jejich četnost, je-li ovšem dodržováno. |
S. Pavuk 3.9.2021 7:180 km/h je málo. Navrhujem -0 km/h |
K. Káš 3.9.2021 7:22
|
K. Salajka 3.9.2021 7:031,5 m od cyklisty je naprostá debilita. Názorně si to předvedeme, když cyklistu vybavíme tyčí v této délce, kterou připevníme na levou stranu řídítek. Na řadě míst bude zasahovat i protijedoucí auta. Na hlavní třídě bratislavské čtvrti Ružinov /podél nemocnice a parku Andreje Hlinky je omezení na 40km v délce asi 3 km. Funguje to, protože , kdo jenom projíždí, může jet rychleji jinudy. |
R. Dubravský 3.9.2021 8:21Vy jste to s tím odstupem od cyklisty špatně pochopil. Cílem není chránit cyklisty (ti se zrakví většinou vlastním přičiněním), ale snížit rychlost veškeré dopravy na rychlost cyklisty. |
I. Schlägel 3.9.2021 10:45Těch 1,5 m se týká míst, kde lze s tímto odstupem bezpečně cyklistu předjíždět. No nic. |
Š. Zemek 3.9.2021 6:54Hlásím se do kurzu řidičů aut s nulovou předepsanou rychlostí. Jsem jednoduchý člověk, ale tohle snad zvládnu. |
P. Dvořák 3.9.2021 6:58Prošel jsem náročným školením a budu tam dělat instruktora. Zvláštní důraz budu klást na znalost bývalých dopravních značek, protože už všechny budou odstraněny a přetaveny na vrtulové listy větrných elektráren. |
J. Nevrkla 3.9.2021 6:53Ano, obejdeme se bez aut, bez topení, bez uhlíku. Až takhle dokážou pokrokáři zblbnout. Tak snad takhle nezblbne většina a nepřipustí to. Už následující volby ukážou, do jaké míry je nám to jedno, nebo s tím souhlasíme. |
P. Dvořák 3.9.2021 7:04A co myslíte, že ukážou volby? Která strana zavede třicítku a která ne, se ukáže až po volbách. Maximálně se tak dá vytušit, že některá strana to udělá hned a některá o něco později. Jednou je ta blbost na světě, tak jí neunikneme. Četl jste - nejen jacísi pražští Zelení, už prý i Olomouc. |
J. Nevrkla 3.9.2021 7:26Já už vidím spolehlivé jenom dvě strany, které takto neblbnou -Trikolora a SPD. Mezi těmi budu vybírat a budu mít klidně svědomí, že nejsem spoluviníkem. |
P. Dvořák 3.9.2021 8:09Máte pravdu. Trikolora je ze strany ČT a ČRo systematicky devastována, takže tato média určila, že jsou do parlamentu nezvolitelní. Zbývá SPD. Stejně si soukromě tipuji, že to s nimi Babiš dá po volbách dohromady. Myslím, že prolezou i komunisti, tak tiše i s nimi. |
Z. Lapil 3.9.2021 8:10Technická: o omezení rychlosti na lokálních místech nerozhoduje parlament. |
V. Mokrý 3.9.2021 6:26Tohle ( 30 ) můžou začít zavádět, až budou mít dokončen pražský okruh - vnitřní i venkovní se všemi jejich propojeními a tam musí být povolená 70km/h. |
P. Dvořák 3.9.2021 7:05Nemusí. |
V. Mokrý 3.9.2021 8:3270 je optimální rychlost na vnitřním okruhu, venkovní je značen jako dálnice D 0/nula, takže 110km/h by vyhovovalo - místy by to chtělo 3pruhy |
R. Vacek 3.9.2021 6:24Třicítkou projíždím a smrdím v obci 2x tak dlouho než šedesátkou - na zelenou mysl přicházejí chmury kvůli extra emisím CO2. A kvůli parkovacím zónám už někam jezdím se spolujezdcem, kdy jeden vyskočí zařizovat věci a druhý krouží okolo bloku - to už zelená mysl upadne do deprese. |
V. Mokrý 3.9.2021 6:27
|
V. Šedivý 3.9.2021 7:35Zavede se třicítka, stoupnou emise .... a bude záminka k dalším restrikcím. |
F. Svoboda 3.9.2021 9:29
|
J. Pilny 3.9.2021 5:23To zastavení automovilů bude realita, pokud se šílencům z EU podaří zakázat benzinová a naftová auta. Většina lidí na elektromobil nebude mít a vrátíme se o 100 let zpátky, kdy auto bylo luxus pro milionáře. |